Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod devil » 06. Nov 2009 09:27

ja som ale hovoril len o useku strazov-brodno prip. brodno-KNM nie o celej D3 a naozaj si myslim ze namiesto tychto usekov mozme stavat hocico ine


to mas prakticky jedno o ktorych usekoch sa bavime, snad okrem CA-svrcinovec su to vsetko penazozruti. predpoklada sa ze kazdy usek kt. sa do OPD dostane ma svoj vyznam - v OPD je rozhodujucim kriteriom dlzka novych ciest. asi si dam namahu a spocitam si kolko km so zasobnika osi 5 sa zmesti do limitu a kolko km osi 2 pri vyssom limite.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 06. Nov 2009 09:32

V tomto uplne suhlasim s pohodakom. Ved nasledujuce roky by sa okrem R1 a par usekov na vychode stavalo fakt len v ZA kraji. Podstatne je, nech sa zacne Visnove.

devil, ako su na tom s pripravou useky R2 v zasobniku projektov? Ktore z nich su realne pripravene na vystavbu od r. 2010-2011? Ktore z nich by si uprednostnil?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 06. Nov 2009 11:20

pochybujem ze za 1-2 roky sa dokonci priprava a v 2010-2011 sa budu eurofondy vo velkom cerpat, snad okrem pokracovania TT, GA a TN. to je skoda ale to neznamena ze nam prepadnu, taky svidnik ide z programu 2004-2006 !!! aj keby sa zacali cerpat od 2012-13 ked sa uvolnia kapacity z PPP (co je zrejme zamer pri cerpani) tak sa v pohode vycerpaju.

R2 aj ine su niekde na urovni ÚR, gombasek-vcelare (soroska) sa riesi iba EIA, jedine tam sa to mozno nestihne pripravit, okrem nej ci R4 presova tam nevidim nic extra drahe ani nic nepotrebne. dobra vec je aj uprava neresnickej krizovatky E58-E77, asi mnohi z nas by sa nepotesili keby sa zapchy z ladomerskej viesky posunuli na tuto krizovatku. ten zasobnik je v principe OK treba to zrealizovat a ak by sa dalo este by som tam dal BA-SC 2+2, opravu betonky SC-sladkovico alebo BA-dunajska luzna ale to asi z politickych dovodov tato garnitura nedopusti.

este co sa tyka visnoveho, je tam aj projekt ZA juhovychod co by odlahcilo cestu ZA-strecno min. az do dalsieho programoveho obdobia. takze

1/ pokial by PPP nepreslo by postavili toto a visnove by sa zase odsunulo....

2/ ak prejde aj 3. balik tak ZA juhovychod je treba napriek tomu lebo auta do automobilky, na CA, do polska, ceska alebo aj do velkej casti ZA cez visnove nepojdu - bolo by to miestne "blizsie naokolo", ale potom zo slusnosti by to nemali riesit a nech si chodia cez lietavsku lucku a rondel cez mesto.

...a mna napadla este jedna vec....nie je pravda ze z kohezneho fondu sa da vyriesit len visnove alebo potom D3....kohezny fond je pre siet TEN-T cize v principe sa da pouzit aj pre KE-MI alebo na D4.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lionheart » 24. Nov 2009 16:45

Manik z MDPT nejaky generalny riaditel sekcie Havrila hovori o cerpani eurofondov na dopravu:

http://www.ta3.com/sk/reportaze/137970_ ... am-doprava

vyplynulo mi z toho ze v roku 2010 sa spusti v oblasti dialnic iba D3 ZA Strazov-ZA Brodno, a potom pojdu prostriedky na pripravu D1 dalej na vychode ... Inak sa dokoncia rozpracovane projekty ... o inych nehovori...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod zdeno » 25. Nov 2009 11:56

V Poľsku našli spôsob ako ušetriť pri výstavbe diaľnic. Tendre na dva úseky diaľnice A2 z Varšavy do Lodže vyhrala čínska spoločnosť COSEC (China Overseas Engineering Corporation). Ponúkla o 50 % nižšiu cenu než konkurencia....

