Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod stanog » 14. Aug 2010 10:01

To že financie nie sú, je čiastočná pravda, to že sa momentálne okrem R1 nestavia je viac maslo na hlave politikov. Eurofondy sú nevyčerpané, zo štátneho rozpočtu koľko sa dá na diaľnice je otázka priorít, PPP poznačila snaha dostavať celú D1 cez PPP za každú cenu. K tomu enviro problémy. Je jasné že na to všetko čo sa naplánovalo je peňazí málo, táto diskusia je však čiastočne o tom, čo z toho čo sa naplánovalo je nutné stavať ako prioritu a čo počká. Môj názor je že v prvom rade by sa teraz mali sústrediť peniaze na výstavbu kritických úsekov na severe. Súhlasím s Devilom v tom, že je zbytočné stavať diaľnicu tam kde sa stále dá v pohode jazdiť 90 km/h a predbiehať. Netlačim silou mocou ani na tunec Prešov ak sa dostavia nábrežná a dobre sa nastavia semafóry prejazd Prešovom by nemal až tak zdržiavať. Ale okrem úseku Jánovce - Jablonov resp. Fričovce - Svinia (aj tam je problémom pomalý prejazd mestom Levoča) na severnej trase prakticky niet úseku s nízkymi intenzitami a vynechať niekde 5 km (Hrhov- Nemešany) už naozaj nemá zmysel ani dopravno - bezpečnostný ani finančný. Dlhodobo je tu cez deň dosahovaná priemerka do 70 km/h, takže aj tá 110 by výrazne pomohla. V čom si s niektorými nerozumieme je názor že sa treba vykašlať na "drahú D1" a radšej postavme R2 resp. R1 cez Nízke tatry a že tá uvoľní dopravu na severe. Ale to podľa mňa nie je pravda. Ešte k Devilovi, sčítanie určité hodnoty ukáže, lenže si treba uvedomiť že sa robí v období ťažkej krízy keď mnoho nákladných aj osobných aut stojí či už našich aj zahraničných, ale pomerné hodnoty vyťaženia budú zachované. A ešte jedna poznámka, stavba plného profilu na severe je viac menej nutná aj z technologického hľadiska - z dôvodu ťažkého terénu a budovania technického zázemia, dočasných stavebných komunikácií, dopravy materiálu a podobne je tu výrazná úspora peňazí ak sa to urobí naraz ako všetky tieto práce robiť na 2x, už len preto, že ochrana prírody a iné orgány tvrdo požadujú po skončení výstavby upraviť okolie a terén do pôvodného stavu. Takže ak by o 10 rokov zarástli lesom, zase by sa to muselo platiť nanovo. Takže zhrniem svoj názor - väčšinu dostupných peňazí sústrediť na dostavbu D1 a inde riešiť kritické miesta obchvatmi v polprofile RC. Z histórie vieme že odložením nejakého úseku jeho cena len narástla, nepoznám prípad že by odložená výstavba stála menej (to že vysúťažená cena je nižšia ako expertíza spred 2-3 rokov nie je to isté ako odkladanie výstavby). Ešte k tej dostupnosti, osobne si myslím že dostupnosť D/RC do 50 km mimo miest nad 50 000 obyvateľov a medzinárodných tranzitných ciest je dostatočná, takže by som netvrdil že dobudovaním D1 a R1 zostane stále horná nitra odrezaná od diaľničnej siete. Naopak dovolím si tvrdiť že bez pospájania chrbtovej D1 je stále od diaľnice v značnej miere odrezaná celá podtatranská oblasť a všetko na východ. Ešte k vyťaženosti, keďže D sa stavia na 30-40 rokov dopredu je správne že sa rok po dostavbe javí ako skoro prázdna. Pamätám si časy po odovzdaní R1 Trnava - Sereď ako som sa tam preháňal po skoro prázdnej ceste, podobne okolo Novej bane, ale aj tam je po 5-10 rokoch realita úplne iná. Iný príklad: RC medzi ZV a BB dokončená pred cca 30-timi rokmi. Napriek tomu že medzi ZV a BB je kvalitná stará cesta 1. triedy je R1 vysoko vyťažená aj autami jazdiacimi ZV-BB, takže tvrdenie že ZA-MT budú autá miestnych jazdiť po starej ceste nie je ničím podložené.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod i15 » 14. Aug 2010 11:05

