Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Jún 2015 22:03

1/2 profil D4 z 3+3 = 1+2 alebo 2+2 bez odstavného pruhu
(ak nemám na norkový kožuch tak si kúpim flisku :wink: )
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 24. Jún 2015 06:54

Kludne aj PPP, ale nie za 4 miliardy, ked su stavebne naklady 1,3, tak by PPP malo byt max 2,6. A aj toto dvojnasobne predrazenie by malo byt len v pripade, ze doba vystavby bude podstatne kratsia ako pri normalnom tendrovani.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Jún 2015 10:55

Devil Bratislava je čo sa týka cestnej siete poddimenzovaná a nedostáva ani financie na jej rozvoj, Brno má dvojnásobný rozpočet a to je Bratislava väčšia, lebo tu zakomplexovaní trapkovia ako je aj Fico si sem chodia akurát naplniť mocenské ambície alebo bankové účty a aby sa zapáčili svojim voličom z valalov, žochárov a horehronia tak Bratislave škodia ako vedia.


to nikto nespochybnuje ze je poddimenzovana voci brnu npr. ale je otazka preco, pretoze ja si myslim ze npr. bezne slovenske mesto s 20.000 obyvatelmi tiez nedostava tolko ako bezne ceske mesto s 20.000 obyvatelmi, to je to ze mozeme mat skvele hádépé ale to ze automaticky sa tym zlepsuje zivotna uroven je dzurindovsko-miklosovsky nezmysel - vid clanok dole. pozri si prijmy ceského rozpoctu a porovnaj si to so slovenskym rozpoctom. ked su nizsie pijmy su nizsie aj transfery a dotacie. a nezastavam sa sposobu pisania DrX, ale ze BA tazila najma z toho ze je blizko viedne je proste fakt. a uhorsko si zacal spominat ty ked si sa odvolaval ze BA bola korunovacne mesto. ale tiez je faktom ze vidiek bol viac rozvijany za R-U aj za CS ako teraz.

ale aby sme neboli uplne off tak znova - BA spolu s KE mala aj ma svoje zdroje v ODP. bud si za to postavi trate a terminaly alebo to presustruje na podzemnu megalomansku stanicu 3 zastavky od hlavnej stanice. to je vsetko o tom istom, vela rozumnych projektov alebo kysucke estakady, zilinske, donovalske, karpatske a dunajske tunely. a sice KE maju hanebnu realizaciu projektov ale koncepne su vyssi level ako BA.

http://auto.sme.sk/c/7834344/takmer-sto ... nicia.html

Vlados, urcite pomoze ked auta pojdu po bajkalskej namiesto gagarinovej. to ze ak bude viac aut tak bude problem na bajkalskej je druha vec. ale BA nenafuknes takze sme zase pri tom ze treba riesit kolajovu dopravu spolu s MHD.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 24. Jún 2015 13:20

Tak pre Bratislavu blízkosť Viedne neznamená len výhody. Skôr jej poloha ako prirodzenej križovatky veˇkých obchodných ciet ako aj Dunaj a teda je to aj prístavné mesto. Plus samozrejme okolo vysoko rozvinuté regióny a vlastne rýchla dostupnosť k Západu ale aj k Jadranu a Alpám ale tie dve posledné sú výhodou pre jej obyvateľov :wink:
Možno by bolo fajn si porovnať akým mechanizmom dostávajú peniaze obce a mestá v ČR a u nás. Nevýhodou pre BA je že v skutočnosti tu je o veľa viac ľudí ako ukazujú výsledky sčítania a trvalý pobyt.Za nich nedostane ani cent, to je holý fakt.

