Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 24. Feb 2015 21:42

devil napísal:kazda cesta ma teraz prestrelenu cenu. ale zastancovia tunelov su mimo. lebo vraj tunely mozu byt lacnejsie ale ze ake lacne mozu byt netunelove useky neradi priznavaju. tym chcem povedat to ze 2-3 nasobne rozdiely su vzdy ale mozu byt aj 4 nasobne pokial ide o poloprofil na rovine. tak isto beznu cestu I. tr. hoci aj nejakymi MUK na dolezitejsich krizovatkach...na kazdy problem treba najst adekvatne riesenie.

Opat skatulkujes. Ze ide o usek na rovine, este neznamena ze automaticky musi byt 4-nasobne lacnejsi nez tunelovy. Totiz nie je usek na nizine ako usek na nizine a nie je tunel ako tunel. Na nizinach ti moze tz vzniknut kopa problemov, napr. nevhodne podlozie, potreba premostenia velkych riek, potreba zohladnovania zatop, aby sa nestavalo to, co v pripade vychodnej D1 atd. Tiez netreba zabudat, ze pri tuneloch odpadaju naklady na vykup pozemkov co niekde pri Rojkove sice je zanedbatelna polozka, no v pripade velkych miest ako su BA, ZA, KE ci aj PO uz isto nie. Takze velmi vyztizna je tvoja posledna veta - je potrebne najst adekvatne riesenie, to ale neznamena, ze tym adekvatnym nemoze byt tunelove.

bohuzial mylis sa.

Nejaky link k tomu ? ;) ak by to bolo 300 mil. na doplnkovy TEN-T+ cesty 1. triedy, akosi by to nevychadzalo

tym som myslel to ze uz od KE je moznost vyberu ci pojde severom alebo po I/50, pre BB kraj je tiez I/50 a pre NR a vacsinu TN kraja tiez I/50 a drietoma. takze vlastne lysa pod makytou je prechod na brno skor pre ZA a PO kraje a to je vsetko.

Zasa ohybas. Z KE sa do CR vecsinou jazdi po E50 a ak by existovala D1 aj R6 a z CR I49 aspon po Lipu a spravil sa obchvat Lhotska, s ktorym sa rata (ak sa este nezacal stavat), tak z KE to tz vyjde vyhodnejsie po D1+R49. Z samotnej BB sa to tz moze delit po Donovaloch (prip. cez Sturec, ktor ma na HP velmi prijatelne stupnanie, ale je klukaty) a D1. Takisto cast TN vyhcadza v prospech R49, nehovoriac o tom, ze z NR je to skor I/51 nez Drietoma. Takze gro tranzitu na Drietome je tak ci tak Vychod /Povazie a z toho by sa v pripade existencie R49+R6 vacsina premavky presunula tam.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 26. Feb 2015 15:40

ale v zasade ten rozdiel aky som uviedol realne je ked predrazene PPP2 malo stavebne naklady do 20 mil/km namiesto 10 mil/km tak tunelovy usek kopa problemov vznika pri tuneloch, bol vobec nejaky kde to bolo relativne lacne a bez problemov ? ale da sa to chapat aj tak ze postavme ich teraz zo 10 a nejaky bezproblemovy sa medzi nimy urcite najde....

aky link chces ? pozri sa do prislusnej temy. Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE) - 570 mil. a v minule v clanku sa pisalo o 345 mil. na cesty. tie mozu ist akurat z tych 570 mil. takze kolko ostane na RC ?

viewtopic.php?f=35&t=20167

z KE kraja sa na brno jazdi vrchom ale pre NA je alternativa I/50. nic viac nic menej. pre BB to tesne vychadza v prospech I/50 a vacsina BB kraja je juznejsie takze tam je to bez debaty I/50. vacsina TN kraja (teda bez PU a PB) takisto I/50. vacsina TT a NR krajov I/51 a holic-hodonin.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 28. Feb 2015 13:03

devil napísal:ale v zasade ten rozdiel aky som uviedol realne je ked predrazene PPP2 malo stavebne naklady do 20 mil/km namiesto 10 mil/km tak tunelovy usek kopa problemov vznika pri tuneloch, bol vobec nejaky kde to bolo relativne lacne a bez problemov ? ale da sa to chapat aj tak ze postavme ich teraz zo 10 a nejaky bezproblemovy sa medzi nimy urcite najde....

