Stránka 20 z 21
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
02. Mar 2010 17:38
od joe1024
Takze tam uz nie je bohvieaka rezerva. Co konkretne by v buducnosti pomohlo odlahceniu Sitiny ?
Ten graf by bol skvely. Ak niekto zhruba tusi, co konkretne aquila ma na mysli (teda videl to a ma to), mohol by to tu postnut ?
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
02. Mar 2010 20:05
od Milos
joe1024 napísal:Takze tam uz nie je bohvieaka rezerva. Co konkretne by v buducnosti pomohlo odlahceniu Sitiny ?
Tunel popod Malé Karpaty na D4. Do určitej miery aj Severná tangenta
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
02. Mar 2010 20:33
od michael89
Mňa by celkom zaujímalo, prečo sa takéto tunely ( D2 - Sitina ) a náročné estakády v mestách ( D1 - Prístavný most, D1 - Považská Bystrica ) neprojektujú na minimálne 3 + 3 ?
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
02. Mar 2010 20:55
od slafko1
Tak na to som aj ja myslel, co ked intenzita sa zvysi natolko, ze to nebude postacovat?
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
02. Mar 2010 22:50
od ELZ
michael89 napísal:Mňa by celkom zaujímalo, prečo sa takéto tunely ( D2 - Sitina ) a náročné estakády v mestách ( D1 - Prístavný most, D1 - Považská Bystrica ) neprojektujú na minimálne 3 + 3 ?
OK, budes mat 1,4km tunel Sitna na 3 + 3 a co jeho napojenie na dialnicu? V Mlynskej doline sa museli dost zahryznut do kopca, aby tam vopchali vsetky tie cesty, prestahovala sa aj ZOO, o kustik dalej je 2+2 most Lafranconi (priestorove pomery + most ti neumoznuju pokracovat v 3 +3). Dalej - ak by Sitina aj bola na 3+3 v zasade by vznikali zapchy pri zlievani do 2 pruhov, co by malo za nasledok caste zatvaranie tunela (kvoli tomu, ze auta nemozu stat v tuneli. Dnes sa tunel kvoli dopravnym problemom zatvara zriedka)
Vyjazd na druhu stranu (smer Brno) ma tiez problemy s priestorovymi pomermi - tam to nejde len tak rozsirit na 3 +3, muselo by sa to pretrasovat.
Co sa tyka Pristavneho mostu, ten sa staval na zaciatku 80-tych rokov, vtedy 2 +2 bohato postacovalo ....
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 09:53
od joe1024
No a ked vzniknu zapchy kvoli tomu, ze kapacita tunela nebude postacovat, resp. uz budu vznikat zapchy za nim, a teda auta budu tiez spomalovat, resp. stat v tuneli - tak sa predsa nebude tunel zatvarat, alebo ano ? Co vravi norma v tomto pripade ?
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 10:26
od random
otazkou je kolko je vnutromestka doprava a kolko je tranzit .. ak sa postavi D4 tak tranzit by mal byt odkloneny na nu ... a tym padom by klesla aj intenzita na D2 v blave
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 10:31
od pohodak
michael89 napísal:Mňa by celkom zaujímalo, prečo sa takéto tunely ( D2 - Sitina ) a náročné estakády v mestách ( D1 - Prístavný most, D1 - Považská Bystrica ) neprojektujú na minimálne 3 + 3 ?
PB na 3+3? to snad nemyslis vazne
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 13:14
od michael89
pohodak napísal:PB na 3+3? to snad nemyslis vazne
S koľkoročným výhľadom dopredu sa budujú diaľnice ? Pri tak náročnej stavbe ako je PB, by som neváhal budovať aj na 90 rokov dopredu. Keď o polstoročie stúpnu intenzity ešte viac, ľahko sa rozšíri D1 PO - KE, ale ako rozšíria tak náročnú estakádu ?
Alebo je istota, že intenzity nikdy nebudú tak vysoké, aby bolo potrebné rozširovať ?
Aj s tou Sitinou a Lafranconim mi to príde trochu zaujímavé. Už je to za nami, nezmení sa to, ale som zvedavý na to, aké intenzity nás tam čakajú o 15 rokov
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 13:59
od pohodak
1) sme OT
2) vies aka je kapacita 2+2 dialnice? vies kolko tam je teraz? zober si rakusku A2, ta sa len pred par rokmi zacala rozsirovat na 2+2 po celej trase a ziadny problem
3) PB nie je ziadna aglomeracia, tam mas miesta na alternativnu trasu dost...doprava sa da inak odlahcit aj budovanim subeznych tras (R3) v S-J smere...
4) sitinu/lafranconi/pristavny poriesi D4+NO...narast IAD v okoli BA bude problem, ale ten sa da riesit aj inak ako budovanim dalsich a dalsich ciest/D/RC, len to by na zodpovednom poste musel sediet niekto co sa tomu rozumie...
