Stránka 1 z 43

Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - 2020)

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 13:28
od aquila
novým ministrom dopravy by mal byť súčasný štátny tajomník Árpád Érsek

viewtopic.php?f=35&t=21749

uvidime ako sa popasuje tento byvaly sermiar a telocvikar s tymto rezortom, a ako dlho vydrzi :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 05:51
od i15
viewtopic.php?f=35&t=21757

prezident ide po zvolení tradične do ČR a minister dopravy sa tradične vyjadrí ku termínu dokončenia diaľnice BA-KE :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 11:30
od Lorenc
A čo bude potom keď bude D1 hotová... :-)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 15:49
od Laco
Lorenc to neries, ved toho sa nedozijeme :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 16:33
od Yoggy52
K slovensku sa pricleni Podkarpatska rus a vystavba bude pokracovat :lol:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 22:08
od tondiego
Prognoza (konspiracne teorie) rozvoja dialnic a RC pod novym ministrom:

D1

- podpise sa Presov zapad - Presov juh, pravdepodobne az v buducom roku, realne sa zacne stavat v 2018
- vyhlasi sa PPP na Turany - Likavka, pravdepodobne v roku 2019/2020 sa zacne stavat
- bude sa pripravovat projektova dokumentacia pre druhu ruru Braniska, stavat sa v tomto volebnom obdobi nezacne
- rozisrenie BA-TT sa v tomto volebnom obdobi nebude realizovat
- priprava dalsich usekov zostane tak ako doteraz zakonzerovvana

D2

- krizovatka Cunovo sa zacne stavat niekedy na prelome rokov 2019/2020
- priprava na rozsirenie BA - Kuty zozstane tak ako doteraz zakonzervovana

D3

- zrusenenie sutaze Cadca, Bukov - Svrcinovec, bez vypisania nahradnej, financie realokovane na ine projekty
- priprava dalsich usekov zozstane tak ako doteraz zakonzervovana, cela D3 vypadne z priorit na toto volebne obdobie

D4

- pre velke problemy Cintry so subdodavatelmi a nizkou cenou bude projekt znacne okresany a prekresleny, prekreslene budu vsetky MUK na najjednoduchsie mozne riesenia, niektore vypadnu z projektu uplne, velkym otaznikom zostava samotny most cez Dunaj, ktory aj vo svojej najosekanejsej verzii je pre Cintru prilis drahy
- bude sa pokracovat s projektovou pripravou tunelu popod Karpaty (avsak len technicka studia)

R1

- vypracovanie projektovej dokumentacie pre BB-RK v tomto volebnom obdobi pokracovat nebude

R2

- vsetka priprava projektovej dokumentacie na TN-ZH v tomto volebnom obdobi pokracovat nebude, nehovoriac o tom, ze dojde k zmene trasovania celeho useku a dalsia vlada pojde odznova
- priprava projektovej dokumentacie pre obchvat ZV v tomto volebnom obdobi pokracovat nebude
- bude pokracovat priprava projektovej dokumentacia pre vsetky useky od Krivana az po Kosice
- zacne sa stavat obchvat Batky v polprofile, 2020/2021
- zacne sa stavat Soroska v polprofile, 2020/2021
- zacne sa stavat Saca-Kosicke Olsany v plnom profile, 2018

R3

- prirpava projektovej dokumentacie pre vsetky Oravske useky zostane zakonzervovana tak ako doteraz
- obchvat MT sa zacne stavat okolo 2020
- priprava vsetkych dalsich usekov zostane zakonzerovana tak ako doteraz

R4

- zacne sa stavat obchvat Presova, 2019
- vsetky ostatne useky zostanu zakonzervovane tak ako doteraz

R5

- podobne ako cela D3 v tomto volebnom obdobi vypadne z priorit

R6

- prirpava vsetkych usekov zostane zakonzervovana tak ako doteraz

R7

- pre problem Cintry so subdodavatelmi bude cely usek od D1 az po Holice zacne okliesteny, MUK D1xR7 prekreslena na najjednoduchsi mozny variant s napojenim na rondel pod pristavnym mostom
- rozbehne sa priprava projektovej dokumentacie pre vsetky zostavajuce useky R7

R8

- priprava celeho useku zostane zakonzervovana tak ako doteraz

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2016 22:15
od Vlados
ak si sa trafil, tak si fakt dobrý. o 4 roky budeme hodnotiť ;)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 06:16
od Yoggy52
Ja dufam ze skor...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 06:56
od i15
tondiego pred pár mesiacmi si tu už písal podobné bludné predpoklady, ktoré sa nenaplnili

R3 MT lebo Hrnčiar - ešte vás to baví? Prebehnutý člen rozpadnutej strany s volebným ziskom 5% si nemôže diktovať, čo sa bude stavať. Ani maďarský minister dopravy si nemôže len tak povedať, že rušíme D3 a poďme stavať na juhu, lebo tlak stavebných firiem je príliš veľký.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 07:04
od rastislav5
Okrem toho to, co pise Tondiego, je v rozpore s programovym vyhlasenim vlady, kde napr. citujem:
Vláda bude pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem pokračovania vo výstavbe na diaľnici D3 naprieč regiónom Kysúc sa sústredí ... Na Orave sa sústredí na výstavbu rýchlostnej cesty R3.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 07:39
od aquila
ono pri normalnom rozmyslani a jedno aky tam bude minister, to co napisal tondiego by bolo v principe aj dobre.