Tú stanicu čo si spomínal to je nie ani tak chyba mesta ale nenažranosť korumpujúcich subjektov ktoré to takto navrhli aby vyžrali eurofondy.Sme na Slovensku a nie je dôvod pochybovať že by to tak urobili aj inde keby mali na to príležitosť. A vďaka za Brusel čo to stopol aj keď tí čo ho ho nenávidia si neuvedumujú že radšej bruselský úradník ako slovenský skorumpovaný úradník.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Jún 2015 14:40

mna by zaujimalo nielen akym mechanizmom ich dostavaju ale ake ine prijmy este maju a na zaklade coho. najma vacsie mesta...pride mi rozumne ak vo vacsom meste sa toci vacsi objem penazi aj vdaka tomu tam byva viac ludi z inakadial tak mesto z toho tiez nieco ma bez toho aby to tieklo aj cez statnu kasu.

zase opakujem nikto tu nespochybnuje to ze v BA ziju ludia aj bez trvaleho pobytu co poskodzuje BA mestsku kasu ale BA podnikatelske subjekty z toho zase tazia, platia dane a maju vdaka tomu ze trh sa ludmi z vidieka nafukol velke moznosti a velke prijmy ..., takisto prijmy operatorov, retazcov, plynarov, elektrarni su "BA prijmy" lebo tieto firmy su registrovane v BA. alebo nas monopolny vyrobca PHM vyraba v BA ale predava na celom Sk a teda spotrebne dane a DPH co su dokopy velke peniaze sa platia na celom Sk.

alebo potom treba zakonom nariadit ze ak chce firma posobit v danom kraji musi tam byt registrovana, bude npr. 8 SPP, 8 timobajlov atd., to by npr. KE, BB a NR kraje dostali velky balik vdaka poplatkom z tranzitu plynu lebo tadial vedie rura....koniec ironie. :arrow:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 25. Jún 2015 20:22

Keď už sa tu hádate o tom koľko má ktoré mesto rozpočet a ako je strašne BA ochudobňovaná na úkor SR tak sa treba pozrieť aj na dlhodobé hospodárenie miest, nechopnosť politikov a zastupitelstiev. Keď prídem do BA mám pocit, že sa tam len kradne a peniaze sa asi prepadávajú do kanálov. Keby idú tam kam majú tak BA vyzerá ináč. To platí aj pre iné mestá. Nitra má rozpočet 40 miliónov a zastupiteľstvo nie je roky schopné ani len chodníky opraviť.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod juraj1 » 16. Júl 2015 16:36

devil napísal:mna by zaujimalo nielen akym mechanizmom ich dostavaju ale ake ine prijmy este maju a na zaklade coho. najma vacsie mesta...pride mi rozumne ak vo vacsom meste sa toci vacsi objem penazi aj vdaka tomu tam byva viac ludi z inakadial tak mesto z toho tiez nieco ma bez toho aby to tieklo aj cez statnu kasu.

zase opakujem nikto tu nespochybnuje to ze v BA ziju ludia aj bez trvaleho pobytu co poskodzuje BA mestsku kasu ale BA podnikatelske subjekty z toho zase tazia, platia dane a maju vdaka tomu ze trh sa ludmi z vidieka nafukol velke moznosti a velke prijmy ..., takisto prijmy operatorov, retazcov, plynarov, elektrarni su "BA prijmy" lebo tieto firmy su registrovane v BA. alebo nas monopolny vyrobca PHM vyraba v BA ale predava na celom Sk a teda spotrebne dane a DPH co su dokopy velke peniaze sa platia na celom Sk.


Z toho, že podniky, či už súkromné alebo štátne, sídlia v BA, nemá mesto priamo žiaden finančný príjem. Dane zo zisku idú do štátneho rozpočtu. Takisto poplatky za tranzit plynu sú v najlepšom prípade príjmom štátu, z ktorého nemá nič tak Bratislava ako aj iné mestá či regióny.

