Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod JaNY » 05. Feb 2010 22:26

Slavomir napísal:Najchudobnejsia oblast opat temer o nicom. Akosi vypadla moznost Presov-Vranov-Humenne -st. hranica Ubla. Uplna nahoda, nikde inde sa to pri tom preonaceni nestalo. Na Zap. Slovensku bude husta pavucina, obchvaty u kazdeho okresneho mesta. Zatial viem ze SR je jeden stat a tak je k tomu treba pristupovat. Nebudu cesty, nebude temer nic. Este tak skanzeny, napr. ukrajinskej/ rusinskej / kultury. Pan Vazny mal vzdy daleko na vychod, ale zrejme on tiez o
vsetkom nerozhoduje.



Najprv treba spojazdnit predne okresy az potom zadne.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Odoslaťod Dialniciar » 05. Feb 2010 23:33

Slavomir napísal:Pan Vazny mal vzdy daleko na vychod, ale zrejme on tiez o vsetkom nerozhoduje.
A prečo by mali byť všetci ministri dopravy z východu ? Boli Rezeš, Prokopovič. Mali moc aj vplyv.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod JaNY » 06. Feb 2010 01:20

R11 Košická r.c.: štátna hranica SR/Maďarsko, Milhosť – Košice
R12 Šarišská r.c.: Prešov – Giraltovce – Svidník – Vyšný Komárnik, štátna hranica SR/Poľsko

Ked dialnice maju spajat mesta a ine dolezite body v krajine, tak R12 najnovsie, mala ist do Hanusoviec a potom okolo Domase,Stropkova k Polsku. Pomohlo by to vodicom z VV a HN.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Odoslaťod i15 » 06. Feb 2010 07:23

expwy napísal:
R23 Košická juhovýchodná tangenta: Budimír – Košice – Šaca


Inak si myslim, ze tato "rychlostna cesta" prinasa viac problemov, ako uzitku. Hlavne preto, ze k nej prakticky neexistuje paralelna cesta pre tych, co nemozu pouzit RC. Ja by som ju degradoval naspat na cestu 1.triedy s maximalnou rychlostou 110kmh v extravilane a 80kmh v intravilane (okrem niektorych krizovatiek)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod rastislav5 » 06. Feb 2010 10:27

expwy napísal:Uznesením vlády SR č. 882/2008 z 3.12.2008, ktorým bola sieť D a R doplnená o ťah R8 a predĺženie R1 v úseku Banská Bystrica – Ružomberok vznikla anomália, kde jeden z ťahov sever-juh (E77) je nelogicky číslovaný ako R3 (hranica SR/Maďarsko – Zvolen) potom R1 (Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok) a potom opäť R3 (Ružomberok – hranica SR/Poľsko), pričom stredný úsek R3 (Žiar nad Hronom – Martin) vôbec neleží na tomto ťahu.

Tento návrh počíta so zachovaním zavedeného označenia diaľnic (D1 – D4) podľa UV č. 882/2008. Rýchlostné cesty sú navrhované označovať vzostupne od čísla R1. Tento návrh zároveň zahŕňa cesty I. triedy v majetku NDS, ktoré sú označené ako rýchlostné cesty, ale k dnešnému dňu neboli do tejto siete zaradené (úsek RC Budča – Zvolen, systém Košických obchvatov).
Hlavnou premisou nového usporiadania je existencia dvoch hlavných západo-východných ťahov štátu spájajúcich dve najväčšie mestá SR Bratislavu s Košicami. Nosnou kostrou systému je diaľnica D1 tzv. severný ťah doplnená o tzv. južný ťah, ktorý tvorí druhú prirodzenú os štátu. Preto je odôvodnené prečíslovanie medzinárodného ťahu rýchlostnej cesty R1 a R2 (E58), tak aby tento ucelený ťah mal jedno číslo prislúchajúce jeho dôležitosti.


