Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Suhlasite, aby sa po otvoreni D4 spoplatnili dialnicne useky v BA pre voz. do 3,5t dialn.nalepkou?

Ano, v plnom rozsahu bez vynimky
42
61%
Ano, avsak s vynimkami pre Pristavny most a Lafranconi
10
14%
Nie, je potrebne ponechat sucasny stav
12
17%
Nie, treba vynat zo spoplatnenia aj dalsie useky v blizkosti velkych miest, vratane buducej D4/R7
5
7%
Iny navrh (uviest v diskusii)
0
Žiadne hlasy
 
Celkový počet hlasov : 69

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 04. Feb 2015 23:39

ak to nic nevyriesi, tak to nema vyznam spoplatnovat pre osobaky...take mesto sme si vybudovali a ked potrebuje 60 km, nech je 60, ak bude potrebovat 100, nech je zadarmo 100 km...
nie je to ziaden nadstandard, v sucasnosti po premalovani to ma parametre ledva cesty prvej triedy...

pre zaujimavost: cesta 2. triedy v Katowickej aglomeracii v lepsich parametroch ako dialnice v BA: https://maps.google.sk/maps?q=Katowice, ... 71,,0,8.32
a preco sa tato cesta nevola dialnica a nebude nikdy spoplatnena? lebo ju postavili v zastavanej obytnej zone a je na nej obmedzena rychlost, ale na SK, vsetko, co ma 2+2 je hned nadstandard a musi sa to volat dialnica a musi byt spoplatnena...

D1 a D2 v BA sa tam vybudovali preto, aby sa presunuli vozidla z centra mesta aj za cenu toho, ze nebudu nikdy spoplatnene pre osobaky (to iste napr. BB, KE a pod.)
a presne to, co sme pisali na zaciatku, ze nema vyznam ani presuvat vozidla s5 z dialnice do centra, ani dosiahnut to, aby si par jedincov znamku kupilo lebo to ozaj nicomu nepomoze, len by mali lepsi pocit ti, ktori maju znamku kupenu kazdy rok a to je velmi malo...

a mozno ani netrebalo dalsi nazov ze D4..ale, mohla byt D1 od hranice Rajka/Cunovo - Jarovce - Ketelec - Ivanka - SC - TT atd...a D2 od D1 pri Ivanke - Karpaty - Zahorska Bystrica - Malacky..atd..
ostatne, teda sucasne D1 a D2 po komplet prekresleni na 3+3 ako cesty I. triedy a zaroven ako privadzace k skutocnym dialniciam :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 05. Feb 2015 09:47

Mpr 50 km/h a semafory na kazdej druhej krizovatke vs. 90 km/h a MUK-y nie je nadstandard?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 05. Feb 2015 16:51

ale ak by si velmi chcel, tak skus to Rakusko/Slovensko: pocet km dialnic a RC, cena za dialnicnu znamku, mzda...to je nepomer, co?


toto nemozes mysliet vazne, to potom by sme mal byt aj chlieb lacnejsi...ale aj v okolitych krajinach sa karta zacina obracat, tvoj priklad z madarska uz nie je aktualny, od januara zacali brutalne okresavat pocet nespoplatnenych usekov, vratane vjazdov do BP cize cezpolny musia platit.

vsade to ide smerom spoplatnovania. to nie je o tom ze sa ma nieco riesit. dialnica je dialnica aj ked je rychlost obmedzena na 90 km/h. preco sa chodi z karlovky do ruzinova po dialnici ? no asi preto lebo je to ovela rychlejsie ako cez centrum. a je mnoho obyvatelov BA ktory neplatia za znamku lebo mimo BA jazdia len vynimocne. beriem ze niekde nie je alternativa a nemali by sa spoplatnit tie kusky ciest s honosnym nazvom poloprofil RC, ale inac zadarmo dialnica len preto ze je akoze v intravilane je cudna kategoria...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Andrej » 05. Feb 2015 17:58

Mna by zaujimalo, ci by spoplatnenie kompletneho obchvatu malo vobec vyraznejsi vplyv na vnutromestske komunikacie. Mnoho cezpolnych tak ci tak dialnicnu nalepku ma a mnoho Bratislavcanov pouziva vo vacsine aj tak Novy most a Apollo. Osobne si myslim, ze by na dialnici len velmi malo poklesla premavka, velka cast ludi by si dialnicnu nalepku kupila, cast by zacala pouzivat MHD a len zanedbatelna cast by sa to snazila obist cez preplnene mesto.

