Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Peterman » 09. Feb 2015 10:00

Debaty v tejto sekcii sú uz trochu unavujuce a žiaľ smutno smiešne. Hlavne ked si pozriem ako systematicky a hlavne rýchlejšie budujú dialnice naši najbližší susedia.
Dialnice sú potrebné na spojenenie ekonomicky silných regiónov, veľkých miest, na trasách intenzívnej dopravy, na silných tranzitných ťahoch, ale môžu pomôct rozvoju aj menej osidlenemu regiónu - to je prípad južných okresov od Levíc cez VK, LC, RS, RV,..., a samozrejme to platí o severovýchode Slovenska. To len tak v skratke
Ak by išlo čisto o spojenie BA-KE, tak jednoznačne by vyhralo ("dúfam" budúce) spojenie BA-DS-NZ-VK-LC-KE
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mareks96 » 09. Feb 2015 10:26

Ked snezi na severe jasne ze su cesty zasnezene/mokre. Keby snezilo na juhu a na severe nie tak ta mapa vyzera uplne inak. Preto nam treba obe trasy, aby bola alternativa
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 09. Feb 2015 12:58

ale ty stale pises momentalny stav, to je ten rozdiel ked sa stavia na juhu tak sa tesia akejkolvek ceste ale na severe su nespokojny kym nebudu mat D26,5 kde pojdu 130-kou. vo ZV vsetky smery vyriesili pomocou obycajnych ciest kde je aj nejaky ten semafor, MUK neresnica I/II/III z coho posledna stala 7,5 mil eur. a vacsi most je pod pustym hradom z cias 90´s. nabrezna sa stavia a jej casovy efekt uvidime. ale to ze to bude bezpecnejsie ako uzke klukate cesty to je proste fakt. v monitoringu tlace je clanok podla ktoreho fondy nestacia na R2 v BB kraji. ak aj bude soroska tak problematicke useky v BB kraji kapacitne stacit nebudu a bude to spomalovat aj dopravu z vychodu.

A k tej lokalke - ws mi prosim ta povedat preco by mala narast, zvlast ak mesto zazilo za sledovane obdobuie stagnaciu po kazdej stranke???


to iste sa mozem opytat k tranzitu, aky je dovod jeho narastu, kde bol zaznamenany rozvoj vo vychodnom madarsku, juhovychodnom polsku, alebo nebodaj v polorozpadnutej UA ? ale staci si porovnat cisla z 2005 a 2010. narast na usekoch pri PO by vyssi ako narast o 30-50 km dalej.

Jeden z najvytazenejsich je Drietoma a to nie len preto, ze cez nu jazdi TN a horna nitra, ale preto ze je skratka zo vsetkych najlepsi.


smerom od ZA na brno je casovo aj kilometricky cca jedno ci ides cez drietomu alebo lysu. ale uz od TN a hornej NR to jedno nie je. takze preto je drietoma viac vytazena.

Jasne, ze najlepsi :lol: , ale intenzita NA je oproti Svrcinovcu polovicna.


ale cez svrcinovec sa nechodi do brna a prahy atd...

Potrebuje oba obchvaty, zial geograficke podmienky nezmenime, lepsie riesenie tam nie je.


a niekto vobec riesil ako je ktory smer vytazeny? lebo to vyzera tak akoby niekto povedal ze nosny smer je vychod-zapad bez ohladu na to ze cesta I/18 na VT nie je medzinarodny tah a kolko aut ide od dukly a SK smerom na PP. lebo ze tranzit polsko - cesko nepojde cez PO je snad kazdemu jasne.

Nech to je R, ale s parametrami ako stavaju Poliaci S69, suhlasis? D3 nema v stupaniach pruh pre pomale vozidla, co samozrejme S69 ma.


cize tvrdis ze napriek normam nebude 3. pruh ? lebo normy predsa nieco predpisuju. tusim raz sme sa tu bavili aj o cene S69 a bola vyrazne nizsia ako nasej D3. co by ma vobec neprekvapilo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod peterle » 09. Feb 2015 16:59

Nejako zle sa pozeráš.
Ako systematickejšie a rýchlejšie budujú diaľnice Česi? Momentálne majú rozostavaných asi 20 km. Výsledok toho, že riaditeľov ŘSD menia každý mesiac a ministrov dopravy každý rok :D

V snehovej kalamite, má diaľnica v zjazdnosti pred cestou výhodu, menšie stúpania a klesania. Takže to nie je jedno...
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 10. Feb 2015 10:22

systematickejsie stavia ten kto ma momentalne viac rozostavanych km ale cca. polovica obyvatelov nema na dosah na suvislu D/RC ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 10. Feb 2015 15:46

devil napísal:cize tvrdis ze napriek normam nebude 3. pruh ? lebo normy predsa nieco predpisuju.

