Moderátor: Moderátori
Devil Bratislava je čo sa týka cestnej siete poddimenzovaná a nedostáva ani financie na jej rozvoj, Brno má dvojnásobný rozpočet a to je Bratislava väčšia, lebo tu zakomplexovaní trapkovia ako je aj Fico si sem chodia akurát naplniť mocenské ambície alebo bankové účty a aby sa zapáčili svojim voličom z valalov, žochárov a horehronia tak Bratislave škodia ako vedia.
devil napísal:mna by zaujimalo nielen akym mechanizmom ich dostavaju ale ake ine prijmy este maju a na zaklade coho. najma vacsie mesta...pride mi rozumne ak vo vacsom meste sa toci vacsi objem penazi aj vdaka tomu tam byva viac ludi z inakadial tak mesto z toho tiez nieco ma bez toho aby to tieklo aj cez statnu kasu.
zase opakujem nikto tu nespochybnuje to ze v BA ziju ludia aj bez trvaleho pobytu co poskodzuje BA mestsku kasu ale BA podnikatelske subjekty z toho zase tazia, platia dane a maju vdaka tomu ze trh sa ludmi z vidieka nafukol velke moznosti a velke prijmy ..., takisto prijmy operatorov, retazcov, plynarov, elektrarni su "BA prijmy" lebo tieto firmy su registrovane v BA. alebo nas monopolny vyrobca PHM vyraba v BA ale predava na celom Sk a teda spotrebne dane a DPH co su dokopy velke peniaze sa platia na celom Sk.
Z toho, že podniky, či už súkromné alebo štátne, sídlia v BA, nemá mesto priamo žiaden finančný príjem.
1. Dotácia z dane z príjmu FO sa rozdeľuje podľa štatistického sčítania ľudu, čo je mierne povedané nepresné. Pritom by absolútne nebol problém vychádzať z evidencie trvalého pobytu, ktorú má predsa štát k dispozícii. Pre BA by to znamenalo rozdiel cca +30000 osôb. Navyše ľudia s TP v BA pribúdajú každoročne zatiaľ čo cenzus sa robí raz za 10 rokov.
2. Štátne orgány za svoje pozemky neplatia obciam dane z nehnuteľností, pričom v BA je takýchto pozemkov ďaleko najviac.
3. Jedine BA má v správe cesty I.triedy na svojom území, čo predstavuje veľkú záťaž pre mestský rozpočet. Spravodlivé by bolo, aby sa o tietocesty starala SSC tak ako všade inde na SK.
4. Jedine BA (a myslím ešte KE) majú v správe cesty II. triedy, pričom všade inde tieto cesty spravuje príslušný samosprávny kraj. Pritom tieto mestá nemajú príjmy z dane za motorové vozidlá, ktoré zhrabnú BSK a KSK ale BA a KE z nich nevidia ani Euro (ak si odmyslím jednorazovo vyprosíkaný transfer 5 mil. minulý rok).
5. BA nedostáva žiadne financie na podporu funkcií, ktoré vyplývajú z jej štatútu hlavného mesta.
aquila napísal:....
uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..
duro_z_dediny napísal:aquila napísal:....
uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..
Je to v priemyselnom parku pri bývalom severnom obchvate = dnes R1A - pokiaľ viem, je tam prístup cez odbočku na Topoľčany a kruhový objazd, pričom sa tam stavia MÚK z RIA:
http://t3.aimg.sk/magaziny/9PTnF0CTQRSF ... 916800&v=2
ANDi napísal:V Ziari' by to bole pekne, lenze ma biedne spojenie na sever a juh. A aj tak im ide o to byt co najblizsie k zapadnemu trhu.
Rizika? Tie su vzdy. Ale poslat ich prec..to si nedovolil ani Fico znamy tym ako ofrflal prichod predchadzajucich automobiliek.
i15 napísal:duro_z_dediny napísal:aquila napísal:....
uspech by bol keby to dali aspon niekde popri juzneho obchvatu a idelne, keby sa tym posurila prelozka I/64 po komjatice ..
Je to v priemyselnom parku pri bývalom severnom obchvate = dnes R1A - pokiaľ viem, je tam prístup cez odbočku na Topoľčany a kruhový objazd, pričom sa tam stavia MÚK z RIA:
http://t3.aimg.sk/magaziny/9PTnF0CTQRSF ... 916800&v=2
a kde sa stavia MUK, niekde v strede medzi riekou a križovatkou s I/64?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 61 hostí.