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 14:37
od random
OT: ano treba pchat love do dialnic .. robit megalomanske projekty ale robit nema kto .. teda aj by mal kto ale nema kde... ano aby mal kde tak treba sem dotiahnut investorov a bez dialnic je to marne ... ale ak postacuje na 20-30 rokov taka dialnica aka je tak nech je .. a vzdy sa to da riesit postavenim paralelnej dialnice (teda zahustovanim dialnicnej siete) ... tu nieje problem 3+3 tu je problem hustota dialnicnej siete... najprv je potrebne dostavat to co uz malo byt dostavane (ale za rozumnu cenu) .. ak budeme 30 rokov splacat dialnice a nebudeme mat na budovanie dalsich za 30 rokov sa znovu dostaneme do takych sraciek ako mame dnes tu ... niesme jedina krajina na svete ktora nema dostatocnu dialnicnu siet a aj bez nej sa da stale dostatocne prosperovat no netreba zaspat na vavrinoch ... no treba si uvedomit ze niesme ziaden stat ako b.s. juhoslavie kde je mat nutnost dialnice koli dovolenkarom a ty si ich aj pekne zaplatia ...
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
03. Mar 2010 15:25
od michael89
Máte pravdu, chalani, vďaka za vaše usmernenie. Naozaj je pravda, že treba najprv urobiť to, čo už dávno malo byť a až potom riešiť problémy, ktoré vzniknú až o pár desiatok rokov.
D2 tunel Sitina
Odoslané:
09. Sep 2010 09:52
od mirkobb
Ranná nehoda uzavrela tunel Sitina
viewtopic.php?f=35&t=14094
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
28. Okt 2010 09:33
od mirkobb
Ďaľšia nehoda v tuneli Sitina.
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
08. Nov 2010 10:27
od Andrej
Preco je vlastne tento tunel pri kazdom nahusteni dopravy uzatvarany? V zahranici som uz velakrat zazil zapchu v tuneloch, naposledy v asi 1,5 km dlhom vo Svajciarsku asi 2 hodiny bez pohnutia a s vetranim nebol ziaden problem, hoci tunel ma asi 40 rokov.
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
08. Nov 2010 13:55
od Zulo
Asi sa Ti to nestalo vo Švajčiarsku v mestskom type tunela. Načo čakať 2 hodiny, keď to môžeš obísť súbežnou cestou a stratíš max.15 -20 min, určite nie 2 hodiny.........? Určite to nie je len o vetraní, ale aj o pohodlnom odstránení následkov havárie.
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
08. Nov 2010 15:05
od Tomas PO
Andrej napísal:Preco je vlastne tento tunel pri kazdom nahusteni dopravy uzatvarany? V zahranici som uz velakrat zazil zapchu v tuneloch, naposledy v asi 1,5 km dlhom vo Svajciarsku asi 2 hodiny bez pohnutia a s vetranim nebol ziaden problem, hoci tunel ma asi 40 rokov.
PDZ by predsa malo sluzit aj na regulovanie dopravnych prudov.
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
08. Nov 2010 18:18
od Andrej
Ano, ale preco je potom uzavrety aj ked je napr. Patronka uplne preplnena a tunel len ciastocne plny?
Zulo, kolona mala asi 40 km, cize aj cesta po paralelnych komunikaciach by zrejme trvala obdobne dlho, obzvlast ked boli tiez zapchate. Ja som sa na to pytal hlavne kvoli vetraniu tunela.
Re: D2 tunel Sitina
Odoslané:
08. Nov 2010 18:46
od Tomas PO
tak potom je len jedno vysvetlenie - tak to maju v manuli
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
17. Jan 2012 15:09
od eucitizen
A preo nemozu zvysit rychlost aj v Sitine? Dat tam 90ku ako na celom obchvate?
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
17. Jan 2012 15:27
od aquila
lebe by sa museli menit signalizacne panely, ktore maju len 60 80 100
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
17. Jan 2012 15:42
od Isildursk
Nemozu lebo je to v intravilane mesta (husto obyvane).
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
17. Jan 2012 18:26
od Tomas PO
aquila napísal:lebe by sa museli menit signalizacne panely, ktore maju len 60 80 100
Ved to je novy tunel, nie su tam uz FULL LED panely?
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
17. Jan 2012 18:29
od Isildursk
islo o for zrejme
Re: D1 tunel Bôrik
Odoslané:
18. Jan 2012 00:01
od Kanky
Tomas PO napísal:aquila napísal:lebe by sa museli menit signalizacne panely, ktore maju len 60 80 100
Ved to je novy tunel, nie su tam uz FULL LED panely?
na celom BA obchvate sa neda "rozsvietit" 90, ved bolo aj velke halo okolo toho...ale dnes pekne svietila 80ka cely den