Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Odoslaťod rastislav5 » 12. Aug 2009 14:29

DrX napísal:A ked sa chces riadit trendmi podla tej druhej co si poslal, tak ak by si sa chcel riadit podla nej, potom stavat treba na vychodnom slovensku a nikde inde.


Nepravda, Orava ma najvacsi prirastok.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod fh » 12. Aug 2009 14:38

sorgo napísal:
Dialniciar napísal:D1 v trase BA-ZA už je prakticky súvislá. Takže moc by som nepreháňal.


ale sme v teme Spojenie Bratislava-Kosice.... rozdiel, ze?


Podla mňa je názov témy zavádzajúci, medzi týmito dvoma mestami slabá väzba. D1 na východ je určite presnejšie. Pre miestami málotisícové intenzity môže chcieť diaľnicu akurát mesík so svojou smiešnou čriedou prikyvovačov :roll:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod fh » 12. Aug 2009 14:42

Dialniciar napísal:
DrX napísal:Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže betonársko-žilinská lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ... riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri
DrX, žiaľbohu, Tebe ani dopravný inžinier nepomôže. :D Tebe pomôže ešte raz si zopakovať ZŠ, aby si sa naučil, že 306*4 sa nerovná 862, ba čo viac ani 306*3 sa tomu nerovná. Takže znovu klamstvá a lži. Ale musím ťa pochváliť, že aspoň chápeš rozdiel medzi nákladami na tunelovo-mostové varianty a max. mostové varianty. :wink:


Na lekárskej fakulte učia budúcich patológov pitvať, nie dopravné inžinierstvo :D , tak ťažko od takýchto čakať niečo zmysluplné 8)
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 15:48

fh, musím s tebou len a len súhlasiť :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 12. Aug 2009 16:14

Dialniciar napísal:
joe1024 napísal:
i15 napísal:
Dialniciar napísal:Mimo toho, aj ked bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc dialnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

Z "chutoviek" na pseudodialnici do Miskolca zaujme hlavne maly kruhac uprostred pola pri Aszalo, kde treba aj o tretej rano podradit minimalne na trojku, alebo semafor a uzky most cez rieku v mestecku Szikszo. Pripadne traktor, ktory sa obcas objavi za zakrutou a pri rychlosti 120kmh je to celkom zaujimave :)


Rozpravka ?


Áno je rozprávkou hovoriť o tom, že bude vďaka 16 km R4 KE-H súvislé napojenie vých. Slovenska na európsku diaľničnú sieť, keďže po Miškolc min. do 2015 žiadna diaľnica nebude, hoci je tam vcelku slušná hlavná cesta s nejakými obchvatmi.

:idea:


Slusna cesta je aj na nasej strane. Okrem toho, R4 bude prinosom akurat tak pre Kosice, ktore nie su prave tou castou vychodneho Slovenska, ktora najviac potrebuje zahranicne investicie.

Pre ostatne casti vychodu bude mat prakticky nulovy prinos, ved naco su kamionu 2 usetrene minuty na R4, ktore si potom odstoji na semafore pri VSS. A cez Kosice ide priemernou rychlostou do 70 kmh s neporovnatelne vyssim rizikom rozych zdrzani - napriklad teraz sa kvoli oprave jedneho mosta na KE obchvate vytvarali az hodinove zdrzania
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sorgo » 12. Aug 2009 16:20

zvlastne, ze sa tu natahujete o Miskolc-KE a Budapest nikto ani nespomenul, to je uz obchvat v takom stave, ze je to plus oproti prejazdu centrom?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 16:23

A prečo by sme mali spomínať Budapešť ? Veď proti tomu, že sa tam stavia obchvat, nikto nič nemá. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 12. Aug 2009 16:27

sorgo napísal:zvlastne, ze sa tu natahujete o Miskolc-KE a Budapest nikto ani nespomenul, to je uz obchvat v takom stave, ze je to plus oproti prejazdu centrom?


