Moderátor: Moderátori
DrX napísal:Iste ale je, ze Visnove nie je na ziadnom obchvate mesta a je daleko nad 1km, takze spoplatnene by urcite malo byt.
DrX napísal:Additional charges roads
Payment by single trip ticket or by digital section toll
A 9: Bosruck tunnel, Gleinalm tunnel
A 10: Tauern tunnel, Katschberg tunnel
A 11: Karawanken tunnel
S 16: Arlberg road tunnel
A 13: Brenner motorway
DrX napísal:Iste ale je, ze Visnove nie je na ziadnom obchvate mesta a je daleko nad 1km, takze spoplatnene by urcite malo byt.
DrX napísal: A veledolezitu D3 by asi mohli rovno celu zavriet...
to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov.ET, vlastne drx, postravte si sorožku z PPP, a nech sa stavia rovno na 3+3 a nech si staviteľ vyberá mýto. V živote by sa ten tunel nesplatil a tie úbohe intenzity čo su tam, by ešte klesli podľa mňa o 30%. Každý rozumný by radšej chodil cez pacholand, naokolo bližšie, rýchlejšie a lacnejšie .
DrX napísal: Ale tie tunely sa v Rakusku nespoplatnuju kvoli tomu, ze su to tunely, ale kvoli tomu ake su naklady na ich vystavbu. A podla tohto kriteria su naklady na vystavbu D3 tak vysoke, ze u nas by sa malo priplacat za pouzivanie celej D3 naviac k cene dialnicnej nalepky.
devil napísal:to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov.
devil napísal:najdrahsia dialnica v historii SR je D3 strazov-brodno ked uz...to sme tu uz pocitali. ani visnove nevychadza. 5 centov x 7,5 km x 20k aut x 365 dni x 30 rokov je 82,125 mega. a to bez odpocitania udrzby, oprav a prevadzkovych nakladov.ET, vlastne drx, postravte si sorožku z PPP, a nech sa stavia rovno na 3+3 a nech si staviteľ vyberá mýto. V živote by sa ten tunel nesplatil a tie úbohe intenzity čo su tam, by ešte klesli podľa mňa o 30%. Každí rozumní by radšej chodil cez pacholand, naokolo bližšie, rýchlejšie a lacnejšie .
nasi priatelia zo severu opat preukazuju ze nezvladaju elementarne vypocty. a tunelov je xy. na juhu je 5 minut navyse ak by niekto nebol ochotny zaplatit na sorosku ale ne severe zrejme desiatky minut. velky tunel: ovciarsko, visnove, korbelka ak bude, havran ak bude, cebrat, branisko, presov a tiez povazsky chlmec. to je dost. na juhu soroska a dargov v dalekej buducnosti ak vobec.
Pacho napísal:To, že sa sever stavia predražene, to nie je chyba severu, ale konkrétnych politikov, ala počiatek a vážny.
Najlepšie, keď tu kedysi niekto rozhadzoval rukami, že na juhu nebudú tunely a že na severe sa stále nejaký tunel uzatvára (a potom schválili tunel Soroška ) alebo tu niekto argumentoval, aké dlhé estakády sú na D1, pričom R2 má mať najdlhšiu estakádu na Slovensku (lebo keď je to na R2, tak už to netreba ťahať po povrchu, ale na D3 pri KNM to treba lebo... ...je to... ...D3). Iný vesmír toto.
aj keby niekto zrealizoval tento scifi napad jedine podla spravodliveho kluca. ak polovica vykonov je na jednotkach tak polovicu sumy na jednotky, podobne pomerne nizsie tr. a dialnice. a podla regionalneho principu. dane v BB kraji vratit do BB kraja, dane z vychodu vratit na vychod.Vybrat spotrebne dane z paliv a skoro nic z nich vodicom na danom useku nevratit?