Čo sa týka zle nastaveného financovania samospráv, tak to je problém všetkých obcí, ale Bratislavy obzvlášť lebo:
1. Dotácia z dane z príjmu FO sa rozdeľuje podľa štatistického sčítania ľudu, čo je mierne povedané nepresné. Pritom by absolútne nebol problém vychádzať z evidencie trvalého pobytu, ktorú má predsa štát k dispozícii. Pre BA by to znamenalo rozdiel cca +30000 osôb. Navyše ľudia s TP v BA pribúdajú každoročne zatiaľ čo cenzus sa robí raz za 10 rokov.
2. Štátne orgány za svoje pozemky neplatia obciam dane z nehnuteľností, pričom v BA je takýchto pozemkov ďaleko najviac.
3. Jedine BA má v správe cesty I.triedy na svojom území, čo predstavuje veľkú záťaž pre mestský rozpočet. Spravodlivé by bolo, aby sa o tietocesty starala SSC tak ako všade inde na SK.
4. Jedine BA (a myslím ešte KE) majú v správe cesty II. triedy, pričom všade inde tieto cesty spravuje príslušný samosprávny kraj. Pritom tieto mestá nemajú príjmy z dane za motorové vozidlá, ktoré zhrabnú BSK a KSK ale BA a KE z nich nevidia ani Euro (ak si odmyslím jednorazovo vyprosíkaný transfer 5 mil. minulý rok).
5. BA nedostáva žiadne financie na podporu funkcií, ktoré vyplývajú z jej štatútu hlavného mesta.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Júl 2015 18:43

Z toho, že podniky, či už súkromné alebo štátne, sídlia v BA, nemá mesto priamo žiaden finančný príjem.


mesto nie ale ludia zijuci v BA ano co su stale vacsinou bratislavcania.

1. Dotácia z dane z príjmu FO sa rozdeľuje podľa štatistického sčítania ľudu, čo je mierne povedané nepresné. Pritom by absolútne nebol problém vychádzať z evidencie trvalého pobytu, ktorú má predsa štát k dispozícii. Pre BA by to znamenalo rozdiel cca +30000 osôb. Navyše ľudia s TP v BA pribúdajú každoročne zatiaľ čo cenzus sa robí raz za 10 rokov.


to by BA kasu z biedy urcite nevytrhlo, ale inac suhlas

2. Štátne orgány za svoje pozemky neplatia obciam dane z nehnuteľností, pričom v BA je takýchto pozemkov ďaleko najviac.


to je to iste ako pri podnikoch statny organ z celoslovenskou posobnostou sidlaci v BA dava pracu zase prevazne bratislavcanom

3. Jedine BA má v správe cesty I.triedy na svojom území, čo predstavuje veľkú záťaž pre mestský rozpočet. Spravodlivé by bolo, aby sa o tietocesty starala SSC tak ako všade inde na SK.
4. Jedine BA (a myslím ešte KE) majú v správe cesty II. triedy, pričom všade inde tieto cesty spravuje príslušný samosprávny kraj. Pritom tieto mestá nemajú príjmy z dane za motorové vozidlá, ktoré zhrabnú BSK a KSK ale BA a KE z nich nevidia ani Euro (ak si odmyslím jednorazovo vyprosíkaný transfer 5 mil. minulý rok).


poprosim statistiku kolko % ciest v BA su tieto cesty a kolko mestske komunikacie, inac suhlas

5. BA nedostáva žiadne financie na podporu funkcií, ktoré vyplývajú z jej štatútu hlavného mesta.


kolko ju to stoji rocne?, mimochodom funkcie ako prevadzka npr. narodneho divadla, muzea atd. su pod MK SR teda plati to stat.

BA ma moznosti vyberat rozne miestne dane. v BA posobi mnozstvo podnikatelskych subjektov a tak ako stat aj mesto zije z toho vyzbiera na daniach. nejaka horna dolna nemoze zdanovat ked nema co zdanovat. BA ma co zdanovat.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 27. Júl 2015 12:27

http://komentare.sme.sk/c/7932420/nesro ... l?ref=njct

zaujimavy clanok, kto ma piano mohol by ho dat do MT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 11. Aug 2015 10:09

4. automobilka pride na Sk. takze par postrehov,

- pritiahla ju ficova vlada, cize padol mytus o tom ze len pravica dokaze pritahovat investicie
- prisla najma kvoli existenicii dodavatelom VW, stimulom, R1 a tiez pozemkom ktore sa vo velkom vykupovali na com sa podielal stat, cize preto lebo to bola priorita vlady, samosprava hrala malu rolu ak vobec
- velke plus ze ide o velku investiciu, dane, zamestnanost...,
- velke plus ze ide o NR kraj (znovu vyvratene tvrdenia ze v polnohospodarskom regione taketo nieco nemoze byt),
- velke minus ze budeme este viac naviazany na toto odvetvie,
- velke minus ze znovu to bude na zapade. toto je ale o to horsie ze ak sa tlacila na zapad kvoli jestvujucim dodavatelom tak novych az tak nebude potrebovat...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 11. Aug 2015 10:46

ak to ozaj pravda je to ozaj dobra sprava, aj ked si zahravame s osudom podobnym detroidom, ze ked opadne tento osial,ale zase je to stale lepsie ako nic a je fajn, ze sa to posunuol aspon trosku na vychod.

