Stránka 1 z 5

D1 (D47) Lipník - Ostrava - Polsko

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2005 00:45
od eucitizen
http://www.viamoravica.cz/

Název byl upraven, aby lépe vystihoval dálnici D47.
Lenny

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2005 10:39
od Caesar
http://www.ceskedalnice.cz/d47.htm

Na tejto stránke nájdete všetko o moravskej diaľnici, okrem iného aj foto a video, vizualizácie, ...

OdoslaťOdoslané: 20. Máj 2005 07:50
od Majkl
http://d47.aktualne.cz/index.html

Zaujímavá stránka venovaná výstavbe D47 v okolí Ostravy.

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2005 17:30
od Lenny
Dálnice D47 bude po svém dokončení přejmenována D1. Pod nazvem D47 se jenom už postaví.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 13:56
od Branco
Lenny napísal:Dálnice D47 bude po svém dokončení přejmenována D1. Pod nazvem D47 se jenom už postaví.


Lenny,

pôvodné označenie, resp. diaľnica D1 a D47 sú podľa mňa dobré. Je to škoda, že sa plánuje zmena názvu. Aj číslovanie diaľníc niekedy svedčí o priorite spojenia.
Nie je ešte šanca, aby D1 pokračovala ako diaľnica na Slovensko? V budúcnosti bude síce prepojenie RC cez Púchov, druhé diaľničné prepojenie s ČR /mimo D2/ je však podľa mňa iba otázkou času.

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 14:03
od aquila
branco, myslim, ze z pohladu CR je zmena opodstatna, kedze na tejto dialnici lezia tri najvacsie aglomeracie v CR. navyse nema podla ani zmysel moc zatial stavat dialnicu v trase starej D1 na SR. tam staci aj RK...

cize ja by som sa skor divil keby to nepremenovali na D1.

my sme tiez zmenili D61 na D1 z tych istych dovodov ...

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 14:06
od Lenny
Ne je to jisté, že dálnice D47 se bude zprovozňovat jako D1. D1 končí v Lipníku, kde na ní navazuje D47. V podstatě jedete po jedné dálnici až do Ostrava, akorát by se v Lipníku změnilo označení z D1 na D47, proto někdo vymyslel, že to bude D1 až do Ostravy. Změna D1 na Slovensko by byla pěkná, ale není... :wink:

Záčátek D47 se několikrát posouval. Původně měla začínat u Slavkova, v roce 1993 u Kojetína, s tím že D1 povede okolo Zlína na Slovensko, v roce 1996 byla D1 ukončena v Chropyni, kde byl opět posunut začátek D47 a na Slovensko měla vést R49. A v roce 1999 byl konec D1 posunut k Lipníku spolu se začátkem D47. Nakonec bude D1 až do Polska. 8)

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2005 17:25
od Adaios
Myslim si, ze CR nema dovod, aby menila svoje znacenie kvoli nejakemu lepsiemu vyznamu.

SR aj CR postupuju takisto:

Dialnica D1 bude v obidvoch krajinach znamenata, ze je to dialnica, ktora spoji vsetky velke mesta, najvacsie (aj v pripade SR je 3. najvacsie mesto Presov a nie Banska Bystrica) a dialnica D2 smeruje do CR aj naopak z CR na Slovensko, takze v ramci hranic je to najdolezitejsia dialnica. :wink:

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2005 09:14
od Lenny
Prutah Ostravou až po Bohumín otevřou už v roce 2007, o rok dříve oproti původnímu plánu. Jediný úsek, který se nestíhá do roku 2008 dokončit je Bohumín - st. hranice. Problém s Naturou a chraněnými broučky. Nebylo ještě vydáno stavební povolení. Plán je rozdělit tyto úseky na dva. Na MÚK Bohumín, která je utvarová a hraniční úsek. Zbylé úseky zatim do roku 2008 budou dokončeny.

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2005 20:11
od Adaios
Lenny napísal:Prutah Ostravou až po Bohumín otevřou už v roce 2007, o rok dříve oproti původnímu plánu. Jediný úsek, který se nestíhá do roku 2008 dokončit je Bohumín - st. hranice. Problém s Naturou a chraněnými broučky. Nebylo ještě vydáno stavební povolení. Plán je rozdělit tyto úseky na dva. Na MÚK Bohumín, která je utvarová a hraniční úsek. Zbylé úseky zatim do roku 2008 budou dokončeny.


Lenny,

ty osobne si myslis, ze v r. 2008 bude Ostrava suvisle napojena na D47 na D1? :wink:

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2005 11:12
od Ludo
Adoas napísal:Dialnica D1 bude v obidvoch krajinach znamenata, ze je to dialnica, ktora spoji vsetky velke mesta, najvacsie (aj v pripade SR je 3. najvacsie mesto Presov a nie Banska Bystrica)


Len v BB to ešte stále nemôžu oficiálne pripustiť :lol: . Slovenská D1 spája 8 z 10 najväčších miest v SR: 1.BA,2.KE,3.PO,4.ZA,7.TT,8.MT,9.TN,10.PP
5.NR a 6.BB pripája R1.