Norma ma u nas skor odporucaci character,resp. ma velku volnost, cize ani pri stupani 4.5% pruh pre pomale vozidla nebude. Navyse najdlhsi priamy usek bude dlzky 356 m, takze to bude takmer cele plna ciara/zakaz predbiehania. V miestach polovicneho profilu bude sirka jazdneho pruhu 3,50 m, teda rovnako ako na nasich RC.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 10. Feb 2015 21:52

devil napísal:ale ty stale pises momentalny stav

Tak stale lepsie vychadzat zo sucasneho stavu ako z niekolko rokov stareho. Nemyslis ? ;)

devil napísal:ked sa stavia na juhu tak sa tesia akejkolvek ceste ale na severe su nespokojny kym nebudu mat D26,5 kde pojdu 130-kou. vo ZV vsetky smery vyriesili pomocou obycajnych ciest kde je aj nejaky ten semafor, MUK neresnica I/II/III z coho posledna stala 7,5 mil eur. a vacsi most je pod pustym hradom z cias 90´s.
devil napísal: nabrezna sa stavia a jej casovy efekt uvidime. ale to ze to bude bezpecnejsie ako uzke klukate cesty to je proste fakt. v monitoringu tlace je clanok podla ktoreho fondy nestacia na R2 v BB kraji. ak aj bude soroska tak problematicke useky v BB kraji kapacitne stacit nebudu a bude to spomalovat aj dopravu z vychodu.


A myslis ze na severe sa akejkolvek ceste netesia? Alebo si snad myslis ze ked na juhu sa stavia jeden usek tak by neboli radi ak by sa staval aj dalsi ? A k tomu ZV:
ad1: uz niekolky krat sa ta pytam ktory z hlavnych smerov vo ZV nie je rieseny obchvatom
ad2: spominal si na obchvate intenzity 23 000. Co myslis, kde v PO su take intenzity??? na okruznej co je momentalne docasny mestsky okruh ???
ad3: sam ANDi co je Zvolencan povedal, ze v ZV zdaleka nieje taky problem ako napr. v PO
ad4: ten most je z cias 90´s rovnako ako vecsina "juzneho obchvatu". Co dostal PO od dostavby AGLS v prvej polke 80. rokov zo statnych??? Ak neratame rozostavanu NKII co tz nie je svetoborna investicia a navyse prichadza 15 rokov po funuse, tak akurat nove odbocovaky na hlavnej krizovatke a az 1,2 km NKI.

devil napísal: nabrezna sa stavia a jej casovy efekt uvidime. ale to ze to bude bezpecnejsie ako uzke klukate cesty to je proste fakt. v monitoringu tlace je clanok podla ktoreho fondy nestacia na R2 v BB kraji. ak aj bude soroska tak problematicke useky v BB kraji kapacitne stacit nebudu a bude to spomalovat aj dopravu z vychodu.


Tak efekt nabreznej sa na 80 - 90 % da predpovedat uz dnes, staci len poznat dopravnu situaciu v meste. Co sa tyka bezpecnosti, tu hlavne na NKI precenovat rozhodne nereba - neprehladne odbocenia, uzke jazdne pruhy, z pohladu chudca neprehladny prechod... Druha vec je, ze uzka klukata cesta niekde v strede pola nema taky negativny vplyv na cca 15 tis. obyvatelov zijucich v jej bezprostrednej blizkosti. A co sa tyka dopravy z vychodu - vychod predsa bude mat D1, uz dnes drviva vecsina ide po D1 a ked sa dokoncia rozostavane useky, presunie sa dalsia cast. Takze juhom pojde iba lokalka, resp. v pripade nejakych nepredvidanych okolnosti na D1.

to iste sa mozem opytat k tranzitu, aky je dovod jeho narastu, kde bol zaznamenany rozvoj vo vychodnom madarsku, juhovychodnom polsku, alebo nebodaj v polorozpadnutej UA ? ale staci si porovnat cisla z 2005 a 2010. narast na usekoch pri PO by vyssi ako narast o 30-50 km dalej.