Otvorenie D4 pritom povazujem za idealnu situaciu na spoplatnenie maxima usekov - BA dostane obrovsky stimul od statu, ktory nieco stoji.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 20:38

ANDi napísal:Mpr 50 km/h a semafory na kazdej druhej krizovatke vs. 90 km/h a MUK-y nie je nadstandard?

momentalne aj 80...nie, nie je to nadstandard, je to povinnost a nutnost
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ecce » 05. Feb 2015 20:56

Bavite sa o platbe za nadstandard, ale pravdu povediac, skor sa mi paci platit tam, kde su cesty pretazene. Teda napriklad Pristavny most alebo centrum Bratislavy a D4 nech je kludne bezplatna. Aj ked elektronicke myto by na tento ucel (regulacie dopravy) bolo urcite efektivnejsie ako nalepky.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 05. Feb 2015 21:13

Fajn, vzdavam to, ak podla teba takmer dvojnasobna rychlost a ziadne semafory nie je nadstandard oproti normalnej mestskej ceste, tak sa nezhodneme.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 21:27

devil napísal:toto nemozes mysliet vazne, to potom by sme mal byt aj chlieb lacnejsi...

take nieco mozes strelit iba ty...ohladom debat o chlebe odporucam stranku chlieb.info, ak ta teda nezaujima, ze kolko km dialnic mas v baliku rocnej znamky

devil napísal:ale aj v okolitych krajinach sa karta zacina obracat, tvoj priklad z madarska uz nie je aktualny, od januara zacali brutalne okresavat pocet nespoplatnenych usekov, vratane vjazdov do BP cize cezpolny musia platit.

nic sa nezacalo obracat, priklad z madarska stale plati, nemaju spoplatnenu ziadnu cestu v meste a tiez ostali bezplatne tie casti dialnic pri BP, ktore sluzia na presun vozidiel v ramci mesta a uz vobec nemaju spoplatnenu cestu, ktora by prechadzala krizom cez mesto a rozdelovala by ho na dve polovice, pridali do spoplatnenia len tie useky, ktore boli v drvivej vacsine vyuzivane na transit resp. na dojazd na spoplatnenu dialnicu...v BA je to presne opak, drviva vacsina na D1 a D2 je presun v meste - odklonenie mimo centra a ma preto ostat nespoplatnena...[/quote]

devil napísal:vsade to ide smerom spoplatnovania. to nie je o tom ze sa ma nieco riesit. dialnica je dialnica aj ked je rychlost obmedzena na 90 km/h. preco sa chodi z karlovky do ruzinova po dialnici ? no asi preto lebo je to ovela rychlejsie ako cez centrum. a je mnoho obyvatelov BA ktory neplatia za znamku lebo mimo BA jazdia len vynimocne. beriem ze niekde nie je alternativa a nemali by sa spoplatnit tie kusky ciest s honosnym nazvom poloprofil RC, ale inac zadarmo dialnica len preto ze je akoze v intravilane je cudna kategoria...

cize podla teba sa nema nic riesit, len sa ma hlucho spoplatnovat, zaujimave, hlavne, ked vobec nemas sajnu, aky by malo spoplatnenie dopad...
ostatne uz len zopakujem, D1 a D2 na uzemi BA je tam len preto, aby sa tam presunuli vozidla z centra a aby bolo teda centrum ako tak prejazdne, a boli tam lepsie podmienky, vobec nejde o to, aby si tadial transit prasil 130, na to bude obchvat mimo mesta..cize, ako som uz pisal, kludne sa moze D1 a D2 v BA premenovat na cestu I. tr. a prekreslit na 3+3 bez odstavnych pruhov, ako to malo byt uz davno
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 21:41

ANDi napísal:Fajn, vzdavam to, ak podla teba takmer dvojnasobna rychlost a ziadne semafory nie je nadstandard oproti normalnej mestskej ceste, tak sa nezhodneme.

