Stránka 96 z 261

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2015 17:32
od mareks96
i15 napísal:ja sa navážam? práve že mi je ľúto ľudí za pásom, ktorí žijú "vraj" na bohatom západe

ale tie 3 roboty snáď nemyslíš vážne


Schvalne som s odpovedou pockal. Trafene husi uz zagagali. Teba som pochopitelne nemyslel. A ano viac zamestnani je normalna vec, jedno na plny druhe na ciastocny uvazok

DrX: ak by... Ak by sa stavalo na juhu mal by si juzne prepojenie, ale ty ho nemas tym padom ked v BA neni ponuka na najomne byty, tak sa ludia musia bohuzial zadlzovat...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2015 23:06
od fh
devil napísal: myslim domacich ktory maju vlastne byvanie z cias socializmu. ake zivotne naklady su pre nich vyssie ? potraviny a energie su prakticky vsade rovnake. potom mozu mat 2 roboty alebo jednu nadpriemerne platenu ale to nie su na 8 hodin denneporiadne neuziju.


Manipulacia...ako vzdy. Takze ti co maju vlastne byvanie z cias socializmu , tych su desattisice a maju deti a tie su dospele a chcu vlastne byvanie a uz kupuju byty 1600-2300 eur za meter stvorcovy..to si samozrejme zamlcal lebo sa ti to nehodi do tvojej jednostrannej propagandy.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2015 11:38
od devil
aj to je pravda. ich rodicia maju aj tak lepsie paky im pomoct ako rodicia niekoho na vychode kde zarabaju minimum. a stale je to mensina obyvatelov BA.

propagandu v tejto teme si predstavujem trochu inac, a urcite na inom fore... :roll:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2015 20:30
od Kanky
najlepsie je aj tak to rozdelovanie, ze blavaci to, vychodniari to, kysucania tamto, ludia na juhu zasa nieco ine...dokazete ludi na SK rozdelit na viac podskupin ako je vobec narodnosti v Europe...Europa sa zjednocuje ale Slovakov rozdelujete na co najviac skupin aj s pomenovanim a dokonca aj presne viete, ze co ktori ako robia...neviem, ci je to na plac alebo na smiech
dnes staci len chciet a vyuzivat situaciu aku nasi rodicia nemali

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2015 11:44
od fh
Aj s tou pomocou rodičov je to relatívne, navyše pomôcť kúpiť byt niekde za 30000 a v Bratislave za 100000 je rozdiel .
Kanky to delenie si robia ludia sami ked sa oznacuju kto su..aj ty tu sam seba oznacujes za vychodniara, takze co je na tom zle :-)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2015 13:48
od devil
a preto sa masivne stahuju do okolia BA kde je byvanie lacnejsie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2015 15:02
od fh
To isté aj v Košiciach...bežný jav

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2015 15:55
od mareks96
Suburbanizacia je bezny jav dokonca aj na zapade

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2015 11:46
od Kanky
fh napísal:...Kanky to delenie si robia ludia sami ked sa oznacuju kto su..aj ty tu sam seba oznacujes za vychodniara, takze co je na tom zle :-)

zle si ma pochopil, ja som narazal na to, ze ako sa pise, ze co ludia robia, nie ze odkial povodne pochadzaju...ty si to prekrutil :)
ja som napriklad nikdy nenadaval, ze blavakom nalievaju, ziline nalievaju...atd...o tomto som pisal, ze sa porozdeluje a najlepsie, aby ja som mal a ini nie..a stazovat sa potom, ze to tejto skupine nedaju a inej ano a potom tato skupina robi inac ako ina...
ja seba oznacujem za vychodnara, cize po nasom :) nie za vychodniara...ale len kvoli tomu, ze kde som sa narodil, to som si nevyberal, o tomto rozhodli rodicia :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2015 11:47
od Vlados

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2015 20:57
od i15
dobrý článok, škoda že zostal bez komentára

Talianska vláda v 60-tych rokoch minulého storočia podporila vybudovanie diaľničného spojenia severu a juhu krajiny s očakávaním, že to prekoná ekonomické zaostávanie južných regiónov.

Prinieslo to však nečakané a negatívne vedľajšie efekty. Malé a stredné firmy na juhu Talianska neboli pripravené na väčšiu konkurenciu zo severu. A tak namiesto presunu výrobných kapacít a vzniku nových pracovných miest došlo napríklad v Kalábrii k opačnému procesu.


