D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
167
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
8
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
37
15%
 
Celkový počet hlasov : 242

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod robertko » 05. Júl 2015 15:37

dva tyzdne som bol teraz v taliansku a useky co staval salini tak vo vysokej kvalite + za anconou zacali rozoberat technologiu cestou dole som to nestihol odfotit ale ked som isiel hore uz tam nic nebolo mozno to islo sem na SK
inak http://www.salini-impregilo.com/en/proj ... orway.html
toto je uplne novy usek a vsade v tuneloch je asfalt
a co bolo zaujimave este som to poriadne nepozrel ale ono pri tom useku ako keby bol nejaky usek uz postaveny alebo zastaveny projekt a toto bolo postavene subezne so starym ... niektore mosty tam vyzerali akokeby ich burali alebo boli zosypane mozno zemetrasenim ...
inak usek tunel most tunel most... akoze nejake visnove si myslím že by nemal byť problém
robertko
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 330
Obrázky: 30
Založený: 06. Okt 2013 19:16

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod PetRus » 24. Júl 2015 20:33

Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
- kalota: vyrazene 158m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen (ustupok): 150m. krok 3,4m. 7,8 a viac metrov za 24h
- dno: 112m. krok 4m. 8 a viac metrov za 24h

Momentalne sa robi ustupok

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
- kalota: 120m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen: 117m. krok 3,4m. 6,8m za 24h
- dno sa nerobi

Momentalne sa tam nic nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
- kalota: 21m. krok 1m. 2 a viac metrov za 24h
- ustupok 19m. krok 2m. 4 a viac metrov za 24h
- dno: 18m. krok 4m. 12 a viac metrov za 24h

Momentalne sa vrta dazdnik

Jedna vec sa tu asi este nespominala a to ,ze Taliani maju stavebne povolenie nielen na NRTM ale aj na taliansku tunelovaciu metodu Adeco-rs. Viac napr. tu: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 1_09-8.pdf
V skratke: Zvysovanie tuhosti celby, otvaranie v plnom profile, primarne ostenie a v tesnom zavese betonaz sekundarneho ostenia.

Nasvedcuju tomu aj “predcasne” skoro zmontovana forma na sekundarne ostenie a zaparkovany Soilmec ST60 (http://www.soilmec.com/en/products/micr ... -by-puntel) na zapadnom portali
PetRus
nováčik
 
Príspevky: 9
Obrázky: 1
Založený: 16. Feb 2011 14:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 25. Júl 2015 00:09

Robertko, absolútne som nepochopil text, čo si napísal. Lebo píšeš tak dvojzmyselne, až som paf :mrgreen: .
PetRus, vďaka za odborný výklad a mnohovravné dáta. Tunajší amatéri budeme potrebovať dosť času, aby sme ich strávili /prosím, nech Ťa neznechutia prípadné otázky resp. odozvy/. Podľa textu vidím, že si doteraz nepodľahol novému /podivnému/ názvosloviu . Totiž napr. tunelové rúry sa už na SR nepopisujú svetovou stranou, ale ako sa javia z počiatku dialničného systému SR = z BA /podľa Počiatka/.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ANDi » 25. Júl 2015 09:48

Pevne verim, ze nikto z tunajsich clenov sa nebude pytat, ktora je severna a ktora je juzna rura :mrgreen:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod okorec » 25. Júl 2015 10:48

ANDi napísal:A maju aspon tlmocnika? :mrgreen:

To majú :) dva týždne dozadu som sa s nim rozprával.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod casper » 26. Júl 2015 22:15

Neviete náhodou niekto aký spôsob hydroizolácie bude použitý v tuneli ?
casper
nováčik
 