Tento navrh sa mi zda rozporuplny. Na jednej strane sa zceluje R1 a R2 a zdovodnuje sa to druhou prirodzenou osou statu (s cim suhlasim), na druhej strane sa rozbija R3, co je severojuzna os statu. A argument na to je tiez uzasny: tym ze vlada doplnila predlzenie R1 do Ruzomberka, treba rozbit R3.
Drobenie rychlostnych komunikacii zvysi neprehladnost, aj ked su pomenovane podla regionov. Rychlostne komunikacie by mali byt podla mna co najscelenejsie a co najdlhsie. Napr. prazske metro ma 3 trasy, ale tiez by sa dalo rozbit na 9 podtras, kazda by sa pomenovala podla oblasti ktorou prechadza. Bolo by to prehladnejsie? Umoznilo by to lepsiu orientaciu? Pochybujem.
Viem ze u rychlostnych komunikacii na Slovensku to nejde vsade, ale kde to ide, malo by sa to aplikovat.
Zaujimalo by ma, ako to maju v susednych statoch a navrh Ministerstva dopravy by mal byt tymto podlozeny.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod wizard112 » 06. Feb 2010 20:52

R4 Hontianska r.c.: štátna hranica SR/Maďarsko, Šahy – Krupina - Zvolen
R5 Nízkotatranská r.c.: Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok
R6 Oravská r.c.: Kraľovany/Ružomberok – Dolný Kubín – Trstená, štátna hranica SR/Poľsko


Z akého dôvodu je potrebné rozdeliť úsek zo Šiah po Trstenú na 3 RC?
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod dialničiar D1 » 06. Feb 2010 21:00

Aby mohli každý úsek stavať v iných termínoch...
dialničiar D1
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 05. Feb 2010 17:49
Bydlisko: Dolný Kubín, Trenčín, Bratislava, Tranava

Odoslaťod Milos » 06. Feb 2010 21:07

wizard112 napísal:
R4 Hontianska r.c.: štátna hranica SR/Maďarsko, Šahy – Krupina - Zvolen
R5 Nízkotatranská r.c.: Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok
R6 Oravská r.c.: Kraľovany/Ružomberok – Dolný Kubín – Trstená, štátna hranica SR/Poľsko


Z akého dôvodu je potrebné rozdeliť úsek zo Šiah po Trstenú na 3 RC?


Jedným z najvážnejších dôvodov tohto návrhu je podľa toho, čo napísal Expwy, odstránenie peáží. Ak sa majú odstrániť, bez rozdelenia niektorých RC to nepôjde. Na úseku Budča - Kováčová je peáž s R1 (lebo je navrhovaný podľa mňa úplne nelogický severný obchvat ZV) a na úseku Martinček - Hubová peáž s D1.
Pri trase cez Martin, je zase peáž s R1 Budča - ZH a MT - Hubová
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 06. Feb 2010 21:44

Presne tak, peáže nie sú dobré.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 06. Feb 2010 22:15

Milos napísal:Jedným z najvážnejších dôvodov tohto návrhu je podľa toho, čo napísal Expwy, odstránenie peáží. Ak sa majú odstrániť, bez rozdelenia niektorých RC to nepôjde. Na úseku Budča - Kováčová je peáž s R1 (lebo je navrhovaný podľa mňa úplne nelogický severný obchvat ZV) a na úseku Martinček - Hubová peáž s D1.
Pri trase cez Martin, je zase peáž s R1 Budča - ZH a MT - Hubová


Aha, jasné, o tých peážach expwy píše, prehliadol som to. Takže idea je ani 1 m peáže.

Trochu provokačná otázka - toto opatrenie má význam len pre interné záležitosti NDS alebo je to výhodné aj pre tých, čo túto infraštruktúru budú využívať? Lebo mne to viacmenej pripadá ako uľahčenie evidencie, aspoň z toho, čo sa tam uvádza.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod mirkobb » 07. Feb 2010 10:41

A ja v tom návrhu z dielne NDS nevidím nič iné ako len snahu ako "vymrdať" zase s banskobystricko-ružomberským prepojením rýchlostnou cestou 2+2, potom ako bola dodatočne schválená vo vláde ako R1 ako alternatíva viesť strednú časť R3 cez Turiec medzi MT a TR, čo bol vlastne ústupok zo strany banskobystrického regiónu, ale ako vidno ani to im nestačí, pričom anomáliu ako ju popisujú v uvedenom materiály vytvorili vlastne oni snahou umelo pretrasovať E77 v jej strednej časti do Turca!

Uznesením vlády SR č. 882/2008 z 3.12.2008, ktorým bola sieť D a R doplnená o ťah R8 a predĺženie R1 v úseku Banská Bystrica – Ružomberok vznikla anomália, kde jeden z ťahov sever-juh (E77) je nelogicky číslovaný ako R3 (hranica SR/Maďarsko – Zvolen) potom R1 (Zvolen – Banská Bystrica – Ružomberok) a potom opäť R3 (Ružomberok – hranica SR/Poľsko), pričom stredný úsek R3 (Žiar nad Hronom – Martin) vôbec neleží na tomto ťahu.



