Moderátor: Moderátori
A k tej lokalke - ws mi prosim ta povedat preco by mala narast, zvlast ak mesto zazilo za sledovane obdobuie stagnaciu po kazdej stranke???
Jeden z najvytazenejsich je Drietoma a to nie len preto, ze cez nu jazdi TN a horna nitra, ale preto ze je skratka zo vsetkych najlepsi.
Jasne, ze najlepsi , ale intenzita NA je oproti Svrcinovcu polovicna.
Potrebuje oba obchvaty, zial geograficke podmienky nezmenime, lepsie riesenie tam nie je.
Nech to je R, ale s parametrami ako stavaju Poliaci S69, suhlasis? D3 nema v stupaniach pruh pre pomale vozidla, co samozrejme S69 ma.
devil napísal:cize tvrdis ze napriek normam nebude 3. pruh ? lebo normy predsa nieco predpisuju.
devil napísal:ale ty stale pises momentalny stav
devil napísal:ked sa stavia na juhu tak sa tesia akejkolvek ceste ale na severe su nespokojny kym nebudu mat D26,5 kde pojdu 130-kou. vo ZV vsetky smery vyriesili pomocou obycajnych ciest kde je aj nejaky ten semafor, MUK neresnica I/II/III z coho posledna stala 7,5 mil eur. a vacsi most je pod pustym hradom z cias 90´s.
devil napísal: nabrezna sa stavia a jej casovy efekt uvidime. ale to ze to bude bezpecnejsie ako uzke klukate cesty to je proste fakt. v monitoringu tlace je clanok podla ktoreho fondy nestacia na R2 v BB kraji. ak aj bude soroska tak problematicke useky v BB kraji kapacitne stacit nebudu a bude to spomalovat aj dopravu z vychodu.
devil napísal: nabrezna sa stavia a jej casovy efekt uvidime. ale to ze to bude bezpecnejsie ako uzke klukate cesty to je proste fakt. v monitoringu tlace je clanok podla ktoreho fondy nestacia na R2 v BB kraji. ak aj bude soroska tak problematicke useky v BB kraji kapacitne stacit nebudu a bude to spomalovat aj dopravu z vychodu.
to iste sa mozem opytat k tranzitu, aky je dovod jeho narastu, kde bol zaznamenany rozvoj vo vychodnom madarsku, juhovychodnom polsku, alebo nebodaj v polorozpadnutej UA ? ale staci si porovnat cisla z 2005 a 2010. narast na usekoch pri PO by vyssi ako narast o 30-50 km dalej.
smerom od ZA na brno je casovo aj kilometricky cca jedno ci ides cez drietomu alebo lysu. ale uz od TN a hornej NR to jedno nie je. takze preto je drietoma viac vytazena.
a niekto vobec riesil ako je ktory smer vytazeny? lebo to vyzera tak akoby niekto povedal ze nosny smer je vychod-zapad bez ohladu na to ze cesta I/18 na VT nie je medzinarodny tah a kolko aut ide od dukly a SK smerom na PP. lebo ze tranzit polsko - cesko nepojde cez PO je snad kazdemu jasne.
Nech to je R, ale s parametrami ako stavaju Poliaci S69, suhlasis? D3 nema v stupaniach pruh pre pomale vozidla, co samozrejme S69 ma.
cize tvrdis ze napriek normam nebude 3. pruh ? lebo normy predsa nieco predpisuju. tusim raz sme sa tu bavili aj o cene S69 a bola vyrazne nizsia ako nasej D3. co by ma vobec neprekvapilo.
Tak stale lepsie vychadzat zo sucasneho stavu ako z niekolko rokov stareho. Nemyslis ?
A myslis ze na severe sa akejkolvek ceste netesia?
Druha vec je, ze uzka klukata cesta niekde v strede pola nema taky negativny vplyv na cca 15 tis. obyvatelov zijucich v jej bezprostrednej blizkosti.
