Stránka 19 z 20

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 03:31
od bodrik
Neviem o tom, že by bol V.Stromček nejaký fachman, čo sa týka dopravy, aj keď časom môže začať platiť že prax robí majstra.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 11:24
od aquila
to sa nevylucuje, ani pociatok neni fachmann od dopravy.. ani figel nim nebol, o zmrzlinarovi nehovoriac..

kedze ale bratislavska skupina v ramci smeru ma na vrch, tak pociatek dostane nejaky velmi pekny flek aj v buducej vlade

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2016 16:10
od bodrik
To je pravda. Všetci vymenovaní boli zrejme ešte väčší laici. Najmä zmrzlinár/cukrár.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2016 17:44
od konstrukt
Väčšina ministrov je úplne mimo fachu, oni sú len také verejné bábky, viď prezident SR. Majú poradcov a kvalifikovaných ľudí, čo urobia zanich robotu a oni to len verejne komentujú,alebo podpisujú, inak nemajú žiadny význam. Na post ministra dopravy by pasoval napríklad generálny riaditeľ VÚD Žilina, ten by rozumel aj problematike a aj by vedel čo a očom rozpráva.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 15:44
od Andrej
V hlasovaní môžete ohodnotiť prácu Počiatka na MD :-)

Osobne ho hodnotím skôr pozitívne:
+ Rekordná rozostavanosť D a RC
+ Rozbehol najťažšie úseky a to nielen na D1
+ Žiadne rozsiahle zmeny po nástupe, prakticky pokračoval vo Figeľovej práci
+ Finančne zabezpečenie všetkých stavieb
+ Dočerpanie eurofondov 2007-13
+ Profesionálne rozbehnuté PPP na D4/R7 s dobrou cenou
+ Čiastočné odpolitizovanie ministerstva, bez zbytočného šturmovania stavieb pred voľbami (čo je však skôr práca riaditeľov na mindop, SSC či NDS)

- Zastavená Filiálka (osobne toto považujem za najväčšie mínus)
- Evidentné kartely a manipulácie vo veľkých tendroch (Zlatovce-Tr.Teplá, D3 Svrčinovec-Skalité, D1 HP-LL, R2 Pstruša-Kriváň, vylúčenie Skansky na D3 Strážov-Brodno, D1 Višňové a R2 ZV-Pstruša)
- Žiadna snaha znížiť ceny stavebných prác (napr. časovým rozvrhom tendrov, predĺžením doby výstavby), ktoré sa v poslednom období opäť dostali do astronomických výšok
- Takmer zbytočné investície (D3 Strážov-Brodno, extrémne predražené reko I/65, I/59 v najmenej potrebných úsekoch, atď)
- Turany-Hubová (ktorý minister na tomto úseku nepohorel, však? :-) )
- Žiadna snaha vyrokovať viac prostriedkov z fondov 2014-20
- Špekulácie zadĺžiť sa cez ďalšie PPP

Stručne napísané, veľa postavil, ale aj veľa preflákal. Budúci minister dostane rekordnú rozostavanosť (najmä po rozbehnutí D4+R7 a podpísaní tendrov na D1/D3), ale aj prakticky prázdnu kasu na ďalšie potrebné stavby.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 15:44
od Andrej
V hlasovaní môžete ohodnotiť prácu Počiatka na MD :-)

Osobne ho hodnotím, vzhľadom na našich doterajších ministrov, skôr pozitívne:
+ Rekordná rozostavanosť D a RC
+ Rozbehol najťažšie úseky a to nielen na D1
+ Žiadne rozsiahle zmeny po nástupe, prakticky pokračoval vo Figeľovej práci
+ Finančne zabezpečenie všetkých stavieb
+ Dočerpanie eurofondov 2007-13
+ Profesionálne rozbehnuté PPP na D4/R7 s dobrou cenou
+ Čiastočné odpolitizovanie ministerstva, bez zbytočného šturmovania stavieb pred voľbami (čo je však skôr práca riaditeľov na mindop, SSC či NDS)

