Stránka 63 z 124

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 10:07
od expwy
Stále sa zabúda na D3, ktorá je po D1 napripravenejšia a úseky D3 ZA-Strážov - Brodno a D3 Za-Brodno - KNM majú stavebné povolenie a majetkovoprávne sú pripravné na začatie výstavby. Eurofondy na tieto stavby sú tak isto pripravené. V PVV o D3 síce nie je ani zmienka, ale ostatné stavby (okrem D1 a pár úsekov na R2) nie sú v takeom pokročilom stave prípravy aby sa mohli do roka/ roka a pol stavať. Takže ak budú chcieť niečo vôbec začať, možno siahnu aj po D3.

Čo sa týka západnej R2, najďalej je príprava na úseku TN - Nováky, ďalej nič a potom až obchvat ZH, ktorý je pripravený na výstavbu.
Východná časť R2, najpripravenejšie úseky sú Zvolenská Slatina - Pstruša - Kriváň - Lovinobaňa a Ožďany - RS - Figa, ale nie tak aby sa začali do dvoch rokov stavať.

Re: R2 vseobecne

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 10:13
od Lionheart
Ak Figel tvrdi ze D1 Budimir - Bidovce chce zacat stavat do 1,5 roka (2012 a dokoncit do 2015) tak useky na vychodnej R2 su v priprave dalej.

edit admin: presunute z temy o R2

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 11:50
od devil
ani ficova vlada vyrazne neurychlila pripravu. niektore useky R2, R3 a R4 uz mali EIU v 2006 a "stihli" urobit akurat tak DUR a DSZ. je to sice jeden z nadolezitejsich krokov ale za 4 roky je to malo. pri R7 a D4 nie je ani to.

ale myslim ze na R2 a R4 sa da nieco rozostavat v druhej polovici volebneho obdobia. za 2-3 roky sa da vydat SP, vyriesit pozemky aj tender.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 11:56
od dragon
Na R4 sa v druhej polovici volebneho obdobia da rozostavat jedine obchvat Presova (plan 2012) ale na to mozeme vzhladom na financnu narocnost a dnesne pomery okamzite zabudnut.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 15:48
od DrX
Tomas PO napísal:DrX, ako ale donutis auta, aby namiesto Strecna chodili Soroskou? Asi na tom nieco bude, ze vsetci sa trepu Zilinou...


No, keď si spomeniem na nie veľmi racionálne dôvody Martina.HE, prečo nejazdí juhom (čo to bolo? monotónnosť cesty 1.tr na I/50), alebo aj Tvoje (niečo v zmysle, že radšej cez 4 horské prechody než ísť 17km naviac po rovine juhom), tak to stojí za pováženie. Ale som si celkom istý, že zdravý rozum a teda najkratšia a najnižšie položená cesta zvíťazí. A tá bude časom jednoznačne R2+R7 :-), aj pre PO aj pre HE.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 19:08
od JaNY
Pane Boze dostavaj Deeriksovi tu juznu trasu. :lol:

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 19:57
od sergej
DrX napísal:kaviarista, nie je toto trocha obratena laogika? Praveze medzi Sacou a Soroskou, kde je pohodova rovina, mozeme za lacny peniaz vyasfaltovat kludne aj 8-prudovku (a povolit tam 340km/h). Pri Strecne, kde nie je miesto, musia tri pruhy stacit.

Veľmi správne, preto sa tam ide vŕtať Višňové. Som rád, že aj poslední odporcovia severnej trasy začínajú chápať, že to inak ako tunelom nejde a kadejaké štvorpruhovky cez úžinu sú blud.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 20:24
od DrX
Však ja som proti Višňovému nikdy nebol. Spravte si normálne PPP, v ktorom si súkromná firma sama požičia, sama ho postaví, a potom si od tých 50000áut/deň (či 500000áut/deň??) bude vyberať za prejazd mýto, z ktorého to zaplatí. A ja ani neceknem... Kým to ale má byť za moje prachy, tak tá trojprúdovka okolo Strečna bude musieť stačiť... :wink:

