Stránka 51 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2015 15:37
od robertko
dva tyzdne som bol teraz v taliansku a useky co staval salini tak vo vysokej kvalite + za anconou zacali rozoberat technologiu cestou dole som to nestihol odfotit ale ked som isiel hore uz tam nic nebolo mozno to islo sem na SK
inak http://www.salini-impregilo.com/en/proj ... orway.html
toto je uplne novy usek a vsade v tuneloch je asfalt
a co bolo zaujimave este som to poriadne nepozrel ale ono pri tom useku ako keby bol nejaky usek uz postaveny alebo zastaveny projekt a toto bolo postavene subezne so starym ... niektore mosty tam vyzerali akokeby ich burali alebo boli zosypane mozno zemetrasenim ...
inak usek tunel most tunel most... akoze nejake visnove si myslím že by nemal byť problém

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2015 20:33
od PetRus
Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
- kalota: vyrazene 158m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen (ustupok): 150m. krok 3,4m. 7,8 a viac metrov za 24h
- dno: 112m. krok 4m. 8 a viac metrov za 24h

Momentalne sa robi ustupok

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
- kalota: 120m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen: 117m. krok 3,4m. 6,8m za 24h
- dno sa nerobi

Momentalne sa tam nic nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
- kalota: 21m. krok 1m. 2 a viac metrov za 24h
- ustupok 19m. krok 2m. 4 a viac metrov za 24h
- dno: 18m. krok 4m. 12 a viac metrov za 24h

Momentalne sa vrta dazdnik

Jedna vec sa tu asi este nespominala a to ,ze Taliani maju stavebne povolenie nielen na NRTM ale aj na taliansku tunelovaciu metodu Adeco-rs. Viac napr. tu: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 1_09-8.pdf
V skratke: Zvysovanie tuhosti celby, otvaranie v plnom profile, primarne ostenie a v tesnom zavese betonaz sekundarneho ostenia.

Nasvedcuju tomu aj “predcasne” skoro zmontovana forma na sekundarne ostenie a zaparkovany Soilmec ST60 (http://www.soilmec.com/en/products/micr ... -by-puntel) na zapadnom portali

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2015 00:09
od plš
Robertko, absolútne som nepochopil text, čo si napísal. Lebo píšeš tak dvojzmyselne, až som paf :mrgreen: .
PetRus, vďaka za odborný výklad a mnohovravné dáta. Tunajší amatéri budeme potrebovať dosť času, aby sme ich strávili /prosím, nech Ťa neznechutia prípadné otázky resp. odozvy/. Podľa textu vidím, že si doteraz nepodľahol novému /podivnému/ názvosloviu . Totiž napr. tunelové rúry sa už na SR nepopisujú svetovou stranou, ale ako sa javia z počiatku dialničného systému SR = z BA /podľa Počiatka/.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2015 09:48
od ANDi
Pevne verim, ze nikto z tunajsich clenov sa nebude pytat, ktora je severna a ktora je juzna rura :mrgreen:

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2015 10:48
od okorec
ANDi napísal:A maju aspon tlmocnika? :mrgreen:

To majú :) dva týždne dozadu som sa s nim rozprával.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2015 22:15
od casper
Neviete náhodou niekto aký spôsob hydroizolácie bude použitý v tuneli ?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2015 19:58
od plš
Keď som spätne nalistoval môj opľúvaný príspevok 23.6.2015 z 20,26 hod a PetRusov príspevok, udrelo mi do očí "dzeška nedobre"! Tak som si to preveril:
PetRus píše štýlom, že v tunelovej rúre sa razí každá úroveň /kalota, ústupok, dno/ samostatne. Veď rozhranie týchto vrstiev musí byť upravené ako cesta a tá po každom "odstrele" musí byť prejazdná /hlavne rampy medzi kalota/stupeň, stupeň/dno/.
A/ Zoberme si SevTR na ZP /Ľavá TR dľa Počiatka/, kde nás zaujíma, za akú dobu sa vyrazí 100 m celého profilu /t.j. všetky 3 vrstvy/:
100:3,4 + 100:7,8 + 100:8 = 29,4 + 12,8 + 12,5 = 54,7 dňa
teda výkon je: 100:54,7 = 1,8 m/deň +- nejaké centimetre podľa geologickej situácie
B/ v opľúvanom príspevku som vyčíslil, že tunelári, aby stihli Višňové do termínu, potrebujú vyraziť 469 m/mesačne
teda na 4 čelby x výkon 1,8m/deň x 30 dní/mesiac = 216 m/mesiac
čo je len 46% potreby
"co včul", moji múdri diskutéri, rozmýšľajte a píšte!!!
PS: predpokladám, že myšiaci Vám zo stola neutiekli, preto sa na rozsiahle príspevky nedvolávam