Ak hovorime o PO, tak hovorme o tranzite z pohladu PO, teda o NA/OA, KTORE CEZ MESTO PRECHADZAJU A NEZASTAVUJU V NOM. Teda cisla nemusia bez dalsieho zvisiet od okolitych statov. Mimochodom, jeden medzinarodny tranzitny tah rapidne vzrastol za tu dobu a tym je PL (Pobaltie, BLR, FIN) <=> RO (BG). Co sa tyka E 50, tam je hlavne vnurostatny tranzit. Jednak za tu dobu sa "trochu" zmenila ekonomicka situacia v KE , MI, PP a SNV, jednak sa dostavali dalsie useky (PB, V-M, M-J, Svinia-PO; dohromady cca 50 km + sa zrekonstrovali Donovaly), takze E 50 na seba stiahla cast dopravy z inych ciest, najma I/50 a I/77 (dobre to vidno najme na poklese intenzit na I/77)

smerom od ZA na brno je casovo aj kilometricky cca jedno ci ides cez drietomu alebo lysu. ale uz od TN a hornej NR to jedno nie je. takze preto je drietoma viac vytazena.


Porovnavas tazko porovnatelne. Horna Nitra ani TN maju niekolkonasobne nizsi prepravny potencial ako cele uzemie na vychod od ZA.

a niekto vobec riesil ako je ktory smer vytazeny? lebo to vyzera tak akoby niekto povedal ze nosny smer je vychod-zapad bez ohladu na to ze cesta I/18 na VT nie je medzinarodny tah a kolko aut ide od dukly a SK smerom na PP. lebo ze tranzit polsko - cesko nepojde cez PO je snad kazdemu jasne.

na PP sa chodi hlavne od Zemlina, t. j. VT, HE, MI pol na pol, dalej BJ a SB. Z PL je to skor smer KE a dalej RO, BG, resp. PL, BLR, Pobaltie, FIN.

Nech to je R, ale s parametrami ako stavaju Poliaci S69, suhlasis? D3 nema v stupaniach pruh pre pomale vozidla, co samozrejme S69 ma.


Je uplne jedno, ci D3 bude D alebo R, za 2-3 roky aj tak bude vsetko D a navyse posledne useky z R2 maju aj tak lepsie parametre nez D3. Uz celkomjedno nie je, ze prakticky vsetky dostupne peniaze pojdu do D3, ktora je na jednej strane vyuzitelna pre najmensi pocet Slovakov (oproti inym R na PL) a navyse len par km na zapad od nej su UZ postavene 2 kvalitne prepojenia a teda da sa relativne jednoducho obist. Taku R3 obides ovela tazsie, nehovoriac o R4. Taksito ani uzka cesta v Svrcinovci nie je dostatocnym argumentom, prietahy za SK maju sirku miestami cca 5m, je tam 30tka, ak idu 2 kamiony vedla seba, tak jeden musi zastavit (ano, tam nie je ani obmedzenie napriek tomu ze sa rovnako chodi po byvalych 3-kach a hoci boli preklasifikovane uz pred 50timi rokmi, vela sa toho na nich okrem dopravy nezmenilo).

cize tvrdis ze napriek normam nebude 3. pruh ? lebo normy predsa nieco predpisuju. tusim raz sme sa tu bavili aj o cene S69 a bola vyrazne nizsia ako nasej D3. co by ma vobec neprekvapilo.


Zavaznost je pojmovym znakom normy, teda ak niet zavaznosti, niet ani normy. U nas sa udeluje neuveritelne vela vynimiek, vdaka ktorym sa dnes euro usetri no o 10 rokov namiesto neho vrazime dalsich 10 do zmien. Preto k Svrcinovec - skalite tvrdim: tento usek sa mal radsej kvalitnejsie pripravit a stavat ako posledny z celej D3
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 14. Feb 2015 18:47

Tak stale lepsie vychadzat zo sucasneho stavu ako z niekolko rokov stareho. Nemyslis ? ;)


dokument z 2007 je viac doveryhodny ako moje alebo tvoje tvrdenie. ja som dal odkaz na dokument z 2007, ty si nedal odkaz na nic.