- Zastavená Filiálka (osobne toto považujem za najväčšie mínus)
- Evidentné kartely a manipulácie vo veľkých tendroch (Zlatovce-Tr.Teplá, D3 Svrčinovec-Skalité, D1 HP-LL, R2 Pstruša-Kriváň, vylúčenie Skansky na D3 Strážov-Brodno, D1 Višňové a R2 ZV-Pstruša)
- Žiadna snaha znížiť ceny stavebných prác (napr. časovým rozvrhom tendrov, predĺžením doby výstavby), ktoré sa v poslednom období opäť dostali do astronomických výšok
- Takmer zbytočné investície (D3 Strážov-Brodno, extrémne predražené reko I/65, I/59 v najmenej potrebných úsekoch, atď)
- Turany-Hubová (ktorý minister na tomto úseku nepohorel, však? :-) )
- Žiadna snaha vyrokovať viac prostriedkov z fondov 2014-20
- Špekulácie zadĺžiť sa cez ďalšie PPP

Stručne napísané, veľa postavil, ale aj veľa preflákal. Budúci minister dostane rekordnú rozostavanosť (najmä po rozbehnutí D4+R7 a podpísaní tendrov na D1/D3), ale aj prakticky prázdnu kasu na ďalšie potrebné stavby.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 18:06
od michaelse
figel rozbiehal filialku len tak naoko pred volbamy bez studie realizovatelnosti ktoru vyzadovala eu,takze nemal financne kritie projektu a filialku zastavila eu komisia kedze to odmietla financovat nakolko to bolo naplanovane neefektivne a efekt by nezodpovedal vynalozenym prostriedkom a projekt bol totalne podriadeny developerom ktory vydierali blokovanim procesu a schvalili im vsetky zmeny a pripomienky

je len dobre ze sa to v tom formate nerealizovalo a celkovo nieje nevyhnutne aby sa to realizovalo,samotna sucasna siet ma v sebe velky nevyuzity potencial len ju treba modernizovat a porobit dalsie zastavky

s ostatnymi bodmi plusov a minusov pociatkovej prace zhruba suhlasim

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 19:49
od i15
ja som dal za 3
najväčšie negatívum je, že verejné obstarávania sa stále neskutočne naťahujú

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2016 20:34
od michaelse
ja tak isto 3,,jednu vec vyzdvihnem,prvy kto dokazal naplno rozbehnut visnove

a najvacsie negativum je vyhodenie najlacnejsich ponuk v tendroch a hlavne zeleznica v trencine,to je velka skvrna ktora sa neda odpustit

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2016 07:56
od ANDi
Co trepete... Figel snad zastavil Visnove?!

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2016 08:02
od ecce
Nic by mi az tak velmi nevadilo, ale velmi negativne som vnimal to, ako strasne forsiroval vylucovanie za nizke ceny a az prehnane ovhajoval vylucovania za kartely. Pre mna to bolo symptomatickou ukazkou, ze to nebola co najnizsia cena a teda aj co najvacsia vystavba, co je najdolezitejsie. Ale ze to robia tak okato, pre mna prekvapenim bolo.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2016 15:16
od Vlados
Andrej, toľko pozivít by som ani netipoval ;)
Počiatek je len nastrečná osoba...

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2016 16:29
od aquila
Andrej napísal:V hlasovaní môžete ohodnotiť prácu Počiatka na MD :-)

Osobne ho hodnotím, vzhľadom na našich doterajších ministrov, skôr pozitívne:
+ Rekordná rozostavanosť D a RC
+ Rozbehol najťažšie úseky a to nielen na D1
+ Žiadne rozsiahle zmeny po nástupe, prakticky pokračoval vo Figeľovej práci
+ Finančne zabezpečenie všetkých stavieb
+ Dočerpanie eurofondov 2007-13


toto by som skor pripisoval k tomu tretiemu bodu, kedy nechal rozbehnute veci co rozbehol figel, ze nerobil velke zmeny, ale tak pociaotk je tym znamy. ani po miklosovi v podstate temer nic nemenil, nedosadzoval ludi az par vynimiek.
takze to je paradoxne to najlepsie co mohol urobit

Andrej napísal:+ Čiastočné odpolitizovanie ministerstva, bez zbytočného šturmovania stavieb pred voľbami (čo je však skôr práca riaditeľov na mindop, SSC či NDS)


toto je u mna velke minus, lebo nedotiahol tu najdolezitejsiu vec a to zlucenie SSC a NDS.
v tom vidim najvacsi problem.

potom mi pride uplne zvratene, ze NDSka ide z jedneho najmu do druheho, pricom ma kvantum aj pozemkov/budov v ramvi BA.

napriklad preco si NDSka nepostavi patricnu centralu na domkarskej ? ma tam obrovsky pozemok a moze tam byt aj rozisreny centralny "velin" riadenia dopravy, spolu s cajtami ..