prinos R1 resp jej predlzenie je tam temer nulovy, kedze po nitru R1 tak ci tak bola, keby to postavili ZA nitrou, tak by som povedal, ano superpredrazene PPP na R1 malo aspon aky taky vyznam, takto to je len o tom, kde je velke volna plocha pozemkov blizko dialnice/RC

praveze na polnohospodarskej sa najlacnejsie stavanie .. bohuzial ..

uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 11. Aug 2015 12:03

To tretie velke plus, o daniach by som zatial pomlcal, nevies podmienky dohody, ake dlhe danove prazdniny a stimuly dostali...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kanky » 11. Aug 2015 12:27

A vieme presne place, ze kde to bude?
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 11. Aug 2015 12:39

tak zatial je to len v stadiu letter of intent, cize to neni ani konecne rozhodnutie...

aj ked co si myslim, co mohlo urobit istu ulohu je pritomnost hlinikarne v ziari (skoda, ze tam nedali aj fabriku, sak priestoru je tam dost), kedze v polsku, ani cechach ani madarsku pokial sa nemylim ziadna hlinikaren neni, a tato hlinikaren bude mat cim dalej tym vacsi vyznam, aj ked nebolo daleko od toho, ze dopadne ako hlinikaren v madarsku ..

a dalsie najblizsie hlinikarne su v nemecku, bosne a rumunsku, tusim nieco mensie je aj v slovinsku, ale to neviem ci este funguje ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cargobull » 11. Aug 2015 12:53

presne tak motorove bloky sa robia v ziari pre VW (2.0 TDi) aj Kiu (1.6 a 1.7)
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 11. Aug 2015 17:39

slovenský Detroit pokračuje..
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 11. Aug 2015 19:48

V Ziari' by to bole pekne, lenze ma biedne spojenie na sever a juh. A aj tak im ide o to byt co najblizsie k zapadnemu trhu.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 11. Aug 2015 20:36

V Žiari sú dve hlinikárne.
Nemak vyrába hlavy valcov, bloky motorov a iné časti áut.
No závody majú aj v Česku(Most), Nemecku, Rakúsku(Linz), Poľsku(Bialsko Biala), Rusku, Maďarsku(Gyor)...
O subkách je ťažko hovoriť, závisí čo dodávajú. Aj tak firmy majú viacerých, lebo sa stane, že napr. vyhorí sklad s plastovými komponentmi a závod môže stáť.
Nezdá sa mi, žeby prítomnosť subiek VW urobila až takú váhu.
NR región tiež takú investíciu potrebuje, s tým súhlasím.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 11. Aug 2015 20:48

Tu nejde len o hlinikaren, na SVK je pre automobilky prakticky kompletne zazemie tak pre technicke veci ako aj napr. pre interiery (napr. prakticky cely interier pre S- Classe sa robi na SVK). A nie je to len o velkych zlievarniach ci o Faurecii, je to aj o mnozstve mini dielni, ktore sa uz priucili nemeckej presnosti a dokazu nacas obrobit kadejake "prkotiny", s ktorymi sa ti vecsi nechcu zapodievat.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 11. Aug 2015 21:09

No tak ak otazka stoji tak ci ano alebo nie, ja hovorim ze ano. Cca 6000 novych pracovnych miest priamo a 20000 nepriamo. A Nitra logicky
Subdodavatelska siet je vybudovana a fungujuca v priestore od BA vratane Zahoria plus TT, Nitra a okolity region.
Juzne od NR aj volna pracovna sila.
Uz tu mame skusenost s troma automobilkami a pozitiva su jasne.
Rizika? Tie su vzdy. Ale poslat ich prec..to si nedovolil ani Fico znamy tym ako ofrflal prichod predchadzajucich automobiliek.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod duro_z_dediny » 11. Aug 2015 22:12

aquila napísal:....

uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..


