Stránka 1 z 7

D3 Praha - České Budějovice - Rakousko

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2005 23:16
od Adaios
Trasa dialnice D3 je uz znama a je predpoklad, ze by tato dialnica 140 km dlha v smere na Rakusko (Praha smer Ceske Budejovice) mohla byt hotova okolo r. 2020. Zatial je postaveny len jeden usek dlhy ani nie 10 km. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2368

Upravil jsem nadpis témy, aby lépe vystihoval dálnici D3.
Upravil Lenny

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2005 18:00
od Lenny
Pro úsek Praha - Mezno vláda tento týden schválila územní plán Benešovska, který blokoval další připravu dálnice. V lednu se bude o územním plánu hlasovat na kraji, kde ho schválí a pak už bude moc být zpracováno oznámení EIA. Tento územní plán blokoval 60 km dálnice. Připraven by mohl být za osm let.

OdoslaťOdoslané: 31. Dec 2005 19:04
od Adaios
Ceska dialnica D3 bude dostavana na plny profil priblizne v rovnakom casovom horizonte ako aj slovenska D3, pricom na 1/2 profil bude D3 na slovenskej strane hotova skor. :wink:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2006 16:45
od Lenny
Odkaz na článek o dálnici D3: Praha - Tábor - České Budějovice

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=378

jsou v něm popsány problémy výstavby.

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 19:51
od Lenny
Dálnice D3 je nejmladší českou dálnici. Poprvé byla definována v roce 1987, ikdyž předtím existovala ve výhledových plánech.

První úsek D3 byl zprovozněn v roce 1991 obchvat Tábora v délce 3 km. V roce 2004 byla zprovozněna stavba Chotoviny - Tábor, čímž vznikl úsek dlouhý včetně obchvatu Tábora 10,6 km. Kromě tohoto úseku jsou ještě v provozu v polovičním profilu jsou v provozu úseky obchvat Veselí n.L., Ševětín - Borek a obchvat Dolního Dvořiště.

V současné době se staví stavba Mezno - Chotoviny o délce 6,8 km. Letos by měly být zahájeny stavby Nová Hospoda - Mezno (1,9 km), Soběslav - Bošilec (13,8 km) a most přes údolí Černovíckého potoka na stavbě Tábor - Soběslav.
Příští rok se D3 prodlouží o úsek Nová Hospoda - Mezno - Chotoviny (8,5 km).

Do nedávna byl hlavními problémy neschválené územní plány VÚC Praha okolí a VÚC Benešovsko, z důvodu výběru trasy D3. Ministerstvo dopravy navrhovalo jednu trasu a Ministerstvo źivotního prostředí druhou. Spor který musela řešit vláda. Tento spor blokoval úsek Praha - Mezno.

Proti stavbě této dálnice bojují různé ekologická sdružení.

Dálnice by podle dnešních plánu měla být dostavěna po roce 2015. Náklady na dostavbu se pohybují okolo 60 miliard. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 20:47
od Adaios
Lenny napísal: ... VÚC Praha okolí a VÚC Benešovsko ...


Co je to skratka VÚC :?:

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2006 21:01
od Lenny
VÚC = VELKÝ ÚZEMNÍ CELEK

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 15:31
od Adaios
Lenny napísal:VÚC = VELKÝ ÚZEMNÍ CELEK


Ja som myslel ze CR ma spravne clenenie na ha(e)jtmanstva. :wink:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 15:42
od Lenny
U územního plánování je členění trochu jiné. Vychází to z okresů.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2006 14:47
od aquila
podla poslednych informacii co mam, tak rakusku EU stopla na roky 2007-2013 financie na S10 t.j. linz - ceske budejovice ako aj dialnicu A5 (vieden - brno). cize rakusani zatial s nimi neuvazuju, aj ked plan bo iny.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2006 14:49
od Lenny
EU nějak celkově porušila plánované projekty, protože ji chybí peníze na financování, zůstalo jen pár.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2006 14:53
od Flintstone
Lenny napísal:EU nějak celkově porušila plánované projekty, protože ji chybí peníze na financování, zůstalo jen pár.