Pritom nebolo treba vlastne nič iné urobiť len nechať R3 ako celok v trase E77 a nemuseli sa tak vymýšlať žiadne delené úseky ako R4, R5, R6. Je správne, že MDPT by im ale nemala na toto skočiť!
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod dialničiar D1 » 07. Feb 2010 10:57

No ja si myslím, že R3 nechajú podľa pôvodného plánu a v podstate to pre BB bude ok, len obísť donovali, inak ved BB si vydobilo vdaka Vážnemu dosť veľa, nie???
dialničiar D1
diskutujúci
 
Príspevky: 99
Založený: 05. Feb 2010 17:49
Bydlisko: Dolný Kubín, Trenčín, Bratislava, Tranava

Odoslaťod expwy » 07. Feb 2010 14:26

mirkobb napísal:A ja v tom návrhu z dielne NDS nevidím nič iné ako len snahu žilinskej lobby (zastúpenej na najvyšších postoch aj v NDS) ako "vymrdať" zase s banskobystricko-ružomberským prepojením rýchlostnou cestou 2+2, potom ako bola dodatočne schválená vo vláde ako R1 ako alternatíva viesť strednú časť R3 cez Turiec medzi MT a TR, čo bol vlastne ústupok zo strany banskobystrického regiónu, ale ako vidno ani to im nestačí, pričom anomáliu ako ju popisujú v uvedenom materiály vytvorili vlastne oni snahou umelo pretrasovať E77 v jej strednej časti do Turca!

Ubezpečujem ťa, že tieto návrhy nerobia špičky týchto inštitúcii, ich tieto veci vôbec nezaujímajú a väčšinu takýchto materiálov nerobí manažment firiem a už vôbec nie akási žilinská alebo bystrická lobby, ale normálni zamestnanci, ktorí majú tieto záujmy ZA alebo BB v paži. Už prestaň s touto demagógiou hraničiacou so stihomamom a konšpiračnými teóriami.
mirkobb napísal:Pritom nebolo treba vlastne nič iné urobiť len nechať R3 ako celok v trase E77 a nemuseli sa tak vymýšlať žiadne delené úseky ako R4, R5, R6. Je správne, že MDPT by im ale nemala na toto skočiť!

Ako by si ale chcel riešiť problémy s peážami?
Ty si vážne myslíš, že či by mali Donovaly číslo R1 alebo R5 tak by to ovplyvnilo ich prípravu a výstavbu? Pokiaľ sa dobre pamätám tak Donovaly boli pripravované ako preložka cesty I/59 a začalo sa s prípravou tejto stavby už dávno a to nemusela byť ani oficiálne RC. Tak prečo sa stále niekto cíti byť ukrivdený?

Sorry za OT, ale čakal som nejaké vecné argumenty, alebo ako by to mohlo byť lepšie alebo inak, ale to, že by z tohto mohol vzniknúť problém s utlačovaním BB a niekto mohol vidieť prožilinské záujmy ma ani omylom vo sne nenapadlo. Toto už hraničí s paranojou.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Milos » 07. Feb 2010 15:21

MirkoBB: Aby bola trasa Šahy - ZV - BB - RK súvislá a bez peáže, muselo by sa upustiť od severného obchvatu Zvolena. Podľa mňa je riešenie severným variantom veľmi nešťastné - predlžuje trasu, podľa toho, kadiaľ povedie, usudzujem, že ani parametre smerového vedenia nebudú bohvieaké, súčasný úsek Budča - Kováčová nebol projektovaný na to, aby tu bola peáž E58 a E 77. Som zvedavý, kto prinúti vodičov nevyužívať súčasný z veľkej časti vybudovaný obchvat, ktorý je podstatne kratší a prakticky bez výškových rozdielov. Ale to som už OT

Ak vychádzame z toho , že sa má stavať na E 58 navrhovaný severný obchvat ZV a chceme sa vyhnúť peáži, tak jedine R juh - sever rozdeliť - od Šiah po Budču R-x a od Kováčovej/Sliača na sever R-y
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod devil » 08. Feb 2010 08:55

Ty si vážne myslíš, že či by mali Donovaly číslo R1 alebo R5 tak by to ovplyvnilo ich prípravu a výstavbu?