ok, tak len tak strelim, tak podla teba je nadstandard aj usek od tesca po Kovacovu a mal by byt spoplatneny...
to mi je jasne, ze sa nezhodneme, nakolko je tu pre nas vsetkych momentalne 50 eurko za znamku prakticky nic a kazdy z nas dialnicnu znamku ma, tak momentalne nam je to vlastne jedno, ak by boli tou znamkou spoplatnene aj 3ky, horsie by to bolo, keby sa malo platit myto za kazdy prejazd, to by vas tu potom vela menilo nazory, ze co spoplatnit a co nie :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 22:47

devil napísal:...ale aj v okolitych krajinach sa karta zacina obracat, tvoj priklad z madarska uz nie je aktualny, od januara zacali brutalne okresavat pocet nespoplatnenych usekov, vratane vjazdov do BP cize cezpolny musia platit...

tak pre teba osobne som pridal do galerie ten trend obracania karty a tu velku brutalitu, co sa podla teba stala v Madarsku...
cize v madarsku sa sice spoplatnilo viac usekov, ale pribudli regionalne dialnicne e-znamky, ktore su pre bezne osobaky za 5000 HUF za rok, co je v prepocte asi 16 EUR :shock:
Priklad, co vsetko je spoplatnene v Pestianskej zupe, cize v sirokom okoli Budapesti za 16 EUR za rok:
24627
zelene useky: bezplatne
hrube cervene: za 16 EUR na rok s e-znamkou pre Pestiansku zupu
:wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 05. Feb 2015 23:36

Tak strielaj dalej... Ano, ten zostavajuci 1,6 km usek je "tazky" nadstandard, ale nema paralelnu cestu. Stara cesta sa zrusila, ked sa dostaval ten kusok R1 pri Budci. Ale myslel som si, ze sa tu bavime o dialniciach v meste, nie o cestach 2+2 mimo mesta.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 23:42

to bol len taky priklad v tvojom okoli, za ktory sa podla teba ma platit a google mu nasiel aj alternativu
https://maps.google.sk/maps?saddr=Zvole ... z=13&via=1
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 05. Feb 2015 23:47

a ty si teda len za spoplatnovanie nadstandardu v meste? a mimo mesta nie?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 06. Feb 2015 16:34

Kanky napísal:a ty si teda len za spoplatnovanie nadstandardu v meste? a mimo mesta nie?

Uz neser :D Bavili sme sa o tom, ci je dialnica v meste nadstandard...

Normalnca cesta v meste ma mpr 50, v BA kazdu chvilu semafor a este sa tam motaju aj chodci. Na dialnici v meste je mpr 90 a vsetky krizovatky mimourovnove, tym padom je to nadstandard a mala by byt spoplatnena, okrem usekov kde nie je paralelna cesta. Tak sem neplet zase cestu mimo obce, ktora je sice 2+2 ale mpr je 90 ako na hociktorej inej ceste mimo obce. Ak si zabudol, tak pripominam, ze nadstandardne cesty mimo obce maju mpr 130.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 06. Feb 2015 19:51

ANDi, a co potom taka nabrezna v ZA, tiez nadstandard?
ale je to jedno, ja nadalej tvrdim, ze akoze dialnica na uzemi mesta BA nie je ziaden nadstandard, je to proste nutna potreba, aby tam taka cesta bola, situacia si ju proste vyziadala lebo len taka cesta moze realne pomoct centru odlahcit dopravu...proste, ina cesta sa tam nehodi, mozno akurat 3+3, ale ziaden nazov dialnica..ako som ti uz ukazal, v PL je daleko komfortnejsia cesta s MPR 110, 3+3 aj s odstavnym pruhom v Katowickej aglomeracii a je to cesta 2. triedy lebo maju rozum a nepotrebuju umelo navysovat pocet km dialnic a nie este tahat od ludi peniaze za tieto podla teba nadstandardy...

a devil uviedol nadherny priklad...madarsko a jeho Budapest aj s brutalnym spoplatnenim...a preco aj po brutalnom pridani spoplatnenych usekov okolo BP ostavaju VSETKY mosty cez Dunaj bezplatne? z toho 2 na velkorysej M0? Ved je tam dalsich tusim 7 mostov, po ktorych sa da prejst tiez bezplatne...Preco ich nespoplatnili, ked rocna e-znamka pre celu zupu stoji len 16 EUR? Ako to oni rozmyslaju?
Asi im slovo nadstandard nic nehovori :lol:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 06. Feb 2015 20:45