no to je dalsi problem :) uz vidim ako sa Presovcania po dokonceni R4 budu hrnut do Bratislavy cez Budapest (cca 540km)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sorgo » 12. Aug 2009 16:28

lebo okrem Miskolc-KE je dalsi problematicky bod BP, obchvat zvacsi dlzku trasy asi o 40 km, co je podla mna dost, radsej si pomalicky pozriem centrum BP ako zbytocne jazdit po obchvate...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 16:34

Nerozumiem, prečo by sme sa mali baviť o obchvate Budapešti v tomto vlákne, ... na to máš sekciu v zahraničí. :wink: Narážka na chýbajúcu R4 tu bola iba preto, že ani po jej dostavbe nebude vých. Slovensko napojené na diaľničnú sieť v Európe. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod DrX » 12. Aug 2009 16:58

fh napísal:
Dialniciar napísal:
DrX napísal:Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže betonársko-žilinská lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ... riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri
DrX, žiaľbohu, Tebe ani dopravný inžinier nepomôže. :D Tebe pomôže ešte raz si zopakovať ZŠ, aby si sa naučil, že 306*4 sa nerovná 862, ba čo viac ani 306*3 sa tomu nerovná. Takže znovu klamstvá a lži. Ale musím ťa pochváliť, že aspoň chápeš rozdiel medzi nákladami na tunelovo-mostové varianty a max. mostové varianty. :wink:


Na lekárskej fakulte učia budúcich patológov pitvať, nie dopravné inžinierstvo :D , tak ťažko od takýchto čakať niečo zmysluplné 8)


Ja som ale doplnal sorgove informacie, kde uvadzal, ze juhom chybalo 300km, a severom 350. Takze, (350*862)/(300*306) je 3.2865-nasobne predrazenie. dufam, ze to nasu paranoidnu celiadku uspokoji :-)

No a ked uz sa s tymi cislami hrame, tak 300*306 = 91.8mld SKK, co znamena, ze aj Dialnicarove tvrdenie, za 120mld SKK by sa to juhom nepostavilo, je klamstvo.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 16:59

DrX, my keď sme súdruhovia, tak ty si potom Pálčák. :-)

Juhom by sa skutočne za 120 mld. SKK nič súvislé nepostavilo. To vedia aj malé deti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 12. Aug 2009 17:02

Dialniciar napísal:DrX, my keď sme súdruhovia, tak ty si potom Pálčák. :-)

Juhom by sa skutočne za 120 mld. SKK nič súvislé nepostavilo. To vedia aj malé deti.


mozno tak deti dopravnych inzinierov :)

ok, mozno by zostalo zopar 10 km napriklad Soroska... ale stale by bolo kopec € nazvys
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:05

Áno, sláva: vyriešila by sa na 80% južná trasa a celé Slovensko by skolabovalo. Hovorí z vás akurát tak závisť. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod DrX » 12. Aug 2009 17:17

Ano, vyriesilo by sa spojenie vychod-zapad. Tranzit by zo severu zmizol, a tak by cesty co tam su stacili na dalsich 50 rokov. A je po probleme. Naviac, vychod sa mohol rozvijat a nebolo by nutne, aby tolko ludi dochadzalo za pracou do BA. A naviac, mali by sme realnu sancu, ze cez slovensko by viedol tranzit Ukrajina-zapad. Teraz mame prd.

No ale myslim, ze teraz, ked zacneme tie 3.2865x predrazene tunely vrtat cez 4x predrazene PPP, rakusaci a svajciari pochopia a poucia sa, ze 13.146x predrazena vystavba dialnic je idealny model, ktory maximalne sluzi vsetkym obyvatelom krajiny a zabezpecuje dlhodobu prosperitu.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:24

Pritom je to veľmi jednoduché. Bez obsluhy územia a ďalších sprostostí:

D1 BA-ZA-KE
R1 TT-BB

S týmto sa v pohode dá odstrániť dopravný problém na Považí, zlepší sa priechodnosť mnohých horských ciest a napojí sa všetkých 7 krajských miest na hlavné mesto. Náklady v r. 1995 predstavovali asi 150 mld. SKK. Dnes je to menej. Takže pokrok tu je. A keby sa nestavali žiadne iné úseky, je to ešte výrazne menej.