Ak hovorime o PO, tak hovorme o tranzite z pohladu PO, teda o NA/OA, KTORE CEZ MESTO PRECHADZAJU A NEZASTAVUJU V NOM. Teda cisla nemusia bez dalsieho zvisiet od okolitych statov. Mimochodom, jeden medzinarodny tranzitny tah rapidne vzrastol za tu dobu a tym je PL (Pobaltie, BLR, FIN) <=> RO (BG). Co sa tyka E 50, tam je hlavne vnurostatny tranzit. Jednak za tu dobu sa "trochu" zmenila ekonomicka situacia v KE , MI, PP a SNV, jednak sa dostavali dalsie useky (PB, V-M, M-J, Svinia-PO; dohromady cca 50 km + sa zrekonstrovali Donovaly), takze E 50 na seba stiahla cast dopravy z inych ciest, najma I/50 a I/77 (dobre to vidno najme na poklese intenzit na I/77)
Porovnavas tazko porovnatelne. Horna Nitra ani TN maju niekolkonasobne nizsi prepravny potencial ako cele uzemie na vychod od ZA.
devil napísal: dokument z 2007 je viac doveryhodny ako moje alebo tvoje tvrdenie. ja som dal odkaz na dokument z 2007, ty si nedal odkaz na nic.
devil napísal:vo ZV je obchvatom cesta cez okraj mesta, priemyselnu zonu. a tiez sekier a motova su na druhej strane cesty cize sluzi aj pre lokalku. a predsa to funguje. hlavny smer vo ZV je E58 cize presne ta cesta ktoru najviac vyuziva lokalka a ktora ma z velkej casti_len_2_pruhy. su tam 3 MUK z toho 1. a 3. pre E tahy a 2. vjazd do centra. ostane odbocky su urovnove krizovatky a ver tomu ze ich je dost. a tuto cestu vyuzivaju aj ti co idu od LC na BB. uplne mimo mesta je vyrieseny smer BA-BB a tam su nizsie intenzity ako cez ZV.
devil napísal:v PO sa riesi smer PP-KE formou 4pruhovej cesty. smer pl-hu je navrh SO plus JZO s kilometrami tunelov, absolutne neadekvatne a drahe. no a smer E50-E371 je silne precenovany.
devil napísal:to su zase tvoje teorie. scitanie dopravy hovori jasne, cim blizsie k mestu tym vacsi narast, je historicky podlozene ze ludia sa hrnu do miest a zoberu akukolvek pracu ked na vidieku je este zufalejsia ekonomicka situacia.
devil napísal:to je sice pekne ale sam pises ze D1 sa kompletizuje ale na kedze jej medzinarodny vyznam je hlboko pod urovnou hlavnych tahov okolitych statov tak ten potencial sa len tazko prejavi. cisla na lysej su take ake su a nikto ti kvoli kusko cesko-slovenskej dialnici na pohranici neprinesie ziadnu megainvesticiu o 300 km dalej. intenzity na hranici robi najviac cezhranicna lokalna a regionalna doprava. preto je vyssia intenzita na drietome, holici, svrcinovci ako cez lysu a celkovo az na D2 preto su vyssie intenzity tam kde su blizke mesta na oboch stranach hranice ako tam kde nie su take blizke mesta.
Ano presne, smer PP <=> KE sa riesi cez JZO co je 4pruhova cesta a vlastne o to ide . Smer PL <=> HU je navrh SO plus JZO co je cca 6,1 km tunelov a nie je to o nic drahsie nez trebars obchvaty ZA ci BA. A adekvatne to je, pretoze minimalne posledny rok velmi pekne ukazal ake "nepotrebne" su obchvaty PO a alternativa v pripade 1 neexistuje, v pripade 2. je velmi problematicka
Ak by sa vsak vyrazne upgradol koridor R49-R6, velka cast by presla zasa sem.
bol by viac doveryhodny, ak by sme obaja pisali od stola, t.j. bez znalosti pomerov.
ecce napísal:
Ja chodim do hornej casti Klokociny pravidelne a velky zmysel v MUK Klokocina nevidim. Aspon sa jarocka cesta zbytocne neupchava a tych par minut navyse cez Cerman alebo Nitru-zapad mi nevadi.