Aha, a kde su vysoke intenzity mimo mesta, tam dialnica nie je nutna potreba? Tam by sa teda podla tvojej logiky tiez platit nemalo.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 06. Feb 2015 21:47

aby sme to velmi uz nedomotali a nedotahovali sa, tak skusim zhrnut:
som za spoplatnenie dialnic pre vozidla do 3,5t tam, kde je to skutocna dialnica, cize, 2 profily, MUKy, odstavny pruh (aspon taky, aky je na R), rychlost 130 a viac (min. 100-110 kvoli nejakym veciam, ktore sa nedali inac riesit ako napr. tunel, ostrejsia zakruta - kratke obmedzenia, ktore sa aj tak nedaju vynat) a aby bola mimo mesta - sluzi v prevaznej miere transitu a nie ako komunikacia prisluchajuca mestu a jeho potrebam (presun vozidiel v ramci mesta)
v okoli Budapesti je momentalne pi x oko cca 300 km dialnic za 16 EUR na rok (z toho viac ako 65 km uplne bezplatne, v tom vsetky mosty cez Dunaj), ak bude v okoli BA takato rocna regionalna znamka povedzme za 15 EUR, tak suhlasim so spoplatnenim toho "nadstandardu" v okoli BA :D
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod 3pa3ck3 » 07. Feb 2015 10:54

Ak použijeme argument pre bezplatné cestovanie vlakmi - presun cestujúcich na železnice a odľahčenie ciest, tak môžme mať kľudne aj bezplatné diaľnice. Je predsa verejný záujem, aby sa čo najviac áut presunulo na diaľnice.

PS: Žijeme v 21. Storočí a diaľnice sú nutnosť, nie nadštandart.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod i15 » 07. Feb 2015 11:44

Pre plynulosť nie je dobré, aby po diaľnici jazdili všetci. Aj dnes majú zákaz vozidlá s rýchlosťou do 80km/h, aby tam nezavadzali a nevytvárali kolízne situácie.
Plynulosti prospeje aj to, keď nutnosť diaľničnej nálepky z diaľnice odfiltruje sviatočných vodičov
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 07. Feb 2015 12:21

i15, to uz prehanas, to vobec nie je uloha spoplatnenia ani nahodou, aj sviatocny vodic aj kazdy by mal vediet, ze ma ist viac ako 80 a ak teda dodrzi pravidla dialnice, tak nech tam je... neobmedzi plynulost o nic viac ako NA..a druha vec je to, ze na bezplatnych dialniciach na SK je aj tak v drvivej vacsine obmedzena rychlost, cize spodna 80 neplati...
a vobec dnes nemozes tvrdit, ze sviatocni vodici nejako zdrziavaju premavku na bezplatnych dialniciach
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 08. Feb 2015 12:06

Co sem pleties 3-4 krat vacsiu Budapest? Na SK su cesty:

mimo obce
mpr 90, urovnove krizovania = I. II. III. trieda su bezplatne
mpr 130, vsade MUK-y = dialnice a RC su nadstandard

v obci
mpr 50, urovnove krizovania... = bezplatne
mpr 90, vsade MUK-y... = ???

Zrazu to uz nie je nadstandard? Praveze dialnica v meste by mala byt spoplatnena o to viac, aby aspon cast obyvatelov donutila presedlat na MHD.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 08. Feb 2015 14:53

ok ANDi, dajme Budapest bokom, ked teda tvrdis, ze 3-4krat vacsia Budapest (300 km dialnic v okoli, z toho cca 65 uplne zadara, ostatok za 16 EUR) sa neda porovnavat s BA...

akoze dialnica v BA od Vajnor po Zahorsku Bystricu (D1+D2) rozdeluje BA cca na dve polovice +- (myslim tym, ze polovica ludi zije na jednej strane, polovica na druhej) na tom sa zrejme zhodneme...

poprosim ta, uved mi priklad mesta v Europe, porovnatelneho s BA, kde cesta (ci je to 2+2 alebo 3+3 atd...), ktora rozdeluje mesto, je spoplatnena...

ak take mesto nenajdes, znamena to, ze D1 a D2 v BA nie je ziaden nadstandard...nakolko v kazdom meste porovnatelnom s BA je minimalne 4prudovka s MUKami normalna bezna bezplatna zalezitost, len to mozno nie je chybne pomenovane ako dialnica a uz vobec to nie je nadstandard...