"R1" je uz znacka a jej dokoncenie znamena vela. samozrejme podla mna by tiez mala ist po E58. ale chapem aj mirkabb, lebo aj E77 by mala byt jedna R-ka.
mozno je to len snaha uradnikov nakreslit co najviac R-iek. pretoze ked sa nejaka kratka dokonci tak si moze odfajknut ze sme "komplet" dokoncili nejaky tah. :wink: myslim ze to je logicke vysvetlenie, vid kosicku R11.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod devil » 08. Feb 2010 09:01

Milos, s tou peazou na SO ZV jednoducho nemas pravdu. E77 je mozne viest cez ostru luku, cize peaz bude len 3 km budca-kovacova. a tam problem nebude pretoze okrajom ZV vedie paralelna 4 pruhova cesta, ktora berie viac
nez polovicu aut.

Som zvedavý, kto prinúti vodičov nevyužívať súčasný z veľkej časti vybudovaný obchvat, ktorý je podstatne kratší a prakticky bez výškových rozdielov.


a ja som zvedavy preco mal ZV povolit variantu R priamo cez mesto v trase sucasnej cesty alebo kedy by boli vybudovane tunely ako JO v dlzke 4-8 ci 10 km.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Tomas PO » 08. Feb 2010 10:44

devil napísal:...vid kosicku R11.

To pocujem prvy krat. To je ktora?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod mirkobb » 08. Feb 2010 10:45

Presne tak, ako spomína Devil, prečo sa musíme za každú cenu zbaviť peáží nejakým akože "naoko" ich byrokratickým odstránením keď oni aj tak reálne budú predstavovať záťaž v podobe sčítavania intenzít na spoločných úsekoch významných dopravných ťahoch aj naďalej. :roll: Také úseky budú určite medzi ZH a ZV, PO a KE, MT a RK, reálne sú medzi BA a TT (tam je úsek spoločný pre smerovú reláciu BA-TN-ZA a BA-NR-BB), pričom keby sa odstráni táto "reálna peáž" vybudovaním štvorpruhovej komunikácie diaľničného typu po starej seneckej v trase I/61 a I/62, tak by sme nemuseli určite uvažovať na rozširovaní D1 na šesťpruh minimálne ešte niekoľko rokov, ale o tom sme sa tu už bavili v inom vlákne. Spomenul som to námatkou len kvôli tomu, že takéto úseky predstavujú "reálne peáže" aj s patrične veľkou záťažou, ktorú žiadne byrokratické rozdelenie ciest neodstráni.

Peážne úseky ciest diaľničného typu nie sú ničím zvláštnym, známe sú aj inde, napr. spomeniem v Poľsku S2/S79, S7/S8 pri Varšave, A4/S7 pri Krakove, M1/M7 pri Bp v Maďarsku, atď. Takže fakt nevidím problém v krátkom spoločnom asi 3 km peážnom úseku medzi Budčou a Kováčovou pre R2 a R3 ako spomenul Devil. Ale ak by sme aj tak silou mocou chceli odstrániť aj tento "neuralgický bod", tak sa nám núka ako možnosť pre R3 využiť existujúci štvorpruhový úsek idúci od Kováčovej cez sídlisko Západ-Tepličky, s tým že by sa urobili minimálne dve mimoúrovňové križovania na tom prieťahu s miestnymi komunikáciami (s komunikáciou pod Strážami a s komunikáciou od zvolenskej SaD-ky tzv. Bariny) a ešte opatrením miestne komunikácie viesť postrannými kolektormi. V úseku od Balkánu po Budču už je bezkolízna smerovo rozdelená štvorpruhová komunikácia (v tom dokumente spomínaná ako R22), na nej by bolo treba urobiť už iba MÚK pre vytvorenie smeru k tunelu pod Pustým hradom. Takto by R3 bola súvislá bod poľských hraníc v Trstenej až po Šahy na maďarských a pre vodičov by tak neexistovali zbytočne mätúce tri úseky navrhovaných R-iek (R4, R5, R6) ale jedna súvislá v trase E77.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod devil » 08. Feb 2010 11:10

presne, problematicke peaze sa maju odstranit realne a nie premenovanim. problematicka peaz bude ZH-ZV. R-ka ma ist od hornej nitry aj od MT takze peaz tam realne bude. min. jedna z nich by sa mala jednoducho zrusit.

a aby sa ti zase niekto nenamontoval do prispevku...ta 4pruhovka vedie okrajom sidliska zapad a nie cez. da sa z nej odbocit (MUK) na kvaziobchvat ZV ktory sa ide dokoncit. spolu s budca-kovacova to staci pre 80.000 aut.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod expwy » 08. Feb 2010 11:16

Zaujímavé, že "zbytočne mätúce" tri úseky navrhovaných R-iek R4-R5-R6 na medzinárodnom ťahu E77 ti prekáža, ale dnešné R3-R1-R3 už nie.