Verejne sutaze by sa mal vyhlasit na plny profil, ale podmienky a doba vystavby by mali byt nastavene tak, ze najprv sa dokonci jeden profil a o nejake 1,2,3 roky sa dokonci druhy. Celkova cena dialnice bude sice vyssia, ale znizi sa zataz na rozpocet za jednotlive roky.

Kto so mnou nesuhlasi, moze si spravit zoznam svojich priorit v dialnicnej sieti, pozriet si, kolko tie useky stoja a povedat si, ze za kolko rokov ich chce mat hotove. Velmi jednoducho sa da potom vypocitat, kolko penazi z rozpoctu treba vyclenit na jednotlive roky. Napriklad prvy a treti balik ma podla statnych expertiz hodnotu 3,8mld €. Kto to chce mat za 4 roky postavene, nech si najde rocne 950 milionov a moze byt spokojny, ze to postavil bez predrazenia.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 14. Aug 2010 11:17

Môj názor je že v prvom rade by sa teraz mali sústrediť peniaze na výstavbu kritických úsekov na severe.


nesuhlas, kriticke useky treba riesit vsade. 40-50 km/obmedzenia nemaju co hladat na hlavnych tahoch. kde su nizke intenzity stacia 2 pruhy. to je pripad nielen RC ale aj min. vychodnej D1.

Ešte k Devilovi, sčítanie určité hodnoty ukáže, lenže si treba uvedomiť že sa robí v období ťažkej krízy keď mnoho nákladných aj osobných aut stojí či už našich aj zahraničných, ale pomerné hodnoty vyťaženia budú zachované.


nakladna doprava o nieco poklesla ale ta tvori mensiu cast dopravy a na nafrekventovanejsich usekoch je to este vyrazne menej, tam je podiel miestnej osobnej dopravy zdrvujuci. a ta nijak nepoklesla. ....toto si napisal lebo tusis ze intenzita na dialnicnych obchvatoch nebude bohviekaka. :wink:

V čom si s niektorými nerozumieme je názor že sa treba vykašlať na "drahú D1" a radšej postavme R2 resp. R1 cez Nízke tatry a že tá uvoľní dopravu na severe.


toto som uz cital aj ja, ale urcite som nepisal ze donovaly ale R2 uvolnia dopravu na severe. politici maju maslo na hlave ze

1) z eurofondov dali na cesty maly balik
2) dlhodobo zavrhli DSS-ky lebo ich chceli zadusit
3) pri historicky najvacsom raste hdp dali historicky najmenej na D

ale s tym uz nic neurobime dufam ze vlada zrusi PPP, statny rozpocet by sa mal prednostne vyuzit na opravy a rekonstrukcie ciest. a z eurofondov ci eventualne zdrojov DSS co bude dokopy 2-3 mld. € sa prioritne budu riesit obchvaty na R kach a dialnicne obchvaty na severe. ze na najblizsie roky sa treba vykaslat npr. na JO ZA, visnove a tunel PO som pisal a budem pisat. ked sa ti to nepaci napis, odkial by si na ne vzal ??? tak ako pise i15, napis si priority, spocitaj si naklady a napis zdroje financovania.

