Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Odoslaťod DrX » 11. Aug 2009 17:10

sorgo napísal:
Dialniciar napísal:sorgo, je úplne jedno, kadiaľ by to išlo, lebo za 120 mld. SKK by si NEPOSTAVIL žiadnu trasu západ-východ a ZÁROVEŇ by si odsúdil iné úseky na žobronenie; rovnako je tomu aj dnes. Lebo ide o sumy, ... preboha však jedna privatizácia aj to 49% akcií vyniesla viac ako sa dalo na výstavbu diaľnic Slovenska od 1993 do 2008 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


aky bol stav teda v 1993 ?

BA-TT 40 km
Ivachnova-Hybe 40 km
PO-KE 20 km
TT-NR 40 km
pri ZV 17 km

to je 100 km zo 450 D1
a cca 100 km zo 400 R1+R2

teda 350 drahych "estakadotunelovych" km versus 300 lacnejsich km...

ratam zle? mne to vychadza tak, ze uplne jedno to byt nemoze.


Ja k tomuto výbornému sorgovmu sumáru len doplním oficiálny vládny dokument z 2003 (v odpovedi na Mesíkovu žiadosť o poskytnutie informácií), v ktorom sa porovnávajú náklady na výstavbu chýbajúcich častí D1 a R1+R2: http://jmesik.szm.sk/dial-MDPTinfofebruar03.doc
(podrobnejšia analýza je tu: http://www.blizsienaokolo.com/Naklady.html).

Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ktoré na prepojenie KE-BA aj tak nebude slúžiť. Ideálne riešenie pre skorumpovaných papalášov v malej krajinke s veľkými komplexmi. ( hovorca tých skorumpovaných papalášov nám určite obratom vysvetlí hlboký logický význam tohoto riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri)
[/url]
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 17:16

DrX napísal:Na klamstvá "odborníka-lobbistu" Ďialničiara sme tu už všetci zvyknutí.
Zase si žiadne akože klamstvá nepovedal, Mesík, poradca Sv. Banky či predseda Ekopolisu. :D ... Znovu je to len bohapustá invektíva a to by som z 3. sektora čakal aj viacej. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 11. Aug 2009 17:19

Dialniciar napísal:Mimo toho, aj keď bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc diaľnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

Z "chutoviek" na pseudodialnici do Miskolca zaujme hlavne maly kruhac uprostred pola pri Aszalo, kde treba aj o tretej rano podradit minimalne na trojku, alebo semafor a uzky most cez rieku v mestecku Szikszo. Pripadne traktor, ktory sa obcas objavi za zakrutou a pri rychlosti 120kmh je to celkom zaujimave :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 17:26

DrX napísal:Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže betonársko-žilinská lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ... riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri
DrX, žiaľbohu, Tebe ani dopravný inžinier nepomôže. :D Tebe pomôže ešte raz si zopakovať ZŠ, aby si sa naučil, že 306*4 sa nerovná 862, ba čo viac ani 306*3 sa tomu nerovná. Takže znovu klamstvá a lži. Ale musím ťa pochváliť, že aspoň chápeš rozdiel medzi nákladami na tunelovo-mostové varianty a max. mostové varianty. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 17:27

Vies tu ide skor o to, ze namiesto aby chodil tou nizkou chodbou s nizkymi dverami, radsej pojde skratkou vonku so vztycenou hlavou. :D

Nezavadzam, dal som ti konkretne cisla, zlepsenie dostupnosti vychod - zapad o 0 - 5%, to je vysledok 8 rokov hrabania sa cez Zilinu...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 17:27

i15 napísal:
Dialniciar napísal:Mimo toho, aj keď bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc diaľnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

...


tak aj ked mad. ekonomika nestoji na tom dobre a tento usek je pre nich nepodstatny, je v plane medzi 2014-2020. velmi som zvedavy, ci sa Kosice "napoja" najprv cez D1 alebo R4/M30...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 11. Aug 2009 17:31

sorgo napísal:
i15 napísal:
Dialniciar napísal:Mimo toho, aj keď bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc diaľnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

...


tak aj ked mad. ekonomika nestoji na tom dobre a tento usek je pre nich nepodstatny, je v plane medzi 2014-2020. velmi som zvedavy, ci sa Kosice "napoja" najprv cez D1 alebo R4/M30...


podla mna to bude po D1 skor, ale nie skor, ako v roku 2015 (bohuzial)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 17:33

DrX napísal:...

Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže betonársko-žilinská lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ktoré na prepojenie KE-BA aj tak nebude slúžiť. Ideálne riešenie pre skorumpovaných papalášov v malej krajinke s veľkými komplexmi. ( hovorca tých skorumpovaných papalášov nám určite obratom vysvetlí hlboký logický význam tohoto riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri)


teda pomer ceny je 862/306 ~ 2,8

takze priblizne 2,8 km R1+R2 za 1 estakadotunelovy kilometer na D1.

ked teraz chyba cca 240 km z R1+R2 versus 115 km D1 tak stale nie je neskoro :)

ale priemysel, obsluha uzemia, intenzity, historicke hodnoty, vysledky scitania ludu a vojenske strategicke planovanie nedovolia, ze...?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 17:33

PK napísal:Nezavadzam, dal som ti konkretne cisla, zlepsenie dostupnosti vychod - zapad o 0 - 5%, to je vysledok 8 rokov hrabania sa cez Zilinu...
Nie, to nie je výsledok hrabania sa po D1 cez Žilinu, pretože žiadny tunel v ZA kraji na D1 neexistuje. A práve to je problém. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 17:35

sorgo napísal:ale priemysel, obsluha uzemia, intenzity, historicke hodnoty, vysledky scitania ludu a vojenske strategicke planovanie nedovolia, ze...?
maximálne tak ten priemysel z toho, čo si vymenoval, ... inak sa musia vyriešiť predovšetským dopravné problémy na daných úsekoch ciest I. triedy. Ale to ty nepochopíš, že ? :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 17:36

sorgo napísal:tak aj ked mad. ekonomika nestoji na tom dobre a tento usek je pre nich nepodstatny, je v plane medzi 2014-2020.
opäť lož, tento úsek je v plánoch po 2015 :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 17:44

Dialniciar napísal:
sorgo napísal:ale priemysel, obsluha uzemia, intenzity, historicke hodnoty, vysledky scitania ludu a vojenske strategicke planovanie nedovolia, ze...?
maximálne tak ten priemysel z toho, čo si vymenoval, ... inak sa musia vyriešiť predovšetským dopravné problémy na daných úsekoch ciest I. triedy. Ale to ty nepochopíš, že ? :D


takze zrazu iba priemysel? :) dovod, preco tak horlivo v tejto teme diskutujem je to, ze ma irituje, ak niekto nekriticky prijima dogmu trasovania D1, nebodaj ju obhajuje za pomoci vsetkych moznych faktov aj vymyslov.

nacal som tuto temu preto, lebo naberam presvedcenie, ze to trasovanie, nech sa snazia ludia to akokolvek podlozit tak, aby to vyzeralo logicky, bolo za tym len politicke rozhodnutie a betonova lobby.

Dialniciar napísal:
sorgo napísal:tak aj ked mad. ekonomika nestoji na tom dobre a tento usek je pre nich nepodstatny, je v plane medzi 2014-2020.
opäť lož, tento úsek je v plánoch po 2015 :wink:


prosim, neprezentuj ma ako notorickeho klamara kvoli rozdielu "po 2015" a "2014 az 2020" ... ako som uz pisal, plany, ktore idu za hranicu aktualneho volebneho obdobia aj tak stoja na piesku...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 18:03

sorgo napísal:aky bol stav teda v 1993 ?

BA-TT 40 km
Ivachnova-Hybe 40 km
PO-KE 20 km
TT-NR 40 km
pri ZV 17 km

to je 100 km zo 450 D1
a cca 100 km zo 400 R1+R2


Skutočne je to takto ? ... :arrow:

:evil: :shock:

D1 v r. 1993: 134 km

BA-TT: cca. 39,5 km
TT-HC: cca. 18,5 km
HC-PN: cca. 15,1 km
PN-H. Streda: cca. 8,3 km
Ivachnová-Hybe: cca. 34 km
PO-KE: cca. 19 km

R1+R2 v r. 1993: 92,1 km a bez D1 len 52,6 km

BA-TT: cca. 39,5 km (spoločný úsek aj pre D1)
TT-NR neexistovala celá, ale iba časť Bab-Nitra: 18,6 km
Š.Podhr.-Budča: cca. 19 km
Šaca-VSS: cca. 15 km

A ani tie dĺžky nie sú správne ... :arrow:

D1: BA-KE: cca. 425 km (môže sa zmeniť podľa variantov výstavby)


D1+R1+R2: 380 km (môže sa zmeniť podľa variantov výstavby)

D1: 40 km
R1: 140 km
R2: 200 km
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 18:04

sorgo napísal:nacal som tuto temu preto, lebo naberam presvedcenie, ze to trasovanie, nech sa snazia ludia to akokolvek podlozit tak, aby to vyzeralo logicky, bolo za tym len politicke rozhodnutie a betonova lobby.
Máš na to právo. Nikto Ťa za to nebude súdiť, ani Ťa nezavrie do väzenia a ani Ťa nezaleje do betónu.

