Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:06

A keď ťa to zaujíma, tak 4 mesiace dozadu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 10:21

Cela cesta z KE do MI je jedna suvisla kolona v obidvoch smeroch.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:23

Ha ha ha, tak mne sa to tak veru nezdalo. V pohode sa dali tie autá predbiehať a nebola to súvislá kolóna, je ale pravdou, že východniari majú čo doháňať, čo sa týka jazdenia. Ale to sme OT.

Je to stará vojna západ vs. východ ... a ja už nemienim stokrát opakovať to isté, Tomáš a je mi srdečne jedno, čo si myslíš ... :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 10:31

Dialniciar napísal:ale pravdou, že východniari majú čo doháňať, čo sa týka jazdenia. Ale to sme OT.

No jo no, na vodicov na useku NR-ZH sa veru nechytame...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:32

... http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... alovce.pdf ... to potom ťah I/51 TT-Holíč už dávno mala stáť RC podľa teba ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 10:34

Je to mozne, tu cestu nemam zjazdenu. Stale ale zastavam nazor, ze najma z hladiska bezpecnosti je lepsie na tychto usekoch vybudovat polprofil, alebo by stacili prelozky ciest prvej triedy, ci parcialne obchvaty. Namiesto toho sa rozsiruje D1 BA - TT, dvakrat zbytocne meni povrch a vyhadzuju peniaze.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:35

No vidíš nemáš ju zjazdenú, ale tárať budeš do neba ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 17. Aug 2009 10:42

Uz nereagujem, pretoze prave po tejto vete som nadobudol pocit, ze patris do kategorie dementnej populacie, ktoru na Slovensku tvori 48%.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 17. Aug 2009 10:43

Táto tvoja posledná veta len vykazuje IQ učiteľa angličtiny na PO univerzite ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 17. Aug 2009 15:44

Tomas PO napísal:Takisto aj dva pruhy na BA-TT je mensia zavada a strata casu ako KE-MI. Nehovoriac o bezpecnosti tychto dvoch ciest.


Ono treba priznat ze take zavady su aj inde - PO-Humenne, BA-DS a mnohe dalsie ktore ani nelezia v trase planovanych dialnic a jednoducho sa neda riesit vsetko. Co sa tyka KE-MI, kolony su hlavne niekolko km za Kosicami a niekolko km pred Michalovcami, ale to vyriesi nie dialnica, ale privadzace do miest...

Tema je vsak Spojenie BA-KE, tak radsej neodbiehajme ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod devil » 18. Aug 2009 11:17

Takisto aj dva pruhy na BA-TT je mensia zavada a strata casu ako KE-MI.


ked porovnavame stratu casu tak na porovnatelne dlhom useku, ale najlepsie kazdy usek sam so sebou. bezpecnost suvisy aj v kapacitou cesty (cim viac plnych ciar, kopcov bez moznosti predbiehania tym viac riskujucich blaznov). strata na ZA-RK (liet. lucka-ivachnova) je terajsia priem. rychlost vs. rychlost 100-110 kedze vdaka tunelom neprichadza do uvahy pocitat s vyssou rychlostou. uspora casu tak 1/2 hodina, podobne ako na NR-ZM + ZC-ZH.
KE-MI si netrufam odhadnut a ZV-KE bodove zavady asi 1/4 hodina, a v prip. ZV-LC (tomasovce) R22,5 a dalej ako 2 pruhy s priem. 85-90 km/h okolo 1/2 hod.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 18. Aug 2009 13:20

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=93294#93294

konečne maďari pochopili, že treba aj severné vetvy, aj južné vetvy ... takže treba oboje naraz :-) len je to čistý populizmus; lebo stavať obidve trasy rýchlejším tempom znamená ročne len prestavať min. 1,5 mld. € tak, aby do 4 rokov bolo 90% trasy BA-KE hotovej juhom i severom podľa predstáv pána Simona. :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod joe1024 » 19. Aug 2009 10:00

Pravdu ma, predseda :-) Akurat, ze sa to netyka len juhu, ale aj vychodu.

Ja som tiez pol roka dozadu nevedl ani ceknut po madarsky. Teraz, po pol roku mierneho studia madarciny (vzdy hodinu pred cestou), uz v obchode aj na benzinke sa dohovorim. Najnovsie uz aj ubytovanie si viem vyhandlovat po madarsky, co vlastne na vsetky bezne situacie staci.