A ešte jedna poznámka, stavba plného profilu na severe je viac menej nutná aj z technologického hľadiska - z dôvodu ťažkého terénu a budovania technického zázemia, dočasných stavebných komunikácií, dopravy materiálu a podobne je tu výrazná úspora peňazí ak sa to urobí naraz ako všetky tieto práce robiť na 2x, už len preto, že ochrana prírody a iné orgány tvrdo požadujú po skončení výstavby upraviť okolie a terén do pôvodného stavu.


polprofil sa buduje s pripravou rozsirenia na plny. urobit poriadok po sebe je samozrejmost v cicilizovanej krajine. hoci aj 2X. dolezita je ale cena, o 40 % menej nakladov pri 300 mil. € useku je uz taka uspora za ktoru sa da postavit nieco ine.

Ešte k tej dostupnosti, osobne si myslím že dostupnosť D/RC do 50 km mimo miest nad 50 000 obyvateľov a medzinárodných tranzitných ciest je dostatočná,


pokial 50 km je po dobrej ceste. horna nitra ani zemplin nie je ten pripad. takze ano, ostanu odrezane.

Ešte k vyťaženosti, keďže D sa stavia na 30-40 rokov dopredu je správne že sa rok po dostavbe javí ako skoro prázdna.


co je prazdna ked kapacita je cez 50.000 ? vytazena dialnica je BA-TT, ani povazie ci okolo NR nie je plna dialnica. take useky ako su pri novej bani, liptove, spisi su vytazene na poloprofil. po case sa mohli dostavat na plny. ani vytazeny poloprofil by nebol taky celospolocensky problem ako vela zlych ciest.

RC medzi ZV a BB dokončená pred cca 30-timi rokmi. Napriek tomu že medzi ZV a BB je kvalitná stará cesta 1. triedy je R1 vysoko vyťažená aj autami jazdiacimi ZV-BB, takže tvrdenie že ZA-MT budú autá miestnych jazdiť po starej ceste nie je ničím podložené.


asi 1/4 aut chodi cez sliac, hoci cena dialnicnej znamky je smiesne nizka. ked sa zavedie myto tak to bude aj 50:50. v case ked bude ZA-MT (RK, PP atd) to uz bude pravdepodobne realitou. avsak nie tam kde paralelna cesta nie je alebo je zla, to je velka cast R1, obchvaty dalej, branisko, TN-PB.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Pacho » 14. Aug 2010 19:31

Devil, tak argument proti stavaniu plného profili :
"ked sa zavedie myto tak to bude aj 50:50. v case ked bude ZA-MT (RK, PP atd) to uz bude pravdepodobne realitou.
tak to hádam ani nepotrebuje ani komentár. Veď to sú len tvoje konšpirácie bez podloženého argumentu.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 14. Aug 2010 21:32

je podlozeny logikou. skus dat svoj argument ci bude dialnicna znamka naveky a kolko bude stat.

a skus dat spolu so stanog zoznam prioritnych usekov s cenovou kalkulaciou a financovanim. pri tomto "bode programu" nastava zo strany propagatorov dialnice velke ticho.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod stanog » 16. Aug 2010 08:55

Sranda bude aj v blízkej budúcnosti, keď sa začne opravovať most na I/18 na vjazde do ZA, ktorý je v havarijnom stave.


Tiez jeden z argumentov preco D1 stavat na plny profil, lebo presmerovanie dopravy na polprofile pri akejkolvej udrzbe alebo oprave spôsobuje velke komplikacie (vid Branisko).

Devil, odhady kolko co bude stáť tu sú, keď sa mňa pýtaš sám som tu o tom už písal, žiadna D3 ani z 2/3 zbytočná R2 (až na niektoré úseky a obchvatyv polprofile). Moje poradie v akom by sa úseky mali začať stavať:

1. PPP3 (netvrdím že to musí byť cez PPP)
2. Dubná skala - Hubová
3. Hubová - Ivachnová
3. Obchvat Levoče
4. ZV-Kriváň
5. Obchvat Bánoviec

Samozrejme začatie a tempo podľa toho koľko sa zoženie peňazí. Lebo balík peňazí nie je známy aká je a bude k dispozícií.
Devil, počas krízy klesla aj osobná doprava, však uvidíme.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 16. Aug 2010 11:43

to je suma do 5 mld. €. tvoj plan je ako ficova vlada. vhodny len do pekneho pocasia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod stanog » 17. Aug 2010 07:53