A myslis ze na severe sa akejkolvek ceste netesia?


mam pochybnosti ci ano.

opakujem, vo ZV je obchvatom cesta cez okraj mesta, priemyselnu zonu. a tiez sekier a motova su na druhej strane cesty cize sluzi aj pre lokalku. a predsa to funguje. hlavny smer vo ZV je E58 cize presne ta cesta ktoru najviac vyuziva lokalka a ktora ma z velkej casti_len_2_pruhy. su tam 3 MUK z toho 1. a 3. pre E tahy a 2. vjazd do centra. ostane odbocky su urovnove krizovatky a ver tomu ze ich je dost. a tuto cestu vyuzivaju aj ti co idu od LC na BB. uplne mimo mesta je vyrieseny smer BA-BB a tam su nizsie intenzity ako cez ZV.

v PO sa riesi smer PP-KE formou 4pruhovej cesty. smer pl-hu je navrh SO plus JZO s kilometrami tunelov, absolutne neadekvatne a drahe. no a smer E50-E371 je silne precenovany.

Druha vec je, ze uzka klukata cesta niekde v strede pola nema taky negativny vplyv na cca 15 tis. obyvatelov zijucich v jej bezprostrednej blizkosti.


ale ma vyznamny negativny vplyv na bezpecnost.

Ak hovorime o PO, tak hovorme o tranzite z pohladu PO, teda o NA/OA, KTORE CEZ MESTO PRECHADZAJU A NEZASTAVUJU V NOM. Teda cisla nemusia bez dalsieho zvisiet od okolitych statov. Mimochodom, jeden medzinarodny tranzitny tah rapidne vzrastol za tu dobu a tym je PL (Pobaltie, BLR, FIN) <=> RO (BG). Co sa tyka E 50, tam je hlavne vnurostatny tranzit. Jednak za tu dobu sa "trochu" zmenila ekonomicka situacia v KE , MI, PP a SNV, jednak sa dostavali dalsie useky (PB, V-M, M-J, Svinia-PO; dohromady cca 50 km + sa zrekonstrovali Donovaly), takze E 50 na seba stiahla cast dopravy z inych ciest, najma I/50 a I/77 (dobre to vidno najme na poklese intenzit na I/77)


to su zase tvoje teorie. scitanie dopravy hovori jasne, cim blizsie k mestu tym vacsi narast, je historicky podlozene ze ludia sa hrnu do miest a zoberu akukolvek pracu ked na vidieku je este zufalejsia ekonomicka situacia.

Porovnavas tazko porovnatelne. Horna Nitra ani TN maju niekolkonasobne nizsi prepravny potencial ako cele uzemie na vychod od ZA.


to je sice pekne ale sam pises ze D1 sa kompletizuje ale na kedze jej medzinarodny vyznam je hlboko pod urovnou hlavnych tahov okolitych statov tak ten potencial sa len tazko prejavi. cisla na lysej su take ake su a nikto ti kvoli kusko cesko-slovenskej dialnici na pohranici neprinesie ziadnu megainvesticiu o 300 km dalej. intenzity na hranici robi najviac cezhranicna lokalna a regionalna doprava. preto je vyssia intenzita na drietome, holici, svrcinovci ako cez lysu a celkovo az na D2 preto su vyssie intenzity tam kde su blizke mesta na oboch stranach hranice ako tam kde nie su take blizke mesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 14. Feb 2015 21:45

devil napísal: dokument z 2007 je viac doveryhodny ako moje alebo tvoje tvrdenie. ja som dal odkaz na dokument z 2007, ty si nedal odkaz na nic.

