Stránka 61 z 124

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2009 19:32
od joe1024
Andrej napísal:Zaujimalo by ma, preco potom este sedia ludia vo vlakoch napr. v rakusku, ked vlak tam vyjde aj dvojnasobok co auto obsadene 1 clovekom.
Pridam cerstvu skusenost z velkomesta v USA (CHI) - moze to kludne sposobit aj cena parkovania - ludia neradi platia 500 USD mesacne za parkovanie.

Za parkovanie na 8 hodin das 25 USD. To sa uz nascita na cca 500 USD mesacne. K tomu si prirataj za benzin denne takych 40 km (2x20) - 196 km (2x98). Tych 198 je sice extrem, ale kolega tolko dochadza denne vlakom.

Naproti tomu vlak (poschodovy) je tam lacny (pod 10 USD denne). Komfort a uroven nezrovnatelna s nasou. Mas klud a mozes si bud nieco citat, alebo pracovat (dost caste), alebo sa hrat.

V aute nespravis nic, mimo toho ze si dvihas pravidelne adrenalin.
Centrum mesta pritom vobec nie je upchate - rano je to uplne v pohode, trocha naval podvecer, ale nic strasne.
Ved, aj u nas v KE, po nastaveni tej spravnej ceny parkovneho pred par mesiacmi, sa centrum celkom vyprazdnilo :-)

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2009 22:37
od Slavomir
Cena v Kosiciach je tak paradne nastavena, ze stare mesto pomaly opat vymiera a vsetky aktivity idu dalej od stredu, obchody sa zatvaraju, kaviarne tiez. Ked chce niekto rychlo nahrabat, takto to dopadne. Troska im uz dochadza, casy mierne upravili, uz sa neplati to 1 Euro do 19.30 este aj v sobotu.

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2009 22:53
od ELZ
Andrej napísal:Zaujimalo by ma, preco potom este sedia ludia vo vlakoch napr. v rakusku, ked vlak tam vyjde aj dvojnasobok co auto obsadene 1 clovekom.


Mam jeden priklad zo Svajciarska ... napr. daju na cestu rychlostne obmedzenie 60 km/h ... je to pri jazere, kazdu chvilku nejaka dedinka ... a premavka na tych cestach je husta ... takze aj ked je vlak mozno drahsi, dovezie ta +- v nejakom case (a samozrejme ide rychlejsie ako 60 km/h).

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2009 09:03
od B;
Andrej napísal:Zaujimalo by ma, preco potom este sedia ludia vo vlakoch napr. v rakusku, ked vlak tam vyjde aj dvojnasobok co auto obsadene 1 clovekom.

1) Aby si nestal v zapchach
2) Vlaky su na urovni
3) ked mas mesacne listky tak to nie je 2x
4) ked ides 1x, si EKO BOSS, cvaknes viac :P
5) tyzdnovkari nemaju vo W kde parkovat

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2009 09:24
od pohodak
6) zapchy vo viedni sa so zapchami v BA nedaju ani porovnat :)

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2009 09:31
od Andrej
Myslel som to skor ako recnicku otazku a odpoved na predoslu diskusiu :-)

Sam jazdim vlakom v podstate kazdy den, ale na kratkej trase, kde je to casovo velmi porovnatelne s autom a financne dokonca podstatne lacnejsie. Na velke vzdialenosti som si vsak postupne zvykol chodit autom. V zahranici su vlaky pre mna prilis drahe, u nas je zas katastrofalna nadväznost spojov a zle sluzby. Myslim, ze vela ludi zmysla podobne. A nezmeni to ani drahe myto, pokial bude verejna doprava na takej urovni, ako teraz.

OdoslaťOdoslané: 01. Dec 2009 19:30
od kraken
Podle mě by mohl být reálný termín mezi lety 2015 a 2020.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2009 11:06
od zakaznik
Zolohoj napísal:Ked zaratam len benzin, vzdy sa oplati ist viac dvom autom ako hocijakym inym prostriedkom.