Netvrdim ze to treba postavit za rok ani za 2 ale optimalnym technologickym tempom, je to poradie dolezitosti podla mna. K tomu som zabudol R7 okolo DL a predlzenie Bajkalskej. Myslis ze by bol problem najst 1 mld € rocne vratane eurofondov a PPP?
Inak neviem preco pri dialniciach nie je kriteriom pri sutazi pomer ceny a rychlosti vystavby. Nieco podobne maju zelezniciari kde je jednym z kriterii pocet hodin vyluk pocas rekonstrukcie trate. Zhotovitel by mal na vyber si zvolit podla svojich technologii pri akom case vystavby dosiahne optimalnu cenu. Zhotovitelia nemaju dovod blokovat si kapacity zbytocne dlho niekde. Na druhej strane ked su terminovo tlaceni k muru chrania sa pred pripadnymi sankciami vyššou cenou.
Problém nie je či je doba výstavby 24 alebo 30 mesiacov ale či sa začne o rok alebo o 5 rokov.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod juliustaryani » 17. Aug 2010 08:04

Moj odhad je:
Janovce-Jablonov - zaciatok vystavby: leto 2011
Fricovce-Svinia - zaciatok vystavby: jar 2013
obchvat Kosic - zaciatok vystavby: jar 2013
Turany-Hubova - zaciatok vystavby: jesen 2013
Hubova-Ivachnova - zaciatok vystavby: jar 2017
Visnove-Dubna Skala - zaciatok vystavby: jesen 2019
juliustaryani
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 31. Júl 2010 22:18

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod aquila » 17. Aug 2010 08:23

stanog napísal: Moje poradie v akom by sa úseky mali začať stavať:

1. PPP3 (netvrdím že to musí byť cez PPP)
2. Dubná skala - Hubová
3. Hubová - Ivachnová
3. Obchvat Levoče
4. ZV-Kriváň
5. Obchvat Bánoviec


spolu s obchvatom ziaru, ktory by mal ist aj tak cez eurofondy je toto hodne realisticke ..

vyradenie prveho "siroko" medializovaneho PPP balika by bola dobra a prakticka vec aj na zbieranie politickych bodov..
pritom ako som uz pisal v inej teme, treti balik vobec neni silne politizovany, tam sa tichucko vsetko pripravuje, prirpavne prace na rozdiel od prveho balika ficia pokojny a v plnej miere dalej, hochtief uz davnejsie (ergo pred volbami) avizoval, ze je ochotny ist s cenou dole ..
zaroven tym mozu vytret SMERu usta, ze zlacnili PPP a aj stavaju cez PPP ..

plus ak trosku rozmyslaju vyhodia usek turany - hubova, ktory aj tak nie je krizovi a ostante useky t.j. dubna skala - turany, hubova - ivachnova, janovce - jablonov, fricovce - svinia dostavaju cez eurofondy za zlomok ceny..

obchvat banoviec asi pocka, a pri R2 som skepticky, lebo tam nejake veci chybaju ale useok ZV - krivan by dost naklonili si juh ..

a vsetko su to veci co sa mozu nielen zacat 2011 resp 2012 ale aj dostavat pred volbami (az na visnove)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 17. Aug 2010 08:25

Myslis ze by bol problem najst 1 mld € rocne vratane eurofondov a PPP?


na Sk hdp je 1 mld €/rocne viac rokov po sebe nemyslitelna suma. ziadna dialnica by taky celospolocensky efekt nemala. eurofondy boli 2 mld. €/7 rokov, rozpocet mohol byt dobry v 2007-8, dlhopisy aj PPP su len a len dlh. este je tu moznost DSS, to treba dotiahnut.

