Stránka 1 z 1

Prioritou Prahy je dostavba južnej časti obchvatu

OdoslaťOdoslané: 11. Júl 2005 10:58
od Caesar
http://www.estav.cz/zpravy/ctk/doprava-praha.asp ... na stránke sú ďalšie informácie


Prioritou pražské silniční výstavby je dostavba jižní části obchvatu

Prioritou silniční výstavby v Praze je jižní část obchvatu, jež propojí dálnice D1 a D5. Vnější okruh by měl odvést kamionovou dopravu mimo město a uvolnit přetíženou Jižní spojku. Jižní část obchvatu se začne stavět letos nebo počátkem příštího roku. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, by na jihu Prahy obchvat mohl být v provozu od roku 2008. Celý Pražský okruh bude otevřen až po roce 2010.

Po vnějším okruhu kolem metropole mohou nyní řidiči jezdit pouze na západě, mezi Ruzyní a Slivencem, a na východě mezi Satalicemi a Běchovicemi. Zbývající části obchvatu se zatím nestaví. Nejdále jsou přípravy úseků Slivenec - Lahovice a Lahovice - Jesenice, kde již investor získal pravomocná územní rozhodnutí.

Pokračování okruhu ze Slivence do Lahovic by se mělo začít stavět letos. Stavbaři zde již dokončili průzkumné štoly a investor nyní vybírá firmu, která stavbu provede. Ekologové, kteří prosazovali variantu s delším tunelem, mohou zahájení stavby asi o půl roku pozdržet, pokud se proti povolení odvolají.

Navazující úsek z Lahovic do Jesenice se podle Ředitelství silnic a dálnic začne stavět počátkem příštího roku. Náklady na stavbu jižní části obchvatu mezi dálnicemi D5 a D1 budou asi 20 miliard korun.

Zahájení výstavby v úseku Jesenice-D1 a v úseku D1-Běchovice, kde obchvat povede mimo hranice hlavního města, brzdí problémy se schvalovacím řízením a výkupy pozemků. Středočeský kraj zatím neschválil územní plán pro tuto část Pražského okruhu, takže investorovi chybí územní rozhodnutí. Ředitelství silnic a dálnic přesto počítá, že by východní části obchvatu mohly být v provozu v roce 2009.

Problematická je také příprava obchvatu na severozápadě Prahy. Zatímco magistrát dává přednost takzvané jižní variantě přes Suchdol, dotčené městské části a ekologičtí aktivisté chtějí, aby dálnice vedla dále od metropole. Celý osmdesátikilometrový okruh tak bude v provozu až po roce 2010.

Kromě vnějšího okruhu by dopravní situaci v Praze měl zlepšit také vnitřní městský okruh. Práce na jeho severozápadní části by měly začít příští rok. Podzemní silnice mezi Myslbekovou ulicí a křižovatkou Pelc-Tyrolka naváže na již dokončený smíchovský úsek od Strakonické ulice přes tunel Mrázovka po Strahovský tunel.

Letos by měli dělníci dokončit ražbu průzkumné školy tunelů pod Letnou a koncem roku by mělo být vydáno stavební povolení. Očekává se ale, že se proti němu odvolají ekologičtí aktivisté.


ner fcz, 11. 7. 2005