PPP na D1 nemyslim si ze stihnu co i len vyhlasit. korbelka (ak vobec) sa zacne stavat az po 2020. D1 sa rozsiri len v usek MUK D4 - triblavina.

prekreslenie D4, R7 by tiez len prospelo. mozno by v lepsom pripade vypadla, v normalnom sa zjednodusila MUK cierna voda, detto prekruhacovana MUK dunajska luzna

zrusenie D3 cadca bukov - svrcinovec by tiez nebolo od veci. a ked tak nech sa robi privadzac pri KNM, zaroven zrusenie krizovatky radola/KNM, ale kedze na severe len megalomancia, tak toto parcialne riesenie neprejde .. detto zrealnenie useku okolo KNM a vypustenie estakady

R3 okolo martina pokladam za sci-fi zacat co i len tendrovat do 2020. je za tym silna lobby, aby nebodaj R1 cez donovaly definitivne nepadla, lebo s R3 popri martine ozaj R1 nema zmysel . jedine ze na severnej R3 by mohli ozaj postavit aspon nejaky mini usek, trebars od bziny (vratane MUK) po uz existujuci obcvhat oravsekho podzamku.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 08:34
od ecce
Aquila, na to, aby sa postavil ten usek, co pises, by sa najprv muselo dohodnut trasovanie obchvatu DK.

Osobne by som bol rad, ak sa aj na usekoch, kde sa nebude stavat, bude riesit priprava aspon do tej miery, aby sa zafixovalo trasovanie, kde to dava zmysel.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 12:44
od johhan
Aquila, podceňuješ extrémny tlak automobiliek ktoré ho začínajú vyvíjať - sú to najväčší prispievatelia do ŠR. KIA - tlak na D3 a R3 stred, VW - tlak na D1,R3, PSA - tlak na D4,R7, Jaguar - tlak na R8 alebo R3, D3.
Odporúčania zo začiatku roku :-)
.
D1 - dodržanie termínov po MT, dalej na východ dôležité ale nie krtitické
D3 - nutnosť vyriešiť úsek cez KNM, minimálne začať stavať úsek CA-Podzávoz - Svrčinovec ( rozdelenie úseku Bukov Svrčinovec ),
R1 - Nedôležité úseky
R2 - dôležité nekritické
R3 - Martin - Rakovo kritický úsek, HŠ - R1 dôležitý až kritický úsek
R5 - dôležité
R8 - dôležité časti
.
Realita k dnešnému dňu je taká že úseky D3 a R3 sa začali urýchľovať, Bukov Svrčinovec sa asi rozdelí, R3 MT-Rakovo za pár týždňov urobili zmenu EIA a robia UR a dokumentácie, ďalej sa R3 rozdelila na menšie úseky, reko I/65 ide do súťaže za pár dní, R3 bola komplet pretrasovaná od HŠ do ZH už finálne bude to hlavná trasa S-J a R2 bude prípojná vetva pri Handlovej
.
Jednoducho automobilky dali jasne najavo že Turiec je pre nich nutným územím pre ďalší rozvoj dodávateľského priemyslu - zo svojho oboru ti poviem že sa skapacitňuje energetické pripojenie Turca

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 13:32
od pohodak
to riesenie R3/R2 okolo stubne/ZH bude ako presne? z toho popisu som velmi nezmudrel, ale tych finalnych rieseni sme tu uz mali :lol:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 16:49
od tondiego
i15 napísal:tondiego pred pár mesiacmi si tu už písal podobné bludné predpoklady, ktoré sa nenaplnili

R3 MT lebo Hrnčiar - ešte vás to baví? Prebehnutý člen rozpadnutej strany s volebným ziskom 5% si nemôže diktovať, čo sa bude stavať. Ani maďarský minister dopravy si nemôže len tak povedať, že rušíme D3 a poďme stavať na juhu, lebo tlak stavebných firiem je príliš veľký.


Neviem, ci si si vsimol, ale tie moje bludy zpred par mesiacov sa praveze postupne zacinaju naplnat :D Na tomto fore su povacsinou ludia optimisti, ja som skor realista.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 16:55
od tondiego
rastislav5 napísal:Okrem toho to, co pise Tondiego, je v rozpore s programovym vyhlasenim vlady, kde napr. citujem:
Vláda bude pokračovať v budovaní diaľničného prepojenia s Poľskom. Okrem pokračovania vo výstavbe na diaľnici D3 naprieč regiónom Kysúc sa sústredí ... Na Orave sa sústredí na výstavbu rýchlostnej cesty R3.


