Perly od madara z clanku
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24764:
"Rovnako ani D1 Budimír – Bidovce nie je na juhu."
Juzny koniec useku je 15 km, severny 25 km od madarskej hranice vzdusnou ciarou, kedze to podla madara nie je juh, tak je to sever. Juzny koniec useku je na urovni centra Kosic, takze minimalne cast Kosic je podla madara na severe. Zrejme volicska zakladna Mostu-HID konci 15 km od juznej hranice a teda tam konci aj juh Slovenska.
"Kedy bude dokončená diaľnica D1 medzi Košicami a Bratislavou? Ak nedôjde k zdržaniu procesov, tak v rokoch 2025 až 2026."
Nezabezpecil ani uzemne rozhodnutie pre Tu-Hu, samozrejme budu nasledovat dalsie procesy, hlavne stavebne povolenie a tender, doba vystavby 5 rokov, ale madar tresne dokoncenie 2025-2026.
"Dostali by zvislé napojenie na diaľnicu v podobe ciest prvej triedy, alebo rýchlostných ciest."
27 tisic v/24h riesit netreba, ale 4-5 tisic na trase vychodnej R2 treba prioritne. Cize keby madar viedol ministerstvo uz 25 rokov tak z PP do ZA zrejme navrhuje trasovanie po cestach I.triedy cez Vernar, Brezno, BB, odtial po RC ZV,ZH,NR,TT a od Hornej Stredy po ceste I.triedy do ZA. Alebo cez Vernar by isla RC?
k D1 LL-DS: "Projekt sme rozdelili na štyri časti preto, aby sme úsek mohli sprejazdniť čo najskôr. Bol by som veľmi rád, ak by súťaž bola uzatvorená na jeseň tohto roku."
Sam dal plan, kde je podpis zmluvy v zime, 30.12.2020. Kedy sa podarilo dodrzat rok dopredu stanoveny plan na MD/NDS za madara?
"Je možné dokončiť úsek do roku 2023? Áno. Ak sa súťaže nebudú zbytočne predlžovať."
Rovno mal povedat toto: To vsetci po mne to nezvladli, pretoze ja som stavbu, ktora isla roky mojho ministrovania iba na 50% planu, zastavil iba na 2 roky a dal som nejednoznacne podmienky sutaze, ktore aj podla vyjadrenia UVO povedu k zbytocnemu navyseniu ceny. Naplanoval som podpis na 30.12.2020, s dobou vystavby 36 mesiacov, za ktorou bude nasledovat minimalne 12 mesiacov instalacia technologii.
"Nemohli ste skôr rozviazať zmluvu s konzorciom vedeným spoločnosťou Salini Impregilo? Nie. Museli sme čakať, kým prerazia tunel."
Po nesplneni prveho nesplneneho milnika mohla NDS zmluvu vypovedat a do mesiaca vypisat sutaz na razenie tunela a primarne ostenie.
"Kto by po nich prevzal tunel, ktorý ešte len začali kopať?"
Hoci aj firmy, ktore ho realne razili.
"Kedy bude hotový úsek D1 Hubová – Ivachnová, teda obchvat Ružomberka? Pracuje sa v tuneli. Dokončenie je naplánované na jún 2022."
Na dokoncenie treba aj robit kroky, ktore su vyzadovane, nie iba do kalendara zaznacit termin dokoncenia. Konzultovat s obcami UR, a nie predlozit paskvil, ktory obce odmietnu.
"Nezanedbali ste počas svojho pôsobenia sever Slovenska? Ani privádzač na Lietavskú Lúčku nie je na juhu."
Zacat tendrovat privadzac tesne pred zmluvnym dokoncenim useku, ku ktoremu je potrebny a potom k zmluvnym 18 mesiacom vystavby prihodit dalsich 14 mesiacov, ktore tiez nebudu dodrzane, tomu hovorim tempo vystavby.
"bol som ministrom dopravy pre celé Slovensko"
Na severe Slovenska co bolo mozne zastavil, pozastavil, oneskoril, D3 podpisal, lebo ministroval kratko a prepadli by EU fondy vylucne urcene pre usek D3. Uplne dokoncenie D4/R7 bude meskat 3 roky oproti planu, ked nastupil na post ministra. Esteze mame super pripraveny tender na Sorosku.
"asi 50 kilometrov vieme odovzdať tento roka"
Cize cast R7, maly kusok D4 (spolu 29 km), ak nahodou sa stihne 5,7 km D3, ale krizovatku LL nechal ako sucast LL-DS a podpis zmluvy naplanoval na 30.12.2020, tak kde chce madar nabrat tych 50 km?