Na hlavnej trase BA-ZA-KE je cesta vlakom pre dvoch lacnejšia ako benzín a zároveň aj časovo konkurencieschopná. U autobusov sa tiež dá niekde ušetriť pri viacnásobnom cestovaní.

Celokvo je to ale bieda, dopravcov môže zobudiť asi až vstup firmy typu Student Agency na trh.

Na druhej strane počítať iba benzín je podľa mňa blbosť, aj keď kúpiš auto "tak či tak", aj tak by si mal zarátať aspoň nejaké opotrebenie. Navyše v mnohých prípadoch je to o tom, že pri využívaní verejnej dopravy stačí jedno auto v rodine namiesto dvoch, či troch.

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2009 11:27
od i15
Cesta BA-KE vlakom je casovo konkurencieschopna, ale lacnejsia je len, ked ide 1 osoba. Uz pre dvoch sa viac oplati auto a to aj pri najnakladnejsej ceste cez Budapest:

500km * spotreba 6,5l/100km * cena 1,18€/l = 38,35 €
+ 3,1 € dialnicna nalepka
= cca 41,50 €
= 20,75€ na osobu

listok na rychlik bez miestenky stoji 17,18 €, listok na IC 21,15 €...

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2009 14:48
od zakaznik
i15 napísal:Cesta BA-KE vlakom je casovo konkurencieschopna, ale lacnejsia je len, ked ide 1 osoba. Uz pre dvoch sa viac oplati auto a to aj pri najnakladnejsej ceste cez Budapest:

500km * spotreba 6,5l/100km * cena 1,18€/l = 38,35 €
+ 3,1 € dialnicna nalepka
= cca 41,50 €
= 20,75€ na osobu

listok na rychlik bez miestenky stoji 17,18 €, listok na IC 21,15 €...


Pardon, omylom som počítal so zlými číslami. :oops:

Ale pri pravidelnom cestovaní vlakom to môže byť výhodnejšie aj pre dvoch. Ak človek využíva vlak pravidelne, kúpi si Klasik RailPlus za 33,16€ na jeden rok a má zľavu 25% na cestovnom, 50% na EC, IC príplatkoch, 50% na Tatranskej železnici + nejaké drobnosti typu 20% do múzeií a pod. Pri častom využívaní vlaku sa cena preukazu ľahko rozpustí.

S Klasik RailPlus ICčko 2. trieda BA-KE potom vychádza 16,09€ v silných dňoch, 14,10€ v slabých dňoch.

Pri každodennom dochádzaní sa oplatí traťový predplatný lístok.

U autobusov sa cena benzínu pri dvoch osobách dá podliezť tiež pri pravidelnom dochádzaní na niektorých trasách, v niektorých prípadoch aj jednorázovo (napr. BA - BB za 15€ obojsmerný lístok).

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2009 15:50
od Andrej
Ja by som dodal, ze vlak ma dalsiu vyhodu - nemusim sa venovat riadeniu auta a mozem si pohodlne spravit pracu pocas cesty. Osobne vsak vyuzivam vlak len vtedy, ak nie su dlhe casy na prestup do cielovej stanice (co pri sucasnych grafikonoch je mozno v 20% pripadov).

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2009 20:01
od Dialniciar
Spojenie Bratislava-Košice pred rokom 2015 nebude. :arrow:

1. Vážnym spôsobom je ohrozená časť s tunelom Višňové, kde realizácia bude trvať min. 48 mesiacov a reálne rozostavanie je ohrozené dokonca aj rokom 2010.
2. Obchvat Prešova nebol zaradený do systémov PPP a nepočíta sa s ním v roku 2010 s možným rozostavaním. Reálne sa rozostavia možno v r. 2011-2012 a doba realizácie presiahne vzhľadom na mestský úsek s tunelom min. 32 mesiacov.