Cabajská ako zjazd z R1 a hlavná cesta pre tranzit na NZ je absolútny nezmysel.
devil napísal:no tak aj v PO treba vybudovat okrem nabreznej obycajnu cestu na vychodnej strane mesta na ktora odvedie tranzit pl-hu a bude vybavene.
devil napísal:no ked to je adekvatne tak potom adekvatna je je R7 aj R8 v plnom profile D26,5....a 4 pruhova cesta do kazdeho okresneho mesta.
devil napísal:to bolo meranie a meranie sa nikdy nerobi od stola. na Sk je malomestiacky pohlad, "kolonam" v nasich krajskych mestach sa v zahranici smeju....nema zmysel toto rozoberat ked nevies rozlisit meranie a studiu robenu naozaj od stola.
A co tak ZA, PO, KE kraj ci 2. casti BB a TN kraja, co je v konecnom dosledku niekolko nasobne vacsi potencial ?
devil napísal:prelozky takehoto vyznamu by predsa nemali byt ulohou VUC. 100 mil eur je vela penazi, ovela viac ako JZO + SO.... , podla rozpoctu fondov PO bude mat paralelnu nabreznu a JZO cize 8 pruhov. gratulujem. stavba SO je v tomto programovacom obdobi prakticky vylucena. takze okrem E50 nebude poriesene nic a uz vobec nie akakolvek krizovatka E tahov. keby sa uvazovalo systemom za co najmenej penazi najviac muziky tak by sa postavil okrem nabreznej nejaky VO, a ostalo by na vyriesenie zavad typu sarissky stiavnik a pod.
devil napísal:to ze eurofondy sa vo V4 minaju najmenej efektivne na Sk je zname, staci si urobit porovnanie s okolitymi krajinami. v PO kraji sa ale doteraz stavalo viac-menej to co treba. som zvedavy co bude v KE kraji...
uz som pisal o tom ako spediterska spolocnost posiela kamiony z kechneca po I/50 az do ciech a dalej...vyhravaju naklady a nie to ci je cesta dialnica alebo I. tr. a 300 ci 500 km bude vzdy 300 a 500 km...
aj keby sa isla robit MK3, na JZO by to nemalo ziaden vplyv, E50 je nevyhnutne riesit tak ci tak a v ziadnom pripade to nebude 8-pruh. Bude to 4-pruh (6 ak ratame aj odstavne ). NK je "alternativou" voci JZO len vo velmi sirokom ponati (ptm by "alternativou" mohla byt aj 3-ka pozdlz Svinky ci cesta cez Sekcov a Svaby), kedze je to stavba MO v casti PO, kde boli a su miestne komunikacie najmenej vyhovujuce; ona je alternativou voci Masarykovej a Budovatelskej (II.etapa), resp. Okruznej a smutne slavnej 17. novembra, pripadne Vajanskeho (I. etapa). Navyse, realizaciou JZO sa krizovatka E tahov presunie na juh od mesta. Co sa tyka Stiavnika a celej R4 - podla viewtopic.php?f=35&t=20166 je zaujimava jej cena - 468,33 mil. € za celu R4 od konca SO po hranicu, teda 5km plneho profilu + 61 km polprofilu + cca 2 km obchvatu Lipnikov na I/18. BTW, kolkoze to stal polprofil storocia + Strazov - Bodno ?