Ani v zasade. Kazdy usek ma vlastne specifika, ktore ako celok ovplyvnuju vyslednu cenu. Co sa tyka PPP2 - to predrazene bolo, lebo tam bola kratka lehota vystavby. No rozhodne ani pri figelovskych cenach by to nebolo za 10 mil/km (za tolko by to nedokazali postavit ani najlacnejsi cinania), tam by sa to pohybovalo okolo 13 mil. Pri tuneloch vznika taka kopa tunelov (ak nie este mensia) ako pri netunelovych uskeoch, snad nechces povedat ze pravidelne zosuvy svahov pri ZM, ci praskajuci ficov most pod Spiskym hradom (a podobnych by sa dala vymenovat cela rada) boli mensim problemom nez pritoky vody do Polany.

devil napísal:aky link chces ? pozri sa do prislusnej temy. Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE) - 570 mil. a v minule v clanku sa pisalo o 345 mil. na cesty. tie mozu ist akurat z tych 570 mil. takze kolko ostane na RC ?

Ten z ktoreho vychadzas ty. Lebo co clanok, to ina info.

devil napísal:z KE kraja sa na brno jazdi vrchom ale pre NA je alternativa I/50. nic viac nic menej. pre BB to tesne vychadza v prospech I/50 a vacsina BB kraja je juznejsie takze tam je to bez debaty I/50. vacsina TN kraja (teda bez PU a PB) takisto I/50. vacsina TT a NR krajov I/51 a holic-hodonin.

Uz trojkombinacia ZA, PO a KE kraj su dostatocne zdroje intenzit ved je to cca 40% obyvatelstva a 45% rozlohy. A co sa tyka BB, ze dnes to vychadza tesne v prospech I/50, neznamena ze s otvaranim usekov medzi HP a Turanami sa to zmeni, zvlast HP-LL-DS bude velkou usporou tak casu a nervov ako aj km.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 02. Mar 2015 10:51

nebola kratka lehota vystavby, trvala standartne 2 roky a je jedno ci 10 alebo 50 km. a ano dalo sa to postavit za 10 mil. tak ako sa dala postavit RC pri ZH a tak ako sa dal postavit poloprofil R2 za 5-6 mil. a plny profil R4 na rovine pri KE za 5-6 mil. to co sa neda postavit je ds-tur za 7-8 mil. tam boli dumpingove ceny a teraz vidime co usek to problem. potom tunely - kolko teda z nich bolo bezproblemovych ??

Ten z ktoreho vychadzas ty. Lebo co clanok, to ina info.


ale aky clanok, web ministerstva uvadza 570 mil, pociatek uvadza 345 na cesty. opodstatnene su desiatky km najma R2 a R3 a stovky km veskerych uprav a obchvatov na c. I. tr. mas pocit ze 570 mil na toto bude stacit ?

Uz trojkombinacia ZA, PO a KE kraj su dostatocne zdroje intenzit ved je to cca 40% obyvatelstva a 45% rozlohy. A co sa tyka BB, ze dnes to vychadza tesne v prospech I/50, neznamena ze s otvaranim usekov medzi HP a Turanami sa to zmeni, zvlast HP-LL-DS bude velkou usporou tak casu a nervov ako aj km.


este raz, nikto nebude dochadzat stovky km za pracou denne a kazdy si pre investiciu vyberie co najblizsie miesto. tj. PO a KE kraj nikdy nebudu tvorit take intenzity na ceskej hranici ako TT, NR, TN a ZA kraje. ty si v zivote neriesil naklady na cestu vo velkom, inac by si netvrdil ze kvoli kusku zlej cesty cez lysu chodia cez drietomu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 02. Mar 2015 20:58

devil napísal:nebola kratka lehota vystavby, trvala standartne 2 roky a je jedno ci 10 alebo 50 km. a ano dalo sa to postavit za 10 mil. tak ako sa dala postavit RC pri ZH a tak ako sa dal postavit poloprofil R2 za 5-6 mil. a plny profil R4 na rovine pri KE za 5-6 mil. to co sa neda postavit je ds-tur za 7-8 mil. tam boli dumpingove ceny a teraz vidime co usek to problem. potom tunely - kolko teda z nich bolo bezproblemovych ??

