Stránka 57 z 124

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:06
od Dialniciar
A keď ťa to zaujíma, tak 4 mesiace dozadu.

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:21
od Tomas PO
Cela cesta z KE do MI je jedna suvisla kolona v obidvoch smeroch.

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:23
od Dialniciar
Ha ha ha, tak mne sa to tak veru nezdalo. V pohode sa dali tie autá predbiehať a nebola to súvislá kolóna, je ale pravdou, že východniari majú čo doháňať, čo sa týka jazdenia. Ale to sme OT.

Je to stará vojna západ vs. východ ... a ja už nemienim stokrát opakovať to isté, Tomáš a je mi srdečne jedno, čo si myslíš ... :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:31
od Tomas PO
Dialniciar napísal:ale pravdou, že východniari majú čo doháňať, čo sa týka jazdenia. Ale to sme OT.

No jo no, na vodicov na useku NR-ZH sa veru nechytame...

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:32
od Dialniciar
... http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... alovce.pdf ... to potom ťah I/51 TT-Holíč už dávno mala stáť RC podľa teba ...

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:34
od Tomas PO
Je to mozne, tu cestu nemam zjazdenu. Stale ale zastavam nazor, ze najma z hladiska bezpecnosti je lepsie na tychto usekoch vybudovat polprofil, alebo by stacili prelozky ciest prvej triedy, ci parcialne obchvaty. Namiesto toho sa rozsiruje D1 BA - TT, dvakrat zbytocne meni povrch a vyhadzuju peniaze.

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:35
od Dialniciar
No vidíš nemáš ju zjazdenú, ale tárať budeš do neba ...

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:42
od Tomas PO
Uz nereagujem, pretoze prave po tejto vete som nadobudol pocit, ze patris do kategorie dementnej populacie, ktoru na Slovensku tvori 48%.

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 10:43
od Dialniciar
Táto tvoja posledná veta len vykazuje IQ učiteľa angličtiny na PO univerzite ...

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2009 15:44
od i15
Tomas PO napísal:Takisto aj dva pruhy na BA-TT je mensia zavada a strata casu ako KE-MI. Nehovoriac o bezpecnosti tychto dvoch ciest.


Ono treba priznat ze take zavady su aj inde - PO-Humenne, BA-DS a mnohe dalsie ktore ani nelezia v trase planovanych dialnic a jednoducho sa neda riesit vsetko. Co sa tyka KE-MI, kolony su hlavne niekolko km za Kosicami a niekolko km pred Michalovcami, ale to vyriesi nie dialnica, ale privadzace do miest...

Tema je vsak Spojenie BA-KE, tak radsej neodbiehajme ;)

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 11:17
od devil
Takisto aj dva pruhy na BA-TT je mensia zavada a strata casu ako KE-MI.


ked porovnavame stratu casu tak na porovnatelne dlhom useku, ale najlepsie kazdy usek sam so sebou. bezpecnost suvisy aj v kapacitou cesty (cim viac plnych ciar, kopcov bez moznosti predbiehania tym viac riskujucich blaznov). strata na ZA-RK (liet. lucka-ivachnova) je terajsia priem. rychlost vs. rychlost 100-110 kedze vdaka tunelom neprichadza do uvahy pocitat s vyssou rychlostou. uspora casu tak 1/2 hodina, podobne ako na NR-ZM + ZC-ZH.
KE-MI si netrufam odhadnut a ZV-KE bodove zavady asi 1/4 hodina, a v prip. ZV-LC (tomasovce) R22,5 a dalej ako 2 pruhy s priem. 85-90 km/h okolo 1/2 hod.

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2009 13:20
od Dialniciar
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=93294#93294

konečne maďari pochopili, že treba aj severné vetvy, aj južné vetvy ... takže treba oboje naraz :-) len je to čistý populizmus; lebo stavať obidve trasy rýchlejším tempom znamená ročne len prestavať min. 1,5 mld. € tak, aby do 4 rokov bolo 90% trasy BA-KE hotovej juhom i severom podľa predstáv pána Simona. :-)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 10:00
od joe1024
Pravdu ma, predseda :-) Akurat, ze sa to netyka len juhu, ale aj vychodu.

