Stránka 3 z 12

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 15:52
od Caesar
bystrik napísal:...Soroška. Čo sa týka tohto kopca, je tam rozpracovaná tunelová varianta, no ide o dlhodobejší výhľad, do roku 2010 sa s ním určite nepočíta," dodal D. Faktor.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270


Tým chcel pán F. asi povedať, že sa snáď do r. 2010 aspoň pripraví nejaká trasa.

A možno, že do r. 2020 sa aj pripravia všetky pozemky+tender, ... aby sa mohla po r. 2020 začať aj výstavba.

Tento úsek/tunel zachráni jedine nejaký človek, čo sa stane ministrom a bude pochádzať z tejto lokality. Len aby to nedopadlo ako teraz ... v Stropkove nemajú ani železnicu, ani diaľnicu, ani letisko, ani nič nové. Snáď nejaké opravené cesty a novú kategorizáciu, "povýšenie" cesty v tejto lokalite na vyššiu triedu.

Ak však bude tunel Soroška realizovaný do r. 2010, tak to bude na úkor niečoho iného a D1 to asi nebude. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 23:08
od johhan
Caesar napísal:
Tým chcel pán F. asi povedať, že sa snáď do r. 2010 aspoň pripraví nejaká trasa.


Pán F. je už asi dosť mimo. Návrh tunela Soroška bol urobený už 1992 a v 2002 si ho SSC dala spraviť ešte raz :-)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 14:38
od Antimander
johhan napísal:
Caesar napísal:
Tým chcel pán F. asi povedať, že sa snáď do r. 2010 aspoň pripraví nejaká trasa.


Pán F. je už asi dosť mimo. Návrh tunela Soroška bol urobený už 1992 a v 2002 si ho SSC dala spraviť ešte raz :-)


Strácam prehľad. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 14:44
od Antimander
V rámci RK R2 sa určila priorita, ktorá stanovila, že sa bude stavať len úsek od ZV po KE a to v rozsahu, ktorý bude riešiť kritické dopravné miesta, t.j. budú sa stavať predovšetkým cestné obchvaty a len minimum dlhších úsekov, podľa možností len na 1/2 profil.

Takže ja osobne si myslím, že tunel Soroška bez ohľadu ako na tom je horský priechod podľa mňa nemá ani reálnu šancu, aby bol postavený do r. 2010, aj keby sa v r. 2006 zmenila vláda tak, že by tento tunel začala stavať, čo je však podľa mňa nereálne, takže tipujem tak r. 2020, keď sa bude intenzívne stavať celá RK R2.

Inak strácam prehľad v tom, že sú tu trasy a robia sa nové trasy, atď. :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2005 16:57
od Caesar
Antimander napísal:Inak strácam prehľad v tom, že sú tu trasy a robia sa nové trasy, atď. :wink:


Antim,

návrhy, trasy, posudky, ... viackrát po sebe sa robia preto, že sa síce spravia, ale stavať sa začne o 5-10 rokov neskôr.

No, máš pravdu, ja tiež niekedy neviem, čo sa to tu deje a "dorážajú" to médiá.

Inak v rámci tvojho hodnotenia na RC R2, súhlasím s tebou. 8)

OdoslaťOdoslané: 22. Sep 2005 23:48
od Antimander
Caesar napísal:návrhy, trasy, posudky, ... viackrát po sebe sa robia preto, že sa síce spravia, ale stavať sa začne o 5-10 rokov neskôr.


Ak už sa spraví trasa, nemala by sa meniť. Malo by skôr pristúpiť k tomu, aby sa vždy daná trasa mohla postaviť, teda napr. obytné domy smerovať iným smerom. Iné je, ak sa postaví priem. park, ale to zase až tak častým javom nie je.

Návrhov môže byť aj 100, vyhrá len jeden a na ten sa spraví trasovanie a projektová dokumentácia, ešte predtým však odporúčam vykúpiť pozemky. Toto je systematický postup prác, potom už si nik nedovolí spochybniť danú trasu, pretože už sa do nej investovalo. A až keď sa nájde dosť peňazí, je rozumné vyhlásiť tender.

Posudok môže existovať, ten by sa meniť nemal. No môže, ten nie je tým strategickým "bodom" v tomto procese.

To, že sa stavia o 5-10 rokov, to len znamená, že treba vypracovať napr. nový finančný plán. :wink:

Moj nazor na tento problem

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2005 11:15
od Adaios
RK R2 nie je priorita SR v takom zmysle, aby sa stavala ako suvisla dialnica.

Tak sa stavaju len obchvaty a kriticke/nehodove miesta.