Južná trasa dnes väčšie investície nepotrebuje. O to väčší dôkaz, že severná trasa bude vždy vyťaženejšie a je to aj logické, min. na trase BA-MT, kde na cca. 200 km sú 4 krajské mestá a všetky automobilky.

Ono sa to dosť zamieňa a je to len politický slogan ... ale pravda je taká, že D1 nikdy nebude slúžiť čisto na prepravu medzi BA a KE. Kto tomu verí, je proste na omyle. :idea:

A skutočne nikto nebráni nikomu cestovať medzi BA a KE cez Maďarsko. Ja dokonca poznám množstvo Trenčanov, ktorí do Skalice na Skalické dni (kultúrny festival) idú cez ČR, než by mali ísť cez cestu NM-MY. :wink:

Takže jediné, koho vytáčate rečami o jazde kadiaľkoľvek len nie cez ZA, ste vy sami. :wink:

Aj slávne hrabanie tunelov v ZA na D1 - žiadny tunel v ZA kraji nestojí. :arrow: A predsa tam smeruje tranzit.

A vypisovať tu také perličky, akože Peugeot/KIA by išli aj na trasu medzi ZV a KE je už aká blbosť ... do KE ešte možno áno. Ale inde nie. Automobilka potrebuje mohutné zázemie: dopravné, školské, energetické, ubytovacie, finančné. A na toto majú na Slov. zatiaľ iba krajské mestá. Však aj dopr. infraštruktúra pre Peugeot v Zavare pri TT stála 1 mld. SKK, takže som fakt veeeeľmi zvedavý, ako nejaká Tornaľa by mohla prijať automobilku ... keď tam nie sú ľudia ani pre textilný priemysel.

Alebo že juhom ide významný plynovod, ktorý zásobuje záp. Európu ... časom vyschne. A hlavne: to akože automobilka a priemysel sa napoja len podzĺž plynovodu ?

Čo sa týka prírastkov obyvateľov, tak nedominuje na 1. mieste východné Slovensko, ale skutočne Orava a predstavte si, ale stavia sa tam už 2 obchvat na R3.

... DrX, devil, sorgo a pár ďalších nespokojných s časovým určovaním výstavby úsekov diaľničnej siete: vám keď nesedia štatistiky, tak si ich upravíte. Keď už neviete ako ďalej, odbočíte od témy. ... Našťastie pre ostatných a je nás tu drtivá väčšina, hoci sa už minimum vyjadruje, lebo to tu v tých desiatkach strán je dávno popísané ... D1 sa stavia veselo ďalej. A dokonca aj PPP 1 a PPP 2 ovplyvnia stav ďalší rok: na juhu bude vo výstavbe 70 km R1, na severe 89 km D1.

A je len logické, že ani po dostavbe D1 sa nepresunie ťah BA-KE v čistom vyjadrení na D1 ... vzhľadom na fakt umiestnenia hlavného mesta a priemyslu na Slovensko.

D1 je často sledovaná a skloňovaná vo všetkých podobách, ale bytostne sa nedotýka všetkých Slovákov ... nadávajú Seničania, Pezinčania, Trnavčania, Trenčania, BanskoBystričania, Nitrania, Popradčania, Jabloničania, Holíčania, Vrútčania, ... ale mnohých z nich nespasí ani D1 ani R1 ani R2 ani R7, ale normálne cestné obchvaty a tie akosi tento štát príliš nezaujímajú. ... potom každý nadáva na to, že je málo diaľnic, ... tak aspoň pribúdajú na papieri, ale reálne taká R8 bude celá možno o 40 rokov.

