Presne tak, ako spomína Devil, prečo sa musíme za každú cenu zbaviť peáží nejakým akože "naoko" ich byrokratickým odstránením keď oni aj tak reálne budú predstavovať záťaž v podobe sčítavania intenzít na spoločných úsekoch významných dopravných ťahoch aj naďalej.
Také úseky budú určite medzi ZH a ZV, PO a KE, MT a RK, reálne sú medzi BA a TT (tam je úsek spoločný pre smerovú reláciu BA-TN-ZA a BA-NR-BB), pričom keby sa odstráni táto "reálna peáž" vybudovaním štvorpruhovej komunikácie diaľničného typu po starej seneckej v trase I/61 a I/62, tak by sme nemuseli určite uvažovať na rozširovaní D1 na šesťpruh minimálne ešte niekoľko rokov, ale o tom sme sa tu už bavili v inom vlákne. Spomenul som to námatkou len kvôli tomu, že takéto úseky predstavujú "reálne peáže" aj s patrične veľkou záťažou, ktorú žiadne byrokratické rozdelenie ciest neodstráni.
Peážne úseky ciest diaľničného typu nie sú ničím zvláštnym, známe sú aj inde, napr. spomeniem v Poľsku S2/S79, S7/S8 pri Varšave, A4/S7 pri Krakove, M1/M7 pri Bp v Maďarsku, atď. Takže fakt nevidím problém v krátkom spoločnom asi 3 km peážnom úseku medzi Budčou a Kováčovou pre R2 a R3 ako spomenul Devil. Ale ak by sme aj tak silou mocou chceli odstrániť aj tento "neuralgický bod", tak sa nám núka ako možnosť pre R3 využiť existujúci štvorpruhový úsek idúci od Kováčovej cez sídlisko Západ-Tepličky, s tým že by sa urobili minimálne dve mimoúrovňové križovania na tom prieťahu s miestnymi komunikáciami (s komunikáciou pod Strážami a s komunikáciou od zvolenskej SaD-ky tzv. Bariny) a ešte opatrením miestne komunikácie viesť postrannými kolektormi. V úseku od Balkánu po Budču už je bezkolízna smerovo rozdelená štvorpruhová komunikácia (v tom dokumente spomínaná ako R22), na nej by bolo treba urobiť už iba MÚK pre vytvorenie smeru k tunelu pod Pustým hradom. Takto by R3 bola súvislá bod poľských hraníc v Trstenej až po Šahy na maďarských a pre vodičov by tak neexistovali zbytočne mätúce tri úseky navrhovaných R-iek (R4, R5, R6) ale jedna súvislá v trase E77.