Bol by viac doveryhodny, ak by sme obaja pisali od stola, t.j. bez znalosti pomerov. No kto situaciu v PO pozna (resp. kto pozna situaciu toho mesta, ktoreho by sa podobny dokument tykal), vie priblizne ako to tam vyzera a aspon so stipkou nadsazky vie posudit vypovednu hodnotu tohto dokumentu. Ak by totiz mal byt aktualny, tak NKI by dnes mala byt poloprazdna.

devil napísal:vo ZV je obchvatom cesta cez okraj mesta, priemyselnu zonu. a tiez sekier a motova su na druhej strane cesty cize sluzi aj pre lokalku. a predsa to funguje. hlavny smer vo ZV je E58 cize presne ta cesta ktoru najviac vyuziva lokalka a ktora ma z velkej casti_len_2_pruhy. su tam 3 MUK z toho 1. a 3. pre E tahy a 2. vjazd do centra. ostane odbocky su urovnove krizovatky a ver tomu ze ich je dost. a tuto cestu vyuzivaju aj ti co idu od LC na BB. uplne mimo mesta je vyrieseny smer BA-BB a tam su nizsie intenzity ako cez ZV.

Presne o to ide. ZV ma de facto slusny obchvat, ktory sice ma chyby, no kopa miest mu ho moze len ticho zavidiet. Zato cez PO vsetko ide bud cez sidliska, cez MPR alebo pomedzi RD, len mala cast napriec priemyselnou zonou a uz minimalna mimo zastavane uzemie (vlastne len ciastocne NK II)

devil napísal:v PO sa riesi smer PP-KE formou 4pruhovej cesty. smer pl-hu je navrh SO plus JZO s kilometrami tunelov, absolutne neadekvatne a drahe. no a smer E50-E371 je silne precenovany.

Ano presne, smer PP <=> KE sa riesi cez JZO co je 4pruhova cesta a vlastne o to ide :) . Smer PL <=> HU je navrh SO plus JZO co je cca 6,1 km tunelov a nie je to o nic drahsie nez trebars obchvaty ZA ci BA. A adekvatne to je, pretoze minimalne posledny rok velmi pekne ukazal ake "nepotrebne" su obchvaty PO a alternativa v pripade 1 neexistuje, v pripade 2. je velmi problematicka

devil napísal:to su zase tvoje teorie. scitanie dopravy hovori jasne, cim blizsie k mestu tym vacsi narast, je historicky podlozene ze ludia sa hrnu do miest a zoberu akukolvek pracu ked na vidieku je este zufalejsia ekonomicka situacia.

Len pri tejto scheme si je skratka potrebne uvedomit, co je "mesto" a co "vidiek".

devil napísal:to je sice pekne ale sam pises ze D1 sa kompletizuje ale na kedze jej medzinarodny vyznam je hlboko pod urovnou hlavnych tahov okolitych statov tak ten potencial sa len tazko prejavi. cisla na lysej su take ake su a nikto ti kvoli kusko cesko-slovenskej dialnici na pohranici neprinesie ziadnu megainvesticiu o 300 km dalej. intenzity na hranici robi najviac cezhranicna lokalna a regionalna doprava. preto je vyssia intenzita na drietome, holici, svrcinovci ako cez lysu a celkovo az na D2 preto su vyssie intenzity tam kde su blizke mesta na oboch stranach hranice ako tam kde nie su take blizke mesta.

Ad1: Nwm zeby som pisal o nejakom velkom medzinarodnom vyzname D1. D1 ma nepochybne velky vyznam, no jednoznacne narodny. Jej potencial sa pribudanim novych usekov prejavi, a to tak, ze ti, ktori by inak vyuzili alternativne trasy, pojdu po D1 (presne tak, ako dokoncenim Braniska ludia od BJ, SK, Lipan atd. vymenili po PP I/77 za E50, resp. od KE II-ku cez Krompachy)
Ad2: S tymi blizkymi mestami je to velmi relativne. Mnozstvo firiem z Povazia / vychodu ma skratka tovarove vymeny z CR a tak musia pouzit jeden z tychto priechodov. Drietoma ako som uz niekolko krat pisal, vyhrava hlavne preto lebo je suverenne najlespsia. Ak by sa vsak vyrazne upgradol koridor R49-R6, velka cast by presla zasa sem.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Feb 2015 10:40

no tak aj v PO treba vybudovat okrem nabreznej obycajnu cestu na vychodnej strane mesta na ktora odvedie tranzit pl-hu a bude vybavene.

Ano presne, smer PP <=> KE sa riesi cez JZO co je 4pruhova cesta a vlastne o to ide :) . Smer PL <=> HU je navrh SO plus JZO co je cca 6,1 km tunelov a nie je to o nic drahsie nez trebars obchvaty ZA ci BA. A adekvatne to je, pretoze minimalne posledny rok velmi pekne ukazal ake "nepotrebne" su obchvaty PO a alternativa v pripade 1 neexistuje, v pripade 2. je velmi problematicka


no ked to je adekvatne tak potom adekvatna je je R7 aj R8 v plnom profile D26,5....a 4 pruhova cesta do kazdeho okresneho mesta.