Treba reformu polnohospodarstva a davat aspon 60% z penazi EU na infrastrukturu - dopravna, bytova, energeticka. Tych 40% potom na regionalny rozvoj, socialnu pomoc a na polnohospodarstvo. Pretoze silna a vyspela EU si potom bude moct dovolit kupit polnohospodarske produkty z inych statov sveta v pripade ze by EU nebola sebestacna. Moj nazor. Netvrdim ze treba zrusit polnohospodarstvo ale nie je normalne aby polnohospodari v Francuzsku mali kazdy 4. rok novy traktor a kazdy 6. rok novy kombajn a kazdy rok isli aj s celou rodinou niekam na dovolenku do zahranicia. To nie je normalne a nie je to len Francuzsko.

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2006 15:00
od Adaios
Zial - EU spravila z polnohospodarov strednu vrstvu a viac. Je to neuveritelne ale potom v porovnani s polnohospodarmi v SR/CR/Madarsku ale aj v porovnani s Greckom, Spanielskom sme my chudobne staty.

Treba doplnit ze EU podporuje Rakusko dostatocne - Rakusko je vyspely stat EU a nie je dovodom financovat jeho dialnicnu siet viac ako v CR, SR, Polsku atd.

Rakusko 40 rokov zabudalo zamerne na CR, SR, Madarsko, SLO, ... tak nech teraz riesi tuto situaciu. Ma ako.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2006 18:58
od Lenny
Komplexní informace o dálnici D3 od ŘSD (doporučuji) :arrow:

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/C132370 ... ile/D3.pdf

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 12:09
od Jarda
D3 je akutně potřebná v úsecích Tábor - Veselí nad Lužnicí a Praha - přivaděč k Benešovu. Prvně jmenovaný úsek se připravuje pro PPP, avšak pro něj dosud v ČR chybí potřebná legislativa. V úseku Praha - Benešov byly problémy s neujasněností trasy, které (viz shora) vyřešila vláda až koncem loňského roku, proto nebylo možno pracovat na přípravě dokumentace. Tento úsek by odlehčil D1 v úseku Praha - Mirošovice, kde nyní už ani šestipruh kapacitně nestačí.
V úseku Tábor - Veselí n. L. nyní vede přetížená mezinárodní trasa E55 skrz města Sezimovo Ústí, Planá n. L. a Soběslav (přes semafory řízené křižovatky a přechody pro chodce, takže ve špičkách tam trvá ujetí 30 km po mezinárodní silnici 1. třídy téměř hodinu, přidají-li se dopravní komplikace jako havárie nebo práce na silnici, tak déle než hodinu).

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 12:27
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:D3 je akutně potřebná v úsecích Tábor - Veselí nad Lužnicí a Praha - přivaděč k Benešovu. Prvně jmenovaný úsek se připravuje pro PPP, avšak pro něj dosud v ČR chybí potřebná legislativa. V úseku Praha - Benešov byly problémy s neujasněností trasy, které (viz shora) vyřešila vláda až koncem loňského roku, proto nebylo možno pracovat na přípravě dokumentace. Tento úsek by odlehčil D1 v úseku Praha - Mirošovice, kde nyní už ani šestipruh kapacitně nestačí.
V úseku Tábor - Veselí n. L. nyní vede přetížená mezinárodní trasa E55 skrz města Sezimovo Ústí, Planá n. L. a Soběslav (přes semafory řízené křižovatky a přechody pro chodce, takže ve špičkách tam trvá ujetí 30 km po mezinárodní silnici 1. třídy téměř hodinu, přidají-li se dopravní komplikace jako havárie nebo práce na silnici, tak déle než hodinu).


D3 má jeden velký problém a ten je nedostatek peněz na výstavbu. Částky, které jsou na výstavbu vyčleněny jsou naprosto nedostatečné. Současnýcm tempem by se stavěla 100 let. No uvidíme co se stane po volbách.

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 12:50
od Adaios
Lenny napísal:D3 má jeden velký problém a ten je nedostatek peněz na výstavbu. Částky, které jsou na výstavbu vyčleněny jsou naprosto nedostatečné. Současnýcm tempem by se stavěla 100 let. No uvidíme co se stane po volbách.