Lehota nebola krata??? ptm Ja-Ja I malo byt hotove asi za rok :D Trz vazne - kvoli takej lehote aka bola dana, boli v plnom nasadeni vsetky slovenske, ceske a madarske dcery VINCI, kvoli nej bola tretina viaduktu pri Hostovej betonovana na pevnej skruzi, kvoli tej sitej lehote museli byt nasadene hned 2 vysuvacie sustavy na Kyneku, takisto kvoli nej bol most pri Kadani naprojektovany na menej efektivu letmu montaz... A ako sorry, ale porovnavanie PPP1 kde su cca km dlhe a 40 m vysoke estakady v kombinacii s relativne hlbokymi zarezmi s polprofilom, kde najdlhsi most je krizovatkovy a ten ma az 100 m alebo R4, ktora NA ROZDIEL OD PPP1 prechadza idylickimi podmienkami a je tam az 1 velky most aj to len kvoli nevyhodnemu krizovaniu so SRT znamena asi tolko, ze si nechces pripustit pravdu.
Co sa tyka DS-TUR - tam boli dampingove ceny pre neschopny VHS, ktory je riadeny este stale po socikovsky. No v skutocnosti to boli ceny trhove, take, za ake sa stavia v zahranici. K tym tunelom - Ake problemy boli s Braniskom (teda okrem toho, ze ho stavali diletanti a ma nefunkcne odvodnenie a toho, ze popri nom postavili este jeden tunel - do SR) ???

este raz, nikto nebude dochadzat stovky km za pracou denne a kazdy si pre investiciu vyberie co najblizsie miesto. tj. PO a KE kraj nikdy nebudu tvorit take intenzity na ceskej hranici ako TT, NR, TN a ZA kraje. ty si v zivote neriesil naklady na cestu vo velkom, inac by si netvrdil ze kvoli kusku zlej cesty cez lysu chodia cez drietomu.

Tu nikto netvrdi, ze sa dochadza denne 100 km za pracou. Tu ide napriklad o zasobovanie. A k tej investicii - naklady na dopravu su len jedny z mnohych, popri energiach, pracovnej sile, danovemu zatazeniu, atd. Myslis ze Honeywell kam exportuje z PO ??? do KE ? alebo niekde do Uzhorodu ???
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 03. Mar 2015 14:02

Lehota nebola krata??? ptm Ja-Ja I malo byt hotove asi za rok :D Trz vazne - kvoli takej lehote aka bola dana, boli v plnom nasadeni vsetky slovenske, ceske a madarske dcery VINCI, kvoli nej bola tretina viaduktu pri Hostovej betonovana na pevnej skruzi, kvoli tej sitej lehote museli byt nasadene hned 2 vysuvacie sustavy na Kyneku, takisto kvoli nej bol most pri Kadani naprojektovany na menej efektivu letmu montaz... A ako sorry, ale porovnavanie PPP1 kde su cca km dlhe a 40 m vysoke estakady v kombinacii s relativne hlbokymi zarezmi s polprofilom, kde najdlhsi most je krizovatkovy a ten ma az 100 m alebo R4, ktora NA ROZDIEL OD PPP1 prechadza idylickimi podmienkami a je tam az 1 velky most aj to len kvoli nevyhodnemu krizovaniu so SRT znamena asi tolko, ze si nechces pripustit pravdu.


a co ked boli v plnom nasadeni, predsa sa staval 50 km usek naraz a investor nemoze ocakavat ze cesko a madarsko nebudu stavat dialnice aby vsetci stroje mohli ist stavat R1. expertizy boli v case schvalovania PPP 15 mld. korun, je pravda ze bez obchvatu BB kt. si tam "pichol" vazny. aj tak to bolo okolo 300 mil./km cize 10 mil eur. tak ci tak nic neodovodnovalo takmer dvojnasobnu cenu. a co sa tyka obdobia vystavby 2009-2011 to bol najvacsi upadok stavebnictva ked zurila prva vlna krizy. takato zakazka bolo to najlepsie co mohlo VINCI postretnut.