čo sa môže stať u nás? vybudovaním diaľnice sa viacerým východniarom oplatí jazdiť na týždňovky do Bratislavy, čím sa na východe zvýši nezamestnanosť a maslo Rajo lacno dovážané z Nemecka zničí východoslovenské mliekarne

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2015 22:49
od Kanky
zvysenie nezamestnanosti na vychode mi akosi nekoresponduje s tym, ze viaceri vychodniari budu jazdit na tyzdnovky do BA...to skor bude viac nezamestnanych blavakov :lol:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 05:27
od i15
keď bude na východe počas týždňa menej ľudí, tak tam bude menší dopyt po službách

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 08:11
od granite01
i15 napísal:dobrý článok, škoda že zostal bez komentára

Talianska vláda v 60-tych rokoch minulého storočia podporila vybudovanie diaľničného spojenia severu a juhu krajiny s očakávaním, že to prekoná ekonomické zaostávanie južných regiónov.

Prinieslo to však nečakané a negatívne vedľajšie efekty. Malé a stredné firmy na juhu Talianska neboli pripravené na väčšiu konkurenciu zo severu. A tak namiesto presunu výrobných kapacít a vzniku nových pracovných miest došlo napríklad v Kalábrii k opačnému procesu.


čo sa môže stať u nás? vybudovaním diaľnice sa viacerým východniarom oplatí jazdiť na týždňovky do Bratislavy, čím sa na východe zvýši nezamestnanosť a maslo Rajo lacno dovážané z Nemecka zničí východoslovenské mliekarne



Myslim, že o tomto efekte som niekedy davno pisal aj tu na fóre.
Je to pravda, nie je to len o dialniciach, ak sa múdri a šikovní ľudia v regiónoch nespoja a nebudú budovať a podporovať podniky v regiónoch, tak potom sa stane presne to, čo sa stalo v Taliansku. Diaľnica skráti čas presunu materiálu a ľudí a tým pádom podniky zo západného slovenska budú môcť rýchlejšie, efektívnejšie konkurovať podnikom z východného Slovenska (vlastne aj rýchlejšie obslúžia Slovensko).
Samozrejme pracovať v regióne dlhodobo aj s podnikateľmi si vyžaduje nápady, invencie a veľa praktického premýšlania a menej politikárčenia . . . a vyžaduje si to vypracovať dobré stratégie a investovať rozumné peniaze . . . ale nie rok alebo dva, ale kontinuálne pracovať na tom 5-10 rokov a potom sa možno dostaví aj nejakí pokrok.
Ako dobrý príklad by som zobral Gemer a Malohont = sú tam úžasné prírodné krásy, historické pamiatky (ktoré chátrajú). A pritom celý ten región nemá dostatočne podporovanú koncepciu, peniaze na opravu pamiatok a veľa super možností je tam nevyužitých. A ani R2 to nevyrieši. . .

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 11:02
od Kanky
i15 napísal:keď bude na východe počas týždňa menej ľudí, tak tam bude menší dopyt po službách

tym chces povedat, ze ak by sa ludia z vychodu zacali hufne vracat domov, tak tym znizis nezamestnanost?
myslim, ze to nie je o presune ludi...ved ked sa presunie nezamestnany clovek z vychodu do BA a bude tam pracovat, tak tym nezamestnanost na vychode znizis...ak sa presunie zamestnany, tak uvolni poziciu nezamestnanemu - zasa by to znizilo nezamestnanost na vychode resp. kdekolvek
ak chces vyuzivat sluzby, potrebujes prijem, musis byt teda zamestnany...sluzby teda vyuzivaju zamestnani ludia, ktori dostavaju mzdy a mozu ich minat...presunom ludi do BA by sa prazdne prac. miesta zaplnili dalsimi, ktori by dostavali mzdy a drzali by tak sluzby...
alebo si myslis, ze sluzby drzia nad vodou ludia so socialnymi davkami?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 15:57
od peterle
To je komplex predpokladov. Vláda, región, dopravná dostupnosť. Keď tu bude vláda nepriateľská investorom ako teraz, tak diaľnica nepomôže. Spomeňme ako sem prúdili investície za Dzurindu a čo teraz? Aj keď dnes už asi nie sú časy, kedy by do strednej Európy masívne prichádzali veľké investície, ale stredné a malé idú teraz väčšinou k susedom. Keď nebudú ľudia v regiónoch šikovne pracovať na rozvoji, od župana, až po podnikateľov, tiež diaľnica nepomôže. Takí postkomunistickí neschopáci prirastení ku kreslám, ako Trebuľa a Chudík, neviem ľudia ich asi volia len zo zvyku, tí to nedokážu. To je stará bolševická škola, čakajú čo im pošlú z BA a Bruselu. Plus rómsky problém, plus zadĺžená socialistická EU, plus Putin za pred bránami :D.... nevidím to optimisticky.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 16:14
od i15
Kanky napísal:.sluzby teda vyuzivaju zamestnani ludia, ktori dostavaju mzdy a mozu ich minat...presunom ludi do BA by sa prazdne prac. miesta zaplnili dalsimi, ktori by dostavali mzdy a drzali by tak sluzby...
alebo si myslis, ze sluzby drzia nad vodou ludia so socialnymi davkami?