alebo, bude este jedna moznost: ze vsetci, co rozhoduju o spoplatneni ciest v tychto mestach sa mylia a ty aj devil mate pravdu :D
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod ANDi » 08. Feb 2015 18:11

Kanky ale neporovnavaj SK s Europou, ved tento stat je taky svetovy unikat ze az :D
Proste sa zhodneme, ze sa nezhodneme a uz tu ohladne tejto temy nemienim zas*erat forum :)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod Kanky » 08. Feb 2015 21:15

suhlas :)
ono, o spoplatneni sa este bude vela hovorit a patri to aj do tejto temy, nakolko sa to objavilo aj v studii
kym sa postavi obchvat BA, tak mozno zmenim nazor aj ja :) zatial by som sa ale orientoval a siel cestou ako staty Cesko, Polsko ci Madarsko
a osobne by som to spravil asi tak, ze na zaciatok by som nechal aj buducu D4 bezplatnu, aspon tak 2-3 rocky, nech sa tam ludia naucia jazdit a potom by som ju regionalne spoplatnil za par eurko :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: PPP na D4 a R7 (bratislavsky dialnicny okruh)

Odoslaťod devil » 09. Feb 2015 11:05

nic sa nezacalo obracat, priklad z madarska stale plati, nemaju spoplatnenu ziadnu cestu v meste a tiez ostali bezplatne tie casti dialnic pri BP, ktore sluzia na presun vozidiel v ramci mesta a uz vobec nemaju spoplatnenu cestu, ktora by prechadzala krizom cez mesto a rozdelovala by ho na dve polovice, pridali do spoplatnenia len tie useky, ktore boli v drvivej vacsine vyuzivane na transit resp. na dojazd na spoplatnenu dialnicu...v BA je to presne opak, drviva vacsina na D1 a D2 je presun v meste - odklonenie mimo centra a ma preto ostat nespoplatnena...


mozno preto nemaju spoplatnene dialnice kzizom cez mesto lebo take nie su...aspon o ziadnej neviem. pozri sa ja neviem kde je presne vylozena tabula ako zaciatok BP. ale karta sa obratila v tom ze tie prijazdy hlavnych dialnicnych tahov boli doteraz bez uhrady a odteraz su z uhradou. mozno sa im vyhnut da ale tie prip. alternativne trasy urcite nie su siroke 2x2 resp. 3x3 useky... cize 16 eur a ked jazdia aj na vychod tak uz je to 3-4x16 eur. skor pomohli tranzitu a zatazili lokalku. 16 eur je skutocne velmi mala suma ale vyssia ako 0 eur a na druhej strane na dialnici nemozu prekrocit hranicu zupy.

dalej platit sa musi tiez prakticky vsade na suvislych dialniciach. je toho dost, preto pisem ze brutalne okresavanie nespoplatnych usekov.... a tam su tiez cezpolny kt. jazdili gratis.

takyto to bol stav vlani a takyto je teraz, nie su spoplatnene nejake kusky ktore nenadvazuju na nic ani 4 pruhovky typu ako pri kovacovej, kt. si spominal. npr. cesta 21 pri salgotarjane ma 2x2 pruhy, ale su tam prechody pre chodcov, urovnove krizovatky. to nie je dialnicny standart.

http://www.tolltickets.com/country/hung ... lang=en-GB

http://www.toll-charge.hu/Road-network/ ... g?20150130

cize podla teba sa nema nic riesit, len sa ma hlucho spoplatnovat, zaujimave, hlavne, ked vobec nemas sajnu, aky by malo spoplatnenie dopad...


sajnu mame ale to nie je podstatne. ani netreba porovnavat BA s W, staci s PR a BP ktore pozname. tam sa nespoliehaju na to ze dialnice vyriesia dopravu a oni nemusia urobit nic. a tu vobec nenarazam na metro. ak by sa dialnica s estakadou (npr. namiesto estakady v prievoze mohol byt semafor alebo kruhac), tunelom, mostami mala premenovat na cestu I. tr. tak to potom sa mozu premenovat vsetky D/RC a budeme sa im vsetci skladat na nadstadartne sluzby. bude tu konecne realny socializmus a budes spokojny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.