pri pindani na minanie EF by som viac pindal na OP, z ktorych sa financuju rozne "skolenia" (rozumej tym hodinovy kurz + vystavenie certifikatu za 2000 € na osobu) a im podobne blbosti (napriklad nakup "programov" pre istu SOS, kde boli dodane skusobne free verzie stiahnute z netu, to vsetko za 350 tis.), ktorych je neurekom, ktorymi sa vycerpa asi tak polka z toho, co mame k dispozicii a ktore zainteresovanym aj vyhovuju, lebo sa tazsie preukazuje co sa vykonalo a kolko to mohlo stat. Kazda dopravna stavba je oproti tomu obrovskou vyhrou, pretoze ak ju neznici vis maior, tak tu jednoducho stat bude a bude sluzit isto vacsiemu poctu ludi nez preliate €, na tom sa snad zhodneme. A co sa tych pripravovanych stavieb v ramci KE kraja - rezerva z EF je na Budimir-Bidovce, obchvat KE na R2 a Sorosku + s PO krajom sa deli o prelozku I/18 Nizny Hrabovec-Petrovce, co ak sa podari zrealizovat, tak to bude zrejme najvacsia investicia do cesty I. triedy na SVK po veelmi dlhej dobe
Prepravne naklady su komplexny problem, ovplyvnuje ich dlzka trasy, plynulost dopravy, prevysenie trasy, prip. ci su nejake zastavky alebo nie. D (R) ma tu vyhodu, ze je zo vsetkeho najplynulejsia, takisto su tu minimalizovane prevysenia. Obe tieto parametre vyrazne vplyvaju na spotrebu, ktorej rozdiely su v pripade 30 t nakladiaku isto vyssie nez v pripade 1,5 t Oktavky ci Passata a spotreba najviac ovplyvnuje prepravne naklady. Takze staci odstranenie dalsich problematickych bodov a ako najvyhodnejsia trasa moze vyjst niektora uplne ina.
Tomas PO napísal:Nehovoriac, ze Drutarovsky sa vsemozne snazi o 50ku na nej a nova 'fundovana' primatorka sa vyjadrila, ze chce dalsi semafor na NK, lebo ona byva pod Kalvariou. Ach jaj.
Tomas PO napísal:cesta je delena na MK-3 (Duklianska-Kosicka) a MK-5 (Duklianska-Sabinovska - tu je aj kratky tunel). Takze ich celok poriesi (by poriesil) vela. Avsak rozpoctovy naklad len na MK-3 je cca 100 mio
devil napísal:kazdopadne pokial nabrezna nema byt alternativa tak JZO musime brat ako sucast suvislej dialnice a nie ako riesenie bodovej zavady. cize mala by splnat normalne kriteria navratnosti. a pri 13.000 ba aj 20.000 intenzite bude navratnost mizerna.
devil napísal:ze EF sa minaju na hluposti je smutne. rozdelenie fondov pre jednotlive oblasti je ale dane. EK mnohokrat naznacovala novym clenskym statom ze nie je mozne cele fondy naliat do betonovania a okolite krajiny to aj pochopili. hadam nechces tvrdit ze sa nedaju efektivne minut EF pre skolstvo a vyskum.... zmyslanie ze je jedno co len nech sa postavi je presne to zmyslanie ktore napomaha zlodejine.
devil napísal:co sa tyka KE kraja, bud-bid ma najmensi vyznam. vsetky ostatne stavby su baliku ktory mnohonasobne prekracuje moznosti. takze ostava len spasonosna E50 do ciech. skoda ze CS neexistuje.
Kritériá ktoré vedú k názoru, že 100 tisícové mesto nepotrebuje diaľničný obchvat, sú na plač alebo na smiech. Podľa nátury toho ktorého súdruha
No ptm ma mizernu navatnost aj D4 - uz som tu prednedavnom pisal, ze pri oboch je pomer cena/intenzita takmer rovnaky (pouzil som 13 tis/31 tis. Druha vec je ze navratnost sa v ripade JZO da znizit - ak sa vie, ze SO sa v najblizsej dobe nerozostavia, tak vetvy MUK PO Z, ktore R4 prepajaju zo zvyskom ako aj kratucky prilahly usek R4 treba vypustit, resp. jeho realizaciu v zmluve podmienit realizaciou SO (ak by vystrelilo z motyky a SO by sa usli junckerove fondy). Totiz sa asi obaja zhodneme, ze za takych cca 50 mil. sa da co-to postavit aj inde.