http://ekonomika.sme.sk/c/5125385/cinan ... encia.html
zdeno
návštevník
 
Príspevky: 10
Obrázky: 1
Založený: 30. Mar 2009 09:03
Bydlisko: bratislava

Odoslaťod Zolohoj » 28. Nov 2009 14:04

No, to by som chcel vidiet tu kvalitu. Nejak sa mi to nezda, i ked, ak si aj robotnikov dopravia z Ciny, ktory budu robit za 3 eura na den, tak potom sa necudujem. A to este budu stastny ako si zarobili. Kruta realita dnesneho sveta.
Obrázok používateľa
Zolohoj
diskutujúci
 
Príspevky: 112
Obrázky: 11
Založený: 24. Sep 2009 13:18
Bydlisko: Handlová

tunis

Odoslaťod Pacho » 28. Nov 2009 16:07

Tuším v Tunise, tiež stavali dialnicu čínania, a dnes sa ich nedokážu zbaviť, lebo nikomu sa nechce ísť domov, takže ta lacná pracovná sila je aj o tom.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod devil » 28. Nov 2009 18:23

nemyslim si ze na robotnikoch usetria 50%, toto nie je textilny priemysel. na kvalite neviem ako chcu usetrit ked tam bude dozor. najvacsia polozka je urcite nizsia marza. obchodne retazce maju aj 1/3 a ani nase stavebne firmy nie su ine, ale to sotva niekto povie nahlas. oni uz maju svoje zmluvy na material ako spolahlivi zakaznici ci vlastne lomy a pod. statne expertizy urcite s tymto nepocitaju, zarataju trhove jednotkove ceny a hotovo. jedina vec ktora potom moze stlacit cenu je ferova sutaz. ale aj dumping je stale lepsi ako kartel.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod i15 » 28. Nov 2009 18:31

u nas by to dopadlo s heslom "milion tebe, milion mne a tito cinania to postavia za polovicu"
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Lionheart » 01. Dec 2009 14:06

nieco o dialniciach, zelezniciach a cerpani eurofondov na TA3 - diskusna relacia cca 30 min.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=98130#98130
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod expwy » 05. Feb 2010 09:56

MDPT SR pripravuje nový cestný zákon (pôvodne 135/1961), v pripomienkovom konaní sa objavil návrh z dielne NDS na prečíslovanie rýchlostných ciest:

Príloha č. 1 k zákonu ...

Zoznam diaľnic a rýchlostných ciest

Diaľnice:

D1 Severná diaľnica: Bratislava – Trnava – Trenčín – Žilina – Prešov – Košice – štátna hranica SR/Ukrajina
D2 Záhorská diaľnica: štátna hranica SR/Česko, Kúty – Malacky – Bratislava, štátna hranica SR/Maďarsko
D3 Kysucká diaľnica: Žilina – Kysucké Nové Mesto – Čadca– Skalité, štátna hranica SR/Poľsko
D4 Bratislavský diaľničný okruh: štátna hranica SR/Rakúsko, Jarovce – Rovinka – Ivanka pri Dunaji – tunel Karpaty – Stupava – štátna hranica SR/Rakúsko

Rýchlostné cesty:

R1 Južná r.c.: Trnava – Sereď – Nitra – Žarnovica – Žiar nad Hronom – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice (križ. s D1)
R2 Hornonitrianska r.c.: Trenčín – Bánovce n/B – Prievidza – Žiar nad Hronom
R3 Turčianska r.c.: Martin – Žiar nad Hronom
R4 Hontianska r.c.: štátna hranica SR/Maďarsko, Šahy – Krupina - Zvolen
R5 Nízkotatranská r.c.: Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok
R6 Oravská r.c.: Kraľovany/Ružomberok – Dolný Kubín – Trstená, štátna hranica SR/Poľsko
R7 Dunajsko-ipeľská r.c.: Bratislava – Dunajská Streda – Nové Zámky – Šahy – Veľký Krtíš – Lučenec
R8 Topoľčanská r.c.: Nitra – Topoľčany – Bánovce n/B
R9 Zlínska r.c.: štátna hranica SR/Česko, Lysá pod Makytou – Púchov
R10 Sliezska r.c.: štátna hranica SR/Česko, Svrčinovec – križovatka s D3
R11 Košická r.c.: štátna hranica SR/Maďarsko, Milhosť – Košice
R12 Šarišská r.c.: Prešov – Giraltovce – Svidník – Vyšný Komárnik, štátna hranica SR/Poľsko