Ja som tiez pol roka dozadu nevedl ani ceknut po madarsky. Teraz, po pol roku mierneho studia madarciny (vzdy hodinu pred cestou), uz v obchode aj na benzinke sa dohovorim. Najnovsie uz aj ubytovanie si viem vyhandlovat po madarsky, co vlastne na vsetky bezne situacie staci.

Len to zacina byt paradoxne zbytocne, lebo tych Slovakov je v Miskolci tolko, ze na benzinkach a v obchodoch su nielen napisy v SK, ale aj predavaci ovladaju zakladne frazy :-)

Zastavam nazor, ze ked sa uz niekde dotrepem, a dotrepem casto, tak by sa patrilo ovladat zaklady daneho jazyka.

Ironiou v Madarsku len je, ze aj ked sa dohovorim 5 jazykmi (EN,DE, RUS,SK, CZ) a dalsimi dvoma lamane (FR/PL), tak to vacsinou cloveku nie je nic platne, ze pozna do 7 jazykov, lebo bezny madar vie len ten svoj :-)



Dialniciar - myslis ze na ten populizmus aj niekto skoci ? Ved to musi byt kazdemu jasne, ze sa jedna len o jeho zbozne zelanie a nie pripadnu napln programu strany. I ked, pozerajuc na volebne prieskumy ...

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 13:55
od rastislav5
Dal som si namahu a pomocou funkcie Expanded Histogram ktora vracia pocet pixelov v obrazku vo Photoshope som zistil, ze D1 rozdeluje plochu Slovenska v pomere 40/60 (severna cast k juznej casti), zatial co R1+R2 (spolu s D1 k hraniciam) v pomere 73/27. Da sa to interpretovat tak, ze juzny tah je trasovany vyrazne excentrickejsie ako severny a horsie obsluzi Slovensko.
A kedze je na severe Slovenska vacsia hustota obyvatelstva, horeuvedene pomery prepocitane na obyvatelstvo (nie na plochu) by vysli este vyraznejsie v prospech D1

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 13:59
od sorgo
co uz len nevymyslite... expanded histogram

tak ano, proti tomuto sa neda najst ziadny argument :)

to rovno zacnite pisat, ze D1 je super trasovana, lebo prechadza rodiskami vyznamnych slovenskych dejatelov...

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 14:01
od Dialniciar
Áno, D1 je trasovaná spomedzi všetkých D a R najlepšie zo všetkých. :-) Spôsobené to je jej:

1. dĺžkou,
2. smerovaním.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 15:34
od Vlados
a dodal by som:

3. minulosťou (ČSR, ČSSR, ČSFR).

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 17:24
od devil
lenze ziadny skutocny severny ani juzny tah neexistuje. je BA na severe alebo nie je ? skutocny severny tah by bol npr. TN-PO. to iste s obyvatelstvom, vacsina ludi zije v nizinach a pahorkatinach do cca 300 m.n.m a nie v horskej a podhorskej oblasti.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 17:40
od Dialniciar
BA na severe nie je, ale my sa nebavíme o BA, ale o ťahu na spojenie BA a KE :-) ... dokonca aj táto téma sa tak volá a ťahy sú v princípe len dva: severný a južný ... to snáď chápeš ? A len náhodou je ten severný viac hornatý a južný viac nížinný, ale ako je zjavné, už od 60.-tych rokov sa to ťahá severom :-) A zhodou okolností, väčšina obyvateľo SR žije na ťahu D1 a blízkych privádzačoch.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 17:42
od Dialniciar
A práve preto, že BA je v rohu krajiny na západe sa dá baviť o tom, či sa stavia severom alebo juhom toto prvé spojenie :-) Keby bola BA v strede, napr. v polohe BB, tak sa tu nemusíme baviť o severe a juhu, lebo by sa stavalo viac-menej na všetky strany ako slnenčé lúče od slnka čo je aj zvykom väčšiny metropol väčšiny štátov sveta :-)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 18:17
od devil
noved, kym juzny ma ist juhom, tak ten druhy scasti tiez...