IceFox napísal:Najlepšie, keď tu kedysi niekto rozhadzoval rukami, že na juhu nebudú tunely a že na severe sa stále nejaký tunel uzatvára (a potom schválili tunel Soroška ) alebo tu niekto argumentoval, aké dlhé estakády sú na D1, pričom R2 má mať najdlhšiu estakádu na Slovensku (lebo keď je to na R2, tak už to netreba ťahať po povrchu, ale na D3 pri KNM to treba lebo... ...je to... ...D3). Iný vesmír toto.
no vidis. mala kompenzacia.Poprosím ešte čísla za Pr1binu. Tá má náklady prevádzky vyššie a pritom ide o povrchový variant a o 2 mesiace môžeš doplniť aj R7, tá bude kúsok lacnejšia ako R1.
nikto to neriesil. lebo by to dopadlo ako na turany-hubova.Pred estakádou ponad Krivánsky potok tam boli naprojektované 3 krátke tunely a nejaká estakáda. Estakáda vyšla po optimalizácii. Žiaľ nikto nevyčíslil koľko by to vychádzalo po povrchu vrátane kompenzačných opatrení.
devil napísal:NA 20 centov x 13,5 km x 5k aut x 365 dni x 30 rokov je 148 mega
OA 5 centov x 13,5 km x 15k aut x 365 dni x 30 rokov je 111 mega
devil napísal:a teraz sa pozrime na naklady prevadzky tunelov, podla vyrocnej spravy nds za rok 2018 3,29 mil.eur co bol 10 percentny narast oproti 2017 (3 mil.). tykalo sa to tunelov branisko, sitina, horelica, borik, lucivna. ostatne boli este v zaruke. cize za asi 8 km tunelov vyse 3 mega rocne. pri 30+ km tunelov (jestvujuce+rozostavane) to uz bude vyse 10 mil. eur. a pri 45+ km tunelov to bude vyse 15 mil. eur rocne. prve roky budu v zaruke ale casom to bude urcite viac cim starsie stavby a zariadenia tym viac oprav si budu ziadat.
devil napísal:vsetky okrem sitiny a sorosky budu a severe.
8 km tunelov a ako pises 11 km rur... vyse 3 mil. eur tak na 7,5 km cize 15 km rur pojdu 2 mil. rocne samozrejme prieskumna stolna sa nepocita ta spadla z neba.Keby to postavila Skanska za 338 mil.E ako ponukla, uz by to nebolo daleko od priameho financovania, to uz by chybalo len zhruba 25%, co moze vykryt narast dopravy, + este prevadzkove naklady,, ktore budu za cely usek mozno 2 mil.E/rocne.
tych 30+ su hotove tunely a vo vystavbe. plesivec ani dargov medzi ne nepatria. tych 40+ su tunely s kt. sa pocita dalsie roky. ani medzi nimy nie su. tak o com ?Samozrejme Plesivec je na severe a Dargov tiez, pripadne dalsie navrhovane na RC.
velmi by to zhorsilo. namiesto 60 mil za km by to bolo uz len 51 mil za km. taketo nieco mozem pohladat aj na juhu, npr. pripocitam zjazd pri zvolenskej slatine az po KO a hned mame o asi 500 metrov viac a na druhej strane pri krivani detto.Inak v tej vyrocnej sprave 2017 str.18 je uvedene D3 Strazov - Brodno 4.95 km (co suvisi s rekonstrukciou povodnej 4-prudovky v trase D3), tak to NDS v statistikach vedie, ale nikde som nevidel vypocet ceny za 1 km pre dlzku tohto useku 4.95 km (podobne D3 Svrcinovec - Skalite 15,46 km), kedy pouzijes tento udaj? Odpoviem si sam, nikdy, zhorsilo by to Tvoje statistiky.
a teraz si zober ak by sa konalo standartne PPP a koncesionar by nemal dovod predrazovat ale naopak stavat efektivne. postavil by to za 10 mil za km cize 470 mega a bez dodatocne pridaneho obchvatu BB a pri tychto intenzitach by to bolo uplne navratne aj so ziskom resp. s rezervou ak by bolo menej aut kvoli mytuV kazdom pripade dvojnasobna suma priameho myta za tento usek by urcite naklady s nejakou rezervou pokryla (vratane prevadzky, keby to stavala Skanska). Aj 10 c/km pre OA je hlboko pod nakladmi, ktrore nas stoji R1 Pribina pre 1 OA/km v sucasnosti.
devil napísal:velmi by to zhorsilo. namiesto 60 mil za km by to bolo uz len 51 mil za km. taketo nieco mozem pohladat aj na juhu, npr. pripocitam zjazd pri zvolenskej slatine az po KO a hned mame o asi 500 metrov viac a na druhej strane pri krivani detto.
devil napísal:8 km tunelov a ako pises 11 km rur... vyse 3 mil. eur tak na 7,5 km cize 15 km rur pojdu 2 mil. rocne samozrejme prieskumna stolna sa nepocita ta spadla z neba.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.