Ak by sa vsak vyrazne upgradol koridor R49-R6, velka cast by presla zasa sem.


prejde ta doprava ktorej sa to oplati. vacsia cast TN ci BB kraj pojde aj tak cez drietomu lebo lysa je blizsie naokolo.

bol by viac doveryhodny, ak by sme obaja pisali od stola, t.j. bez znalosti pomerov.


to bolo meranie a meranie sa nikdy nerobi od stola. na Sk je malomestiacky pohlad, "kolonam" v nasich krajskych mestach sa v zahranici smeju....nema zmysel toto rozoberat ked nevies rozlisit meranie a studiu robenu naozaj od stola.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 17. Feb 2015 17:27

ecce napísal:
Ja chodim do hornej casti Klokociny pravidelne a velky zmysel v MUK Klokocina nevidim. Aspon sa jarocka cesta zbytocne neupchava a tych par minut navyse cez Cerman alebo Nitru-zapad mi nevadi.


Ale ja sa na to pozerám z funkčného hľadiska - ja na Klokočinu jazdiť nepotrebujem a predsa mi to nie je ukradnuté. Cabajská ako zjazd z R1 a hlavná cesta pre tranzit na NZ je absolútny nezmysel. Ináč cesta sa už prepadáva - nie je stavaná na také množstvo áut a už vôbec nie kamióny. Je totálny nezmysel aby sa z Klokočiny na R1 jazdilo cez Čermáň - vilovú štvrť. Druhá vec je stav ciest - Dolnočermánska bola síce opravená, ale ako? Veď to je samá jama, prepadliny, kanále prepadnuté...

Úradníci v BA čo v Nitre nikdy neboli projektovali obchvat - ináč to nevidím.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 17. Feb 2015 18:23

Cabajská ako zjazd z R1 a hlavná cesta pre tranzit na NZ je absolútny nezmysel.


To mas, samozrejme, pravdu, ale zjazd na Klokocine (namiesto Cermana) by to smerom na NZ este vyrazne zhorsil, lebo by kamiony museli ist po Dolnocermanskej alebo Hanulovej alebo cez mesto a vsetko z toho je horsie ako Cabajska. Asi sa zhodneme v tom, ze je tam potrebny obchvat Krskan a dalsich obci smerom na juh. (Pomoct by mohol aj obchvat Sale, ktory stiahne cast kamionov zo zapadu na I/75.)

Jarocka cesta (ktora tiez ide okrajom vilovej stvrte) by na to tiez kapacitne nestacila, aj ked je pravda, ze je tam este priestor na rozsirenie.

Co sa tyka osobnej dopravy, suhlasim, ze pre Dolnocermansku to zdaleka je to znacna zataz, aj ked si myslim, ze dost vela aut z Klokociny chodi druhou stranou na Nitru-Zapad.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 17. Feb 2015 21:00

devil napísal:no tak aj v PO treba vybudovat okrem nabreznej obycajnu cestu na vychodnej strane mesta na ktora odvedie tranzit pl-hu a bude vybavene.

Predpokladam ze myslis spojnicu od konca rekonstrukcie Kosickej po I/18, ktora by sla pozdlz Sekcova (rieky). Rozhodne nie si prvy koho to napadlo, je to v UP mesta (ako V vetva MO) aj VUC (ako prelozka I/68) a v jeseni sme ju trocha s TomasomPO rozoberali vo vlakne o PO. Ma vsak hotovu len TS, ktora je kdesi v zasuvke na MU, to je vsetko. Vytvorilo by to obchvat Sekcova (sidliska) aj Vychodnej a vychodu PO by zaiste odlahlo, no absolutne by to v ramci smeru PL <=> HU neriesilo Sebastovu ani Kapusany, nehovoriac ze by sa tym vobec neporiesil SB ani tvoj milovany smer VT <=> PP (ktory na jednej strane precenovany rozhodne nie je, na druhej strane ho ale vyuziva aj cast ludi z MI a TV ktori dobudovanim JZO a Budimir-Bidovce zrejme prejdu na E50). Dalsia vec je, ze kto by ju mal stavta - PO vyse 100 mil. na nu len tak nema, uver by mu dali max. na 10-15 mil. VUC postavila mestu Rusínsku a trz mu stavia Kuzmanyho; ta tiez potrebuje toho vela spravit. SSC sa zasa chvasta NK, za ktoru sa treba skor cervenat ako sa nou este chvalit ale budiz, pochybujem aby mala peniaze aj na toto. A napokon suvis medzi MK3 a NDS mozno tazko najst, hoc by dotycny na trave fical :)