Co sa tyka DS-TUR - tam boli dampingove ceny pre neschopny VHS, ktory je riadeny este stale po socikovsky. No v skutocnosti to boli ceny trhove, take, za ake sa stavia v zahranici. K tym tunelom - Ake problemy boli s Braniskom (teda okrem toho, ze ho stavali diletanti a ma nefunkcne odvodnenie a toho, ze popri nom postavili este jeden tunel - do SR) ???


okrem toho vobec nic. horelica, sitina detto. ako hovorim, vytendrujme 10 tunelov a ked 1 bude nahodou lacnejsi tak ho mozme dookola prezentovat.

Tu nikto netvrdi, ze sa dochadza denne 100 km za pracou. Tu ide napriklad o zasobovanie. A k tej investicii - naklady na dopravu su len jedny z mnohych, popri energiach, pracovnej sile, danovemu zatazeniu, atd. Myslis ze Honeywell kam exportuje z PO ??? do KE ? alebo niekde do Uzhorodu ???


zasobovanie ti nebudu robit stovky km. preco maju automobilky gro dodavatelov do 100 km ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 05. Mar 2015 15:00

Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Mar 2015 11:08

http://trnava.sme.sk/c/7703690/niektori ... -dych.html

Ďalší zdroj, ktorý si taktiež prial zostať v anonymite, pracuje v PSA už od roku 2006. Vtedy nastúpil ako operátor s platom približne 600 eur. V roku 2007 bola 4-percentná valorizácia. Neskôr postúpil na post monitora, zvýšili mu o ďalších sto eur v hrubom. Dnes zarába približne 800 eur.

ze vykladna skrina priemyslu...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 19. Mar 2015 19:08

Kia Motors Slovakia
Podľa odborov sa priemerné platy robotníkov po zarátaní všetkých odmien v minulom roku pohybovali na úrovni 1 150 eur v hrubom. Na porovnanie, v roku 2013 bola priemerná mzda zamestnanca pracujúceho v slovenskej ekonomike 824 eur v hrubom.

Volkswagen Slovakia
Odbory totiž nesúhlasia so skracovaním pracovného času, keďže to by podľa predstáv vedenia znamenalo aj znižovanie miezd, ktoré boli v minulom roku na úrovni 1 540 eur v hrubom.

http://profesia.pravda.sk/zamestnanie/c ... -percenta/

PSA Trnava
Priemernný mesačný zárobok v tomto závode je podľa Minarecha asi 1100 eur.

http://ekonomika.sme.sk/c/6924874/psa-s ... latov.html
Naposledy upravil Jano1 dňa 19. Mar 2015 19:10, celkovo upravené 1 krát.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 19. Mar 2015 19:09

800 v blízkosti BA je naozaj výsmech
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 19. Mar 2015 19:14

PSA Trnava - marec 2015
Priemerná mzda výrobných pracovníkov, majstrov a špecialistov spolu s príplatkami za nočné zmeny a podobne je podľa Víteka 1148 eur v hrubom

https://dennikn.sk/65694/zamestnanci-tr ... u-o-platy/
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 19. Mar 2015 19:21

Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 20. Mar 2015 18:33

13 platov nie je samozrejmost. Teda rocne "az" 975 Eur x 12 = 13 x 900 a netreba ani maturitu.
Ked to porovnam s nastupnym platom ucitela s vyskoskolskym vzdelanim, ktory je udajne 561 Eur a to este ho na prazdniny "prepustia", teda dostane iba 10 platov, tak 13 x 900 Eur je parada.