Inak neviem preco pri dialniciach nie je kriteriom pri sutazi pomer ceny a rychlosti vystavby.


sam si si odpovedal. rychlost vystavby je sutazna podmienka.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod kaviarista » 17. Aug 2010 12:24

poloprofil vs. plny profil

Ak by sa Slovensku od pociatku nepodporovalo tunelovanie betonom, estakadova lobby by nevyciciavala tuto krajinu, tak dnes by sme nemali absolutne ziadny problem a dobudovavali by sa postupne druhe profily. Najoptimalnejsim riesenim bolo v minulosti budovat poloprofily s parametrami buducej dialnice. Na rovinach s prevadzkovou rychlostou 160 km/h, tunely 130km/h.
Najvacsiu financnu narocnost predstavuju estakady estakady a este raz estakady! Namiesto toho, aby sa lacno vybagroval nejaky kopec a zarezy vymodelovali tak, akokeby boli vytvorene prirodou, sa tu stavaju 500 metrove estakady na prekonanie malych kopcekov. Tunely sa kopali uz pred 100 rokmi a s dnesnou technologiou sa z toho robi strasna veda a postrach pre ludstvo!
Poloprofil znamena viac ako polovicnu usporu ! Najvacsou polozkou su predsa MUK a tie by sa pre poloprofily stavat nemuseli.
Plynulost premavky najviac ovplyvnuju bodove zavady. Zjednodusene povedane - kopce a zakruty. Keby bol Jelenec s L.Osadou spojeny tunelom, tak ziadny problem tam nenastane, ci uz v lete alebo v zime. Keby bolo pod Strecnom dostatok usekov vhodnych na predbiehanie, tak by sa tam dnesne intenzity zvladali bez zdrzania lavou zadnou.

Dlhodoba zivotnost.
Ako dlho vydrzi tunel v nasich tektonickych podmienkach? 1000 rokov? Minimalne. Kolko vydrzi betonova estakada bez ohrozenia zivota? 50 rokov? Maximalne

Celu obludnost tejto zvratenej filozofie dokumentuje ten takzvany goticky most pod Spisskym hradom. Namiesto easy dialnice po povrchu tu mame estakadovu obludu s maximalkou 40km/h a s dilatackami , ktrore sa budu minimalne 5 krat do roka opravovat. Kaslime na ludi a vodicov, hlavne je si napchat vrecka z betonu! Ale co uz narobime. Ludstvo je sproste , tak si to asi zasluzi ....
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod JaNY » 17. Aug 2010 13:13

Vo vecsine clanku s tebou suhlasim. Pre mna je nepochopytelne zbytocna estakada pred Zilinou okolo priehrady. Uz som to tu spominal. Ta dialnica predsa kludne mohla byt na rovine na mieste starej cesty .
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod dragon » 17. Aug 2010 15:02

Ta dialnica predsa kludne mohla byt na rovine na mieste starej cesty .

A stara cesta by isla kadial? Zrusit sa nemoze.
dragon
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 462
Obrázky: 0
Založený: 29. Jan 2007 13:49

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2010 15:04

devil napísal:ved ja som nepisal ze treba 4 pruhy pre 10.000 aut, o to nejde...mam vsak za to ze ak by na severe znamenal poloprofil vyraznu usporu tak sa nad tym treba zamysliet. budeme mudrejsi po scitani dopravy najma na useku m-j.

No veru, intenzity na m-j nejako extremne vysoke nie su. Jazdim rozne dni a casy v tyzdni, vzdy je to ale okej, dokonca mierne puste. Ked sa ale zamyslim, tak takmer kazda D je pusta (snad z vynimkou D2 a D1 od BA po ZA). PO-KE, ako aj PO-Svinia, Fricovce - Nemesany (na polprofilovych usekoch sa to ale zahusti a takmer stale ides za niekym, koho nemozes obehnut), ako aj Mengusovce-Ivachnova. Vsade dost prazdno.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod JaNY » 17. Aug 2010 16:08

dragon napísal:
Ta dialnica predsa kludne mohla byt na rovine na mieste starej cesty .