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 20:31
od pohodak
a budeme aplikovat rovnaku logiku (nech si to platia ti co tade jazdia, ja z mojich dani to platit odmietam) aj na tvoju milovanu juznu R4 a napr. v buducnosti sorosku? :roll:

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 20:38
od Pacho
DRX, trocha sa divím, že ťa ešte baví písať takéto bludy. Skús si spočítať, tou tvojou logikou, kedy by postavili južný ťah. (postav si a nech to zaplatia , ktorí tam jazdia) tak ten južný ťah nebuďe ani za obrazne povedané , 100 rokov.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 20:40
od DrX
Ak by do cestnej infraštruktúry košického kraja šlo toľko percent z rozpočtu na diaľnice, koľko percent HDP sa tu vyprodukuje (po BA druhý najvyšší HDP na SK), tak dnes tu máme po tých rovinách všade 10-prúdovky aj s pozlátenými míľnikmi. Zatiaľ tu máme postavených 0km a na všetky naše peniaze prisatých parazitov z ... iných krajov ;-). Proste, jednoduché a k severu (TN-ZA-PO) štedré pravidlo 60%:40% (sever:juh) by zabezpečilo výrazne iný obraz rozvoja Slovenska... Mečiar+Slota+Fico vám to ale zariadili lepšie.

PS: Na R4 aj Sorošku idú/pôjdu prachy z EÚ. Som si istý, že ty pohodak by si nedal ani floka.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 20:49
od pohodak
a keby to iste platilo pre BA kraj tak tu ma kazdy asi osve dialnicny privadzac az do garaze :roll: chces aby si "zilincania" sami platili svoje useky ale navrh aby to iste platilo pre tvoj milovany juh taktne obides mlcanim, bohvie preco, vsak? ;)

PS: a co ked tam pojdu prachy z EU, co to meni na veci? :D tie isli aj na PB, useky pred zilinou, okolo popradu :D ty si mozes byt isty akurat tak svojimi komplexami zo vsetkeho co nejde juznou trasou ;)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 21:00
od DrX
nie, ja pisem, ze zilina ma na dialnice dostat taky isty podiel dani, ako ostatne kraje. a BA v podstate do kazdej garaze dialnicny privadzac+vlastny tunel ma. sebe opasky v BA urcite neutahuju ;-).

ja vobec nemam problem s tym, aby si za svoje useky platil kazdy. na juhu, kde su ceny radovo 10 az 20x nizsie ako na severe by sme si 20 centov na usek bez problemov zaplatili. na severe, kde by to boli 4 eura za prejazd, by sa zas chodilo na kozach po salasoch...

ps: to ze tam pojdu prachy z EU meni na veci to, ze EU chce podporovat rovnomerny rozvoj, a tak zakazala pouzivat EU prachy na tunely okolo ziliny. preto sa vymysleli paraziticke statom platene PPP, aby sa to obislo.
ps2: myslim, ze ked pridas do svojho postu este 10 smajlikov, bude to najrozumnejsi prispevok, aky si zatial napisal...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 21:16
od pohodak
to co chces je dost odveci, kedze sa dialnica stavia postupne smerom na vychod...napr. za meciara sa stavalo v TT/TN kraji a teraz sa tam nestava uz dlhe roky v podstate nic (mimo PB)

1) v BA kraji sa od samostatnosti SR toho postavilo fakt neurekom a samozrejme je to adekvatne podielu BA kraja na HDP :roll: ale to bude urcite tym ako su vsetci paraziti prisati na kosicke peniaze :roll:
2) 10-20x nizsie ceny? aj tych 10 ledva ledva plati ked si zoberies extrem zo severu (samotny tunel visnove bez usekov pred nim) a extrem z juhu (kategoria RC na rovine v krajine nikoho)...demagogia ako sa patri...

PS: "paraziticke statom platene PPP" na R1 ti nevadi?
PS2: tebe sa sem este rozumny prispevok napisat nepodarilo, so smajlikmi ci bez nich ;)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2010 21:42
od juliustaryani
Myslim, ze najvacsia chyba bola, ze dovolili aby II. balik PPP predbehol prvy.
Menej vytazeny druhorady usek bude coskoro hotovy v plnom profile a dlhe roky meskajuci severny sa bude budovat na jednoduchsich usekoch polovicnom profile a v narocnejsich usekoch sa stavat nebude vobec (sucasna cesta sa rozsiri na trojpruh).