Ale to je tak všetko, čo si vyriešil. Povedal si si názor ... :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 18:08

Dialniciar napísal:
sorgo napísal:aky bol stav teda v 1993 ?
...
to je 100 km zo 450 D1
a cca 100 km zo 400 R1+R2


Skutočne je to takto ? ... :arrow:

:evil: :shock:

D1 v r. 1993: 134 km
R1+R2 v r. 1993: 92,1 km a bez D1 len 52,6 km

A ani tie dĺžky nie sú správne ... :arrow:

D1: BA-KE: cca. 425 km (môže sa zmeniť podľa variantov výstavby)
D1+R1+R2: 380 km (môže sa zmeniť podľa variantov výstavby)


uprimne dakujem za presnejsi prepocet, ratal som len z verejne dostupnych zdrojov.

co sa tyka vzdialenosti, ja mam fixovane v hlave realne vzdialenosti, ktore najazdim, cca +20 km (425+20=)445 km D1 BA-KE a (380+20)=400 km D1+R1+R2 BA-KE

pri 380 vs 425 vychadza percentualne vacsi rozdiel v prospech ZV-LC :) takze radsej by som sa na tvojom mieste drzal 445 vs 400 :D
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 18:13

Dialniciar napísal:Máš na to právo. Nikto Ťa za to nebude súdiť, ani Ťa nezavrie do väzenia a ani Ťa nezaleje do betónu.


s tym betonom mam trochu obavy :D asi budem musiet z profilu vymazat veci, ktore by mohli napomoct dopatrat sa k mojej identite :)

Dialniciar napísal:Ale to je tak všetko, čo si vyriešil. Povedal si si názor ... :idea:


no ano, a nasiel som zopar nazorov spriaznenych Mesikov... aspon daco.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 18:14

Pochybujem, že napr. na dalnice-silnice.cz by si tieto čísla nenašiel. Ja sa budem držať toho, čo je dané. Ty si reagoval na % dostavanosti v 1993 a tie sú oveľa výhodnejšie pre D1. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 12. Aug 2009 08:24

i15 napísal:
Dialniciar napísal:Mimo toho, aj ked bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc dialnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

Z "chutoviek" na pseudodialnici do Miskolca zaujme hlavne maly kruhac uprostred pola pri Aszalo, kde treba aj o tretej rano podradit minimalne na trojku, alebo semafor a uzky most cez rieku v mestecku Szikszo. Pripadne traktor, ktory sa obcas objavi za zakrutou a pri rychlosti 120kmh je to celkom zaujimave :)


Rozpravka ? Ak chces plnu dialnicu, tak v Miskolci si za hodinu. Kde sa dotrepem za ten cas cez pracovny den po D1ke ? Minule som po hodine cesty nebol este ani v Levoci, a to som sa snazil ist 140 medzi dedinami, len kvoli takmer suvislej kolone to nakoniec ani neslo.

Oproti tomu je cesta c.3 u Hunov pohoda. Oficialne tam mozes ist 110 a normalne sa tam chodi 130. Kamiony tam nie su prekazkou, kedze na tych dlhych rovinkach sa daju predbiehat aj ked su 2 za sebou.
Kopceky som na celej ceste naratal az dva, ale ani jeden nie je zrovnatelny s tymi, ktore sa prekonavaju po I/18ke. O spotrebe radsej pomlcim uplne, lebo po I/18 + D1 je temer dvojnasobna.
A stale mas tu moznost, ak sa naozaj velmi ponahlas, byt v Miskolci za 30-35 minut. Kde sa dotrepem za 35 minut po D1ke ?

Neviem ako tebe, ale mne pride absurdne, ze cesta do blizkeho PP (120 km) cloveka vycerpa psychicky zrovnatelne s cestou cez cele Madarsko do takeho Varazdinu v Chorvatsku, co je temer 5-nasobok v kilometroch.