A stara cesta by isla kadial? Zrusit sa nemoze.

Staru cestu postavit predsa do toho kopca. Ale uz by to bol len polovicny viadukt a usetrene miliony. A skratenie vystavby tiez.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod stanog » 17. Aug 2010 17:50

kaviarista napísal:poloprofil vs. plny profil

Najoptimalnejsim riesenim bolo v minulosti budovat poloprofily s parametrami buducej dialnice. Na rovinach s prevadzkovou rychlostou 160 km/h, tunely 130km/h.
Poloprofil znamena viac ako polovicnu usporu ! Najvacsou polozkou su predsa MUK a tie by sa pre poloprofily stavat nemuseli.


V ostatnom s tebou súhlasím ale v tomto si sám protirečíš, v živote ti nik nedovolí (neuviaže si na krk) ani 130 km/h na ceste s úrovňovým krížením, nie to ešte 160. Dokonca pri intenzitách cez 10 000 vozidiel ti tam určite dajú 60-ku a plnú čiaru stovky metrov na obe strany. Takže polprofil bez MUK nie je polprofil ale obyčajná cesta 1. triedy inak označovaná a stavaná ako ako S11,5/80.
Trochu teórie, kapacita komunikácie sa všeobecne udáva v priamom úseku s neobmedzenou možnosťou predbiehania, a určitou návrhovou rýchlosťou pri určitom % pomalých vozidiel. Každé stúpanie, zákruta, odlišné zastúpenie typov vozidiel a pod. kapacitu znižujú, niekedy výrazne. Najviac však kapacitu cesty obmedzujú križovatky. Vybudovať na severe ale aj na mnohých iných častiach Slovenska úrovňovú križovatku s dostatočnou bezpečnosťou a relatívne vysokou prejazdnou rýchlosťou pri zabezpečení priepustnosti pri intenzitách nad 10 000 vozidiel je prakticky nemožné z priestorových a morfologických dôvodov. Takže tvoje riešenie by bolo len obyčajnou cestou prvej triedy - akýmsi obchvatom s množstvom obmedzení. Dialnica sa stavia na 30-40 rokov. Tvoje riešenie by pomohlo možno na 10 rokov, ale dopravu by nezrýchlilo, otázne je zvýšenie bezpečnosti. Čo je 10 rokov oproti 40-tim? Treba si uvedomiť že Slovensko stojí na výraznom prahu - jestvujúce cesty 1. triedy už nestíhajú ani kapacitne, ani únosnosťou ani bezpečnosťou. Vybudovaním chrbtovej diaľničnej siete sa potom dá manévrovať a potreba stavať ďalšie úseky po roku 2020 už taká vysoká nebude. Raz darmo 20 000 vozidiel je na cestu 1. triedy veľa, na diaľnicu málo. Ale to neznamená že by bolo všade dobré riešiť to pristavením cesty 1+1 každých 10 rokov. Problém je že aj tam kde sa to tak robilo (Turiec, Spiš...) teda že sa stavali 1+1 ako budúce polprofily to vždy miestni úradníci zbastardili tak že povolili okolitú zástavbu, križovatky a napojenia takým spôsobom že už nebolo potom možné dostavať to ako D a teraz sa investuje znovu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod kaviarista » 17. Aug 2010 20:09

stanog, ja som myslel tych 160 a 130 po dokonceni na plny profil. to znamena vyskove parametre, polomery, podlozie , ochranne pasmo a podobne uz budovat tak, aby sa po dokonceni druheho profilu iba zrekonstruoval asfalt a mame plnohodnotnu dialnicu

na poloprofile samozrejme maximalka 110
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod kaviarista » 17. Aug 2010 21:06

a este jedna poznamka. 20 000 je na cestu 1. triedy vela, ale len na parametrami porovnatelnu trebars so Strecnom. medzi Soroskou a Sacou (okrem obci) by si mal pocit , ze este par stovak auto to zvladne
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod DrX » 17. Aug 2010 21:40

kaviarista, nie je toto trocha obratena laogika? Praveze medzi Sacou a Soroskou, kde je pohodova rovina, mozeme za lacny peniaz vyasfaltovat kludne aj 8-prudovku (a povolit tam 340km/h). Pri Strecne, kde nie je miesto, musia tri pruhy stacit.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2010 23:42