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2009 21:28
od Driver
No keď sa obchvat bude stavať tempom ako MÚK západ, tak nebude ani 2020

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2009 22:30
od Tomáš
ja mám pocit že to bude hotové až budeme na penzii... Ja už neverím ani že do 5 rokov ju dokončia. Neni šanca. Teraz ako sa všetko naťahuje že to neodsúhlasili tam to neodsúhlasili... To by sa malo vkuse staviať bez zastavenia. Ale mám pocit že sa na celej D1 nepreveziem ani v 40-ke.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2010 12:46
od Driver
Takže podľa najnovších správ sa to posúva , nakoniec to skončí pri 2020 :lol:

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2010 12:54
od magnus
nebude

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 27. Júl 2010 12:59
od Dialniciar
No a ak reálne nebudú ani do 2014 realizovať úseky medzi ZA a RK, tak D1 nebude súvislá v KE ani v roku 2020.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2010 10:23
od stanog
okrem BA, TT kraja (1,2 mil. obyv),vacsiny NR kraja (+/- 0,4-5 mil. obyv) by bol napojeny BB kraj (0,7 mil. obyv), vacsina KE kraja (+/- 0,5 mil. obyv.) a cast PO kraja (+/- 0,3 mil. obyv.). dokopy vyse 3 mil. obyv co je cez 50%. sucasny stav je BA, TT, cast TN a ZA kraja a okolo NR tj. hlboko pod 50%. cize podmienky na tvorbu hdp by boli vyrazne lepsie


Veď sa pozri na mapu, za rok a pol sa dostavia R1 a vtedy budú pokryté kraje: BA, TT, NR, TN, veľká časť obyvateľov ZA a BB kraja. Zostáva 120km na severe aby prakticky súvislou diaľnicou bolo napojených do 50 km 90% obyvateľov a všetky krajské mestá. Potom by neboli pokryté akurát niektoré riedko zaľudnené okresy na juhu. Keďže sú riedko osídlené nepotrebujú ani D ani R. Výnimkou je azda cesta medzi ZV a LC. Démonizovanú požiadavku investorov na D/R považujem za somarinu pokiaľ sa im preukáže že kapacita súčasnej cesty bude aj po postavení ich továrne využitá na 3/4 a kamión môže po nej jazdiť plynulo 80-kou rovnako ako po diaľnici. Nikde na svete sa nestavia v ľudoprázdne len preto že je to tadiaľ o 15% kratšie z bodu A do bodu B, ide o to napojiť čo najviac obyvateľov. Už som to tu písal, od LC po KE (čo je cca 150km) sú jediné významnejšie mestá RS a RV pričom obe spolu majú obyvateľov menej ako samotný Poprad. Takže radšej máme stavať RC dlhú 150 km cez územie s obyvateľmi ako má samotný Poprad a severom necháme nepospájanú D1 preťaženou cestou ktorej rozšírenie na 4-pruh by nebolo oveľa lacnejšie ako D práve pre náročnosť terénu a nemožnosť alternatívneho trasovania? Chodím občas aj juhom, ale okrem vyťahovania kamiónov z priekopy na Soroške čo sa deje hlavne v noci som tam nikdy nestál 2 hodiny bez možnosti obchádzky, čo je na severe bežný jav.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2010 10:54
od devil
Veď sa pozri na mapu, za rok a pol sa dostavia R1 a vtedy budú pokryté kraje: BA, TT, NR, TN, veľká časť obyvateľov ZA a BB kraja.


poprve je milion obyvatelov (horna nitra, podunajsko ci zemplin) ktore pokryju az dalsie trasy cize pre nasu debatu je 4,5 mil. obyvatelov maximom. z toho je vyse 3,1 mil. ktore som spomenul vynikajuce cislo. a jazyckom na vahach tj. uspech vs. neuspech je vyse 0,5 mil. ludi KE, PO a ich spadovej oblasti, ich ekonomicky potencial nemozes nahradit nejakymi provincnymi mesteckami. my sme si vybrali vzdusny zamok=neuspech.