Príspevky: 4
Obrázky: 6
Založený: 01. Okt 2014 18:48

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 27. Júl 2015 19:58

Keď som spätne nalistoval môj opľúvaný príspevok 23.6.2015 z 20,26 hod a PetRusov príspevok, udrelo mi do očí "dzeška nedobre"! Tak som si to preveril:
PetRus píše štýlom, že v tunelovej rúre sa razí každá úroveň /kalota, ústupok, dno/ samostatne. Veď rozhranie týchto vrstiev musí byť upravené ako cesta a tá po každom "odstrele" musí byť prejazdná /hlavne rampy medzi kalota/stupeň, stupeň/dno/.
A/ Zoberme si SevTR na ZP /Ľavá TR dľa Počiatka/, kde nás zaujíma, za akú dobu sa vyrazí 100 m celého profilu /t.j. všetky 3 vrstvy/:
100:3,4 + 100:7,8 + 100:8 = 29,4 + 12,8 + 12,5 = 54,7 dňa
teda výkon je: 100:54,7 = 1,8 m/deň +- nejaké centimetre podľa geologickej situácie
B/ v opľúvanom príspevku som vyčíslil, že tunelári, aby stihli Višňové do termínu, potrebujú vyraziť 469 m/mesačne
teda na 4 čelby x výkon 1,8m/deň x 30 dní/mesiac = 216 m/mesiac
čo je len 46% potreby
"co včul", moji múdri diskutéri, rozmýšľajte a píšte!!!
PS: predpokladám, že myšiaci Vám zo stola neutiekli, preto sa na rozsiahle príspevky nedvolávam
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod garip » 27. Júl 2015 20:39

pls: ako moze byt vykon 1,8m/deň, ked v prispevku od PetRus-a je najmensi vykon 3,4m/deň v kalote. Predpokladam, ze kalota sa razi non-stop a ostatne casti (ustupok a dno) sa robia subezne - preto su rozne dlzky jednotlivych stupnov. Cize 3,4m x 30dni x 4celby = 408m/mesiac.
garip
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 669
Obrázky: 210
Založený: 05. Nov 2012 10:44

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miroslaw » 27. Júl 2015 21:40

Zmontovaná forma na sekundárne ostenie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29221
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod PetRus » 28. Júl 2015 02:54

Plšov vypocet pre razbu plneho profilu STR-ZP je zial zatial spravny. Vždy sa razi iba jedna uroven, teda bud kalota (nerazi sa nonstop) alebo ustupok alebo dno, nikdy nie naraz. Urcite zrychlenie možno ocakavat ked sa prestane robit dno (coskoro) respektive ked sa v lepsej geologii zvacsi krok (v nedohladne)
Do galerie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29222 som vlozil progres v kalote STR ZP v zavislosti od casu. Vidno tam ciatocne zrýchlenie razby v zlepsenej geologii a tie skoro rovne miesta su prave obdobia kedy bola kalota zastavena a robil sa ustupok alebo dno.
PetRus
nováčik
 
Príspevky: 9
Obrázky: 1
Založený: 16. Feb 2011 14:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 28. Júl 2015 09:00

PetRus, ďakujem, opravil si mi na dialnice.info pokrivenú fasádu. Už som chcel písať ospravedlňujúci list :lol: .
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miro2786 » 28. Júl 2015 10:06

PetRus napísal:Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
- kalota: vyrazene 158m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen (ustupok): 150m. krok 3,4m. 7,8 a viac metrov za 24h
- dno: 112m. krok 4m. 8 a viac metrov za 24h

Momentalne sa robi ustupok

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
- kalota: 120m. krok 1,7m. 3,4m za 24h
- stupen: 117m. krok 3,4m. 6,8m za 24h
- dno sa nerobi

Momentalne sa tam nic nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
- kalota: 21m. krok 1m. 2 a viac metrov za 24h
- ustupok 19m. krok 2m. 4 a viac metrov za 24h
- dno: 18m. krok 4m. 12 a viac metrov za 24h

Momentalne sa vrta dazdnik

Jedna vec sa tu asi este nespominala a to ,ze Taliani maju stavebne povolenie nielen na NRTM ale aj na taliansku tunelovaciu metodu Adeco-rs. Viac napr. tu: http://www.ita-aites.cz/files/tunel/200 ... 1_09-8.pdf
V skratke: Zvysovanie tuhosti celby, otvaranie v plnom profile, primarne ostenie a v tesnom zavese betonaz sekundarneho ostenia.