A tunel na tejto trase sa realne tak skoro stavat nebude. Uz len to slovo "tunel" znamena pre NDS velmi casto "horor" z hladiska ceny a opravnene. Plati, ze tunel sa velmi zle kontroluje a dokazuje pri cene.

Inak tu by mozno stacilo len pridat pridavny cestny pruh na tomto horskom priechode. Ale aj to dlho nebude. :wink:

Občianska iniciatíva Tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 21:14
od Branco
Devil umiestnil do Monitoringu tlače zaujímavý článok: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2605. Aj keď nie so všetkými bodmi článku súhlasím, Hnutie za tunel Soroška má moje veľké sympatie :) .

Re: Občianska iniciatíva Tunel Soroška

OdoslaťOdoslané: 19. Jan 2006 21:49
od Adaios
Branco napísal:Devil umiestnil do Monitoringu tlače zaujímavý článok: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2605. Aj keď nie so všetkými bodmi článku súhlasím, Hnutie za tunel Soroška má moje veľké sympatie :) .


Ale toto je uplne absurdne bez toto aby sa napisalo kadial skutocne je trasovana D1: "Štátom tvrdohlavo preferovanou, dlhšou a krkolomnejšou, z inžinierskeho hľadiska zložitou a technicky mimoriadne náročnou, materiálne predraženou severnou vetvou."

Ved nie sme v dobe mamutov aby sme nevedeli stavat. To potom Slovaci, mate problemy s byvanim a peniazmi :?: ... tak stavajte chatky, z dreva, SR ma 60% rozlohy lesy, tak stavajte chaty, ... mate vela jaskyn - tam je aj zdravy vzduch atd.

Soroska - planuje sa tam snad nieco ine ako tunel az sa tam bude stavat RK :?:

vizualizacia

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 17:05
od random
trosku som sa pohral s google earth a nastavil som si peknu perspektivu na slovensky kras v okoli sorosky ... no a potom uz len co to prikreslil...


http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=906

... fialovy a zeleny variant su dve najperspektivnejsie varianty ...

... zeleny ma nevyhodu v tom ze tunel zacina oblukom (musi zacinat!) pretoze tam nieje priestor na zakrutu pred portalom ... iba ak by sa tam postavila eskada ... no ale ked je to mozne pri ziline postavit kilometre eskad tak aj tu by to slo ;)

... fialovy je dlhsi ... viac vybocuje z cesty (I/50) ... je tam pred tunelom silne stupoanie (asi az 4,5%) a tereba zarezat do jedneho pahorku ale potom je tunel priami so stupanim max. 0.5% (z oboch stran) ... vyjazd na roznavskej strane je podobny tomu ako v pripade zeleneho .... (inak zlab vedla zeleznicneho tunela ...)

... to je len moj pohlad a take interpolovanie toho co som videl na inych mapach ...

Laicka otazka

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 17:35
od kstano
Stupanie v tuneli z oboch stran:

aky to ma vyznam? Moj laicky pohlad je, ze ked sa raz vojde do masivu, najblizsia cesta von je priama. Ked sa najprv stupa a potom klesa, tak to o malicko predlzi trasu ale najma mi to pripada zbytocne.

Tak ako to je? Aky to ma vyznam?

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 18:45
od devil
aky to ma vyznam?


pokial viem tak na jednej strane kopca je ina nadmorska vyska ako na druhej. [/code]

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2006 18:48
od kstano
devil napísal:
aky to ma vyznam?


pokial viem tak na jednej strane kopca je ina nadmorska vyska ako na druhej.


Hm, to by bolo monotonne stupanie, ale ked najprv stupa a potom klesa.... Stacilo by napr. len menej stupat a bolo by, nie?

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 10:04
od random
dlhsie tuneli je vyhodnejsie stavat tak aby z kazdej strany bolo stupanie (v SR su take vsetky tuneli nad asi 500m) to stupanie tam nemusi byt velke ... ale isto vacsie ako 1/4 stupna ... v prvom rade je to koli prenikajucej vode a v druhom rade je to technicka zalezitost ... niesom v tom odbornik ale myslim ze sa tam lebsie rozklada napatie ... (och kurnik nemam rad deformacie :P ... ) ... preto sa kazdy jeden tunel razi v takom smiesnom vertikalnom obluku ... a je to aj koli tomu ze na oboch koncoch tunela je ina nadmorska vyska ... avsak udolia na oboch stranach sorosky su rovnako hlboko ... ale tunel ma na kosickej strane nv asi 350m a na roznavskej asi o 50m nizsie ... takze asi tak

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 19:03
od umk
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=909