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 08:49
od Lenny
Adoas napísal:Lenny,

ty osobne si myslis, ze v r. 2008 bude Ostrava suvisle napojena na D47 na D1? :wink:


Adoas,
to je dobrá otázka. Ne nebude bude až v roce 2009. Problémem jsou stavby 4705-6 Bělotín - Bílovec, kde je problém s obcí Hladké Životice, která nesouhlasí s výstavbou + Děti Země se odvolají, takže stavět tyto úseky se začnou dřív než na přelomu 2006/7. Navíc je tam 6 mostů z délkou nad 200 m. To nestihnou. 8)

OdoslaťOdoslané: 28. Nov 2005 22:11
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Lenny,

ty osobne si myslis, ze v r. 2008 bude Ostrava suvisle napojena na D47 na D1? :wink:


Adoas,
to je dobrá otázka. Ne nebude bude až v roce 2009. Problémem jsou stavby 4705-6 Bělotín - Bílovec, kde je problém s obcí Hladké Životice, která nesouhlasí s výstavbou + Děti Země se odvolají, takže stavět tyto úseky se začnou dřív než na přelomu 2006/7. Navíc je tam 6 mostů z délkou nad 200 m. To nestihnou. 8)


OK. A teraz bude dobudovana severna vetva cez Hradec Kralove do r. 2009?

Jednoducho dialnica D1 bude po spojeni s Ostravou este viac pretazena. Toto bude problem a dost vazny. Spojit 3 mesta s jednou dialnicou na 2+2 pruhy nie je uplne spravne riesenie, ak sa spajaju 3 najvacsie mesta. Treba stavat alternativnu trasu - CR to vie, ale neskoro si to uvedomili politici.

Osobne by som vsak radsej postavil RC, lebo je to 2+2, nez rozsirit D1, lebo je to mensi kapacitny narast vzhladom na celu republiku a neriesi to rozvoj v inych regionoch a este to sposobi problem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 15:00
od Lenny
Adoas napísal:OK. A teraz bude dobudovana severna vetva cez Hradec Kralove do r. 2009?


Severní větev nebude dobudována do roku 2009. D11 bude postavena do roku 2007 do Hradce Králové. Na R35 (severní větvi) jsou problémy.

Na úseku Hradec Kralové Vysoké Mýto je problém s ptačí oblastí Natura 2000 Komárov. Na tomto úseku se začne stavět příští rok 3 km úsek, který bude sloužit zatím jako přivaděč do Pardubic. Stavba zbývající části bude zahájena odhadem 2009/10 optimisticky.

Na úsek Vysoké Mýto - Mohelnice protestují občanská a ekologická sdružení, které požadují jinou varintu než ta, která byla schválena. Další problém je neschválený územní plán Pardubického kraje, bez kterého nemůže začít příprava staveb. Zde by se mohlo začít stavět odhadem 2011/2 optimisticky.

Přehled variant a nazory občanských sdružení jsou zde: http://www.ctrebova.net/doprava

R35 by mohla být dokončena někdy kolem roku 2015. 8)

Jednoducho dialnica D1 bude po spojeni s Ostravou este viac pretazena. Toto bude problem a dost vazny. Spojit 3 mesta s jednou dialnicou na 2+2 pruhy nie je uplne spravne riesenie, ak sa spajaju 3 najvacsie mesta. Treba stavat alternativnu trasu - CR to vie, ale neskoro si to uvedomili politici.


To není správné řešení. Problémem je, že D1 je jediné kapacitní spojení Čechy Morava. Severní tah R35 D1 odlehčí, ale je před volbami a tak je snažší říci lidem, že D1 bude do roku 2010 rozšířena na 3+3 pruhy než říci, že R35 bude postavena, protože tam jsou problémy. Lidé tomu věří. Ale D1 do roku 2010 nebude 3+3 pruhy. Do roku 2010 toto rozšíření nestihnou ani připravit. Problémem je chybějící územní plán kraje Vysočina a ochranná pásmu u Želivky. U Brna už 5 let připravují rozšíření 30 km a teď mají dokončenou EIA a začátek rozšířovaní je plánován na 2010 a dokončení na 2017. Žádná změna, nic. Výrok ministra je jen plácnutí do vody. 8)

Osobne by som vsak radsej postavil RC, lebo je to 2+2, nez rozsirit D1, lebo je to mensi kapacitny narast vzhladom na celu republiku a neriesi to rozvoj v inych regionoch a este to sposobi problem. :wink:


S tým souhlasím. A ještě D1 by před Prahou odlehčilo postavení D3 na České Budějovice aspoň v úseku Praha - Benešov, ale to nebude dříve než 2014. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2005 21:47
od Adaios
Lenny napísal:
Adoas napísal:Jednoducho dialnica D1 bude po spojeni s Ostravou este viac pretazena. Toto bude problem a dost vazny. Spojit 3 mesta s jednou dialnicou na 2+2 pruhy nie je uplne spravne riesenie, ak sa spajaju 3 najvacsie mesta. Treba stavat alternativnu trasu - CR to vie, ale neskoro si to uvedomili politici.