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2015 20:39
od garip
pls: ako moze byt vykon 1,8m/deň, ked v prispevku od PetRus-a je najmensi vykon 3,4m/deň v kalote. Predpokladam, ze kalota sa razi non-stop a ostatne casti (ustupok a dno) sa robia subezne - preto su rozne dlzky jednotlivych stupnov. Cize 3,4m x 30dni x 4celby = 408m/mesiac.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2015 21:40
od miroslaw
Zmontovaná forma na sekundárne ostenie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29221

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 02:54
od PetRus
Plšov vypocet pre razbu plneho profilu STR-ZP je zial zatial spravny. Vždy sa razi iba jedna uroven, teda bud kalota (nerazi sa nonstop) alebo ustupok alebo dno, nikdy nie naraz. Urcite zrychlenie možno ocakavat ked sa prestane robit dno (coskoro) respektive ked sa v lepsej geologii zvacsi krok (v nedohladne)
Do galerie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29222 som vlozil progres v kalote STR ZP v zavislosti od casu. Vidno tam ciatocne zrýchlenie razby v zlepsenej geologii a tie skoro rovne miesta su prave obdobia kedy bola kalota zastavena a robil sa ustupok alebo dno.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 09:00
od plš
PetRus, ďakujem, opravil si mi na dialnice.info pokrivenú fasádu. Už som chcel písať ospravedlňujúci list :lol: .

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 10:06
od miro2786
PetRus napísal:Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
- kalota: vyrazene 158m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen (ustupok): 150m. krok 3,4m. 7,8 a viac metrov za 24h
- dno: 112m. krok 4m. 8 a viac metrov za 24h

Momentalne sa robi ustupok

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
- kalota: 120m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen: 117m. krok 3,4m. 6,8m za 24h
- dno sa nerobi

Momentalne sa tam nic nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
- kalota: 21m. krok 1m. 2 a viac metrov za 24h
- ustupok 19m. krok 2m. 4 a viac metrov za 24h
- dno: 18m. krok 4m. 12 a viac metrov za 24h

Momentalne sa vrta dazdnik

Jedna vec sa tu asi este nespominala a to ,ze Taliani maju stavebne povolenie nielen na NRTM ale aj na taliansku tunelovaciu metodu Adeco-rs. Viac napr. tu: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 1_09-8.pdf
V skratke: Zvysovanie tuhosti celby, otvaranie v plnom profile, primarne ostenie a v tesnom zavese betonaz sekundarneho ostenia.

Nasvedcuju tomu aj “predcasne” skoro zmontovana forma na sekundarne ostenie a zaparkovany Soilmec ST60 (http://www.soilmec.com/en/products/micr ... -by-puntel) na zapadnom portali




Podľa tohoto som pochopil,že ta mašinka ktorá tam je dokaže zvládať robiť dáždnik okolo 19m pred čelbou s nadstavbou dokonca až 24m,takže s peknou rezervou zaistenia je možné povedať,že budú mať možno odťažovať v plnom profile 15m naraz, síce to asi nepôjde za 24h ale i tak to bude značný pokrok a podľa informácií, hneď po primárom ostení môže ísť v tesnom závese sekundárne ostenie,takže to významne urýchli rýchlosť výstavby, možno sa mýlim približnými výpočtami,ale s určitosťou to práce urýchli tak či tak

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 10:26
od miro2786
miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=29221


Inak Miroslaw,ty si to tam bol fotit, čo tie kamióny vzadu? konštrukcie na budúcu betonárku? alebo je to niečo iné?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 11:13
od mark6000
plš napísal:Keď som spätne nalistoval môj opľúvaný príspevok 23.6.2015 z 20,26 hod a PetRusov príspevok, udrelo mi do očí "dzeška nedobre"! Tak som si to preveril:
PetRus píše štýlom, že v tunelovej rúre sa razí každá úroveň /kalota, ústupok, dno/ samostatne. Veď rozhranie týchto vrstiev musí byť upravené ako cesta a tá po každom "odstrele" musí byť prejazdná /hlavne rampy medzi kalota/stupeň, stupeň/dno/.
A/ Zoberme si SevTR na ZP /Ľavá TR dľa Počiatka/, kde nás zaujíma, za akú dobu sa vyrazí 100 m celého profilu /t.j. všetky 3 vrstvy/:
100:3,4 + 100:7,8 + 100:8 = 29,4 + 12,8 + 12,5 = 54,7 dňa
teda výkon je: 100:54,7 = 1,8 m/deň +- nejaké centimetre podľa geologickej situácie
B/ v opľúvanom príspevku som vyčíslil, že tunelári, aby stihli Višňové do termínu, potrebujú vyraziť 469 m/mesačne
teda na 4 čelby x výkon 1,8m/deň x 30 dní/mesiac = 216 m/mesiac
čo je len 46% potreby
"co včul", moji múdri diskutéri, rozmýšľajte a píšte!!!
PS: predpokladám, že myšiaci Vám zo stola neutiekli, preto sa na rozsiahle príspevky nedvolávam