Tak s tymto tvrdenim ja nesuhlasim. Dialnica D3 by sa dala postavit s statnym rozpoctom a PPP za 15 rokov aj s pripravnymi pracami. Penazi je dost ale priority su ine - stavat severne spojenie Praha-Ostrava, rozsirovat D1 Praha-Brno na 3+3 pruhy, stavat Brno-Polsko, stavat dalsie dialnice a rychlostne silnice CR-Nemecko a az potom je nakoniec D3 Praha-Ceske Budejovice-Rakusko (R3) - su to zle nastavene priority. Ale nie nedostatok penazi. Dalo by sa to postavit za 15 rokov ale zase by sa vyrazne obmedzili ine projekty tak realnych je 20 rokov (ale aj s PPP) a aj s pripravnymi pracami, vykupom pozemkov atd. - a pokial viem tak oficialny plan hovori o cca. 20 rokoch. :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 12:52
od Adaios
Adoas napísal:
Lenny napísal:D3 má jeden velký problém a ten je nedostatek peněz na výstavbu. Částky, které jsou na výstavbu vyčleněny jsou naprosto nedostatečné. Současnýcm tempem by se stavěla 100 let. No uvidíme co se stane po volbách.


Tak s tymto tvrdenim ja nesuhlasim. Dialnica D3 by sa dala postavit s statnym rozpoctom a PPP za 15 rokov aj s pripravnymi pracami. Penazi je dost ale priority su ine - stavat severne spojenie Praha-Ostrava, rozsirovat D1 Praha-Brno na 3+3 pruhy, stavat Brno-Polsko, stavat dalsie dialnice a rychlostne silnice CR-Nemecko a az potom je nakoniec D3 Praha-Ceske Budejovice-Rakusko (R3) - su to zle nastavene priority. Ale nie nedostatok penazi. Dalo by sa to postavit za 15 rokov ale zase by sa vyrazne obmedzili ine projekty tak realnych je 20 rokov (ale aj s PPP) a aj s pripravnymi pracami, vykupom pozemkov atd. - a pokial viem tak oficialny plan hovori o cca. 20 rokoch. :wink:


A zabudol som na EU fondy - tie by mohli pomoct financovat zakladnu cestnu siet na trase D3 (dialnicne privadzace, cestne obchvaty) ale zase je to slaba podpora projektom od strany statu.

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 13:33
od Jarda
Kdyby se podařilo zrealizovat R35 Opatovice - Mohelnice a D3 Praha - Benešov, nebyla by nutnost rozšiřování D1 tak akutní. Můj názor je ten, že alternativní trasy by měly mít přednost před rozšiřováním D1.

D3

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 17:02
od mapman
D3 je potřebná nejvíce přesně v úsecích jak bylo popsáno výše tzn. Praha - Benešov a Tábor - Veselí. Jen připomenu že úsek Chotoviny (za rok Mezno) - Tábor je postaven v plném profilu a úsek Veselí - Borek v podstatě v polovičním. Toto jsou velmi kvalitní přehledné a v podstatě bezproblémové úseky na kterých není nutno pospíchat. Po úsecích P-B a T-V by bylo dobré scelit D3 od Benešova k Meznu a poté se věnovat výstavbě kolem ČB v plném a jižně od ČB alespoň v polovičním profilu... Kvalitní silnice I.třídy s MÚK jako poloviční profil dálnice je znatelně lepší než to co je jižně od ČB dnes.

Ad Adoas - rozširovanie D1 by nemalo by väčšiou prioritou ako výstavba D3 a dúfam že tomu tak ani po voľbách nebude...

Re: D3

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2006 17:34
od Adaios
parker napísal:Ad Adoas - rozširovanie D1 by nemalo by väčšiou prioritou ako výstavba D3 a dúfam že tomu tak ani po voľbách nebude...


parker,

ja netvrdim ze by malo mat D1 rozsirenie na 3+3 vacsiu prioritu ako D3 vystavba novych usekov - ale bola to tato vlada ktora zaclenila ako prioritu rozsirit D1 Praha-Brno co najskor a uz su vydane plany, cenove odhady a z balika 30-50 mld. CZK sa na to da najst kazdy rok 5-15 mld. CZK a za 5-10 rokov je D1 rozsirena.

