Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Odoslaťod PK » 13. Aug 2009 12:42

Dialniciar napísal:
PK napísal:Takze aj o tie 2 roky stale bude vyhodnejsia cesta cez Donovaly.... :)
Len je teda zaujímavé, prečo sa všetci nehrnú tými Donovalmi. :twisted:


No to je problem niekde pri TT, keby sa na NR islo priamo a na ZA muselo odbocit, tak by tie intenzity boli inde... V Ruzomberku je pomer BB : ZA asi 40%:60% ak by to znacenie bolo ine aj ten pomer by bol mozno obrateny. :) Zatial vsetci ktori na moje odporucanie skusili Donovaly uz cez Zilinu nechodia. Realita je taka, ze momentalne cez Donovaly sa da prejst rychlejsou priemernou rychlostou ako od ZA po RK :) Je to dane hlavne hustotou premavky okolo ZA, tam nie je problem urobit priemernu "rychlost" 40km/h. (Toto bola nahravka na smec pre Dialniciara :D ) Teraz ma hned napadlo, ze preco sa taha tranzit cez silnu lokalnu dopravu a spolu to kolabuje, ked by tranzit mohol ist juhom a stredom lacnejsie a odbremenil by lokalnu dopravu okolo ZA do takej miery, ze by nebola problemom?
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod joe1024 » 13. Aug 2009 12:43

Tak potom si rozumieme, takze OK. Uz neviem preco som mal dojem, ze si navrhoval, ze dialnicne napojenie na Europu pre vychod bude vyhodnejsie cez D1ku. Tento thread nabobtnal velmi rychlo.

K politike ma netaha, zivim sa hlavou :-)
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 13. Aug 2009 12:53

PK napísal:No to je problem niekde pri TT, keby sa na NR islo priamo a na ZA muselo odbocit, tak by tie intenzity boli inde...
Najväčšia hlúposť akú som kedy počul ... :roll: ... skutočne sú všetci Slováci takí hlúpi, že ich potom baví vliecť sa Strečnom ? :?: ... no lepšie som sa už dlho nepobavil. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 13. Aug 2009 13:07

Dialniciar napísal:
PK napísal:No to je problem niekde pri TT, keby sa na NR islo priamo a na ZA muselo odbocit, tak by tie intenzity boli inde...
Najväčšia hlúposť akú som kedy počul ... :roll: ... skutočne sú všetci Slováci takí hlúpi, že ich potom baví vliecť sa Strečnom ? :?: ... no lepšie som sa už dlho nepobavil. :wink:


No ked ich 46% voli ako voli... :D
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 13. Aug 2009 13:16

Ale ale ... PK ... Strečno je vyťažené odjakživa viac ako Donovaly bez ohľadu na to, či tu boli komunisti, mečiarovci, dzurindovi, ficovci, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 13. Aug 2009 13:32

PK napísal:
Dialniciar napísal:
PK napísal:No to je problem niekde pri TT, keby sa na NR islo priamo a na ZA muselo odbocit, tak by tie intenzity boli inde...
Najväčšia hlúposť akú som kedy počul ... :roll: ... skutočne sú všetci Slováci takí hlúpi, že ich potom baví vliecť sa Strečnom ? :?: ... no lepšie som sa už dlho nepobavil. :wink:


No ked ich 46% voli ako voli... :D


:lol:

nuz... co dodat
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 13. Aug 2009 13:33

aké boli preferencie vládnych strán v KE kraji ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Aug 2009 13:43

Dialniciar napísal:aké boli preferencie vládnych strán v KE kraji ?


Našiel som si odpoveď sám:

Smer 29,5%
SDKÚ 19,2%
SMK 14,3%
SNS 8,6%
KDH 7,7%
HZDS 6,7%
KSS 4%
SF 3,9%
ANO 2,1%

Smer+SNS+HZDS = 44,8% a kľudne k tomu môžeme pridať KSS a je to 48,8%. ... :idea: ... takže východniari dostali jasnú odpoveď pre výstavbu diaľnic, lebo Smer preferuje D1, R1 a R8, SNS D1 a D3 a HZDS už nemá vyhranený názor. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 13. Aug 2009 13:51

Najvacsia podpora koalicie je PD, TO, TN, ZA a okolie, s miernym odstupom SB, SL, SK, SN a dookola.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 13. Aug 2009 13:53

PK napísal:Najvacsia podpora koalicie je PD, TO, TN, ZA a okolie, s miernym odstupom SB, SL, SK, SN a dookola.