To není správné řešení. Problémem je, že D1 je jediné kapacitní spojení Čechy Morava. Severní tah R35 D1 odlehčí, ale je před volbami a tak je snažší říci lidem, že D1 bude do roku 2010 rozšířena na 3+3 pruhy než říci, že R35 bude postavena, protože tam jsou problémy. Lidé tomu věří. Ale D1 do roku 2010 nebude 3+3 pruhy. Do roku 2010 toto rozšíření nestihnou ani připravit. Problémem je chybějící územní plán kraje Vysočina a ochranná pásmu u Želivky. U Brna už 5 let připravují rozšíření 30 km a teď mají dokončenou EIA a začátek rozšířovaní je plánován na 2010 a dokončení na 2017. Žádná změna, nic. Výrok ministra je jen plácnutí do vody. 8)


Teraz neviem, ci so mnou nesuhlasis alebo ci suhlasis s tym, ze to co som ja napisal, nie je spravne riesenie. Znovu radsej. :arrow:

Ja som dal len najavo, ze CR bude mat problem, pretoze D1 bude este viac pretazena tym, ze neexistuje severna paralela k D1 v spojeni na Ostravu z Prahy. A jasne som ukazal na to, ze CR si to uvedomila, ale neskoro to riesi, pretoze ani sa nestihne rozsirit D1 na 3+3 pruhy v celej svojej dlzke (a pred Prahou by muselo byt aspon 4+4 pruhy) a ani sa nestihne postavit D11+R35 do r. 2010. To je problem. :wink:

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 09:13
od Lenny
Správné řešení je postavit D11+R35 než rozšíření D1, které toho moc neřeší. Po D11+R35 je pro spojení s Olomouci a Ostravskem o 50 km kratší než po D1. Do 2010 se nestihne ani jedno řešení.

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2005 21:23
od Adaios
Lenny napísal:Správné řešení je postavit D11+R35 než rozšíření D1, které toho moc neřeší. Po D11+R35 je pro spojení s Olomouci a Ostravskem o 50 km kratší než po D1. Do 2010 se nestihne ani jedno řešení.


OK, Lenny, pochopili sme sa. Na 100%.

Rozsirenie D1 bude aj tak postupne nutne na celom useku Praha-Brno, pretoze sa napriklad postavi dialnicne prepojenie Brno-Vieden. Aj ked sa potom postavi aj dialnica Praha-Ceske Budějovice-Rakusko, tak rozvoj donuti rozisrit D1 Praha-Brno na 3+3 v celej dlzke. Moj nazor je, ze sa tak malo stat uz ked sa to stavalo. :wink:

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 12:44
od Lenny
Adoas napísal:OK, Lenny, pochopili sme sa. Na 100%.

Rozsirenie D1 bude aj tak postupne nutne na celom useku Praha-Brno, pretoze sa napriklad postavi dialnicne prepojenie Brno-Vieden. Aj ked sa potom postavi aj dialnica Praha-Ceske Budějovice-Rakusko, tak rozvoj donuti rozisrit D1 Praha-Brno na 3+3 v celej dlzke. Moj nazor je, ze sa tak malo stat uz ked sa to stavalo. :wink:


Kapacita dálnic se plánuje na 30 let dopředu. Už v době stavění dálnice se vědělo, že bude nutné rozšířit úsek u Prahy.
Na D1 končí v letech 2015-20 životnost vozovky, kterou bude nutné opravit. Bylo by vhodné při opravě ji zároveň rozšířit na 3+3 pruhy. 8)

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2005 23:23
od Adaios
Lenny napísal:Kapacita dálnic se plánuje na 30 let dopředu. Už v době stavění dálnice se vědělo, že bude nutné rozšířit úsek u Prahy.
Na D1 končí v letech 2015-20 životnost vozovky, kterou bude nutné opravit. Bylo by vhodné při opravě ji zároveň rozšířit na 3+3 pruhy. 8)


Lenny,

sam si klames:

Na jednej strane sa to planuje a na druhej strane sa to inak stavia. :wink:

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2005 09:14
od Lenny
Ne ja si myslím, že do roku 2015 stihnou rozšíření dálnice připravit. V tu dobu bude končit životnost vozovky. Tak by bylo vhodné při rekonstrukci i ji rozšířit.