Démonizovanú požiadavku investorov na D/R považujem za somarinu pokiaľ sa im preukáže že kapacita súčasnej cesty bude aj po postavení ich továrne využitá na 3/4 a kamión môže po nej jazdiť plynulo 80-kou rovnako ako po diaľnici.


suhlasim. ale ty nechces pochopit ze ZV-KE je nam min. 50 km nevyhovuca cesta, miestami je kapacita okolo 5.000 aut. spocitaj si kolko je 40-50 km/h obmedzeni. na druhej strane povazujem za somarinu tiez poziadavku dialnice na zaklade nejakeho turizmu ktory tu stoji a pada najma na nekvalitnych sluzbach alebo pre chaluparov ktori sa tam nahrnu na vikend a potom ukazuju ake su kolony. a uz vobec nie ako nastroj pre denne dochazanie do prace. nie je uloha dialnice riesit zle koncipovanu HD.

Nikde na svete sa nestavia v ľudoprázdne len preto že je to tadiaľ o 15% kratšie z bodu A do bodu B, ide o to napojiť čo najviac obyvateľov.


skutocne ? a co cesko a madarsko. chod sa pozriet na ssc forum, aj tam nariekaju ze naco M6 ked je 10.000 intenzita a nezaujimaju ich statisice ludi co tiez platia dane. ale tam na ministerstvach nesedia az taki diletanti.

Výnimkou je azda cesta medzi ZV a LC....Už som to tu písal, od LC po KE (čo je cca 150km) sú jediné významnejšie mestá RS a RV pričom obe spolu majú obyvateľov menej ako samotný Poprad.


si jednoducho mimo. npr. krivan-lucenec je lepsi usek a vyssia rychlost ci bezpecnost aj pri 2nasobnej intenzite oproti RS-tornala. v druhom pripade treba urychlene spojit ozdany a figu, sorosku a mas super spojenie LC-KE.

klucom su obchvaty na severe aj juhu. suvisla dialnica do 2015 je nezmysel, ktora nema ziadne podstatne vyhody oproti nadstandartu. a vsetko je lacnejsie ako nejaka 17 mld. € sekera.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2010 16:44
od i15
viewtopic.php?f=35&t=13958

Pekny clanok, ale len do momentu, ked autor spusti rozpravky o useku BB-RK, ktory vraj moze nieco nahradit. Inak naklady na neho nie su 1mld €, ale 1,5-1,7 mld € (podla variantu), nehovoriac o nizkom standarde R22,5/80 a miesaniu lokalnej a tranzitnej dopravy v BB