DrX, ako ale donutis auta, aby namiesto Strecna chodili Soroskou? Asi na tom nieco bude, ze vsetci sa trepu Zilinou...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod i15 » 18. Aug 2010 04:59

Asi vam unika, ze na zvysenie navrhovej rychlosti by sa musela odznova zacat priprava, cim by sa vystavba oddialila. Nove useky R2 su projektovane na 120, to uplne staci.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod tondiego » 18. Aug 2010 07:06

Kedy bude spojenie BA-KE, zalezi od toho kedy postavia madari od Miskolca po Milhost dialnicu/RC. Ak teda nepride k nejakemu zdrzaniu pri vystavbe R4 KE-Milhost, co je, kedze sme na Slovensku, celkom pravdepodobne :D
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

Odoslaťod devil » 18. Aug 2010 08:47

problematika MUK tu bola dostatocne rozobrana. usetrit na MUK sa da jednoducho - nestavat ich pri kazdej druhej dedine.

Treba si uvedomiť že Slovensko stojí na výraznom prahu - jestvujúce cesty 1. triedy už nestíhajú ani kapacitne, ani únosnosťou ani bezpečnosťou.


ako ktore. toto su hlavne problemy mimo ZA-PO (uvadzam len E tahy, naslo by sa zopar aj mimo nich),

BA zlate-piesky - p.m.
BA-samorin
ZV-krivan, mytna, bakta, batka, soroska
BN, handlova, dolne vestenice
trstena-horna lehota, donovaly, krupina, sahy
PO, dargov-pozdisovce, KM, cadca-svrcinovec,

na ZA-PO su to LE, RK, sucany, vrutky a eliminacia tesco krizovatky mostom cez vah pri strecne.

podla mna je to dost nato aby sme sa netvarili ze "kriva chrbtova kost" vsetko vyriesi. ako chces manevrovat ?...akoze okolo banoviec, samorina alebo sorosky ci secoviec sa namontuje tabula aby pouzili tunel visnove ? :lol: :lol: :lol:

ten zoznam su same semafory, 40 a 50-ky. ako pise kaviarista kopce a zakruty a pridavam dediny. tvoj napad je stavat najskor visnove a plne profily aby sa niekde dalo jazdit 130 lebo vsak ist 100 na dvojpruhovej ceste s 3. pruhom na stupani je vysokonarocnych nasincov vychovanych na husakovskych prazdnych cestach dehonestujuce. feroslav to toho casu napisal dobre, "hranie sa na predbiehacky". a ano, radsej nech je cesta na 10 rokov s moznostou rozsirenia ako cesta spevnovana pred normalizaciou. ten poloprofil s kapacitou 15.000 aut bude mat pri 20.000 autach prekrocenu kapacitu o 30%, usek s kapacitou 5.000 bude prekroceny o 100% uz pri 10.000 intenzite.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

DS vseobecne

Odoslaťod Lionheart » 18. Aug 2010 10:03

Na D1 sa bud dohodnu nazlacneni a to tak uberu banky ako aj (ato hlavne) koncesionar, alebo to pojde opat a to cez ŠR+eurofondy. To by sa oddialilo mozno od dva roky ako hovori DPS. Takze by sa obzerali po niecom inom co by sa rozostavalo... A najviac je rozpracovana R2. Okrem toho tie eurofondy treba minut, lebo je uz polovica obdobia 2007-13 za nami. takze ak pojde D1 cez PPP, mozu sa alokovat na R2.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.