Andrej napísal:+ Profesionálne rozbehnuté PPP na D4/R7 s dobrou cenou


toto mal skor stastie, zase s bodom 3 hore. zjavne nechal sutaz len bezat a neboli tam take korupcne tlaky ako za vazneho PPP 1 az 3.. .

Andrej napísal:- Zastavená Filiálka (osobne toto považujem za najväčšie mínus)


tu sa neznodneme, ja to osobne povazujem asi za najvacsie plus, osobne kedze vyhral tender dream team, som necakal, ze to stopnu, kedze na to defacto mali aj eurofondy ..

ten projekt filialky bol zly na viacerych urovnach.

velke plus skor vidim, ze sa rozbehla seriozna studia uzla Bratislava, ktora podla podkladov je docela dobra.
aj ked keby urobili novu stanicu na krizovani, bolo by to este lepsie, ale stale je to velky posun.
uz len podla vysledkov stavat a koordinovat to s mestom a TIOP, ktore idu do vystavby

Andrej napísal:- Evidentné kartely a manipulácie vo veľkých tendroch (Zlatovce-Tr.Teplá, D3 Svrčinovec-Skalité, D1 HP-LL, R2 Pstruša-Kriváň, vylúčenie Skansky na D3 Strážov-Brodno, D1 Višňové a R2 ZV-Pstruša)
- Žiadna snaha znížiť ceny stavebných prác (napr. časovým rozvrhom tendrov, predĺžením doby výstavby), ktoré sa v poslednom období opäť dostali do astronomických výšok
- Takmer zbytočné investície (D3 Strážov-Brodno, extrémne predražené reko I/65, I/59 v najmenej potrebných úsekoch, atď)


to je "dan" za to ze tu bol SMER.. to je obrovske minus .. lebo tie uspory by naskrabali na 1-2 seriozne useky napriklad na R2

Andrej napísal:- Turany-Hubová (ktorý minister na tomto úseku nepohorel, však? :-) )


pritom, keby sa nasiel niekto rozumny a odstavil dopravoprojekt, tak uz sa davno mohlo stavat ..
takto neocakavam zaciatok ani v roku 2019 ..

Andrej napísal:- Žiadna snaha vyrokovať viac prostriedkov z fondov 2014-20
- Špekulácie zadĺžiť sa cez ďalšie PPP


to je fakt, naopak z eurofondov na dopravu zmizla miliarda euro v prospech kde akych pseudo programov na prepranie penazi ...

dalsie PPP je skor spekulacia.. a zrejme nebudu, dufam ..

a suhlas s i15, po poslednych zakonnych zmenach sa verejne obstaravanie natiahlo doslova na roky .. a to aj ked je to zlty FIDIC a pozemky vykupene.. ked si zoberieme, ako rychlo figel preklopil PPP na obstaravanie .. az nechapem, ako to zvladli na ministerstve .. a to nehovorim o tych super cenach.. z ktorych uz ani fico nemohol vykorculovat ..

inak celkovo a vzhladom k uplne mizernych predchodvom mu davam za 2. ked to tak blbo poviem, figel mal asi stastie na ludi co boli na ministerstve, takze ten mi pride lepsi, ale pociatok ma zase body, ze to neposral ako vazny, ked sa realne skoro 3 roky nic nerobilo .. a kvoli zbabranemu PPP sme prisli realne o 3-5 rokov

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 12:20
od vladik67
caste zmeny v základných veciach ako priorita tras a odklady terminov výstavby, tak ja sa uz kvalitnych ciest nedožijem, lebo .... (raz geologia, inokedy vyťaženosť, slabá rentabilita k počtu vozidiel a boh vie čo ešte, hlavne ze pred volbami sluby a akosi výstavba najprv Z-V severom a nasledne sa zahustuje postupne kazdy horsky priechod a nutna vystavba na tychto miestach ako predlzenie R1, vystavba R3, dovtedy pojdu kvazi podniky na UA a potom uz cesty vobec nebude treba a mozno budete vy mladsi s autami uz lietat, tak sa odialuje Sorozka, obchvat KE, trasa juhom), čiže z mojej strany a okolia RV a KS si zasluzi len 5.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 13:42
od Pacho
celá práca MD je založená, len vyhováraní sa prečo sa to nedá. snáď na slovensku neexistuje cesta, ktorá by nebola zdevastovaná s výtlkmi a pokazenými mostami po životnosti. Ak nemám pravdu skúste ma vyviesť z omylu, bol by som veľmi rád.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 28. Feb 2016 23:08
od granite01
konstrukt napísal:Väčšina ministrov je úplne mimo fachu, oni sú len také verejné bábky, viď prezident SR. Majú poradcov a kvalifikovaných ľudí, čo urobia zanich robotu a oni to len verejne komentujú,alebo podpisujú, inak nemajú žiadny význam. Na post ministra dopravy by pasoval napríklad generálny riaditeľ VÚD Žilina, ten by rozumel aj problematike a aj by vedel čo a očom rozpráva.