Ja si tiez myslim ze by to nemala byt priorita vzhladom na to ze za 10 rokov bude existovat severne spojenie (snad). :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2006 19:05
od Lenny
Adoas napísal:
Lenny napísal:D3 má jeden velký problém a ten je nedostatek peněz na výstavbu. Částky, které jsou na výstavbu vyčleněny jsou naprosto nedostatečné. Současnýcm tempem by se stavěla 100 let. No uvidíme co se stane po volbách.


Tak s tymto tvrdenim ja nesuhlasim. Dialnica D3 by sa dala postavit s statnym rozpoctom a PPP za 15 rokov aj s pripravnymi pracami. Penazi je dost ale priority su ine - stavat severne spojenie Praha-Ostrava, rozsirovat D1 Praha-Brno na 3+3 pruhy, stavat Brno-Polsko, stavat dalsie dialnice a rychlostne silnice CR-Nemecko a az potom je nakoniec D3 Praha-Ceske Budejovice-Rakusko (R3) - su to zle nastavene priority. Ale nie nedostatok penazi. Dalo by sa to postavit za 15 rokov ale zase by sa vyrazne obmedzili ine projekty tak realnych je 20 rokov (ale aj s PPP) a aj s pripravnymi pracami, vykupom pozemkov atd. - a pokial viem tak oficialny plan hovori o cca. 20 rokoch. :wink:


Adoas, když se na výstavbu jde ročně okolo půl miliardy ročně a celková cená dálnice je odhadem 50 mld. tak to vychází na 100 let. Já vím, že při dostatku peněz to lze postavit rychleji.

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 11:06
od Jarda
Úsek Tábor-Bošilec (stavby 0307 a 0308, vizualizace viz
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/67f2360 ... LE/d3.mpeg ) je připraven pro PPP, mohl by se začít stavět už letos, ale nepředpokládám, že by tendr proběhl tak rychle, když se s jeho vyhlášením čeká na legislativu, která PPP podrobněji upraví (aby se neopakovala situace s PPP na D47). Od Prahy by se zatím nemohlo stavět ani kdyby na to byly peníze (není DÚR a ani EIA), doufám, že když se konečně vyjasnila trasa, bude se ŘSD snažit výstavbu připravit v nejkratším možném termínu (aby r. 2010, který uvádějí jako předpokládané zahájení, byl opravdu reálný).

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2006 11:12
od Lenny
Jaroslav Štemberk napísal:Úsek Tábor-Bošilec (stavby 0307 a 0308, vizualizace viz
http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/67f2360 ... LE/d3.mpeg ) je připraven pro PPP, mohl by se začít stavět už letos, ale nepředpokládám, že by tendr proběhl tak rychle, když se s jeho vyhlášením čeká na legislativu, která PPP podrobněji upraví (aby se neopakovala situace s PPP na D47). Od Prahy by se zatím nemohlo stavět ani kdyby na to byly peníze (není DÚR a ani EIA), doufám, že když se konečně vyjasnila trasa, bude se ŘSD snažit výstavbu připravit v nejkratším možném termínu (aby r. 2010, který uvádějí jako předpokládané zahájení, byl opravdu reálný).


ŘSD se bude snažit připravit trasu Praha - Mezno, co nejrychleji. Předběžně se počítá se zprovozněním úseku Praha - Benešov jako prvního a Benešov - Mezno jako druhého. Letos by mělo být zahájeno posuzování EIA na tyto úseky.

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2006 14:43
od Lenny
Reference Pragoprojektu na stavby :arrow:

D3 stavba 0308A Soběslav – Veselí nad Lužnicí
D3 stavba 0308B Most přes Lužnici
http://www.pragoprojekt.cz/reference/in ... ce&vypis=2

D3 stavba 0309/III Borek - Úsilné
http://www.pragoprojekt.cz/reference/in ... ce&vypis=3

D3 0310/1 Úsilné - Hodějovice
http://www.pragoprojekt.cz/reference/in ... =aktuality

R3 0312/I Kaplice nádraží – Nažidla
http://www.pragoprojekt.cz/reference/in ... e&vypis=25