R21 Nitrianska severná tangenta: Lehota (križ. s R1) – Nitra - Selenec (križ. s R1)
R22 Zvolenská južná tangenta: Budča (križ. s R1) – Zvolen - Zvolenská Slatina (križ. s R1)
R23 Košická juhovýchodná tangenta: Budimír – Košice – Šaca

Zdôvodnenie:

Dnešné číslovanie diaľnic a rýchlostných ciest bolo zavedené a schválené uznesením vlády SR č. 162 z roku 2001 „Nový projekt výstavby diaľnic a rýchlostných ciest“.

Po osemročnom fungovaní tento systém vykazuje viaceré problémy a nedostatky v príprave, prevádzke a najmä v správe – výkazníctve a štatistike. Kvôli existencii viacnásobných peáží nie je možné vyšpecifikovať presnú dĺžku siete rýchlostných ciest čo spôsobuje problémy v štatistike. Viaceré peáže sú koncipované tak, že jednotlivé ťahy sú v týchto spoločných úsekoch staničené protismerne. Ďalší problém vzniká v dopravnom značení, kde by v tomto prípade museli byť vyobrazené všetky ťahy, z čoho by vyplynulo zvýšenie nákladov na dopravné značenie a spôsobilo by to veľké problémy v určení polohy a cieľov na rýchlostných cestách. Nemalé problémy vzniknú v evidencii objektov (mostov, tunelov, križovatiek), ktoré by museli byť evidované dvojmo, v niektorých prípadoch až trojmo.

Uznesením vlády SR č. 882/2008 z 3.12.2008, ktorým bola sieť D a R doplnená o ťah R8 a predĺženie R1 v úseku Banská Bystrica – Ružomberok vznikla anomália, kde jeden z ťahov sever-juh (E77) je nelogicky číslovaný ako R3 (hranica SR/Maďarsko – Zvolen) potom R1 (Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok) a potom opäť R3 (Ružomberok – hranica SR/Poľsko), pričom stredný úsek R3 (Žiar nad Hronom – Martin) vôbec neleží na tomto ťahu.

Tento návrh počíta so zachovaním zavedeného označenia diaľnic (D1 – D4) podľa UV č. 882/2008. Rýchlostné cesty sú navrhované označovať vzostupne od čísla R1. Tento návrh zároveň zahŕňa cesty I. triedy v majetku NDS, ktoré sú označené ako rýchlostné cesty, ale k dnešnému dňu neboli do tejto siete zaradené (úsek RC Budča – Zvolen, systém Košických obchvatov).
Hlavnou premisou nového usporiadania je existencia dvoch hlavných západo-východných ťahov štátu spájajúcich dve najväčšie mestá SR Bratislavu s Košicami. Nosnou kostrou systému je diaľnica D1 tzv. severný ťah doplnená o tzv. južný ťah, ktorý tvorí druhú prirodzenú os štátu. Preto je odôvodnené prečíslovanie medzinárodného ťahu rýchlostnej cesty R1 a R2 (E58), tak aby tento ucelený ťah mal jedno číslo prislúchajúce jeho dôležitosti.

Ďalšie číslovanie rýchlostných ciest je navrhnuté podľa ich súčasného dopravného významu a bez komplikovaných peáží. Pre ich jednoznačnosť a ľahšiu rozpoznateľnosť navrhujeme označiť ich aj názvom – menom, ku ktorému mestu, pohoriu, rieke, oblasti alebo regiónu majú najväčší vzťah a vedú v prevažnej miere daným územím.