devil napísal:no ked to je adekvatne tak potom adekvatna je je R7 aj R8 v plnom profile D26,5....a 4 pruhova cesta do kazdeho okresneho mesta.

devil napísal:to bolo meranie a meranie sa nikdy nerobi od stola. na Sk je malomestiacky pohlad, "kolonam" v nasich krajskych mestach sa v zahranici smeju....nema zmysel toto rozoberat ked nevies rozlisit meranie a studiu robenu naozaj od stola.

toto fakt ukazuje ako poznas PO a dopravnu situaciu v nom. Akoze sorry, ale prirovnavat 4-prudovku do kazdeho okresneho mesta s obchvatom PO, teda mesta, kde 2km presun okolo obeda trva pol hodiny, to chce fakt gule. Ja nenarazam na to, ze meranie sa robi od stola. Ja narazam na to, ze to meranie sa orbilo pred 8mi rokmi, teda v case kedy to na cestach v PO vyzeralo uplne inak a kedy sa cele dopravne problemy obmedzovali asi tak na 17. novembra a Hlavnu krizovatku, co vie potvrdit asi kazdy kto cez PO jazdil a jazdi, alebo v nom zije. To co som niekolkokrat mal moznost zazit na cestach v PO, som nezazil ani v KE, Miskolci, Prahe ci Rzesowe, dokonca ani v tolko ospevovanej ZA. Takze ak sa "kolonam" v nasich krajskych mestach v zahranici smeju, smeju sa mozno "tym" v niektorom inom, no v pripade PO sa mozu smiat tak akurat tomu, ze to mesto este obchvat nema.

[quote="devil"]prejde ta doprava ktorej sa to oplati. vacsia cast TN ci BB kraj pojde aj tak cez drietomu lebo lysa je blizsie naokolo.[
/quote]
A co tak ZA, PO, KE kraj ci 2. casti BB a TN kraja, co je v konecnom dosledku niekolko nasobne vacsi potencial ?
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Tomas PO » 17. Feb 2015 21:37

ja TS mam, nahodim varianty, ked bude cas. cesta je delena na MK-3 (Duklianska-Kosicka) a MK-5 (Duklianska-Sabinovska - tu je aj kratky tunel). Takze ich celok poriesi (by poriesil) vela. Avsak rozpoctovy naklad len na MK-3 je cca 100 mio
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 18. Feb 2015 09:06

prelozky takehoto vyznamu by predsa nemali byt ulohou VUC. 100 mil eur je vela penazi, ovela viac ako JZO + SO.... :) , podla rozpoctu fondov PO bude mat paralelnu nabreznu a JZO cize 8 pruhov. gratulujem. stavba SO je v tomto programovacom obdobi prakticky vylucena. takze okrem E50 nebude poriesene nic a uz vobec nie akakolvek krizovatka E tahov. keby sa uvazovalo systemom za co najmenej penazi najviac muziky tak by sa postavil okrem nabreznej nejaky VO, a ostalo by na vyriesenie zavad typu sarissky stiavnik a pod.

to ze eurofondy sa vo V4 minaju najmenej efektivne na Sk je zname, staci si urobit porovnanie s okolitymi krajinami. v PO kraji sa ale doteraz stavalo viac-menej to co treba. som zvedavy co bude v KE kraji...