Len to zacina byt paradoxne zbytocne, lebo tych Slovakov je v Miskolci tolko, ze na benzinkach a v obchodoch su nielen napisy v SK, ale aj predavaci ovladaju zakladne frazy :-)

Zastavam nazor, ze ked sa uz niekde dotrepem, a dotrepem casto, tak by sa patrilo ovladat zaklady daneho jazyka.

Ironiou v Madarsku len je, ze aj ked sa dohovorim 5 jazykmi (EN,DE, RUS,SK, CZ) a dalsimi dvoma lamane (FR/PL), tak to vacsinou cloveku nie je nic platne, ze pozna do 7 jazykov, lebo bezny madar vie len ten svoj :-)



Dialniciar - myslis ze na ten populizmus aj niekto skoci ? Ved to musi byt kazdemu jasne, ze sa jedna len o jeho zbozne zelanie a nie pripadnu napln programu strany. I ked, pozerajuc na volebne prieskumy ...
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 12:40

Odoslaťod rastislav5 » 19. Aug 2009 13:55

Dal som si namahu a pomocou funkcie Expanded Histogram ktora vracia pocet pixelov v obrazku vo Photoshope som zistil, ze D1 rozdeluje plochu Slovenska v pomere 40/60 (severna cast k juznej casti), zatial co R1+R2 (spolu s D1 k hraniciam) v pomere 73/27. Da sa to interpretovat tak, ze juzny tah je trasovany vyrazne excentrickejsie ako severny a horsie obsluzi Slovensko.
A kedze je na severe Slovenska vacsia hustota obyvatelstva, horeuvedene pomery prepocitane na obyvatelstvo (nie na plochu) by vysli este vyraznejsie v prospech D1
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod sorgo » 19. Aug 2009 13:59

co uz len nevymyslite... expanded histogram

tak ano, proti tomuto sa neda najst ziadny argument :)

to rovno zacnite pisat, ze D1 je super trasovana, lebo prechadza rodiskami vyznamnych slovenskych dejatelov...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 19. Aug 2009 14:01

Áno, D1 je trasovaná spomedzi všetkých D a R najlepšie zo všetkých. :-) Spôsobené to je jej:

1. dĺžkou,
2. smerovaním.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Vlados » 19. Aug 2009 15:34

a dodal by som:

3. minulosťou (ČSR, ČSSR, ČSFR).
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Odoslaťod devil » 19. Aug 2009 17:24

lenze ziadny skutocny severny ani juzny tah neexistuje. je BA na severe alebo nie je ? skutocny severny tah by bol npr. TN-PO. to iste s obyvatelstvom, vacsina ludi zije v nizinach a pahorkatinach do cca 300 m.n.m a nie v horskej a podhorskej oblasti.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Aug 2009 17:40

BA na severe nie je, ale my sa nebavíme o BA, ale o ťahu na spojenie BA a KE :-) ... dokonca aj táto téma sa tak volá a ťahy sú v princípe len dva: severný a južný ... to snáď chápeš ? A len náhodou je ten severný viac hornatý a južný viac nížinný, ale ako je zjavné, už od 60.-tych rokov sa to ťahá severom :-) A zhodou okolností, väčšina obyvateľo SR žije na ťahu D1 a blízkych privádzačoch.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 19. Aug 2009 17:42

A práve preto, že BA je v rohu krajiny na západe sa dá baviť o tom, či sa stavia severom alebo juhom toto prvé spojenie :-) Keby bola BA v strede, napr. v polohe BB, tak sa tu nemusíme baviť o severe a juhu, lebo by sa stavalo viac-menej na všetky strany ako slnenčé lúče od slnka čo je aj zvykom väčšiny metropol väčšiny štátov sveta :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 19. Aug 2009 18:17

noved, kym juzny ma ist juhom, tak ten druhy scasti tiez...