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 01:22
od JaNY
Ani by som nepovedal ze stavany usek v II. baliku je druhorady. A po dobudovani bude urcite celkom slusne vytazeny. Myslim ze mnohy vodici sa rozhodnu ist potom z BA na vychod cez BB. A k vyuzitelnosti severnej trasy jeden aspekt. Az by tempo vystavby malo vecsiu rychlost, po case by stiahlo mnoho polskych vodicov od Zakopaneho az po Targov, ktory cestuju do Rakuska a dalej na juh.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 06:00
od Čumil
juliustaryani napísal:Menej vytazeny druhorady usek


To bude nejaky zart, nemam pravdu?

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 06:39
od devil
to co chces je dost odveci, kedze sa dialnica stavia postupne smerom na vychod...napr. za meciara sa stavalo v TT/TN kraji a teraz sa tam nestava uz dlhe roky v podstate nic (mimo PB)


ano stavalo sa metodou suvislych usekov namiesto toho aby sa riesili obchvaty ako prve a potom sa navzajom pospajali. ono to tak aj vyzera...to co ziskas na D, stratis prejazdom cez mesta. skutocne velmi inteligentne planovanie...

a keby to iste platilo pre BA kraj tak tu ma kazdy asi osve dialnicny privadzac az do garaze


alebo by si za svoj podiel riesili okrem D4 ci 4 pruhovky na SC nejaky iny typ dopravy, npr. zufalo slabu elektrickovu siet. a pod.
ver tomu ze by to neboli vyhodene peniaze.

chces aby si "zilincania" sami platili svoje useky ale navrh aby to iste platilo pre tvoj milovany juh taktne obides mlcanim, bohvie preco, vsak?


si mimo, KE kraj si na svoju R4 zarobi dokonca aj keby sa mal stavat cely vonkajsi okruh KE. aj BB si okrem donovalov zarobi na tie lacne R-ky. a dovolim si tvrdit ze NR si zarobi aj na supepredrazene PPP2 lebo nic ine sa tam neriesilo od 80-ich rokov a dlho sa nebude.

zato neviem-neviem ci by si TN dokazala zarobit na suvislu D1 v parametroch 26,5 s luxusnymi estakádami a ZA kraj by si na D3 a visnove urcite nezarobilo. to su fakty, pretoze ZA kraj nema 3-5x tolko obyvatelov ani neprodukuje 3-5x viac hdp ako je priemer.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 06:50
od Pacho
prosim Ta, kde sa stava a uvažuje,tak ako predostieraš Ty?? Stavia sa tam, kde je to potrebné. Bohužial Sk je na tom tak, že je potrebné stavať všade, lebo celá výstavba je ukrutne zanedbaná. Uvedom si, že keď sa postaví sever, je to pre celé východne slovensko, nie len pre ZA. Je to aj pre poliakov, a samozrejme aj pre Košičanov, no samozrejme okrem Teba.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 07:25
od pohodak
devil napísal: ano stavalo sa metodou suvislych usekov namiesto toho aby sa riesili obchvaty ako prve a potom sa navzajom pospajali. ono to tak aj vyzera...to co ziskas na D, stratis prejazdom cez mesta. skutocne velmi inteligentne planovanie...


na druhej strane keby si to mal postavene stylom dialnica-cesta-dialnica tak tie useky mimo dialnice ides vo vlaciku styridsiatkou...vsetko ma svoje pre a proti...

devil napísal: alebo by si za svoj podiel riesili okrem D4 ci 4 pruhovky na SC nejaky iny typ dopravy, npr. zufalo slabu elektrickovu siet. a pod.
ver tomu ze by to neboli vyhodene peniaze.


suhlasim, ale pointa bola niekde inde a to v tom, ze BA kraj dostava vzhladom na to co vyprodukuje uplne smiesne investicie ;)

devil napísal: si mimo, KE kraj si na svoju R4 zarobi dokonca aj keby sa mal stavat cely vonkajsi okruh KE. aj BB si okrem donovalov zarobi na tie lacne R-ky. a dovolim si tvrdit ze NR si zarobi aj na supepredrazene PPP2 lebo nic ine sa tam neriesilo od 80-ich rokov a dlho sa nebude.