tak v reále je tých metrov a percent asi ešte menej, lebo JTR-VP sa zatiaľ nerazí

PetRus: aká technológia bude použitá na na JTR-VP? Tiež Adeco?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 11:44
od miroslaw
miro2786 napísal:
miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29221


Inak Miroslaw,ty si to tam bol fotit, čo tie kamióny vzadu? konštrukcie na budúcu betonárku? alebo je to niečo iné?


skôr si myslím, že zariadenie na drtenie vyrúbanej horniny, uvidíme neskôr :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2015 15:29
od miro2786
tak to je tiež možné,ale v naväznosti na to počítam aj s betonárkou, čo si pamätám,tak na geológii sa hovorilo,že je tam kopec granitu,takže na tunel by bol super kvalitný betón, vyvážať to niekam len tak by bola škoda,teda ešte je možnosť predávať ten kameň,ale logika hovorí ho využiť ho na mieste

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2015 20:20
od PetRus
Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
Adeco, Vyrazene 221 metrov, zhruba 3,6 metra za 24 hodin

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
NRTM, Vyrazene:
Kalota 193 metrov, zhruba 2,5 metra za 24 hodin
Ustupok 147 metrov, zhruba 6 metrov za 24 hodin
Dno sa nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
Adeco, Vyrazene 90 metrov, zhruba 3,6 za 24 hodin

Juzna tunelova rura-vychodny portal (JTR-VP):
Adeco, Vyrazene 1 meter

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2015 09:05
od Xenon
Skvelé. Takže máme nový míľnik - razí sa už vo všetkých rúrach a aj novou metódou. Gratulujem, a veľa úspechov pri ďalšom postupe! :)

Ešte jedna doplňujúca otázka. Zmenil sa tím razičov po zmene technológie z NRTM na Adeco, alebo to razí ten istý kolektív, po nejakom preškolení? Ale preškolenie ani nebolo nutné?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2015 20:45
od relix
Uranpres robil len subdodavku pre NRTM pokiaľ viem

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2015 19:28
od rempo
na fotke gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=30563 je vidieť diely na druhú bedniacu formu vedľa tej súčasnej,to som zvedavý či aj na východnom portáli budú dve

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2015 09:37
od plš
Rempo, tunelári zvyknú betónovať sek. ostenie aj tak, že u dlhých tunelov prvým ks debnenia-tunelu /viď na obr. na ZP tunela/ robia dajme tomu na nepárnych úsekoch /6m či 12m?/ a druhým ks debnenia-tunel na párnych úsekoch so spozdením, až sa odsunie debnenie-tunel č. 1 aj z predného konca vzniklej /párnej/ medzery. Odkazovať na blog M. Marušica si ani nedovoľujem, nakoľko tie prvé ústaotvárajúce články o TBM sa časom z blogu stratili /neviem, či tu hral čas, či "závadnosť obrázkov"/.
Keby SI & D pre dlhé rúry používali dvojicu, tak ich bude treba sumárne 8x, pri jednoduchšom riešení "len" 4 ks. "Požičiavanie" vylučujem, lebo Taliani pri systéme ADECO budú určite potrebovať sekundárnym ostením stíhať napredovanie čelby.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2015 09:59
od ufonaut
Nemame nejake info ako pokracuju v razeni ?? a ako su daleko ??

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 10:36
od legal
plš napísal:Odkazovať na blog M. Marušica si ani nedovoľujem, nakoľko tie prvé ústaotvárajúce články o TBM sa časom z blogu stratili /neviem, či tu hral čas, či "závadnosť obrázkov"/.


toto napriklad ? http://marusic.blog.sme.sk/c/100709/TBM-tunelovaci-raziaci-stroj.html?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Nov 2015 16:17
od mark6000

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2015 11:44
od ViliKE
Info k vyrazenym metrom v tuneli Visnove http://zilinskedialnice.sk/tunel-visnov ... ene-metre/ . Na tej stranke sa daju pozriet aj fotky z dalsich usekov pri Ziline...