Odporúčame ponechať už zavedené označenie diaľnic (D1 – D4). Privádzače navrhujeme separátne nečíslovať resp. ich evidenciu a staničenie viesť ako vetvu križovatky, ktorá je súčasťou diaľnice alebo RC, na ktorú sú pripojené. Napr.: PD/4 na diaľnici D1 v km 95 je súčasťou diaľnice D1 križovatky Lúka, atď.

Cesty I. triedy v majetku NDS, ktoré majú charakter rýchlostnej cesty a sú označené ako rýchlostné cesty, ale k dnešnému dňu neboli do tejto siete zaradené (úsek rýchlostnej cesty Budča – Zvolen, systém Košických obchvatov), navrhujeme označiť a evidovať ako rýchlostné cesty.
Špecifická situácia vznikne po vybudovaní úseku R1 južný obchvat Nitry, kde sa pôvodný ťah rýchlostnej cesty R1 odkloní na novú trasu. Pôvodný úsek rýchlostnej cesty R1 Lehota – Nitra už nemôže niesť označenie R1 a bude potrebné aby sa prestaničil a označil novým číslom rýchlostnej cesty.

Na základe týchto všetkých dôvodov a najmä kvôli odstráneniu jestvujúcich komplikácii a problémov, ktoré vzniknú v blízkej budúcnosti, NDS navrhuje tento návrh schváliť ako prílohu cestného zákona.
Zároveň pripomíname, že z titulu zákona o cestnej premávke bude musieť NDS v najbližšom období (2010 – 2012) vymeniť väčšinu informatívnych smerových dopravných značiek vrátane kilometrovníkov na celej sieti diaľnic a rýchlostných ciest podľa platnej legislatívy. Bolo by preto vhodné prečíslovať rýchlostné cesty práve v tomto období a ušetriť tak nemalé finančné prostriedky najmä v čase hospodárskej krízy.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod racto » 05. Feb 2010 10:22

Tak to je teda pekná zmena.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod i15 » 05. Feb 2010 10:32

Dobry navrh. Hlavne kvoli zruseniu peazi a rozbiti zbytocne natiahnutej R3-ky, ktora stale nema jasny variant. Na samotnom cislovani na nazvoch RC az tak nezalezi...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 05. Feb 2010 10:38

tak to je prekvapenie, uz prisli na to ze aj E58 je prirodzena os statu a nema zmysel ju umelo rozbijat. este keby sa zamysleli ze E75 a E50 su 2 veci a nie 1.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod sergej » 05. Feb 2010 10:45

Ja s tou zmenou suhlasim, aj zdovodnenie je logicke. R3 a R4 su teraz naozaj rozkuskovane tak, ze aktualny stav nedava logiku. Konecne sa napravi aj stav, ked R1 ako alternativa pre D1 konci v BB namiesto v KE. Takisto je dobry napad oficialne pomenovanie jednotlivych tahov, aj tak sa to uz najma v dopravnych servisoch pouziva.

Snad sa k tomu ministerstvo nepostavi ako k pripomienkam k systemu ECV...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod tondiego » 05. Feb 2010 11:06

Ocakaval som podobny krok a dufam, ze ho MDPT schvali. Niektore tie peaze boli sialene - najviac asi ta medzi Ziarom nad Hronom a Zvolenom. Aj ked kym by to bola skutocne peaz prejde este asi 50 rokov.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Odoslaťod kraken » 05. Feb 2010 11:55

Tak já bych udělal ještě jednu změnu: D4 bych označil jako D0.
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod Slavomir » 05. Feb 2010 14:01

Najchudobnejsia oblast opat temer o nicom. Akosi vypadla moznost Presov-Vranov-Humenne -st. hranica Ubla. Uplna nahoda, nikde inde sa to pri tom preonaceni nestalo. Na Zap. Slovensku bude husta pavucina, obchvaty u kazdeho okresneho mesta. Zatial viem ze SR je jeden stat a tak je k tomu treba pristupovat. Nebudu cesty, nebude temer nic. Este tak skanzeny, napr. ukrajinskej/ rusinskej / kultury. Pan Vazny mal vzdy daleko na vychod, ale zrejme on tiez o vsetkom nerozhoduje.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Odoslaťod sergej » 05. Feb 2010 14:13