Ano, ale to este vlada nevedela, ze kartel si z jej planov urobi trhaci kalendar. Nehovoriac o tom, ze programove vyhlasenie vlady je vzdy dokument viac o snoch a viziach, nez skutocnosti. Ak by bol na konci volebneho obdobia pomer plan skutocnost 50:50 bude to povazovane za velky uspech. Vacsinou to vsak byva skor 70:30.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 19:21
od Miro
Nový pán minister vyhlásil, že diaľnica z Bratislavy do Košíc bude okrem jedného úseku hotová do roku 2020. Tým jedným úsekom je Turany - Hubová, kde treba po nedávnych zosuvoch pôdy zvážiť zmenu trasy.
Ďalej povedal, že je ministrom celého Slovenska, takže sa nemusíme obávať, že by uprednostňoval juh na úkor ostatných oblastí. Južné Slovensko je však dlhodobo zanedbávané a treba mu pomôcť.

Zdroj: Správy RTVS o 20:00

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 19:23
od rastislav5
Narazal som hlavne na Tvoje oznacenie "konspiracne teorie" a na dnesne Ersekovo vyjadrenie, ze jeho priority budu vychadzat z programoveho vyhlasenia vlady http://aktualne.atlas.sk/slovensko/poli ... dagog.html
Ale ja (a urcite nie som sam) budem len rad, ak budes prispievat prognozami, ktore sa aj naplnia (aj ked na prvy pohlad vyzeraju nepravdepodobne)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 21:13
od plš
Menovanie Érseka viewtopic.php?f=35&t=21767

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2016 22:42
od tondiego
Vychadzam z toho, ze D1 BA-KE je mantra, ktoru si ani politik madarskeho povodu v slovenskej vlade nemoze dovolit len tak hodit za hlavu. Pri ostatnych usekoch na "severe", ma vsak ako minister viacmenej volnu ruku. Dalsim faktom je, ze tento post doteraz nebol nikdy obsadeny vyslovene regionalne vyhranenym politikom ako sa to stalo teraz. A zial prejde este par desatroci, kym sa u nas odborne ministerstva zacnu obzadzovat odbornikmi a nie politikmi, ci "krizovymi manazermi".

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 08:37
od mb1000
Co sa tyka D/RC, minister ma pred sebou 2 vyzvy, z ktorych jednu zvladne rychlo a lahko a uspokoji nou volicsku zakladnu svojej strany (raznejsia priprava R2, R7, (R3), proti comu nic nenamietam, nech sa pripravuju) a druhu velmi tazku, ako zohnat financie na useky, ktore su/budu pripravene a su bolestive (z RC napr. R4 PO SO, R2 Soroska a R2 Krivan-Lovinobana, o D ani nehovoriac).

Taktiez som zvedavy, ako sa postavi k "malym" usekom R2, R3, ktore su relativne lacne a podla mna ich je mozne stavat cisto zo statneho rozpoctu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 11:55
od Maxx787
tak dostavba D1 nie je prekvapenie, tiez by mohol podporit konecne vystavbu obchvatu TS na R3, rozostavat sorosku ci rozhybat obchvat ZV na R2, a samozrejme obchvat KE na R2 kedze je uz vo vysokom stadiu pripravy. tiez som zvedavy ako sa postavi ku predrazenej D3, mohol by to zrusit a vypisat nanovo. PO moze teoreticky podpisat ked sa s tym doteraz nehybalo...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 12:16
od vladi87
Smutne, ze neexistuje trvala koncepcia..co novy minister, to nove priority..inak asi nevie dobre po slovensky, dost lamane rozpraval..

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 12:19
od Yoggy52
Ved koncepcia je, staci sa pozriet na stranky NDS, ako ma naplnovanu vybstavbu usekov.. :)

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2016 19:20
od DrX
Som velmi zvedavy, ci Ersek bude mat gule nahlas povedat, ze bude stavat D1 Bratislava - ***, ale ze na prepojenie BA - KE bude stavat priamu LACNU rovninatu NORMALNU dialnicu bez tunelov R1/R7+R2.
Inak podla toho jak sa planuje stavat R4 SO PO, by bolo logicke, ak by sa to oznacilo ako pokracovanie D1 az po Vranov, lebo ako R4 je to zig-zagovanie riadny nezmysel, ktory v ziadnom pripade nesluzi na prepojenie sever-juh, ked ide vychod-zapad.
A juzne spojenie potom moze byt cele oznacene ako D2 (alebo cokolvek ine) od BA cez DS-NZ-LC az po KE.