S tym slovom najmensi by som bol opatrny. Navyse, ostatne idu z ERDF ktory ovela menej prekracuje moznosti nez fond pre TEN-T, aj ked tam si to zrejme zlizne Tu-Hu.
130 sice nie, no takych 100 ano. Pre kamiony je D najvyhodnejsia v tom, ze je najplynulejsia - ziadne stopky, semafory ani rychlostne obmedzenia (menej ako 100 s vynimkou BA a Braniska nwm ci u nas vobec je niekde), takze sportebu kamion na D skutocne udrzi. A dlhsia trasa (v zmysle napr. 270 vs. 300 km) automaticky nemusi znamenat vyssiu spotrebu - staci na tej kratsej 1 neplynuly prejazd mestom a spalis tak isto.
devil napísal:a ja som prednedavnom pisal ze je to preto lebo ako PPP projekt je "naceneny" s vysokohorskou prirazkou aj ked ziadne hory tam nie su. a mimochodom skvele argumentujes ze ked sa stavia neefektivne pri BA nech sa stavia neefektivne aj pri PO...ved co ste vy horsi...
devil napísal:ale prekracuje, co si myslis kolko RC sa postavi z 300 mil. eur. a kolko ciest I. tr. sa postavi z rovnakej sumy ? ono to je velmi jednoduche spocitat kolko km sa postavi a vydelit 7 (7 rocne obdobie OPD). vysledok bude garantovane mizerny. bud-bid riesi smer MI-PO a nie MI-KE. a bez R2 neriesi ani traznit s-j.
preto kamiony s oblubou obchadzali a obchadzaju dialnice kde sa to len da.
eric987 napísal:preto kamiony s oblubou obchadzali a obchadzaju dialnice kde sa to len da.
Uz vidim ako vsetky schadzaju trebars pred TN a PP, aby sa mohli terigat cez mesto. hej, a vlastne aj na Branisku su take kolony lebo kamiony obchadzaju tunel Trz k veci - ano, su miesta, kde obchadzaju (napr. obchadza sa I/73 a vychodna D1 po I/15 a I/79, no ked si porovnas "kvalitu" I/73 spolu s prietahom PO a I/15 a I/79 (nehovoriac o tom, ze mozno I/15 a I/79 este stale nie su spoplatnene) tak mas vysledok.
Rovnako ako som pred nedavnom pisal ja o dovode ceny JZO a ako ma prestreleny odhad tym som chcel povedat to, ze navratnost vecsiny usekov je aka je, no napriekt tomu je hy nevyhnutne stavat, pretoze sucasny stav je neudrzatelny.
Ja som predsa pisal, ze sice prekracuje, ale ovela menej ako v pripade fondov pre D1, D3 a ak sa nemylim, tak je tam suma cca 500 mil. pre R2, R5 a R6 a dalsich 200 mil. pre cesty 1. triedy.
Uz vidim ako vsetky schadzaju trebars pred TN a PP, aby sa mohli terigat cez mesto. hej, a vlastne aj na Branisku su take kolony lebo kamiony obchadzaju tunel Trz k veci - ano, su miesta, kde obchadzaju (napr. obchadza sa I/73 a vychodna D1 po I/15 a I/79, no ked si porovnas "kvalitu" I/73 spolu s prietahom PO a I/15 a I/79 (nehovoriac o tom, ze mozno I/15 a I/79 este stale nie su spoplatnene) tak mas vysledok.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 58 hostí.