Nasvedcuju tomu aj “predcasne” skoro zmontovana forma na sekundarne ostenie a zaparkovany Soilmec ST60 (http://www.soilmec.com/en/products/micr ... -by-puntel) na zapadnom portali




Podľa tohoto som pochopil,že ta mašinka ktorá tam je dokaže zvládať robiť dáždnik okolo 19m pred čelbou s nadstavbou dokonca až 24m,takže s peknou rezervou zaistenia je možné povedať,že budú mať možno odťažovať v plnom profile 15m naraz, síce to asi nepôjde za 24h ale i tak to bude značný pokrok a podľa informácií, hneď po primárom ostení môže ísť v tesnom závese sekundárne ostenie,takže to významne urýchli rýchlosť výstavby, možno sa mýlim približnými výpočtami,ale s určitosťou to práce urýchli tak či tak
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miro2786 » 28. Júl 2015 10:26

miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=29221


Inak Miroslaw,ty si to tam bol fotit, čo tie kamióny vzadu? konštrukcie na budúcu betonárku? alebo je to niečo iné?
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod mark6000 » 28. Júl 2015 11:13

plš napísal:Keď som spätne nalistoval môj opľúvaný príspevok 23.6.2015 z 20,26 hod a PetRusov príspevok, udrelo mi do očí "dzeška nedobre"! Tak som si to preveril:
PetRus píše štýlom, že v tunelovej rúre sa razí každá úroveň /kalota, ústupok, dno/ samostatne. Veď rozhranie týchto vrstiev musí byť upravené ako cesta a tá po každom "odstrele" musí byť prejazdná /hlavne rampy medzi kalota/stupeň, stupeň/dno/.
A/ Zoberme si SevTR na ZP /Ľavá TR dľa Počiatka/, kde nás zaujíma, za akú dobu sa vyrazí 100 m celého profilu /t.j. všetky 3 vrstvy/:
100:3,4 + 100:7,8 + 100:8 = 29,4 + 12,8 + 12,5 = 54,7 dňa
teda výkon je: 100:54,7 = 1,8 m/deň +- nejaké centimetre podľa geologickej situácie
B/ v opľúvanom príspevku som vyčíslil, že tunelári, aby stihli Višňové do termínu, potrebujú vyraziť 469 m/mesačne
teda na 4 čelby x výkon 1,8m/deň x 30 dní/mesiac = 216 m/mesiac
čo je len 46% potreby
"co včul", moji múdri diskutéri, rozmýšľajte a píšte!!!
PS: predpokladám, že myšiaci Vám zo stola neutiekli, preto sa na rozsiahle príspevky nedvolávam

tak v reále je tých metrov a percent asi ešte menej, lebo JTR-VP sa zatiaľ nerazí

PetRus: aká technológia bude použitá na na JTR-VP? Tiež Adeco?
Obrázok používateľa
mark6000
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 8
Založený: 29. Aug 2009 15:01

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miroslaw » 28. Júl 2015 11:44

miro2786 napísal:
miroslaw napísal:Zmontovaná forma na sekundárne ostenie gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=29221


Inak Miroslaw,ty si to tam bol fotit, čo tie kamióny vzadu? konštrukcie na budúcu betonárku? alebo je to niečo iné?


skôr si myslím, že zariadenie na drtenie vyrúbanej horniny, uvidíme neskôr :)
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miro2786 » 28. Júl 2015 15:29

tak to je tiež možné,ale v naväznosti na to počítam aj s betonárkou, čo si pamätám,tak na geológii sa hovorilo,že je tam kopec granitu,takže na tunel by bol super kvalitný betón, vyvážať to niekam len tak by bola škoda,teda ešte je možnosť predávať ten kameň,ale logika hovorí ho využiť ho na mieste
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod PetRus » 19. Sep 2015 20:20

Severna tunelova rura-zapadny portal (STR-ZP):
Adeco, Vyrazene 221 metrov, zhruba 3,6 metra za 24 hodin

Severna tunelova rura-vychodny portal (STR-VP):
NRTM, Vyrazene:
Kalota 193 metrov, zhruba 2,5 metra za 24 hodin
Ustupok 147 metrov, zhruba 6 metrov za 24 hodin
Dno sa nerobi

Juzna tunelova rura-zapadny portal (JTR-ZP):
Adeco, Vyrazene 90 metrov, zhruba 3,6 za 24 hodin

Juzna tunelova rura-vychodny portal (JTR-VP):
Adeco, Vyrazene 1 meter
PetRus
nováčik
 
Príspevky: 9
Obrázky: 1
Založený: 16. Feb 2011 14:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Xenon » 21. Sep 2015 09:05

Skvelé. Takže máme nový míľnik - razí sa už vo všetkých rúrach a aj novou metódou. Gratulujem, a veľa úspechov pri ďalšom postupe! :)

Ešte jedna doplňujúca otázka. Zmenil sa tím razičov po zmene technológie z NRTM na Adeco, alebo to razí ten istý kolektív, po nejakom preškolení? Ale preškolenie ani nebolo nutné?
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod relix » 21. Sep 2015 20:45

Uranpres robil len subdodavku pre NRTM pokiaľ viem
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rempo » 03. Okt 2015 19:28

na fotke gallery/image_page.php?album_id=139&image_id=30563 je vidieť diely na druhú bedniacu formu vedľa tej súčasnej,to som zvedavý či aj na východnom portáli budú dve
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 10. Okt 2015 09:37

Rempo, tunelári zvyknú betónovať sek. ostenie aj tak, že u dlhých tunelov prvým ks debnenia-tunelu /viď na obr. na ZP tunela/ robia dajme tomu na nepárnych úsekoch /6m či 12m?/ a druhým ks debnenia-tunel na párnych úsekoch so spozdením, až sa odsunie debnenie-tunel č. 1 aj z predného konca vzniklej /párnej/ medzery. Odkazovať na blog M. Marušica si ani nedovoľujem, nakoľko tie prvé ústaotvárajúce články o TBM sa časom z blogu stratili /neviem, či tu hral čas, či "závadnosť obrázkov"/.
Keby SI & D pre dlhé rúry používali dvojicu, tak ich bude treba sumárne 8x, pri jednoduchšom riešení "len" 4 ks. "Požičiavanie" vylučujem, lebo Taliani pri systéme ADECO budú určite potrebovať sekundárnym ostením stíhať napredovanie čelby.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ufonaut » 05. Nov 2015 09:59

Nemame nejake info ako pokracuju v razeni ?? a ako su daleko ??
Obrázok používateľa
ufonaut
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 27. Júl 2015 06:35

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod legal » 07. Nov 2015 10:36

plš napísal:Odkazovať na blog M. Marušica si ani nedovoľujem, nakoľko tie prvé ústaotvárajúce články o TBM sa časom z blogu stratili /neviem, či tu hral čas, či "závadnosť obrázkov"/.


toto napriklad ? http://marusic.blog.sme.sk/c/100709/TBM-tunelovaci-raziaci-stroj.html?
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 117
Obrázky: 5
Založený: 11. Máj 2006 19:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod mark6000 » 07. Nov 2015 16:17

Obrázok používateľa
mark6000
diskutujúci
 
Príspevky: 158
Obrázky: 8
Založený: 29. Aug 2009 15:01

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ViliKE » 05. Dec 2015 11:44

Info k vyrazenym metrom v tuneli Visnove http://zilinskedialnice.sk/tunel-visnov ... ene-metre/ . Na tej stranke sa daju pozriet aj fotky z dalsich usekov pri Ziline...
ViliKE
diskutujúci
 
Príspevky: 155
Obrázky: 277
Založený: 23. Apr 2014 08:26
Bydlisko: Kosice

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.