Jasne, GR z VÚD Žilina...ten by sa tam hodil, pretože aj teraz kecá v telke len to čo sa páči vláde, keďže jeho ústav je závislý od projektov pre štátne inštitúcie. Ten by bol super pre všetky lobistické skupiny :lol:

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 21:05
od Krampus
Ja som dal 4.
- je vobec nejaky tender ktory sam rozbehol aj ukoncil? Myslim na nejaky usek, nie privadzac alebo MUK.
- Nepohol vobec s usekom Turany - Hubova
- Hubova - Ivachnova, keby sa tam sutaz netahala 2 roky, len aby to mohli priklepnut 4. najlacnejsej ponuke, uz sa teraz mohol razit aj predlzeny tunel Cebrat.
- Ziadne nove obchvaty miest a obci na cestach 1. triedy.
- vysoke ceny/km - Myslim, ze za tymi vysokymi cenami je aj to, aby sa dalo povedat, ze sa vycerpali fondy na 100%, lahsie viac zaplatit ako rozbiehat nove useky.
- vzdy ked bol problem (napr. pad mosta v Ilasovciach), tak sa cakalo nez doleti naspat z dovolenky.
- Rekordna rozostavanost bola z casti kvoli meskajucim usekom
- ziadne penale za omeskanie pri stavbach, vzdy sa nasla vyhovorka
- tender na PPP, tak to vyhodnotenie ci sa oplati stavat klasicky alebo PPP mohlo prist aj skor, ako ked uz rok bezala sutaz a bol vybrany vitaz. Potom pridu so sumou 62 mil € o ktoru mohol byt obchvat lacnejsi, keby sa to sutazilo inak, ale uz sa to nestiha, lebo vsetko bolo zamerane doteraz na PPP
- ziadne porovnanie, ze co by doprave v BA pomohlo viac

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 23:06
od LubosG
Krampus, ja som dal Počiatkovi 2-ku, no s tým čosi napísal musím len súhlasiť, trocha som ho asi "precenil", možno tak za 3 by si zaslúžil. Najmä mi vadí to veľmi časté odsúvanie, predlžovanie viacerých vecí, procesov - vyhlásenie tendrov, ich vyhodnotenie, podpis PPP D4, všetko ide ako v spomalenom filme :( .

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2016 23:19
od Yoggy52
Krampus napísal:- Ziadne nove obchvaty miest a obci na cestach 1. triedy.

Napr. Bardejov... :)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 02. Mar 2016 17:48
od Krampus
Na ten
Yoggy52 napísal:Napr. Bardejov... :)


Priznam sa, ze na ten som zabudol, ale este nie je hotovy, co nie je hotove a otvorene pre verejnost by som nepocital, lebo nevieme na kolko sa stavba moze natiahnut, aj ked tu to vyzera s priebehom prac asi ok :)

na znamke to ale nic nemeni.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 09:15
od bodrik
Zo stavieb obchvatov miest na cestách 1.triedy, stavia sa aj obchvat Brezna, resp. ako to vyzerá s tou stavbou?

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 19:08
od ANDi
Tak to pozor, stavia sa asi tretina obchvatu BR, to riesi minimum problemov.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 19:14
od aquila
a este sa stavia velmi dietna verzia oproti planom, aj ked lepsie ako nic a nejkao zacat treba

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 21:15
od johhan
Ja Počiatkovi 2+, keďže vieme ako musel čeliť Vážneho tlaku a Vážnym zavšivavené ministerstvo mu ale vôbec nepomáhalo. A iné drobnosti ... :-)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 14:02
od cargobull
treba aj tu upravit datum

admin: upravene