Zbytočne sa snažíš ... lebo voliť v KE kraji nebolo viac ako 49% ľudí. :idea: ... nezáleží v KE kraji na politike v BA, tak majú hold ľudia smolu. Svojou nečinnosťou rozhodli aj o tom, ako sa budú stavať diaľnice a rýchlostné cesty :arrow: R7 sa nestavia vôbec a uvažuje sa max. o 7 km pri BA, R2 sa nestavia vôbec a uvažuje sa len o 40 km na TN-PD. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 14. Aug 2009 09:13

A aby sme boli presní, tak devil zavádza, lebo fakty nepustia: 40% nížiny a 60% taťží terén; nehovoriac o tom, že aj na nížinách treba na juhu mosty, lebo je to tam samá rieka


zavadzas akurat ty, pahorkatina nie je tazky teren pretoze to je "mierne až stredne zvlnený georeliéf", typicky obraz krajiny medzi ZV-KE. takze ano skoro 60% uzemia tvori relief umoznujuci lacnejsiu vystavbu a na tych 60% zije vacsina obyvatelov tejto krajiny (za to ze ZA kraj je "iny" ostatne nemozu). a aj velka cast dialnic lezi na takejto trase....a preto je faktom ze vacsina trasy dialnice uz stoji, keby boli tunely medzi BA-ZA dodnes by nestala. ale darmo stoji vacsina trasy ked zvysok sa v dohladnej dobe prakticky neda dokoncit a kvoli tomu je to najhorsia trasa.

Náklady v r. 1995 predstavovali asi 150 mld. SKK. Dnes je to menej. Takže pokrok tu je. A keby sa nestavali žiadne iné úseky, je to ešte výrazne menej.


menej mozno o 20-30% - taketo slabe znizenie tej ciastky za tak dlhe casove obdobie je prakticky krok vzad, a dokazuje to len stare zname ze stat na nakladne useky nemal a nema, krok vzad je to aj z dovodu ekonomickeho a dopravneho. dalsich 5-10 rokov po tych vsetkych terminoch nie je nedohladne ale vyslovene po funuse. a s nicim sa neda naisto pocitat, vydane SP dnes prakticky neznamena ze sa aj usek zacne, takze momentalne je ista len BA-ZA a tych par usekov v PO kraji.

takze stale je lepsie postavit asi 1/2 trasy ZV-KE cim vznikne prepojenie na vychod a na severe vynechat najtazsie useky.

Ked uz sa mame bavit ciste teoreticky, tak mna by teoreticky zaujimalo, ako by to dnes vyzeralo v okoli Trencina, keby sa stopla dialnica pri Hornej Strede a staval sa juzny tah. Ked spocitam intenzity na I/61 a D1, je to okolo 30000 aut... samozrejme narast premavky velmi ovplyvnila dialnica, ale tak ci tak je to husto obyvane uzemie, doslova dedina za dedinou, takze premavka by tu asi aj tak bola dost vysoka.


ako pises narast premavky ovplynila D takze by bola nizsia o par 1.000, a medzidedinske & primestske auta by chodili viac po cestach II. a III. tr. ktore tam su na rozdiel od ZA-MT....

rastislav5, ten tvoj narast obyvatelov nic neriesi, bude snad orava najludnatejsim regionom lebo ma trochu lepsie parametre ? trend malodetnych rodin, casoveho posuvania zakladania rodin je isty civilizacny trend zo zapadu, a dojde vsade, akurat niekde neskor.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 14. Aug 2009 11:33

devil,

pahorkatina ale nebude stáť do 250 mil. SKK na plný profil, ale viac ... takže tak :-)
ak by bola pravda, že na BA-ZA by nebola D1 pre tunely je to lož, ... Branisko je v PO kraji a stojí :-)
tá čiastka je preto takmer rovnaká, lebo je obrovská inflácia prekonaná - neklam a spomeň si na ročnú infláciu 1998-2002
však len Višňové malo stáť pôvodne 10,8 mld. SKK, dneska už sa hovorí o 22 mld. SKK

My sa názorovo nezhodneme: ty tvrdíš, že je lepšie postaviť 1/2 trasy ZV-KE a ja tvrdím, že je lepšie dostavať ZA-MT a PO. A na ZV-KE nemám nič proti 50 km na 1/2 profil. Ja logicky nikdy nebudem súhlasiť s tým, že treba najťažšie úseky odkladať - to sa robilo dodnes a výsledky vidíme všetci. Však počkaj, až bude R2 komplet a Soroška bude chýbať. :-)

A je zvláštne, že keď nesedí údaj o prírastku ľudí - že to nie je vých. Slovensko v zmysle konkrétneho okresu, ale jasne vedie Orava, tak sa povie niečo o nepodstatnosti málodetných dedín - takže mnohopočetné osady sú kľúčom pre výstavby diaľnic ? Zase len táraniny a zavádzanie. Čo iného čakať od mesíkovcov ? :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 14. Aug 2009 12:23

ale nebude stat miliardu, 1/2RC stali do 5-8 mil. €. dajme do 10-15 mil. €/km, 1-1,5 mld. € na polovicu ZV-KE, za toto akurat dostanes D po MT.

ani inflacia by nezvysovala tuto ciastku keby nechybali najdrahsie useky....keby chybalo z tych tvojich 150 mld. umerne podla dlzky chybajucej casti tak aj s inflaciou by to bola suma hodne pod tu ktora chyba...dufam ze sa chapeme.