Plán ministra dopravy počítal jen s tím, že se do roku 2010 rozšíří vozovka, ale nebude se opravovat, která se stejně musí za 5-10 let opravit celá. To je dvojnásobné omezní provozu na dálnici.

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2005 19:24
od Adaios
Lenny napísal:Ne ja si myslím, že do roku 2015 stihnou rozšíření dálnice připravit. V tu dobu bude končit životnost vozovky. Tak by bylo vhodné při rekonstrukci i ji rozšířit.

Plán ministra dopravy počítal jen s tím, že se do roku 2010 rozšíří vozovka, ale nebude se opravovat, která se stejně musí za 5-10 let opravit celá. To je dvojnásobné omezní provozu na dálnici.


Velmi bude zalezat na pocte penazi, podla toho sa bude realne rozsirovat. Treba si uvedomit, ze CR nebude mat stale 40-50 mld. CZK na vystavbu a opravy dialnicnej siete. A priblizne takato suma bude potrebna na cele rozsirenie dialnice D1 Praha-Brno z 2+2 na 3+3 pruhy s tym, ze pred Prahou sa rozsiri z 3+3 na 4+4 pruhy, co uz bude kapacitne postacovat vzhladom na nove dialnicne useky.

Co sa tyka oprav, tak mnohe km uz nevyhovuju dnes pre nedostatocne opravy v minulosti. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2005 12:45
od Lenny
ČR financuje výstavbu z prodeje státního majetku, ale ten však brzy dojde. Tak vláda musí najít jiný způsob financování, možností je několik.

Nedostatečné opravy to je problém jak silnic, dálnic tak i železnic. Mají velký vnitřní dluh. 8)

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2005 21:54
od Adaios
Lenny napísal:ČR financuje výstavbu z prodeje státního majetku, ale ten však brzy dojde. Tak vláda musí najít jiný způsob financování, možností je několik.


Je niekolko moznosti:

1. Privatizacia - to je zaklad pre CR
2. EU fondy - toto bude hlavna cast zdrojov pre CR
3. Uvery - tu zalezi od moznosti statu a financnej politiky a postup v celom hospodarstve
4. Priamo naviac cez statny rozpocet - podobne ako uvery, zalezi hlavne od sily ekonomiky
5. PPP - forma, ktora moze byt velmi vyhodna, ale treba mat kvalitnu zmluvu
6. Spoplatnenie dialnicnej siete modernym elektronickym mytom.

V CR su skusenosti takmer so vsetkym - bod 6. by sa musel nahradit dialnicnymi znamkami. Ale naspat. Najlahsi je bod c. 1, ale ten nie je vzdy a stava sa stale viac nedostupnym. Bod c. 2 ma velku buducnost, ale treba mat na to kvalitne projekty a peniaze na dofinancovanie a teda nie je to zase take lahke tieto peniaze ziskat a nedaju sa ani pouzit na kazdu dialnicu. Bod c. 3, tu zalezi skutocne od toho co sa da a co nie, v rozumnej miere sa to da, ale neda sa to urcit len na dialnice a teda nie je to hlavny zdroj penazi. Bod c. 4, ten sluzi hlavne pre splacanie urokov za uvery, dalej splacanie uverov, spolufinancovanie projektov EU atd. Bod c. 5, tu uz raz CR spravila chybu, toto je tiez relativne obmedzeny zdroj penazi. Bod c. 6 bude prinasat zisk (v pripade CR) za 2-3 roky a potom je to velmi dobry zdroj pre ziskavanie penazi. Ma velmi dobru buducnost, pretoze tento financny zdroj bude rast.

Takze da sa to kombinovat, teraz by bolo najlepsie kombinovat uplne vsetko a ako je vidiet tak CR to "zvlada" aj bez bodu 5. a 6. a bod 2. nejde este stale tak ako pojde za 2-3 roky. Na druhu stranu, za 2-3 roky budu klesat na vyzname bod 1. a zrejme aj 3. :wink:

OdoslaťOdoslané: 13. Dec 2005 19:01
od Adaios
Ponukam viac clankov o tejto dialnici, prerazenie tunelu:

Dálnice D47 se dočkala proražení tunelu Klimkovice - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2244

Raziči propojili dálniční tunel - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2238

Ražby tunelu Klimkovice skončí v dubnu 2006 - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2237

OdoslaťOdoslané: 14. Dec 2005 11:38
od B;
Mna zaujal fakt, ze sirka vozovky medzi obrubnikmi je 9,5 m.
V tuneli Sitina je iba 7,5m.
9,5 m - je to zaloha pre pripadne 3 pruhy?
Alebo je uz teraz planovany ako 3 pruhovy?