http://www.etrend.sk/ekonomika/aky-je-p ... ropou.html
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 20. Mar 2015 19:15

i15 napísal:800 v blízkosti BA je naozaj výsmech


To skor svedci o tvojej nevedomosti..v samotnej Bratislave maju casto ludia aj druhe zamestnanie popri hlavnom aby vyžili..a priemerny plat tam dvihaju top manazerske platy..a casy sa stale menia tak ako Poliaci v UK alebo Irsku zrazaju platy aj Slovakom tak aj v Ba pytaju aj o tretinu nizsie mzdy vychodniari takze tak.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 20. Mar 2015 19:46

takže nepriamo potvrdzuješ, že platy výrobných zamestnancov sú tam také?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Mar 2015 19:51

Jano1 tie tvoje cisla su od hovorcov firiem, prinajlepsom su diskutabilne a vobec nemam dovod doverovat tomu ze tam skutocne nezaratali ziadne leaderske pozicie. lebo asi robosi v TT tiez nie su na hlavu ze idu strajkovat ked maju 1.100 v hrubom.

zamestnavatelom toho ucitela je skola kt. si na seba nezarobi. ked zase porovnam velku multinacionalnu firmu ktorej sa odpustali dane atd. s malou firmou ktora da 500 eur tak je to na zamyslenie.

fh, je pravda co pises ale na druhej strane keby poliaci v UK a vychodniari mali dost prace doma nechodili by inde zrazat platy....a este nieco, mna by zaujimalo kolko je skutocnych BA firiem, tj. takych kt. celu svoju aktivitu realizuju v BA teda vsetko vyrabaju/predavaju/kupuju len a vylucne v BA.

zaujimavy clanok, toto som tusim spominal pri debatach ked ste sa niekt. stazovali ze ako malo dostava BA spat z vybranych dani:

http://ekonomika.sme.sk/c/7709430/mesta ... ml?ref=trz
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 20. Mar 2015 21:21

i15 napísal:takže nepriamo potvrdzuješ, že platy výrobných zamestnancov sú tam také?


Otázka ako na súde :-) sú vacsinou nizsie..automobilky tahaju priemer hore.

Devil ako vzdy prekrucas a splietas hrusky s jablkami. V Anglicku su bez práce doma vo svojej vlasti aj poliaci aj slovaci a a poliaci idu pod cenu...nie slovaci..a konkurzy platovym dumpingom podobne v BA sa snazia vyhrat vychodniari..poznam dost ludi co mi to potvrdilo a aj celkovo to uz ovplyvnilo mzdy v BA..
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 20. Mar 2015 21:55

CIze vychodniari nie su slovaci? Z toho co si napisal, to tak vyznieva :mrgreen:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 21. Mar 2015 08:34

fh napísal:
i15 napísal:takže nepriamo potvrdzuješ, že platy výrobných zamestnancov sú tam také?


Otázka ako na súde :-) sú vacsinou nizsie..automobilky tahaju priemer hore.


Tak to je smutné. Pracujem vo výrobnej firme na ďalekom východe, platy vo výrobe sú samozrejme nižšie, ale nie až tak, ako by sa dalo očakávať. Rozdiely východ-západ sú hlavne v platoch administratívy a manažmentu.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Mar 2015 08:43

ANDi napísal:CIze vychodniari nie su slovaci? Z toho co si napisal, to tak vyznieva :mrgreen:


Kazdy ako sa citi :-)
, mne to tak nevyznieva, tebe ano..ale tu pisem v prvom rade o mzdovom dumpingu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 21. Mar 2015 08:52

i15 napísal:
fh napísal:
i15 napísal:takže nepriamo potvrdzuješ, že platy výrobných zamestnancov sú tam také?


Otázka ako na súde :-) sú vacsinou nizsie..automobilky tahaju priemer hore.


Tak to je smutné. Pracujem vo výrobnej firme na ďalekom východe, platy vo výrobe sú samozrejme nižšie, ale nie až tak, ako by sa dalo očakávať. Rozdiely východ-západ sú hlavne v platoch administratívy a manažmentu.