aj nezamestnaný človek potrebuje služby - oblečenie, holičstvo, základne potraviny, krčma

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Apr 2015 20:39
od Vlados
s tou krčmou sa dá súhlasiť. Prídeš do krčmy kto si chce čosi prirobiť? a nikto sa od jedného celodenného piva nepohne... potom vrtulníkom musíš voziť materiál vo vreckách. Veľakrát nezamestatní si už na ten stav zvykli a nechcú už zmeniť.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2015 12:57
od Kanky
i15 napísal:
Kanky napísal:.sluzby teda vyuzivaju zamestnani ludia, ktori dostavaju mzdy a mozu ich minat...presunom ludi do BA by sa prazdne prac. miesta zaplnili dalsimi, ktori by dostavali mzdy a drzali by tak sluzby...
alebo si myslis, ze sluzby drzia nad vodou ludia so socialnymi davkami?


aj nezamestnaný človek potrebuje služby - oblečenie, holičstvo, základne potraviny, krčma

a kolko ludi teda podla teba z vychodneho SK do BA odide, ked bude kpl dialnica? co sa im na tom oplati oproti dnesnej situacii? ze usetria niekolko minut (nech je to aj hodina, aj to je nic) cestovanim oproti dnesku?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2015 15:01
od devil
dialnica nema vplyv na migraciu prec. ludia odchadzat budu aj po cestach III. tr. dialnica ma vplyv na tok tovarov. za dzurindu islo gro investorov na zapad a investori si povedali ze vsak nech pracovna sila pride ku nim. a iste, je to komplex problemov lebo investor aj tak nemusi prist tak akoby neprisiel ani na zapad keby popri dialnici stat neponukal odpustenie dani atd... no a co sa tyka podpory maleho podnikania tak tam sice dialnica nie je uplne nutna resp. nie do takej extremnej miery ako pre iste odvetvia, kedze na male vzdialenosti je aj uspora casu mala.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2015 10:05
od devil
http://ekonomika.sme.sk/c/7789214/narod ... tatne.html

ja nie som proti tomu aby sa postavil nejaky stadion. naozaj nie. keby BA nebola excentricka by mi nevadilo ze je jeden narodny stadion za statne. je to aj reprezentacia Sk, pasienky su strasna ostuda. ale takto je to dobry o***. to potom nech postavia 3 mensie stadiony v BA, KE a BB a ten ZA kt. splna parametre nech vylepsia.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2015 17:17
od okorec
na slovenske pomery staci, aby bol stadion pre medzistatne zapasy v Trnave, ktory sa stavia, v Ziline, ktory uz je postaveny (ani ho netreba nejako vylepsovat podla mna) a treti na vychode (ci uz Presov alebo Kosice) velkostou 8-12 tisic.

a mimochodom to je velmi nenapadne, ze Kmotrikovi nevysiel tah s dosadenim Knazka do uradu a zrazu sa mu neoplati "podnikat" stavbou stadiona.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2015 21:45
od peterle
Chorvátsku diaľnice veľmi nepomohli.

http://tomasmeravy.blog.sme.sk/c/380618 ... ml?ref=tit

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2015 14:33
od devil
clanok hodny miklosovho poradcu. krajiny strednej a vychodnej europy maju praveze najvacsi podiel priemyslu kym zapadna europa ma vyssi podiel sluzieb. takisto polnohospodarstvo a potravinarstvo su silne podporovane pretoze oni si na rozdiel od nas uvedomuju multiplikacne efekty - vlastna produkcia, tvorba vlastnej krajiny, zamestnanost, dane, a samozrejme zisky ktore zostanu u nich. nam to netreba my si vsetko dovezieme.

dialnice pomahaju ich turizmu ako u nas automobilovemu priemyslu. keby neboli mali by sa este horsie. jedine ze by vsetko to zadlzovanie bolo sposobene vystavbou dialnic co teda silne pochybujem. clanok uplne mimo z prostredia ktore nevie oslovit ani len normalne zmyslajuceho pravicoveho volica.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2015 22:45
od granite01
No vidíte, mne sa tento článok celkom páči, aj keď je v ňom dosť všeobecných fráz. Inak to s dialnicami je pravda v tom, že ani 100km prevŕtaných kopcov a 1000km mostov na dialniciach nezvýšia dlhodobo potenciálny HDP Slovenska. . . ak ľudia nie sú motivovaní využiť dobre potenciál, ktorý v nás je.