Stránka 28 z 34

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 12:05
od Tomas PO
potvrdzujem. nie je to v tuneli, ale je to za vyjazdom z tunela, v smere na PO. stalo sa to akurat vcera okolo 17tej, prichadzali prve vozidla udrzby. v tuneli na oboch vjazdoch blikaju postranne LED a v smere do PO je na poslednych cca 500(?)m znizena rychlost na 40km. za vyjazdom z tunela vznikol taky maly 'zhup'. tieto miesta: https://www.google.sk/maps/@48.9963105, ... 6656?hl=en
no nepamatam, ci este betonovy povrch, alebo uz asfalt.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2017 14:30
od Miro
Aha, takže rádio Jerevan upresňuje: nie v tuneli, ale za tunelom, rýchlosť nie je obmedzená v celom tuneli, ale až na posledných 500 m v smere do PO. Inak je to pravda ;-)

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2017 14:09
od random
Vzhadom na to ze aky je odflaknuty tak ano.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2017 13:28
od Peťo_PO
Na Ta3 dnes hovorili, že sa to stalo ešte v rámci cementobetónovej vozovky, došlo k oddeleniu vrchnej vrstvy od stabilizácie. No a Branisko je dnes úplne zatvorené pre všetky vozidlá.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2017 22:33
od Tomas PO
ano, reportaz na RTVS priniesla detailne zabery, ze to bol este beton. docasne to opravia a na jesen pri uzavierke zrekonstruuju

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2017 07:44
od Miro
Ale vonku, nie vnútri tunela, však?

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2017 09:01
od pedro
... pár fotiek k problému s vozovkou tu: gallery/image_page.php?album_id=33&image_id=37709

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2017 10:53
od magnus
tie fotky vyzeraju skor na problem s vodou a nie teplotou, ale ved uvidime...

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 08:43
od andel011
Na facebooku sa rozprúdila horlivá diskusia o dostavbe druhej rúry tunela Branisko. z nej vyplýva že pri výstavbe bude musieť byť zavretý tunel úplne a bude sa chodiť po starej ceste.otázka pre diskutujúcich : Ako dlho podľa Vás môže trvať samotná výstavba druhej rúry respektíve ako dlho bude potrebné celkové uzatvorenie tohto úseku? Odhliadnuc od výstavby chýbajúcich mostov a a rekonštrukcie existujucej rúry.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 09:03
od pohodak
to je nejaka hlupost, pokial viem uzavierky existujucej rury sa robia maximalne pri odstreloch aj to zalezi od toho ako daleko sa rury od seba nachadzaju a horninoveho prostredia

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 10:05
od andel011
Odôvodňovali to tým že nebude úniková cesta z tunela v prípade nehody.Práve preto sa pýtam a som zvedavý na názory na tomto fóre.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 10:12
od aquila
v rakusku aj teraz stavaju druhu ruhu ked neexistuje unikova. je to vec nastavenia. ale NDSka a ministerstvo chce nasrat dost ludi na 3-4 roky, tak prosim
alebo ich chcu poslat na cestu ludom

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 12:00
od pohodak
andel011 napísal:Odôvodňovali to tým že nebude úniková cesta z tunela v prípade nehody.Práve preto sa pýtam a som zvedavý na názory na tomto fóre.


jaj lebo ked ma byt toto problem je ozaj jednoduchsie zavriet tunel na 4 roky ako posunut druhu ruru o 20m na sever zvlast ked musi zbehnut cele kolecko povolovaciek (EIA, DUR, UR, DSP, SP) uplne od bodu nula :lol:

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 12:08
od Vceliak
pohodak napísal: je ozaj jednoduchsie zavriet tunel na 4 roky ako posunut druhu ruru o 20m na sever


Nevieme, či sa bude "strieľať" nová rúra, alebo sa rozšíri existujúca úniková . Ak nová rúra, postačí obmedzenia počas odstrelov, v druhom prípade, by to určite nemalo byť 4 roky!

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 15:20
od lostrail
Tak ked si mam vybrat medzi horskymi priechodmi Branisko a Soroska, ten druhy je urcite lepsia volba (horsky priechod tak s odretymi usami). Ktovie, ci si tak Ersek nechce nahnat viac hlasov za R2, kedze rozhodne sa da ocakavat, ze v pripade trojrocnej odstavky tunela vela ludi prehodnoti severnu trasu.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2019 16:50
od Jano1
Pre zhotovitela je urcite lacnejsie a jednoduchsie razit tunel mimo unikovej stolne, kde by musel burat pevny zelezobeton. Takze predpokladam model Visnove.

Staci aj dostat unikovu stolnu len cca 2-3 metre mimo osi velkeho tunela a pocas celeho razenia moze zostat unikova stolna nedotknuta, a po cca 150 metroch uz unikova stolna nebude nijako/minimalne obmedzovat prace v severnom tuneli, bude na okraji resp. mimo velkeho tunela.

Cele je o tom, zachovat pocas razenia cca 200 m existujucej unikovej stolne pri portaloch a dalej sa uz moze razit mimo unikovej stolne, cim nebude bezpecnost v juznej rure mimo odstrelov nijako ovplyvnena.

Su aj dalsie moznosti, ako to robit a nezavriet dlhodobo juznu ruru, ale neverim, ze sucasna NDS dokaze tento problem zvladnut.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2019 14:33
od random
ak si dobre pamatam tak od vychodu je uz cast tunela vyrazena (udaj ktory mam v hlave je 600m). Ale mozem aj nemat pravdu.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2019 11:17
od Dendik
ale hlavne podme šetrit stavaním tunelov v polprofile :D
to branisko teraz zozerie niekolkokrat viac penazi nez keby to spravili nakomplet v 2003...