Jediny realny problem napojenia na EU dialnicnu siet vidim v chybajucej R4ke, cize opat na Slovensku. Madari za 5 rokov spravia obchvaty dalsich dedin a trasa sa tak opat zlepsi.

Ja aj do Ciech cestujem cez Madarsko - je to rychlejsie, pohodlnejsie, bezpecnejsie. Nizsia cena nafty a rovina v Madarsku lahko kompenzuju vyssi pocet km. Cez Madarsko sa da preletiet za 3 hodinky bez toho, aby clovek musel robit prestavku, cez severnu trasu to dost dobre nejde.
Dokym nebude Visnove a SUVISLA dialnica severom (tie 2 par km useky co sa otvoria do 18 mesiacov tomu realne nepomozu), nebudem podporovat vystavbu nasich dialnic dialnicnymi znamkami, ale radsej si budem kupovat kvartalne dialnicne znamky v Madarsku za niekolnasobne vyssiu cenu, lebo tie mi, na rozdiel od domacej krajiny, ponukaju REALNY prinos v komforte cestovania.

Az ta suvisla dialnica bude, tak tu ale budeme mat myto, takze si lahko spocitam ci mi ta usetrena hodina cesty za jazdu cez SK (s radikalne zvysenou spotrebou kvoli terenu) stoji za to. Pri tych cenach co tu lietaju za 1 km uz teraz (ako odhady), mam velmi silny dojem, ze nie...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 09:26

joe1024 napísal:
i15 napísal:
Dialniciar napísal:Mimo toho, aj ked bude R4 KE-H hotová tak po Miškolc dialnica neexistuje. :wink:


s tymto s tebou musim suhlasit, uz to sice opakujem x-krat, ale vsak preco by som nemohol zopakovat, ked sa uz roky vychodniarom opakovane podsuva rozpravka o napojeni na europsku dialnicnu siet cez R4ku.

Z "chutoviek" na pseudodialnici do Miskolca zaujme hlavne maly kruhac uprostred pola pri Aszalo, kde treba aj o tretej rano podradit minimalne na trojku, alebo semafor a uzky most cez rieku v mestecku Szikszo. Pripadne traktor, ktory sa obcas objavi za zakrutou a pri rychlosti 120kmh je to celkom zaujimave :)


Rozpravka ?


Áno je rozprávkou hovoriť o tom, že bude vďaka 16 km R4 KE-H súvislé napojenie vých. Slovenska na európsku diaľničnú sieť, keďže po Miškolc min. do 2015 žiadna diaľnica nebude, hoci je tam vcelku slušná hlavná cesta s nejakými obchvatmi.

:idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 12. Aug 2009 09:36

Dovolím si povedať, že D1 BA-ZA je podstata HDP na Slovensku, tak o čom ? Dovolím si povedať, že D1 BA-ZA je podstata HDP na Slovensku, tak o čom ?
Rovnako sú to 4 kraje. Už len keď zrátame počet obyv. 4 krajov (BA, ZA, TN, TT) tak máme cez 2 mil. ľudí a kľudne môžeme pridať aj NR, lebo NR napojenie na D1 má.


aj na useku horna streda - ZA budovanom po vzniku SR je "podstata hdp" ? asi tazko. je to 1 mil ludi z 5,4 je 19 %.

Čo sa zmenilo, ... nuž tak napr. sa otvoril 12 km úsek Važec-Mengusovce a prakticky je hotových aj ďalších 26 km úseku Mengusovce-Jánovce. A rovnako čo nevidieť sa sprevádzkuje 7 km Svinia-Prešov. Vo výstavbe sú úseky "pri Branisku", nehovoriac o tom. ... takže keď si prvé 3 úseky, tak ide o 45 km diaľnice D1, čo za 5 rokov je prírastok 9 km ročne pre PO kraj. A to je vzhľadom na celoslovenský priemer 1. miesto.


iste zlepsenie v PO, ale vyrazne zlepsenie je iba BA-ZA....co sa zmenilo v NR kraji, co sa zmenilo v KE kraji ? prakticky nic nepribudlo. v BB kraji pribudlo(ne) do 2010 za poslednych 15 rokov nejakych 45 km pri hrone a 20 km 1/2 profilov. rocne okolo 4-5 km. tito kraje sa tiez daju okomentovat ako uspech ?