D1 má možnosť technicky byť dostavaná v r. 2014, ak by sa v r. 2010 spustil PPP balík č. 3 a najneskôr v r. 2011 obchvat Prešova. ... dovtedy však na 100% bude trasa BA-TT akurát kvalitne rozšírená na 3+3 a po Zvolen bude súvislá R1, takže sa zásadným spôsobom zlepší cestovanie čisto medzi BA a KE a ľudia budú jazdiť juhom. ... ale dopravné problémy na severe vzhľadom na vyššie napísané, nezmiznú. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:26

DrX napísal:Ano, vyriesilo by sa spojenie vychod-zapad. Tranzit by zo severu zmizol, a tak by cesty co tam su stacili na dalsich 50 rokov. A je po probleme.
Ty by si sa mal dať liečiť. :D :D :D :D :D :D :D :D ... tranzit nezmizne odniekiaľ, kde sú VŠ, veľké a stredne veľké mestá a priemysel. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:32

DrX je vlastne rasista: "Ano, vyriesilo by sa spojenie vychod-zapad. Tranzit by zo severu zmizol, a tak by cesty co tam su stacili na dalsich 50 rokov. A je po probleme." ... on by narozdiel od nás, ktorý doprajeme "aj juhu", na severe nestaval vôbec nič. ... obyčajný zákerný rasista, našťastie vieme meno, takže stačí kontaktovať: MUDr. (už vraj len Dr.) Juraj Mesík; práca kdesi v 3. sektore pre napr. nadáciu Ekopolis a predtým poradca Svetovej banky. ... Tam aj nejaká býv. min. financií bola, ... tá tiež mala záujmy pre ľudí - chcela na Slov. zaviesť daň na auto ... hold, takí ľudia nám radili, čo máme robiť, aby bola chudoba nižšia. ... a nesmieme zabúdať na fantasmagórie Mesíka, keď zverejnil svoju trasu cez ťažké hory Donovalmi ... dnes ustúpil, lebo zistil, že tam "na druhej strane" je žilinský spojenec Ružomberok ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 17:40

DrX napísal:Furt mi nejde do hlavy, ako ti hlupi rakusaci a svajciari z hornatych krajin postavili dialnice najprv po rovnie


Jediný, kto je tu hlúpy si ty sám. :arrow:

Rakúsko a Švajčiarsko dodnes nemajú dobudovanú svoju diaľničnú sieť.
Rakúske diaľničné tunely patria k tým starším v rámci úsekov a aj preto nemajú únikové štôlne a doprava v niektorých bola donedávna obojsmerná; menilo sa to až požiarmi v nich so smrteľnými následkami.

Čo si ty myslíš, že všetci sú tupí, len ty si najmúdrejší a budeš donekonečna klamať a zavádzať svojimi táraninami "naokolo" ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 12. Aug 2009 18:25

Dialniciar napísal:Pritom je to veľmi jednoduché. Bez obsluhy územia a ďalších sprostostí:

D1 BA-ZA-KE
R1 TT-BB

S týmto sa v pohode dá odstrániť dopravný problém na Považí, zlepší sa priechodnosť mnohých horských ciest a napojí sa všetkých 7 krajských miest na hlavné mesto. Náklady v r. 1995 predstavovali asi 150 mld. SKK. Dnes je to menej. Takže pokrok tu je. A keby sa nestavali žiadne iné úseky, je to ešte výrazne menej.


este by som pridal R2 ZV-KE, nejaky ten prepoj medzi BB a D1 a je podla mna "hotovo", potom sa da vyhrat s roznymi dalsimi stavbami ako D1-UA, alebo lokalne vetvy/privadzace do okresnych miest

Dialniciar napísal:Čo sa týka prírastkov obyvateľov, tak nedominuje na 1. mieste východné Slovensko, ale skutočne Orava a predstavte si, ale stavia sa tam už 2 obchvat na R3.


pozor! k tym prirastkom, na vychode statistiku robia Cigani, dobre vieme, ze az na uctyhodne vynimky ten prirastok nema nic spolocne s priemyslom, nebodaj VS