Keby bola BA v strede, napr. v polohe BB, tak sa tu nemusíme baviť o severe a juhu, lebo by sa stavalo viac-menej na všetky strany ako slnenčé lúče od slnka čo je aj zvykom väčšiny metropol väčšiny štátov sveta


bez ohladu ci v okolitych krajinach je hl. mesto excentricke (vieden) alebo nie (praha) su hlavne D/RC tahy rozmietnene tak aby pokryli co najviac regionov z viacerych smerov s hlavnym mestom, tj pre tvar uzemia Sk prave kvoli excentrickosti BA treba viac hl. tahov, 2 zapad-vychod a 4 tahy sever-juh, bez ohladu na na hustotu obyvatelstva a pod. na tieto veci sa prihliada inac - formou poloprofilov/ciest I. tr. ktore sa im podobaju kapacitne aj komfortom (LC-KE, okolo braniska, KE-MI a pod).......zo z-v ktore su pre ekonomiku dolezitejsie ani s prizmurenym okom nie je vyhovujuci ziadny este s-j tahy su na tom ovela lepsie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 19. Aug 2009 21:01

4 ťahy sever-juh na 500 km dlhé Slovensko je zbytočný lusux ... bude SR rada, keď sa podaria 3 ... 1 ešte nie je ale bude prvým D1+D3 a skôr bude R4 ako R3, ... a 4. ťah ? ... D1 tu je

2 západ-východ nestačia - resp. budú 3 potom 2 a zostane 1 ... D1, D1+R1+R2, R7+R2, potom D1, R1+R2, potom D1 ... D1 víťazí

A preto je len a len správne, že D1 ide sčasti juhom - ona vlastne ide úplne všetkými smermi :-)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Pacho » 19. Aug 2009 21:28

joe1024 napísal:Pravdu ma, predseda :-) Akurat, ze sa to netyka len juhu, ale aj vychodu.

Ja som tiez pol roka dozadu nevedl ani ceknut po madarsky. Teraz, po pol roku mierneho studia madarciny (vzdy hodinu pred cestou), uz v obchode aj na benzinke sa dohovorim. Najnovsie uz aj ubytovanie si viem vyhandlovat po madarsky, co vlastne na vsetky bezne situacie staci.

Len to zacina byt paradoxne zbytocne, lebo tych Slovakov je v Miskolci tolko, ze na benzinkach a v obchodoch su nielen napisy v SK, ale aj predavaci ovladaju zakladne frazy :-)

Zastavam nazor, ze ked sa uz niekde dotrepem, a dotrepem casto, tak by sa patrilo ovladat zaklady daneho jazyka.

Ironiou v Madarsku len je, ze aj ked sa dohovorim 5 jazykmi (EN,DE, RUS,SK, CZ) a dalsimi dvoma lamane (FR/PL), tak to vacsinou cloveku nie je nic platne, ze pozna do 7 jazykov, lebo bezny madar vie len ten svoj :-)



Dialniciar - myslis ze na ten populizmus aj niekto skoci ? Ved to musi byt kazdemu jasne, ze sa jedna len o jeho zbozne zelanie a nie pripadnu napln programu strany. I ked, pozerajuc na volebne prieskumy ...


Trocha OT, ale RU PL a CZ hovorit akoze viem jazyk, je trocha trapne , nie :idea:
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod Čavo » 20. Aug 2009 06:36

[ironia]Bodaj by D1 nepokrývala väčšiu časť územia a obyvateľstva keď je dlhšia. Mali ju naplánovať v tejto trase: BA-TT-NR-TO-TN-ZA-MT-ZH-ZV-BB-RK-PP-PO-KE-MI a hneď by bola úplne univerzálna.[/ironia]
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod devil » 20. Aug 2009 07:36

zbytocny luxus...(?) ale naplanovane su podla 4 medzinarodnych tahov, ktore su uz nakreslene desatrocia. zbytocny luxus pre Sk je D3. z-v tahy su principe 2, E50 a E58.

D1, D1+R1+R2, R7+R2, potom D1, R1+R2, potom D1 ... D1 víťazí


toto kto pochopil nech vysvetli.

simon zrejme narazal na to ze zakladna kostra (sietou by to este nenazval) je viac tahov. na druhej strane je podsuvane ze ak nevieme postavit nieco v dohladnom case tak sa povie ze to vlastne ani nie je podstatne...do zakladnej kostry pritom jednoznacne patri aj vychodna cast D4, ZV-KE a KE-MI.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.