Je to v priemyselnom parku pri bývalom severnom obchvate = dnes R1A - pokiaľ viem, je tam prístup cez odbočku na Topoľčany a kruhový objazd, pričom sa tam stavia MÚK z RIA:

http://t3.aimg.sk/magaziny/9PTnF0CTQRSF ... 916800&v=2
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 12. Aug 2015 06:50

duro_z_dediny napísal:
aquila napísal:....

uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..


Je to v priemyselnom parku pri bývalom severnom obchvate = dnes R1A - pokiaľ viem, je tam prístup cez odbočku na Topoľčany a kruhový objazd, pričom sa tam stavia MÚK z RIA:

http://t3.aimg.sk/magaziny/9PTnF0CTQRSF ... 916800&v=2


a kde sa stavia MUK, niekde v strede medzi riekou a križovatkou s I/64?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod rastislav5 » 12. Aug 2015 08:02

ANDi napísal:V Ziari' by to bole pekne, lenze ma biedne spojenie na sever a juh. A aj tak im ide o to byt co najblizsie k zapadnemu trhu.


Ano, v Ziari by to bolo super, lenze podla dohody Dzurindu a Ruska s Kiou nesmie byt dalsia automobilka v okruhu do 100 km od Kie. http://ekonomika.sme.sk/c/7959569/prich ... ml?ref=trz

To znamena od Zlatych Moraviec az po Detvu alebo od Ziliny az po Strbu nova automobilka nepride. Vyhovuju Poprad a vychodnejsie, Lucenec a vychodnejsie a Levice a juznejsie. V tejto chvili je odvazne co len rozmyslat, ze pride dalsia automobilka, ale prichodom Land Roveru do Nitry sa podla mna sance na prichod dalsej automobilky na vychodne Slovensko (napr. do Presova) zvysili kvoli tomu, ze subdodavatelske podhubie bude este konkurencieshopnejsie oproti ostatnym statom.
Pripomina mi to hru Monopoly resp. Dostihy a stavky, kde bolo ovela vyhodnejsie vlastnit vsetky kone v jednej stajni ako po jednom koni v kazdej stajni.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 12. Aug 2015 09:18

Rizika? Tie su vzdy. Ale poslat ich prec..to si nedovolil ani Fico znamy tym ako ofrflal prichod predchadzajucich automobiliek.


pozitiva su jasne vycislitelne a negativa menej alebo vobec. v TV bolo ze vyvoj ostane v UK. najskor malo byt 8 000 pracovnych miest, teraz 6 000 vyroba bude totalne robotizovana, vraj hufa dodavatelov pricom oni prisli kvoli jestvujucim, zvysit kapacitu je daleko menej novej prace ako novy dodavatel. zisky pojdu takmer vsetky prec, teda obrovsky vznikajuci kapital s tym ze jeho premietnutie sa do zivotnej urovne sa ma minimalizovat a to je to co neda vycislit. trochu som hladal a pred par rokmi mohla byt podpora do 15% teraz uz citam aj o 35%. to ze sa rozhodovalo medzi Sk a Pl je priznacne.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod duro_z_dediny » 12. Aug 2015 14:33

i15 napísal:
duro_z_dediny napísal:
aquila napísal:....

uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..


Je to v priemyselnom parku pri bývalom severnom obchvate = dnes R1A - pokiaľ viem, je tam prístup cez odbočku na Topoľčany a kruhový objazd, pričom sa tam stavia MÚK z RIA:

http://t3.aimg.sk/magaziny/9PTnF0CTQRSF ... 916800&v=2


a kde sa stavia MUK, niekde v strede medzi riekou a križovatkou s I/64?


i15 - hlavu si za to nedám odtrhnúť - na NR je tu expert mikeboss, ale myslím, že je to v strede medzi riekou Nitra a I/64. Budúci týždeň som pracovne v NR, môžem to nahrať na youtube.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 61 hostí.