Medzinárodný vodič sa drží čísla E77 alebo označenia tranzitnej trasy (PL, H, UA a pod), keby sa mal medzinárodný vodič držať nášho čísla R3 ako ty tvrdíš, tak by išiel nelogicky cez Turiec a nie logicky cez Donovaly.

Peáže:
R1/R2/R3: ZH-ZV (R3 proti smeru staničenia R1 a R2)
D1/R3 MT-RK
R2/R4 KE juh - Kočické Olšany
D1/R4 KE-PO (R4 proti smeru staničenia D1)
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Milos » 08. Feb 2010 11:23

devil napísal:Milos, s tou peazou na SO ZV jednoducho nemas pravdu. E77 je mozne viest cez ostru luku, cize peaz bude len 3 km budca-kovacova. a tam problem nebude pretoze okrajom ZV vedie paralelna 4 pruhova cesta, ktora berie viac
nez polovicu aut.


Veď presne ten úsek Budča - Kováčová som mal na mysli, keď som hovoril o peáži ;) Nikde som nenapísal, že priamo pripravovaný úsek ZV - západ - Zv východ bude peážou s E77, veď to by bol nezmysel. Len som podotkol, že v prípade severného obchvatu ako ŕiešenia RC ZV - KE bude peáž E58 s E77 (zámerne teraz nepíšem o R, lebo by som to zamotával) a myslel som tým práve úsek Budča - Kováčová (resp. po budúcu MÚK ZV-západ). Tento úsek sa totiž stane súčasťou ťahu E58, teraz jeh súčasťou nie je. Tá 4- pruhová cesta vedúca popri sídlisku Západ odbremení túto peáž akurát o cieľovú a zdrojovú dopravu zo ZV a záp.+vých. okolia, pochybujem, ze zoberie tranzit.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 08. Feb 2010 11:39

To už skôr súčasný "obchvat" Budča - popod Pustý hrad - ZV-východ by mohol stiahnuť nejakú časť tranzitu - vodičov, ktorým sa nebude chciet nadchádzať, ešte k tomu so stúpaniami a klesaniami.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 08. Feb 2010 12:14

devil napísal:
Som zvedavý, kto prinúti vodičov nevyužívať súčasný z veľkej časti vybudovaný obchvat, ktorý je podstatne kratší a prakticky bez výškových rozdielov.


a ja som zvedavy preco mal ZV povolit variantu R priamo cez mesto v trase sucasnej cesty alebo kedy by boli vybudovane tunely ako JO v dlzke 4-8 ci 10 km.


Postoj primátora Zvolena chápem - NDS, by to najradšej spravila po povrchu v trase existujúcej I/50. Ale za sumu, aká sa má vynaložiť na variant C3 sev. obchvatu (8,77 mld v starej mene) :arrow:.http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4910 , by sa dala RC (vlastne len úsek, ktorý chýba) približne v trase existujúcej I/50 postaviť tak, aby v kritických miestach bola zapustená a prekrytá. Samozrejme z ceny treba odrátať sumu za stavby, ktoré by museli byť postavené tak či tak (napr. SSÚR), ale aj tak je to sušná suma.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod devil » 08. Feb 2010 12:44

Tá 4- pruhová cesta vedúca popri sídlisku Západ odbremení túto peáž akurát o cieľovú a zdrojovú dopravu zo ZV a záp.+vých. okolia, pochybujem, ze zoberie tranzit.


a to nestaci ? pre tranzit staci kapacita hocijakej R-ky - aj dlhodobo. ked sa bavime o budca-kovacova tak tam bola intenzita 7-9.000 aut. ZH-ZV bola pritom 20.000 a sucasna asi 2 km peaz E58/E77 okolo 13.000. (30.000 na neresnickej krizovatke, kde postavia MUK, zapustit cestu prechadzajucu priemyselnou zonou mesta je nezmysel)

z toho jednoznacne vyplyva ze "tranzitna peaz" nie je problem. problem je peaz lokalnej dopravy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 09. Feb 2010 18:12

Treba predĺžiť R1 od TT v smere na Holíč. Keď už sa kreslia také R-ky, aké tu kreslíte vy. :) Tak cesta I/51 má dnes 15 tis. áut za 24h a 1/2 profil ťahanej R1 pekne po Holíč vyjde na menej ako 1/2 profil BB-RK. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.