Na tomto obrazku je zatial posledne umiestnenie tunela Sorozka. Celkovy usek stavby aj s rychlostnou cestou je cca 18 km. Odporucany je modry variant trasy. Zacina na obchvate R2 Brzotin, pokracuje prestavbou krizovatky Roznava (I/50 a I/67), vedie v novej trase a pokracuje tunelom rovnobezne so zeleznicnym tunelom, vychadza viaduktom okolo Jablonova nad Turnou a napaja sa pri obci Hrhov na I/50. Zdroj je z Technickej studie R2 Tornala - Kos.Olsany robenej este pre SSC v r.2004.
Dlzka tunela je cca 3650m.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2006 19:37
od random
ten cerveny je uplne mimo ... take nieco by nepreslo cez pripomienkovanie ZP .... je tesne pri narodnom parku ... a ohrozuje jaskyne vo svahoch ...

umk ... dik za super fotku

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2006 11:52
od Branco
Odporúčaný modrý variant, aj ostatné varianty sú prakticky súbežné so železničným tunelom. Je asi výhoda, že už je vybudovaný paralelný železničný tunel, hoci od jeho výstavby už nejaký čas uplynul.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2006 14:56
od random
Branco: je to vyhoda pretoze je k tomuto tunelu vypracovana podrobna googicka sprava aj ked je uz asi 50 rokov stara ... ale geologia sa meni iba pomaly a teda tych 50rokov je velmi kratka doba ... samozrejme ze pre novy tunel je treba vybudovat novu studiu ale je sa uz o co opriet ... ta vzdialenost od zeleznicneho by nemala presiahnut 50m, takze tie podmienky budu takmer rovnake...

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 20:45
od Adaios
Ako sa to pise spravne po slovensky :?:

1. Sorožka
2. Soroška

:roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 20:45
od Lenny
2. je správně Soroška

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 20:49
od Adaios
Lenny napísal:2. je správně Soroška


OK, ... a este sa mi nezda pravdepodobne aby tunelova rura susedila od zeleznicneho tunela len 50 m. To by mohlo sposobit problemy v tejto oblasti.

Inak tento tunel podla mna do r. 2020 na plny profil stat nebude.

OdoslaťOdoslané: 21. Feb 2006 23:22
od Branco
random napísal:Branco: je to vyhoda pretoze je k tomuto tunelu vypracovana podrobna googicka sprava aj ked je uz asi 50 rokov stara ... ale geologia sa meni iba pomaly a teda tych 50rokov je velmi kratka doba ... samozrejme ze pre novy tunel je treba vybudovat novu studiu ale je sa uz o co opriet ... ta vzdialenost od zeleznicneho by nemala presiahnut 50m, takze tie podmienky budu takmer rovnake...


Je to určite veľká výhoda, pretože sa pravdepodobne ušetria náklady na prieskumnú štôlňu. Inak, random, akú dĺžku má železničný tunel?

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 00:01
od random
3148m ... isto su to usetrene peniaze ... ale ani nie tak na geo studiu ale na vystavbu ... pretoze sa da predpokladat podobna situacia ako v zeleznicnom tuneli ... tych 50m nie je tak malo je to tak akurat dost ... a bude zalezat aj od konecneho trasovania a tvaru tunela .. ak by v nom urobili obluky tak musia ist dalej od zeleznicneho ale ak bude takmer rovnaky ako zeleznicny tak okrem toho ze na kosickej strane budu musiet zacat razit min 80 od portalu zeleznicneho tak na zvysok tunela ta vzdialenost nebude vyssia ako 50-60m ... hmmm ... ked sa ale tak nad tym zamyslim tak ak sa bude rozsirovat zelenicny tak o dude musiet byt viac ... no sak nechajme sa prekvapit

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 15:55
od Adaios
Inak ovela realistickejsie myslenie a riesenie by bolo dnes vyriesit hosrky priechod Soroška formou pridania jedného pruhu z každej strany, dosiahnutie efektu 1+2, 2+1 pruhy, ... nevznikali by dlhe kolony, priechod by bol priepustnejsi a nebolo by potrebne stavat vobec na tomto useku Rx, ... v r. 2010-15 by sa tak mohlo realne stat. A potom ked by sa mala stavat Rx, tak na tomto useku by bol prejazd zadarmo. :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2006 16:02
od random
toto ale nevyriesi problem sorosky ...iba ho oddiali ... raz tam bude musiet stat cestny tunel ... snad rovno aj dvoj rurovy (alebo jednorurovy pre 2+2 pruhy) ... neskor bude nutne bude rozsirit zeliznicny (toto by ale asi nepreslo) alebo dalsia rura pre zeleznicu... no toto je hudba buducnosti ale dneska som trosku optimistickejsi a predpokladam ze razit by sa mohlo zacat aj skor ako 2015 ...