Keď si porovnáme situáciu pred 20 rokmi na severnom ťahu a južnom, tak severný ťah bol podstatne viac využívaný.
tym myslis co, ze ked na branisku bolo 6.000 aut tak na soroske 4.000 aut....tak to je skutocne relevantny rozdiel pre dlhodobe planovanie.
Ak by si niekto už za ČSSR myslel, že je správne budovať D1 z Trenčína cez Zvolen, Sorošku, Košice do ZSSR, tak by D1 viedla tadiaľ.Ešte zareagujem k demagógiam ohľadne výpočtu trasy BA - východ. Ak bude cieľ KE, tak VŽDY vám to bude vychádzať južnou trasou, hlavne pre zápchy pod strečnom (lebo po ceste 1+1 chodí podstatne viac vozidiel ako napr. pri Kriváni).
ze federacia zanikla si niektori nevsimli ale ked DrX spomina trasu cez BP tak su vsetci na noze.....dialnicne napojenie na europu mame cez D2/D4 a to uplne staci.
pre hp-ds sa vacsinou udava cas 30 min. a priem 70-ku, juhom je to rychlejsie o vyse polhodinu aj ked je strecno plne prejazdne. a aj tam mas useky so priem. 70-kou aj napriek tomu ze tam jazdi podstatne menej aut.
Príklad: Mesto (i okres) KN upadá, hoci má roky za humnami diaľnicu, aj keď maďarskú M1. DS i NZ sú neporovnateľne na tom lepšie i bez blízkosti D alebo R. Závisí i od regionálnych "politikov" a ich skutočných schopností, a nielen natŕčať ruky, či hlavne otŕčať svoje 'temer' bezodné vrecká! A nevyhovárať sa na niečiu "neprajnosť".
nie som sice z NZ ale je zname ze do centra BA su vlaky uplne konkurencieschopne a hojne vyuzivane..., inac nepoznam zasluhy NZ radnice. to skor LV by si mohol uviest. alebo potom preco nespomenut samsung v GA ktora je na skok od R1. v KN nemate normalne pripojenie na M1 a kazda vacsia investicia ostane na druhom brehu, pozemky dnes ponukne kazdy ale vyhra ten kto ponukne aj nieco navyse a to uz nie je v silach samosprav. naozaj by ma zaujimal priklad kde nie je spojenie, nie je ziadna velka statna investicna pomoc, ani kopa statnych institucii (cize krajske mesta nepocitame) a maju sa dobre...a nie relativne dobre ale naozaj dobre.
ze su kosice relativne male mesto a ze sme vidiecka krajina su dva nesuvisiace fakty. napr. druhe najvacsie mesto Belgicka, ktore ma urban population rate 97,5%, tvori cca 2,2% obyvatelstva.
ja neviem co belgicka statistika povazuje za vidiek, aj my mame tuto hodnotu vyse 50% ale pri vsetkej ucte 5-10 tisic obyv. za urbanizovane, naozaj mestke prostredie nepokladam a takych "miest" je kopa. Andrej tu nieco pisal o 4% obyvatelov lebo proste nevedel normalne reagovat ze aj po dokonceni D1 to bude dlhsia o vyse 35 km a zabudol v akej sme teme....tie kosicke olsany su tak reprezentativne ako krizovatka R2xR4 alebo rovno kechnec.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...