Moderátor: Moderátori
piknik18 napísal:Prepacte ze sa pytam . Skusal som hladat ale nasiel som iba neuplne informacie. Potreboval by som dost surne vediet :
- kolko SK bolo vynalozenych na stavbu dialnic , rych. ciest a ciest prvej triedy za rok 2006(alebo 2005) a kolko na ich opravu a udrzbu. . Za odpoved vam velmi dakujem.potrebujem to surne.
piknik18 napísal:Prepacte ze sa pytam . Skusal som hladat ale nasiel som iba neuplne informacie. Potreboval by som dost surne vediet :
- kolko SK bolo vynalozenych na stavbu dialnic , rych. ciest a ciest prvej triedy za rok 2006(alebo 2005) a kolko na ich opravu a udrzbu. . Za odpoved vam velmi dakujem.potrebujem to surne.
piknik18 napísal:Dialniciar : nepotrebujem uplne presne udaje staci priblizne . mas nieco ?
Môže si každý hovoriť, čo chce, ale priemerná cena na 1 km plnohodnotnej a dostavanej diaľnice (vrátane IT systémov, čo okolo našich diaľnic na 99% ani nejdú) je nižšia ako v SR ... kde cena je 500 mil. SKK na 1 km
Japonsko - 440 mil. SKK (rok 2005)
Nemecko - 420 mil. SKK (rok 2006)
USA - 380 mil. SKK (rok 2005)
Kanada - 365 mil. SKK (rok 2006)
Malajzia - 315 mil. SKK (rok 2005)
Austrália - 310 mil. SKK (rok 2005)
Chorvátsko - 290 mil. SKK (rok 2005)
Maroko - 220 mil. SKK (rok 2005)
Vo všetkých týchto štátoch okrem Maroka sú vyššie platy ako u nás pri výstavbe diaľnic, vyššia cena ocele, v USA nižšie ceny nafty, ... niekde sú iné daňové a podporné systémy, ale zarátaná je komplexná a cena a skutočný priemer: výstavba: postavené km/celková cena a to pri SR dokonca vyšlo na 590 mil. SKK, v ČR nad 650 mil. SKK a to všetko pri diaľnici na 1 km ...
A mirkobb, až budeš rozumieť tomu, čo cenu diaľnice tvorí, tak potom mi zavolaj a podiskutujeme. Okrem toho, tiež treba vedieť porovnať porovnateľné, lebo niekde sa neráta výdavok samosprávy, hoci tá tvorí 2/3 ceny pri legislatívnom procese (Nemecko) atď.
Odkiaľ som čerpal ? Od seba. Ale ja nikoho nenútim, aby mi veril, ba dokonca, aby ma čítal.
mirkobb napísal:A mirkobb, až budeš rozumieť tomu, čo cenu diaľnice tvorí, tak potom mi zavolaj a podiskutujeme. Okrem toho, tiež treba vedieť porovnať porovnateľné, lebo niekde sa neráta výdavok samosprávy, hoci tá tvorí 2/3 ceny pri legislatívnom procese (Nemecko) atď.
Odkiaľ som čerpal ? Od seba. Ale ja nikoho nenútim, aby mi veril, ba dokonca, aby ma čítal.
Ale ved sa "nepaprc", vsak sa Ta preto pytam, ze tomu rozumies, takze aj preto Ta citam(ja sa fakt nenutim Ta citat), takze nepokladaj uz zase vsetko a vsetkych, ze Ta len kritizuju a napadaju, ja som sa fakt uprimne pytal a prejavil uprimny zaujem, aby mi niekto vysvetlil preco sa objavuju tak diametralne odlisne ceny z roznych zdrojov?? Je mi jasne, ze na to vplyva vela aspektov(ze inak sa stavia na rovine bez estakad a tunelov, a inak v clennitej krajine), ale priemer je predsa priemer, a tam sa spominal priemer!
Neviem, ci su Tvoje reakcie na dotazy takehoto druhu zakazdym vzdy iba podozrievave, ze Ta neustale niekto iba kritizuje, ale tentokrat moj dotaz nebol z tejto kategorie. Tak rad uvitam, ak sa na tuto temu este nieco dozviem, dakujem.
Dialniciar napísal:Ďalej, v SR sa určí, že pôjde na výstavbu diaľničnej siete napr. 20 mld. SKK.
Ak vieme, že priemerná cena je 500 mil. SKK na 1 km (priemer na 1 km nížina, 1 km stredne ťažký terén, 1 km náročný terén), tak vieme s istotou povedať, že by sa malo postaviť (otvoriť) 40 km diaľnic a rýchlostných ciest, keďže vieme, že u nás sa do ceny ráta úplne všetko.
Ako však vieme, tak 40 km sa u nás ročne neotvára. Podarí sa to raz za 5-6 rokov, inak je to stále oveľa menej.
Teda vidíme, že niekde je chyba. No a nerobí sa s ňou nič ...
Andrej napísal:Aj mne vždy pripadalo divné, že za Mečiara v r. 95-98 išlo spolu na diaľnice cca 25 mld. Sk a otvorilo sa spolu takmer 120 km D a RC (mnohé na 1/2 profil) a za Dzurindu išlo v r. 98-05 takmer 60 mld. Sk a otvorilo sa spolu cca 40 km D a RC
aquila napísal:mna skor zaujalo, ze poliaci zakontrahovali 15km usek A1, ktory bude na 3+3, s tromi MUK a 25 km ciest za cca 210 milionov euro ..
Dialniciar napísal: No vláda rozostavávala stále novšie a novšie úseky a hold, tie plány na výstavbu hovorili jasne: D1 v r. 2005, R1 v r. 2000. V podstate realita by bola D1 v r. 2008, R1 v r. 2003. D3 mala byť v r. 2008, bola by v r. 2010.
Andrej napísal:Dialniciar napísal: No vláda rozostavávala stále novšie a novšie úseky a hold, tie plány na výstavbu hovorili jasne: D1 v r. 2005, R1 v r. 2000. V podstate realita by bola D1 v r. 2008, R1 v r. 2003. D3 mala byť v r. 2008, bola by v r. 2010.
No konecne tu boli povedane troska realnejsie terminy (hoci ja mam na to este iny nazor) a nie, ako tvrdohlavo tvrdil Caesar, ze vsetko v r. 2005...
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 37 hostí.