Odkial vypadla? Kde bola taka RC definovana?
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod korfo27 » 05. Feb 2010 14:16

naco by mala ist R-ka az po ublu ked sa my vidi ze tade kamiony nemozu myslym ze je ten prechod iba pre osobne auta
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

Odoslaťod kraken » 05. Feb 2010 14:21

Slavomir napísal:Najchudobnejsia oblast opat temer o nicom. Akosi vypadla moznost Presov-Vranov-Humenne -st. hranica Ubla. Uplna nahoda, nikde inde sa to pri tom preonaceni nestalo. Na Zap. Slovensku bude husta pavucina, obchvaty u kazdeho okresneho mesta. Zatial viem ze SR je jeden stat a tak je k tomu treba pristupovat. Nebudu cesty, nebude temer nic. Este tak skanzeny, napr. ukrajinskej/ rusinskej / kultury. Pan Vazny mal vzdy daleko na vychod, ale zrejme on tiez o vsetkom nerozhoduje.


Tato rychlostní silnice byla zamítnuta již dříve. Já ale bych místo ní stavěl rychlostní silnici Prešov (R4) - Vranov nad Toplou - Humenné - Michalovce (D1) + přivaděč od D1 do Trebišova. To bude lepší než dvě propojení na velmi krátké hranici, která není dlouhá ani 100 km :lol:
Obrázok používateľa
kraken
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 375
Založený: 25. Aug 2008 13:14
Bydlisko: Czechoslovakia (CS)

Odoslaťod i15 » 05. Feb 2010 14:31

privadzace na D1 v oblasti Zemplina su navrhnute:

http://eia.enviroportal.sk/detail/i-79- ... v-prelozka
http://eia.enviroportal.sk/detail/cesta ... d-laborcom

a Dopravoprojekt pripravuje technicku studiu a EIA na prelozku cesty Lipniky (krizovatka R4) - Ubla
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod expwy » 05. Feb 2010 14:57

Problém je, že MDPT SR sa k tomu zatiaľ stavia negatívne. Som sám zvedaví ako sa to nakoniec vyvrbí.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Slavomir » 05. Feb 2010 15:44

kraken napísal:
Slavomir napísal:Najchudobnejsia oblast opat temer o nicom. Akosi vypadla moznost Presov-Vranov-Humenne -st. hranica Ubla. Uplna nahoda, nikde inde sa to pri tom preonaceni nestalo. Na Zap. Slovensku bude husta pavucina, obchvaty u kazdeho okresneho mesta. Zatial viem ze SR je jeden stat a tak je k tomu treba pristupovat. Nebudu cesty, nebude temer nic. Este tak skanzeny, napr. ukrajinskej/ rusinskej / kultury. Pan Vazny mal vzdy daleko na vychod, ale zrejme on tiez o vsetkom nerozhoduje.


Tato rychlostní silnice byla zamítnuta již dříve. Já ale bych místo ní stavěl rychlostní silnici Prešov (R4) - Vranov nad Toplou - Humenné - Michalovce (D1) + přivaděč od D1 do Trebišova. To bude lepší než dvě propojení na velmi krátké hranici, která není dlouhá ani 100 km :lol:

Tiez si to myslim, len som nemal odvahu to napisat aby to nejaky v Blave neprezil. ze co vymyslame. A trebars s napojenim na Slov.N. Mesto/ Ujhely/ a na dialnicu v Madarsku. Oni maju v plane krizne prepojenie dialnic na vychode.
Asi som optimista ze sa vztahy so susedom umravnia.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Odoslaťod Vlados » 05. Feb 2010 16:41

Celkon dobré. Ešte mohli:
- doplniť aj plánované predĺženie R1 po BA
- úsek TT-Sereď označiť ako R2x
- turčiansku r.c. ukončiť pri Ráztočne
- zabudnúť na topoľčanskú r.c. ;)
- staničiť zo severu na juh a zo západu na východ
- číslovať RC zo západu na východ
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.