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2019 11:40
od Yoggy52
Realne ani nie je momentalne potreba stavat druhu ruru. Skor je tu taka dogma, ze pokial nebude branisko plny profil, tak kompletna dialnica do Ke proste nebude. :D Ja keby som si mal vybrat branisko druha rura vs suroska polprofil, tak jednoznacne sorosku.

Po tejto 80-ke co je momentalne v tuneli, nas caka 60-ka a potom este semafory a obcasne vylucenie tir z tunela, potom si fakt mozeme povedat, ze ten tunel nestiha... Ale nie v momentalnej situacii, ked nic tomu nenasvedcuje, ze by to nestihalo. :wink:

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2019 12:44
od PK
Presne tak, premavka v tuneli je pomerne husta, ale snad sa este nestalo aby skolabovala kvoli hustote. Tunel sa da prejst plynule 89km/h dvoma rurami so 109km/h by sa usetrilo len asi 35 sekund na dlzke prejazdu.
Vacsim problemom su obmedzenia pred tunelom, dlhy cas v jednom pruhu pred tunelom. Tam by sa to dalo zlepsit. Dal by sa napriklad postavit druhy most pred vstupom do tunela, ten ju uplne nezavisly od tunela.
Ale vystavba samotnej druhej rury je momentalne prakticky nepotrebna. Peniaze na tento tunel sa daju vyuzit na stovkach miest na Sk, kde pomozu radovo sto tisicom vodicom denne namiesto tych tisic v Branisku, ktorym takmer nepomozu.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2019 23:10
od Tomas PO
zila castokrat sa tam ide 60kou, ci 70kou. soferi sa boja kamier a zdrzuju. problem su aj uzavierky, obchadzka cez horsky priechod je velmi zla, oproti soroske. dobudovat plny profil zo strany od spisskeho podhradia az po tunel suhlas, zemne prace su urobene

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 07:44
od pohodak
Dendik napísal:ale hlavne podme šetrit stavaním tunelov v polprofile :D
to branisko teraz zozerie niekolkokrat viac penazi nez keby to spravili nakomplet v 2003...


keby v 2003 dostavali plny profil tak jediny vysledok by bol, ze by sme mali uplne zbytocne 16 rokov v prevadzke poloprazdny tunel a tie peniaze by chybali na inych usekoch...uz som to tu pisal snad 20x, pred 2. rurou braniska ma prednost v podstate cokolvek na R2, severnej R3/R4 a D1 za dargovom, ked pojde druha rura do vystavby okolo 2025 (cize dostavba tak 2030) bude to stale v klidku

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 08:29
od jozin z bazin
PK napísal:Presne tak, premavka v tuneli je pomerne husta, ale snad sa este nestalo aby skolabovala kvoli hustote.

To je sice pravda, ale otazka je, dokedy bude jedna rura postacovat a aky dopad budu mat dopravne obmedzenia v buducnosti, ked sa uz bude robit druha rura.

Jeden pohlad na vec je, ze momentalne jedna rura staci na X rokov a pripadne kopanie druhej je zbytocny luxus.
Druhy pohlad by mohol byt, ze radsej spravme druhu ruru uz teraz, kym je este intenzita dopravy relativne nizka a dopravne obmedzenia by nemuseli sposobit velke problemy a aj vystavba by mohla byt este celkom rychla.

Totizto ak budeme predpokladat standardny slovensky pristup (teda ze druha rura sa zacne budovat az vtedy, ked hustota premavky dosiahne 150% kapacity jednej rury, pricom normalne by mala byt druha rura hotova pri dosiahnuti 100% kapacity jednej rury), tak dopravne obmedzenia pri tak hustej premavke uz budu velmo bolestive a da sa predpokladat aj predlzenie vystavby.

Moj osobny predpoklad je, ze keby sa rozhodlo uz dnes, ze sa ide stavat druha ruha, tak by trvalo odhadom 10 rokov, kym by sa druhou rurou skutocne jazdilo.
Ak budeme ale cakat az dovtedy, kym sa naplni kapacita jednej rury, a az potom sa zacne stavat druha rura, tak nas potom caka niekolko rokov dopravnych obmedzeni pri ovela vyssej hustote dopravy. A kedze sa daju ocakavat aj uplne uzavierky, tak situacia na horskom prechode by uz bola poriadne komplikovana.

PS : mne je tunel Branisko momentalne uplne ukradnuty, este som nim nesiel ani raz. Ale pristup ... vystavba samotnej druhej rury je momentalne prakticky nepotrebna ... sa mi zda kratkozraky, treba mysliet do buducnosti.

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 11:15
od pohodak
a treti pohlad by mohol byt, ze mame na slovensku kopec usekov kde su uz teraz vacsie problemy alebo vyssie intenzity ako na branisku a preto by mali ist peniaze primarne tam a nie na riesenie niecoho co bude problemom az o par rokov...podla mna nie je realne aby prislo na branisku k nejakemu vyraznemu narastu dopravy kym nebude hotova severna D1 vratane korbelky (cize najskor 2025) a aj potom to nebude ziadny skok, navyse ked sa medzitym na R2 poriesi soroska + useky pred kosicami a nebodaj aj useky okolo RS tak to bude na severe stale tazko v pohode...a tiez netreba zabudat, ze mame za dverami dalsiu krizu :)

Re: D1 tunel Branisko

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2019 13:17
od mike75
Pohodak, nie si ty náhodou Hari Seldon z Nadácie, že predpovedáš ďalšiu krízu? :idea: