Prioritou Prahy je dostavba južnej časti obchvatu
Odoslané: 11. Júl 2005 10:58
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/doprava-praha.asp ... na stránke sú ďalšie informácie
Prioritou pražské silniční výstavby je dostavba jižní části obchvatu
Prioritou silniční výstavby v Praze je jižní část obchvatu, jež propojí dálnice D1 a D5. Vnější okruh by měl odvést kamionovou dopravu mimo město a uvolnit přetíženou Jižní spojku. Jižní část obchvatu se začne stavět letos nebo počátkem příštího roku. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, by na jihu Prahy obchvat mohl být v provozu od roku 2008. Celý Pražský okruh bude otevřen až po roce 2010.
Po vnějším okruhu kolem metropole mohou nyní řidiči jezdit pouze na západě, mezi Ruzyní a Slivencem, a na východě mezi Satalicemi a Běchovicemi. Zbývající části obchvatu se zatím nestaví. Nejdále jsou přípravy úseků Slivenec - Lahovice a Lahovice - Jesenice, kde již investor získal pravomocná územní rozhodnutí.
Pokračování okruhu ze Slivence do Lahovic by se mělo začít stavět letos. Stavbaři zde již dokončili průzkumné štoly a investor nyní vybírá firmu, která stavbu provede. Ekologové, kteří prosazovali variantu s delším tunelem, mohou zahájení stavby asi o půl roku pozdržet, pokud se proti povolení odvolají.
Navazující úsek z Lahovic do Jesenice se podle Ředitelství silnic a dálnic začne stavět počátkem příštího roku. Náklady na stavbu jižní části obchvatu mezi dálnicemi D5 a D1 budou asi 20 miliard korun.
Zahájení výstavby v úseku Jesenice-D1 a v úseku D1-Běchovice, kde obchvat povede mimo hranice hlavního města, brzdí problémy se schvalovacím řízením a výkupy pozemků. Středočeský kraj zatím neschválil územní plán pro tuto část Pražského okruhu, takže investorovi chybí územní rozhodnutí. Ředitelství silnic a dálnic přesto počítá, že by východní části obchvatu mohly být v provozu v roce 2009.
Problematická je také příprava obchvatu na severozápadě Prahy. Zatímco magistrát dává přednost takzvané jižní variantě přes Suchdol, dotčené městské části a ekologičtí aktivisté chtějí, aby dálnice vedla dále od metropole. Celý osmdesátikilometrový okruh tak bude v provozu až po roce 2010.
Kromě vnějšího okruhu by dopravní situaci v Praze měl zlepšit také vnitřní městský okruh. Práce na jeho severozápadní části by měly začít příští rok. Podzemní silnice mezi Myslbekovou ulicí a křižovatkou Pelc-Tyrolka naváže na již dokončený smíchovský úsek od Strakonické ulice přes tunel Mrázovka po Strahovský tunel.
Letos by měli dělníci dokončit ražbu průzkumné školy tunelů pod Letnou a koncem roku by mělo být vydáno stavební povolení. Očekává se ale, že se proti němu odvolají ekologičtí aktivisté.
ner fcz, 11. 7. 2005
Prioritou pražské silniční výstavby je dostavba jižní části obchvatu
Prioritou silniční výstavby v Praze je jižní část obchvatu, jež propojí dálnice D1 a D5. Vnější okruh by měl odvést kamionovou dopravu mimo město a uvolnit přetíženou Jižní spojku. Jižní část obchvatu se začne stavět letos nebo počátkem příštího roku. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, by na jihu Prahy obchvat mohl být v provozu od roku 2008. Celý Pražský okruh bude otevřen až po roce 2010.
Po vnějším okruhu kolem metropole mohou nyní řidiči jezdit pouze na západě, mezi Ruzyní a Slivencem, a na východě mezi Satalicemi a Běchovicemi. Zbývající části obchvatu se zatím nestaví. Nejdále jsou přípravy úseků Slivenec - Lahovice a Lahovice - Jesenice, kde již investor získal pravomocná územní rozhodnutí.
Pokračování okruhu ze Slivence do Lahovic by se mělo začít stavět letos. Stavbaři zde již dokončili průzkumné štoly a investor nyní vybírá firmu, která stavbu provede. Ekologové, kteří prosazovali variantu s delším tunelem, mohou zahájení stavby asi o půl roku pozdržet, pokud se proti povolení odvolají.
Navazující úsek z Lahovic do Jesenice se podle Ředitelství silnic a dálnic začne stavět počátkem příštího roku. Náklady na stavbu jižní části obchvatu mezi dálnicemi D5 a D1 budou asi 20 miliard korun.
Zahájení výstavby v úseku Jesenice-D1 a v úseku D1-Běchovice, kde obchvat povede mimo hranice hlavního města, brzdí problémy se schvalovacím řízením a výkupy pozemků. Středočeský kraj zatím neschválil územní plán pro tuto část Pražského okruhu, takže investorovi chybí územní rozhodnutí. Ředitelství silnic a dálnic přesto počítá, že by východní části obchvatu mohly být v provozu v roce 2009.
Problematická je také příprava obchvatu na severozápadě Prahy. Zatímco magistrát dává přednost takzvané jižní variantě přes Suchdol, dotčené městské části a ekologičtí aktivisté chtějí, aby dálnice vedla dále od metropole. Celý osmdesátikilometrový okruh tak bude v provozu až po roce 2010.
Kromě vnějšího okruhu by dopravní situaci v Praze měl zlepšit také vnitřní městský okruh. Práce na jeho severozápadní části by měly začít příští rok. Podzemní silnice mezi Myslbekovou ulicí a křižovatkou Pelc-Tyrolka naváže na již dokončený smíchovský úsek od Strakonické ulice přes tunel Mrázovka po Strahovský tunel.
Letos by měli dělníci dokončit ražbu průzkumné školy tunelů pod Letnou a koncem roku by mělo být vydáno stavební povolení. Očekává se ale, že se proti němu odvolají ekologičtí aktivisté.
ner fcz, 11. 7. 2005