zato neviem-neviem ci by si TN dokazala zarobit na suvislu D1 v parametroch 26,5 s luxusnymi estakádami a ZA kraj by si na D3 a visnove urcite nezarobilo. to su fakty, pretoze ZA kraj nema 3-5x tolko obyvatelov ani neprodukuje 3-5x viac hdp ako je priemer.


mimo je tu niekto iny, keby sa R4 a R2 stavali cez PPP bez tienoveho myta, tak ako to navrhuje DrX pre zilinu, po tych cestach by jazdilo asi tak 1000aut/24hod takze by sa to same nesplatilo ani nahodou a o tom tu bola rec

v ZA kraji sa takisto nic neriesilo od 80-tych rokov ako v NR (aj to sa postavila "dialnica" len kvoli tomu ze sa stavala lip. mara) takze tiez by si nemal mat problem s "megapredrazenym PPP"...samozrejme ze na celu D3 aj visnove si nezarobi (tak isto ako si BB ani nahodou nezarobi na donovaly), ale aj tak vobec nechapem preco sa tu vobec riesi taka blbina ako ktory kraj si na co zarobi, keby sa vsetko riesilo tymto sposobom, tak by sa regionalne rozdiely uplne extremne prehlbovali a vznikali by centra s megavysokou zivotnou urovnou a potom megachudobny zvysok krajiny

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 08:23
od stanog
Problem DrX je v tom že on jazdí len KE-BA a tak sa k tomu stavia. Oproti nemu ja jazdím aj BA-ZA, BA-BB, BA-PO, BA-BJ, ZA-PP atd... a preto by som bol rád keby som sa aj inde ako do KE dostal normálnym európskym spôsobom a nie priemerkou 60 km/h ako to bolo včera predpoludním na druhoradom úseku NR-Hronsý Beňadik.
A už som to tu písal, keď už idem buď ja alebo kolegovci BA-KE každý sa snaží riešiť aj niečo navyše "po ceste" a keďže tej roboty je s ohľadom na osídlenie po ceste viac severom vždy budeme my debili chodiť po D1 a nie najkratšie - juhom. Lebo keď si spočítaš že máš ísť osobitne BA-ZA, BA-RK, BA-PP, BA-KE tak radšej to strihneš jednou cestou a jednu noc stráviš v hoteli. Z rovnakého dôvodu aj logistické firmy prepravujú väčšinu nákladov severom.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 08:49
od Tomas PO
devil napísal:si mimo, KE kraj si na svoju R4 zarobi dokonca aj keby sa mal stavat cely vonkajsi okruh KE. aj BB si okrem donovalov zarobi na tie lacne R-ky. a dovolim si tvrdit ze NR si zarobi aj na supepredrazene PPP2 lebo nic ine sa tam neriesilo od 80-ich rokov a dlho sa nebude.

zato neviem-neviem ci by si TN dokazala zarobit na suvislu D1 v parametroch 26,5 s luxusnymi estakádami a ZA kraj by si na D3 a visnove urcite nezarobilo. to su fakty, pretoze ZA kraj nema 3-5x tolko obyvatelov ani neprodukuje 3-5x viac hdp ako je priemer.