Dialniciar napísal:... DrX, devil, sorgo a pár ďalších nespokojných s časovým určovaním výstavby úsekov diaľničnej siete: vám keď nesedia štatistiky, tak si ich upravíte. Keď už neviete ako ďalej, odbočíte od témy. ... Našťastie pre ostatných a je nás tu drtivá väčšina, hoci sa už minimum vyjadruje, lebo to tu v tých desiatkach strán je dávno popísané ... D1 sa stavia veselo ďalej. A dokonca aj PPP 1 a PPP 2 ovplyvnia stav ďalší rok: na juhu bude vo výstavbe 70 km R1, na severe 89 km D1.


snazil som sa dopatrat k presnym statistikam. dik za pomoc s upresnenim cisel, ale aj tak +- 10% na tom nic nezmeni.

70 km R1 mna osobne velmi tesi, drzim palce, nech to stoji cim skor

D1 doprajem tiez, len zial patrocnice utekaju a suvisla D1 BA-KE je stale v nedohladne

Dialniciar napísal:A je len logické, že ani po dostavbe D1 sa nepresunie ťah BA-KE v čistom vyjadrení na D1 ... vzhľadom na fakt umiestnenia hlavného mesta a priemyslu na Slovensko.


ak sa bavime len o spojeni BA-KE, tak bude skorosuvisla D1 (podla poctu chybajucich km) cim dalej tym vacsou konkurenciou pre alternativne trasy (ZV, BP). Kazdy nech si vyberie podla svojho gusta a jazykovych znalosti.

Dialniciar napísal:D1 je často sledovaná a skloňovaná vo všetkých podobách, ale bytostne sa nedotýka všetkých Slovákov ... nadávajú Seničania, Pezinčania, Trnavčania, Trenčania, BanskoBystričania, Nitrania, Popradčania, Jabloničania, Holíčania, Vrútčania, ... ale mnohých z nich nespasí ani D1 ani R1 ani R2 ani R7, ale normálne cestné obchvaty a tie akosi tento štát príliš nezaujímajú. ... potom každý nadáva na to, že je málo diaľnic, ... tak aspoň pribúdajú na papieri, ale reálne taká R8 bude celá možno o 40 rokov.


vyssie spominane vetvy/privadzace. zaklad, pokial nikde nebude absolutny kolaps, je D1+R1+R2(ZV-KE).


na zaver snad len, ze nie som ziadny horlivy odporca D1, nekupujem semtex na inzeraty a nesabotujem vystavbu :) len mi naozaj islo o teoreticku diskusiu - porovnanie vyvoja, ak by dialnica bola zaciatkom 90-tych rokov trasovana juhom, a samozrejme zvolene trasovania (cez ZA). dakujem vsetkym prispievatelom (oponentom aj spolubojovnikom) za nadhernu plejadu nazorov.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 12. Aug 2009 18:32

Ked uz sa mame bavit ciste teoreticky, tak mna by teoreticky zaujimalo, ako by to dnes vyzeralo v okoli Trencina, keby sa stopla dialnica pri Hornej Strede a staval sa juzny tah. Ked spocitam intenzity na I/61 a D1, je to okolo 30000 aut... samozrejme narast premavky velmi ovplyvnila dialnica, ale tak ci tak je to husto obyvane uzemie, doslova dedina za dedinou, takze premavka by tu asi aj tak bola dost vysoka.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 18:34

sorgo, ja ďakujem za seriózne vedenie diskusie. :wink:

zareagujem iba na toto :arrow:

sorgo napísal:D1 doprajem tiez, len zial patrocnice utekaju a suvisla D1 BA-KE je stale v nedohladne


dovolím si tvrdiť, že dostavba cca. 120 km nie je v nedohľadne, najmä ak s 1. balíkom toto číslo padá o -75 km :wink:

Nie je v nedohľadne niečo, čo bude o 5-10 rokov. A prvý možný termín - silno nereálny na r. 2005 dal Vladimír Mečiar. Takže to meškanie nie je vôbec veľké ... v nedohľadne je niečo, čo skutočne nemá ani žiadnu prípravu za sebou. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 12. Aug 2009 18:37