5 km branisko je barla, hlavne ze nejakych 20 km tunelov na ZA-PO nie je, zrusili tunel korbelka, v PB sa zvolil netunelovy variant....v 2010 bude stat vyse 70% trasy ale len nejakych 30% dlzky tunelov. takze ano BA-ZA existuje lebo tam nie su tunely... ty nesuhlasis s odkladom najtazsich usekov, lebo si neuvedomujes ze investicie do kilometrov tunelov brzdia vystavbu ovela viac km netunelov, nasledky su poslabsie pokrytie uzemia D/RC atd..atd...


orava moze jasne viest v porodnosti, stale su to len nejake 3 okresy, nepodstatne cislo oproti statisicom ludi ktore uz mohli mat napojenie a nemaju.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 14. Aug 2009 13:08

Ale ani väčšina úsekov na D1 nebude stáť 1 mld. SKK, to je omyl
Na R2-Šaca už je cena priemeru diaľničnej siete, ... aj väčšina R3 keby sa robila na plný profil, tak by stála 500 mil. SKK na 1 km; to tvoje čarovanie s cenami je skutočne len čarovanie, ale trh neoklameš

to, že sa nestavali tunely na D1 - to bola chyba. Ty akože považuješ za normálne aj to, že Sitina sa stavala nakoniec ? Ale vlastne však asi áno - však nech BA aj "skape", ... dneska sa to posunulo k D4 a opakom je ZA ale nie len ona, ale aj celý tranzit Z-V
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Aug 2009 17:12

uplne staci ze kazdy usek kde sa nachadza vacsi tunel bude stat vyse mld/km a postupne spejeme k tomu ze lahsie useky sa minaju a tazsie ani velmi nie, s tymto som v principe spokojny pokial sa nespusti kamikadze akcia o ktorej si dovolim tvrdit ze nie je premyslene co bude potom -hlavne ze nech to je a potom sa uvidi kto bude nakoniec znasat a platit hlavne riziko - dostupnosti - vacsie ako dalsie 2 dohromady...system po nas potopa. strasa R3 nie je ZV-KE... okrem sorosky nie je 1 mld/km vacsinou okolo 10 mil. €/km, o nieco viac snad par km v udoli krivanskeho potoka, ale to bude zavisiet od presnej varianty. inac je to pahorkatina s cca 300 m.n.m....a naklady na tych +/- 100 km R 22,5, resp. R 11,5 (ozdany-figa) tazko mozes prirovnat k chybajucim castiam ZA-PO. par prispevkov dozadu si napisal nieco v zmysle ze keby sa soroska nechala uplne na koniec tak neviem co by sa dialo...podla mna by sa nic vazne nedialo, samozrejme z hladiska komfortu, bezpecnosti by soroska mala ist najneskor ako posledna bodova zavada....ale keby nie tak by boli nakoniec nuteny urvat z tej skaly na stupani a urobit treti pruh...a ziadny kolaps by sa nedial. soroska nie je a nikdy nebude patrit k najzatazenejsim castiam ZV-KE.

sitina je zvlastny pripad, desatrocia dozadu vtedajsiemu rezimu islo najskor o spojenie BA a PRH a nie o BA obchvat - toto je vsak OT.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Aug 2009 18:15

A práve preto, že ľahšie úseky sa míňajú, práve preto treba postupne riešiť ťažké úseky. A ideálne ťažké úseky štátom s eurofondami a ťažké úseky s PPP.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 15. Aug 2009 18:17

a čo sa týka Sitiny, od 1993 do 2007 ubehlo akosi veľa rokov ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Aug 2009 08:13

postupne do...cca 2020.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Aug 2009 08:34

devil napísal:postupne do...cca 2020.
Keby aj áno, tak je to spravodlivé a normálne. Keď sa realizovali predovšetkým ľahké úseky, sú na rade ťažké úseky. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Aug 2009 11:27

noved, este stale su lahsie useky, skoro polovica z toho co chyba zvacsa na vychode ale nielen tam...no a co sa tyka E58 uz tym ze R1 sa stala prioritou padol dlhorocny mytus ze naraz sa da riesit len jeden tah, a teda preco by nedalo pokracovat dalej, po 2010 zacat riesit tych 100 km ZV-KE.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 16. Aug 2009 12:28

Sú síce ľahšie úseky, ale určite je KE-MI menšia závada a strata času, než ZA-RK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 08:59

Takisto aj dva pruhy na BA-TT je mensia zavada a strata casu ako KE-MI. Nehovoriac o bezpecnosti tychto dvoch ciest.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 09:57

To nie je pravda, i keď si to ty osobne veľmi želáš. Ak kolabuje diaľnica, je veľmi zle. :!:

A keď sme pri tom, aj obchvaty PO (D1, R4) patria k tým, ktoré sú nad 500 mil. SKK/1 km, ale sú potrebné a budú sa čoskoro realizovať. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 10:03

Kedy si bol naposledy v MI? ;)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:06

Tomas PO napísal:Kedy si bol naposledy v MI? ;)
Keď sme pri MI, tak tam stačí na 10 rokov dopredu cestný obchvat, nie diaľnica. A realita bude taká, že obchvat nebude a diaľnica tak možno o 15 rokov ... :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 59 hostí.