Čudujem sa niekedy tým argumentom o reliéfe a teréne, ... hold je to na Slovensku tak. 60% územia SR sú pohoria a lesy.


staci si vygooglovat....40 % Sk tvoria niziny...a dalsich 18,4 % tvoria pahorkatiny...cize nadmorska vyska do nejakych 300 m.n.m. s mierne až stredne zvlneným georeliéfom - krajina akou prechadza E58 je uplne typicka pre Sk a najviac zaludnena.

D1 v r. 1993: 134 km
R1+R2 v r. 1993: 92,1 km


asi 1/3 rozdiel v km.....cenovy rozdiel 200-300 %.

na D sa este nezacalo cca 110 km a prakticky v celej dlzke ide o nevyhovujuce useky v sume cez 3,5 mld. €

na ZV-KE chyba +/- 180 km z coho cca 100 je pohode a zvysok by stal do 1,5 mld. €
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rastislav5 » 12. Aug 2009 10:56

devil napísal:krajina akou prechadza E58 je uplne typicka pre Sk a najviac zaludnena.

Tvrdenie ze je najviac zaludnena je nepravdive, kriterium hustoty obyvatelstva preferuje severnu trasu.
Mapa zo Statistickeho ustavu, Scitanie obyvatelstva v roku 2001:
http://portal.statistics.sk/files/Sekci ... /sj/03.pdf
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod devil » 12. Aug 2009 11:19

vacsina obyvatelov z geografickeho hladiska ale zije na rovine resp. pahorkatine v prislusnej nadmorskej takze pravdive to je. a relief uzemia nezmenis tak ze mesta na rovine pripocitas k tym v horach. keby si bol korektny tak spocitas obyvatelov tak od stredneho povazia po spis....to by si nemal ale ani vacsinu ludi, ani hdp ani nic....
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rastislav5 » 12. Aug 2009 12:16

Okrem toho ze sever je hustejsie obyvany, dolezite je aj to ze dalej hustne. Aj to je dolezite kriterium, lebo dialnice sa nestavaju len pre tento okamih.
Opat mapa Statistickeho uradu, scitanie obyvatelov 2001
http://portal.statistics.sk/files/Sekci ... /sj/02.pdf
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Dialniciar » 12. Aug 2009 13:25

rastislav5 napísal:Okrem toho ze sever je hustejsie obyvany, dolezite je aj to ze dalej hustne. Aj to je dolezite kriterium, lebo dialnice sa nestavaju len pre tento okamih.
Opat mapa Statistickeho uradu, scitanie obyvatelov 2001
http://portal.statistics.sk/files/Sekci ... /sj/02.pdf


Presne tak. :idea:

A aby sme boli presní, tak devil zavádza, lebo fakty nepustia: 40% nížiny a 60% taťží terén; nehovoriac o tom, že aj na nížinách treba na juhu mosty, lebo je to tam samá rieka. :wink:

Na D1 leží oveľa viac ľudí ako na D1+R1+R2 alebo na R7+R2 a to aj bez BA.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod DrX » 12. Aug 2009 14:11

rastislav5 napísal:
devil napísal:krajina akou prechadza E58 je uplne typicka pre Sk a najviac zaludnena.

Tvrdenie ze je najviac zaludnena je nepravdive, kriterium hustoty obyvatelstva preferuje severnu trasu.
Mapa zo Statistickeho ustavu, Scitanie obyvatelstva v roku 2001:
http://portal.statistics.sk/files/Sekci ... /sj/03.pdf


Tato mapa hovori akurat tak, ze primarne treba prepojit KE a Ba, ako najhustejsie zaludnene aglomeracie. Ci je zvysok trocha cervensi alebo menej cerveny je rozdiel v jednotkach percent. A teda, ked chces podla toho davat o 10% penazi viac na sever nez na juh, tak prosim. Ale urcite to nie je 50x viac, co je rozdiel vo financovani severneho a juzneho spojenia.

A ked sa chces riadit trendmi podla tej druhej co si poslal, tak ak by si sa chcel riadit podla nej, potom stavat treba na vychodnom slovensku a nikde inde. Ale samozrejme, ta druha mapa je pre stavanie ciest totalna blbost: tie zmeny su tak pomale, ze distribucia obyvatelov sa podla nej vyrazne zmeni tak o 100 rokov.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.