Keby bola BA v strede, napr. v polohe BB, tak sa tu nemusíme baviť o severe a juhu, lebo by sa stavalo viac-menej na všetky strany ako slnenčé lúče od slnka čo je aj zvykom väčšiny metropol väčšiny štátov sveta


bez ohladu ci v okolitych krajinach je hl. mesto excentricke (vieden) alebo nie (praha) su hlavne D/RC tahy rozmietnene tak aby pokryli co najviac regionov z viacerych smerov s hlavnym mestom, tj pre tvar uzemia Sk prave kvoli excentrickosti BA treba viac hl. tahov, 2 zapad-vychod a 4 tahy sever-juh, bez ohladu na na hustotu obyvatelstva a pod. na tieto veci sa prihliada inac - formou poloprofilov/ciest I. tr. ktore sa im podobaju kapacitne aj komfortom (LC-KE, okolo braniska, KE-MI a pod).......zo z-v ktore su pre ekonomiku dolezitejsie ani s prizmurenym okom nie je vyhovujuci ziadny este s-j tahy su na tom ovela lepsie.

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 21:01
od Dialniciar
4 ťahy sever-juh na 500 km dlhé Slovensko je zbytočný lusux ... bude SR rada, keď sa podaria 3 ... 1 ešte nie je ale bude prvým D1+D3 a skôr bude R4 ako R3, ... a 4. ťah ? ... D1 tu je

2 západ-východ nestačia - resp. budú 3 potom 2 a zostane 1 ... D1, D1+R1+R2, R7+R2, potom D1, R1+R2, potom D1 ... D1 víťazí

A preto je len a len správne, že D1 ide sčasti juhom - ona vlastne ide úplne všetkými smermi :-)

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2009 21:28
od Pacho
joe1024 napísal:Pravdu ma, predseda :-) Akurat, ze sa to netyka len juhu, ale aj vychodu.

Ja som tiez pol roka dozadu nevedl ani ceknut po madarsky. Teraz, po pol roku mierneho studia madarciny (vzdy hodinu pred cestou), uz v obchode aj na benzinke sa dohovorim. Najnovsie uz aj ubytovanie si viem vyhandlovat po madarsky, co vlastne na vsetky bezne situacie staci.

Len to zacina byt paradoxne zbytocne, lebo tych Slovakov je v Miskolci tolko, ze na benzinkach a v obchodoch su nielen napisy v SK, ale aj predavaci ovladaju zakladne frazy :-)

Zastavam nazor, ze ked sa uz niekde dotrepem, a dotrepem casto, tak by sa patrilo ovladat zaklady daneho jazyka.

Ironiou v Madarsku len je, ze aj ked sa dohovorim 5 jazykmi (EN,DE, RUS,SK, CZ) a dalsimi dvoma lamane (FR/PL), tak to vacsinou cloveku nie je nic platne, ze pozna do 7 jazykov, lebo bezny madar vie len ten svoj :-)



Dialniciar - myslis ze na ten populizmus aj niekto skoci ? Ved to musi byt kazdemu jasne, ze sa jedna len o jeho zbozne zelanie a nie pripadnu napln programu strany. I ked, pozerajuc na volebne prieskumy ...


Trocha OT, ale RU PL a CZ hovorit akoze viem jazyk, je trocha trapne , nie :idea:

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2009 06:36
od Čavo
[ironia]Bodaj by D1 nepokrývala väčšiu časť územia a obyvateľstva keď je dlhšia. Mali ju naplánovať v tejto trase: BA-TT-NR-TO-TN-ZA-MT-ZH-ZV-BB-RK-PP-PO-KE-MI a hneď by bola úplne univerzálna.[/ironia]

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2009 07:36
od devil
zbytocny luxus...(?) ale naplanovane su podla 4 medzinarodnych tahov, ktore su uz nakreslene desatrocia. zbytocny luxus pre Sk je D3. z-v tahy su principe 2, E50 a E58.

D1, D1+R1+R2, R7+R2, potom D1, R1+R2, potom D1 ... D1 víťazí


toto kto pochopil nech vysvetli.

simon zrejme narazal na to ze zakladna kostra (sietou by to este nenazval) je viac tahov. na druhej strane je podsuvane ze ak nevieme postavit nieco v dohladnom case tak sa povie ze to vlastne ani nie je podstatne...do zakladnej kostry pritom jednoznacne patri aj vychodna cast D4, ZV-KE a KE-MI.