sorgo napísal:Dialniciar napísal:sorgo, je úplne jedno, kadiaľ by to išlo, lebo za 120 mld. SKK by si NEPOSTAVIL žiadnu trasu západ-východ a ZÁROVEŇ by si odsúdil iné úseky na žobronenie; rovnako je tomu aj dnes. Lebo ide o sumy, ... preboha však jedna privatizácia aj to 49% akcií vyniesla viac ako sa dalo na výstavbu diaľnic Slovenska od 1993 do 2008 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
aky bol stav teda v 1993 ?
BA-TT 40 km
Ivachnova-Hybe 40 km
PO-KE 20 km
TT-NR 40 km
pri ZV 17 km
to je 100 km zo 450 D1
a cca 100 km zo 400 R1+R2
teda 350 drahych "estakadotunelovych" km versus 300 lacnejsich km...
ratam zle? mne to vychadza tak, ze uplne jedno to byt nemoze.
Ja k tomuto výbornému sorgovmu sumáru len doplním oficiálny vládny dokument z 2003 (v odpovedi na Mesíkovu žiadosť o poskytnutie informácií), v ktorom sa porovnávajú náklady na výstavbu chýbajúcich častí D1 a R1+R2: http://jmesik.szm.sk/dial-MDPTinfofebruar03.doc
(podrobnejšia analýza je tu: http://www.blizsienaokolo.com/Naklady.html).
Zhruba sumár je ten, že na D1+D3 sa odhadovala cena 862 mil.Skk/km, na R1+R2 je to 306mil.SKK/km. Čiže lobby si vybojovala, že sa SK skladá na 4x drahšie "prepojenie KE-BA", ktoré na prepojenie KE-BA aj tak nebude slúžiť. Ideálne riešenie pre skorumpovaných papalášov v malej krajinke s veľkými komplexmi. ( hovorca tých skorumpovaných papalášov nám určite obratom vysvetlí hlboký logický význam tohoto riešenia, ktoré aj tak nie sme schopní pochopiť, keďže nie sme dopravní inžinieri)
[/url]