Dialniciar napísal:dovolím si tvrdiť, že dostavba cca. 120 km nie je v nedohľadne, najmä ak s 1. balíkom toto číslo padá o -75 km :wink:

Nie je v nedohľadne niečo, čo bude o 5-10 rokov. A prvý možný termín - silno nereálny na r. 2005 dal Vladimír Mečiar. Takže to meškanie nie je vôbec veľké ... v nedohľadne je niečo, čo skutočne nemá ani žiadnu prípravu za sebou. :idea:


kolko je usekov D1, kde nie je "ani ciarka" ? nemyslim teraz fixkou nacrtnute trasovanie, ale useky, ktore nie su pripravene na vystavbu.

tak minimalne tunely na D1 budu musiet pockat... pred 2 - 3 rokmi kazdy hovoril, ze 2010 nie je mozne stihnut, lebo uz len postavit tunel Visnove potrva 5 rokov. Znamena to, ze teraz uz stacia 2 roky? zas len +5 rokov je najblizsi mozny termin otvorenia Visnoveho... :evil:
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 18:45

Úsekov pripravených na výstavbu je najviac pripravených na D1. Samozrejme, že nie sú všetky, ale z hľadiska rozpracovanosti je D1 na 1. mieste a to vrátane východnej časti. Naopak najhoršie sú na tom: R3, R7, R8 a severná časť D4. Poviem to inak: na D1 sa väčšina úsekov môže začať do 17 mesiacov začať stavať, s výnimkou hraničného úseku pri UA.

Višňové nepotrebuje 5 rokov, ale 48 mesiacov aj s technológiami, to sú +4 roky. 2010, 2011, 2012, 2013. V pohode, ... s rezervou som ja napísal technické zvládnutie 2014.

Nie je v nedohľadne niečo, čo bude meškať 10 rokov. A od 2005, čo bol prvý termín oznámený ešte Rezešom je 2015 termínom, ktorý okrem pána Mráza (boss doprastavu :D ) neoznámil z politikov nikto. ... To ale nie je "nedohľadno".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sergej » 12. Aug 2009 18:57

Dialniciar napísal:Našťastie pre ostatných a je nás tu drtivá väčšina, hoci sa už minimum vyjadruje, lebo to tu v tých desiatkach strán je dávno popísané ...

Vacsina sa nevyjadruje, lebo:

DrX napísal:Ano, vyriesilo by sa spojenie vychod-zapad. Tranzit by zo severu zmizol, a tak by cesty co tam su stacili na dalsich 50 rokov. A je po probleme.

co sa uz len da na toto napisat?

sorgo napísal:na zaver snad len, ze nie som ziadny horlivy odporca D1, nekupujem semtex na inzeraty a nesabotujem vystavbu :) len mi naozaj islo o teoreticku diskusiu - porovnanie vyvoja, ak by dialnica bola zaciatkom 90-tych rokov trasovana juhom, a samozrejme zvolene trasovania (cez ZA). dakujem vsetkym prispievatelom (oponentom aj spolubojovnikom) za nadhernu plejadu nazorov.

No vidis a pride drx a je po... Nic nie je cierne alebo biele, nikdy nebude ziadne trasovanie ani vystavba optimalna, a vacsina diskutujucich zasadzujucich sa za skorsiu vystavbu R2 ma v mnohom pravdu, ale potom pride destruktivny prvok a vezu sa s nim bohuzial vsetci. Jeden cesky sportovy komentator pouziva kvoli hrozbe pokuty od televiznej rady na oznacenie takychto prvkov pekny workaround "jedinec postradajici i zbytky intelektu"

sorgo napísal:kolko je usekov D1, kde nie je "ani ciarka" ? nemyslim teraz fixkou nacrtnute trasovanie, ale useky, ktore nie su pripravene na vystavbu.

Useky na vychod od KE. Okrem obchvatu PO maju pokial ma pamat neklame vsetky useky platne SP.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.

cron