Tak aj PO by si potom zasluzil svoju R4, D1, alebo NK, ci aspon jeden podjazd... Od roku 1992 sa v PO totiz nevybudovala, ci nerozsirila ani jedna komunikacia(nepocitam nedokoncenu NK, lebo nie je dokoncena ani tak, aby sa mohla provizorne vyuzivat, PSK vybudovanu (a sprznenu) Rusinsku, ktora nahradila v niektorych miestach jednosmerne(!!) spojenie mesta s 30 000 sidliskom a Okruznu, ktora bola vybudovana mestom...)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 14:10
od DrX
Par vseobecnych reakcii:
1. pohodak, ak chces porovnavat kraje podla HDP, BA do toho zahrnut nemozes, pretoze tam si vykazuju HDP podniky posobiace na celom Slovensku. Ci chces tvrdit, ze Tesco, Telecom, benzinky, televizie, radia, noviny atd atd produkuju HDP len v BA kraji? Dost dlho vobec trvalo, kym sa zabezpecilo, aby sa cestna dan platila tam, kde sa auto pouziva, nie podla registracie firmy - kedze takto sme sa na bratislavske cesty skladali vsetci este aj za auta, ktore v BA nikdy neboli. Stacilo, ak auto kosickeho Tesca malo BA SPZ-ku. Ked to cislo HDP budes vediet ocistit od tohoto pokrivenia (ktore sa vstahuje len na BA), potom ju tu mozes montovat. A teda, ked ju vyradis je jasne, ze KE kraj na slovensku infrastrukturu najviac prispieva a najmenej jej dostava a jazdi sa cez madarsko. na ostatne tvoje nezmysly nebudem ani reagovat...
2. stanog, ty jasne jazdis viac na sever nez na juh. ak by si jazdil rovnako casto BA-MI ako jazdis BA-PP, a BA-RA/RS/LC ako jazdis BA-BJ, tak by si mohol napisat nieco objektivne. jednoducho, na juhu (KE/BB/NR kraje) zije viac obyvatelov nez na severe (TN/ZA/PO kraje), takze nikdy nemozes naratat, ze cesta severom obsluzi viac ludi.
3. len sa zopakujem, lebo stale sa mi tu vklada do ust nieco co ja vobec netvrdim. ja nehovorim nestavajme na severe. ja hovorim, sever moze dostat 60% infrastrukturnych financii, a ak vedia ako, nech za to kldune spravia tunel od tatier az k dunaju ;-). na juhu by sa za 40% dialnicneho rozpoctu krasne vsetko poriesilo, a v podstate sa aj riesi. akurat treba ustrazit, aby tu tych 40% slo ;-)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 14:24
od sorgo
dakedy strasne davno som pisal, ze chybne rozhodnutie bolo mozno pred 15 rokmi... keby sa vtedy pustilo do juzneho tahu, tak mame pohodlne spojenie BA-KE juhom, a samozrejme mozno o zopar estakad menej na Povazi... teraz ale uz placeme nad rozliatym mliekom, sever hori, juh ma tiez svoje kolabujuce miesta

ja preferujem KE-BP-BA, na druhom mieste je KE-LC-ZV-BA, vrchom snad len v krajom pripade (ak tade uz naozaj musis ist).

akekolvek sucty "obsluzenych" obyvatelov, roztrusenie priemyslu, intenzity a ine pokusy o argumenty nezakryju pravdu, ze trasovanie hlavnej dopravnej slovenskej chrbtice (D1) ma dva dovody: politicke rozhodnutie (so silnou davkou nacionalizmu) + silna betonova lobby (estakadovci...)

btw: je mi luto ludi, ktori naletia na dopravne znacenie a potom cestuju po tzv. D1 do Kosic z Bratislavy tak asi 6,5 hodiny...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2010 14:33
od pohodak
ja by som bol naopak naozaj rad keby si na par mojich "nezmyslov" zareagoval a vyratal mi to 10-20x lacnejsie stavanie na juhu a zkritizoval paraziticke statom platene PPP na R1 ;)

je celkom srandovne sem zavesit udajne diskriminovanie KE kraja podla vyprodukovaneho HDP a o 3 pripsevky neskor tvrdit ze ta "statistika" je vlastne nepouzitelna :lol: inak KE kraj jazdi cez madarsko akurat tak do BA a dalej do juznej casti EU, alebo mi chces tvrdit ze kosican ide do ziliny, ostravy, tatier tiez cez madarsko? presne ako ti tu niekto napisal pre teba je cestovanie obmedzene na relaciu BA-KE

PS: samozrejme beriem ze v BA sidlia monopoly a mnohe celoslovenske firmy, lenze HDP na obyvatela je 2.5 krat vyssie ako v KE kraji a snad mi nechces povedat ze 60% HDP BA kraja maju na svedomi prave taketo pripady...ale bola by to urcite zaujimava statistika, ale pochybujem ze nieco take existuje...