Ked si vezmem tisice ludi v statnej sprave, alebo aj v roznych Shared services centrach ktori su vzdelani, ovladaju aspon jeden jazyk a maju 600-800 v hrubom tak nic moc vzhladom na naklady na zivot v BA. Vyhoda je ze je tu jednoduchsie si najst pracu, ale ja urcite zelam narast zamestnanosti v dalsich regionoch Slovenska, pomoze to ludom tam, znizi to tlak na Bratislavu aj ked ona profituje z prilevu mozgov ale urcite nie z denneho dochadzania cca 150 000 ludi..proste nema na to infrastrukturu.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mareks96 » 21. Mar 2015 08:58

i15 napísal:
fh napísal:
i15 napísal:takže nepriamo potvrdzuješ, že platy výrobných zamestnancov sú tam také?


Otázka ako na súde :-) sú vacsinou nizsie..automobilky tahaju priemer hore.


Tak to je smutné. Pracujem vo výrobnej firme na ďalekom východe, platy vo výrobe sú samozrejme nižšie, ale nie až tak, ako by sa dalo očakávať. Rozdiely východ-západ sú hlavne v platoch administratívy a manažmentu.


Toto by uz mohli ludia hlavne na vychode pochopit. Potom to je tak ze v BA maju ludia aj 2-3 roboty aby prezili, kvoli vysokym zivotnym naklafo!, hlavne cenam bytov. A aj napriekt tomu sa navazaju do BA, ze "vraj" su tam platy vysoke.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 21. Mar 2015 09:45

ja sa navážam? práve že mi je ľúto ľudí za pásom, ktorí žijú "vraj" na bohatom západe

ale tie 3 roboty snáď nemyslíš vážne
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Mar 2015 10:40

No a zas sme dosli na tupe blavacke videnie sveta. Co urcuje tie rozdielne ceny bytov? Len a len trh. Lebo stavebne naklady su vsade priblizne rovnake (o tom, ze v mimobratislavskych regionoch sa prakticky ani nestavia, radsej nehovorit). Cize to, ze su v BA vyssie ceny bytov je dane len a len dopytom, tj tym, ze ludia su ochotni/schopni tie vyssie ceny platit. A dalsou pricinou je este to provincne myslenie, ze ked nemam vlastny byt, tak nemam nic - tak sa vsetci priselci k tej blave uviazu na 30 rokov na 100-percentne hypoteky ako otroci. Pritom ak by existoval normalny trh s najomnym byvanim (ako je napr. vo Viedni, kde 50% ludi byva v najmoch), tak je aj vacsia mobilita aj vacsia dostupnost bytov. No ale, vsak si este poplacme nad chudacikmi z Blavy a dobrocinne sa poskladajme kazdy jeden Slovak este o 1000eur naviac k tym 1000eur, ktore uz im ideme vsetci prispiet na superpotrebny nepredrazeny 4.3-miliardovy obchvat D4+R7.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Mar 2015 10:54

su aj ludia s 500-600 v cistom v BA a nemaju ziadnu druhu robotu. myslim domacich ktory maju vlastne byvanie z cias socializmu. ake zivotne naklady su pre nich vyssie ? potraviny a energie su prakticky vsade rovnake. potom mozu mat 2 roboty alebo jednu nadpriemerne platenu ale to nie su na 8 hodin denne....cize tak ako pripad z PCA, nadcasy, ziadne PN a pod. svoje peniaze si poriadne neuziju. vysledok je fluktuacia.

taky lakmusovy papierik je prepocet na hodinovu mzdu realne odpracovnych hodin...

Otázka ako na súde :-) sú vacsinou nizsie..automobilky tahaju priemer hore.


automobilky si mozu dovolit prihodit par supov. cize ano, tahaju priemer hore ale len o tolko o kolko potrebuju. ani o euro viac. a vdaka skvelej ekonomickej koncepcii statu sa mozu vyhrazat, lebo bez nich by priemysel padol na kolena.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 61 hostí.