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 11:07
od stanog
Devil, veď ja vôbec nie som proti obchvatom na juhu, sám som to tu písal že netreba R2 ale len jej polprofil v miestach obchvatov a nevyhovujúcich parametrov jestvujúcej cesty. Dôkazom sú poloprázdne obchvaty Figy a Tornale. Naopak na severe vybudovaním obchvatu 1+1 nič nevyriešime, tam treba 2+2. Veď napríklad RK-Ivachnová je široká cesta po rovine mimo obce a aj tak je na jej permanentná súvislá kolóna. 3-pruh pri strečne je len provizórium ktoré má množstvo nevýhod. To je ten rozdiel ktorý tu stále vysvetľujem. Podľa mňa je vyplatenie 40% ceny D rovnakej dĺžky za obchvat ktorý kapacitne bude stíhať 5 rokov somarina a odkladanie problémov na neskôr. Hlavným problémom je však všade križovatka. A postaviť MUK na obchvate 1+1 je takmer rovnako drahé ako na D2+2. Trasa R2 by bola lacnejšia práve pre malý počet MUK - to však má za následok malú vyťaženosť. Ano, sever je drahší aj preto že je husto osídlený a treba tam viac MUK. Aj keď niekedy sa to s ich hustotou preháňa.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 11:28
od LubosG
stanog, tvoje posledné príspevky k tejto téme sú skutočne kvalitné, môžem len vyjadriť úplnú zhodu s tvojim názorom. K tomu cestovnému ruchu na severe...nedávno som bol na párdňovej dovolenke vo V. Tatrách a je to tam samý Čech, Moravák od Ostravy, Poliaci či našinci najmä z BA a okolia, rovnako veľa podnikateľov z BA, prevádzkujúcich hoteli a penzióny. Jednoducho diaľnica, jej dobudovanie hore na severe, by určite pomohlo aj cestovnému ruchu a jeho účastníkom, turistom. A pokiaľ tá premávka tam dole na juhu "nehorí" až tak ako na severe (najmä od LC po KE s výnimkou miest RS a RV), postačí také riešenie ako spomína stanog, niekde polprofil R2 a niekde obchvaty miest, väčších dedín. Medzi ZA a RK, až po začiatok D1 pri Ivachnovej je to fakt o nervy, svoj podiel na tom majú aj skutočne drzí vodiči, napr. pod Strečnom, no hustota tá tam proste je. A to že je tam terén taký aký je, no bohužiaľ s tým nič nenarobíme, stále väčším problémom je a bude neustále odkladanie výstavby týchto úsekov.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 13:25
od devil
ved ja som nepisal ze treba 4 pruhy pre 10.000 aut, o to nejde...mam vsak za to ze ak by na severe znamenal poloprofil vyraznu usporu tak sa nad tym treba zamysliet. budeme mudrejsi po scitani dopravy najma na useku m-j. ako som uz napisal bolo par TV sprav kde ukazovali nehody na starej ceste uz po odovzdani dialnice a bola plna.. z toho vyplyvali aj nehody. dialnica na zeberoch aj videach ktore sa objavuju na nete vyzera byt nevytazena najma ak to porovnavam s R-kou TT-NR.

kapacita poloprofilu je v pohode 15.000 aut takze na vychodnych usekoch kde takato intenzita ani nie a aj z nej neprejdu vsetky auta. okolo ruzomberka neber do uvahy intenzitu na hl. krizovatke ale intenzitu pri vstupoch do mesta a ta je tiez niekde okolo 15.000. kapacita plneho profilu je cez 50.000 aut. tvoj napad je budovat plne profily ktore budu vytazene max. na 30-40%. tomu ja hovorim luxus. to radsej usetrenych 40 % by som dal na dalsie poloprofily npr. v useku KE-MI.

ze poloprofil moze byt poloprazdny je pravda. lenze ked ten poloprofil zabezpeci odklon z ciest kde su 40-ky tak to je vyrazne zlepsenie. plny profil s priemernou max 130 ci 110 alebo v tuneloch 80, a s priemernou 110 je oproti 90-100 na poloprofile zanedbatelny prinos. na useku ZA-RK kde to nad priemernych 110 nebude to plati ukazkovo.

s tou hustotou obyvatelov by si uz mohol prestat. hustota obyvatelov je slaba a prakticky na ziadnom tahu nie dostacujuca na suvisly plny profil.

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 13:53
od Martin.HE
ok ivachnovej po MArtin by každy privítal plný profil :D aj aj by som ho tam privítal .....a maly byť aj byť lebo ak by sa tunely aj tam stavaly na pol. profil uz by sa nikdy nedostavali .......a ak by sa urobyla suvisla severna cesta .... tak by odklonila dosť aut stej južnej .... a to mate dalšie riešenia ...... ako napr obchvaty . tornaľe , figy , oždian pomohli podla mna dosť .... a aj na juhu by sa mali robýť takysto obchvaty ale nie vždy nato príde ....

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2010 17:51
od i15
Niektori tu pisete, ze treba stavat na plny profil, lebo ked sa postavia tunely v polovicnom, tak sa ten druhy profil nikdy nedostavia, ako na Branisku. Ale to nie je ziadne prekliatie ani nic podobne, jednoducho je ta dostavba financne narocna. A ked nie su financie na dostavbu, tak asi nebudu ani na vystavbu, nie?