A co tak ZA, PO, KE kraj ci 2. casti BB a TN kraja, co je v konecnom dosledku niekolko nasobne vacsi potencial ?


uz som pisal o tom ako spediterska spolocnost posiela kamiony z kechneca po I/50 az do ciech a dalej...vyhravaju naklady a nie to ci je cesta dialnica alebo I. tr. a 300 ci 500 km bude vzdy 300 a 500 km...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Tomas PO » 18. Feb 2015 09:18

NK bude defacto vnutromestska komunikacia. Terajsia alternativa cez Skultetyho je vysmech.
Nehovoriac, ze Drutarovsky sa vsemozne snazi o 50ku na nej a nova 'fundovana' primatorka sa vyjadrila, ze chce dalsi semafor na NK, lebo ona byva pod Kalvariou. Ach jaj.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 19. Feb 2015 21:40

devil napísal:prelozky takehoto vyznamu by predsa nemali byt ulohou VUC. 100 mil eur je vela penazi, ovela viac ako JZO + SO.... :) , podla rozpoctu fondov PO bude mat paralelnu nabreznu a JZO cize 8 pruhov. gratulujem. stavba SO je v tomto programovacom obdobi prakticky vylucena. takze okrem E50 nebude poriesene nic a uz vobec nie akakolvek krizovatka E tahov. keby sa uvazovalo systemom za co najmenej penazi najviac muziky tak by sa postavil okrem nabreznej nejaky VO, a ostalo by na vyriesenie zavad typu sarissky stiavnik a pod.

aj keby sa isla robit MK3, na JZO by to nemalo ziaden vplyv, E50 je nevyhnutne riesit tak ci tak a v ziadnom pripade to nebude 8-pruh. Bude to 4-pruh (6 ak ratame aj odstavne :) ). NK je "alternativou" voci JZO len vo velmi sirokom ponati (ptm by "alternativou" mohla byt aj 3-ka pozdlz Svinky ci cesta cez Sekcov a Svaby), kedze je to stavba MO v casti PO, kde boli a su miestne komunikacie najmenej vyhovujuce; ona je alternativou voci Masarykovej a Budovatelskej (II.etapa), resp. Okruznej a smutne slavnej 17. novembra, pripadne Vajanskeho (I. etapa). Navyse, realizaciou JZO sa krizovatka E tahov presunie na juh od mesta. Co sa tyka Stiavnika a celej R4 - podla viewtopic.php?f=35&t=20166 je zaujimava jej cena - 468,33 mil. € za celu R4 od konca SO po hranicu, teda 5km plneho profilu + 61 km polprofilu + cca 2 km obchvatu Lipnikov na I/18. BTW, kolkoze to stal polprofil storocia + Strazov - Bodno ;) ?

devil napísal:to ze eurofondy sa vo V4 minaju najmenej efektivne na Sk je zname, staci si urobit porovnanie s okolitymi krajinami. v PO kraji sa ale doteraz stavalo viac-menej to co treba. som zvedavy co bude v KE kraji...

pri pindani na minanie EF by som viac pindal na OP, z ktorych sa financuju rozne "skolenia" (rozumej tym hodinovy kurz + vystavenie certifikatu za 2000 € na osobu) a im podobne blbosti (napriklad nakup "programov" pre istu SOS, kde boli dodane skusobne free verzie stiahnute z netu, to vsetko za 350 tis.), ktorych je neurekom, ktorymi sa vycerpa asi tak polka z toho, co mame k dispozicii a ktore zainteresovanym aj vyhovuju, lebo sa tazsie preukazuje co sa vykonalo a kolko to mohlo stat. Kazda dopravna stavba je oproti tomu obrovskou vyhrou, pretoze ak ju neznici vis maior, tak tu jednoducho stat bude a bude sluzit isto vacsiemu poctu ludi nez preliate €, na tom sa snad zhodneme. A co sa tych pripravovanych stavieb v ramci KE kraja - rezerva z EF je na Budimir-Bidovce, obchvat KE na R2 a Sorosku + s PO krajom sa deli o prelozku I/18 Nizny Hrabovec-Petrovce, co ak sa podari zrealizovat, tak to bude zrejme najvacsia investicia do cesty I. triedy na SVK po veelmi dlhej dobe

uz som pisal o tom ako spediterska spolocnost posiela kamiony z kechneca po I/50 az do ciech a dalej...vyhravaju naklady a nie to ci je cesta dialnica alebo I. tr. a 300 ci 500 km bude vzdy 300 a 500 km...

Prepravne naklady su komplexny problem, ovplyvnuje ich dlzka trasy, plynulost dopravy, prevysenie trasy, prip. ci su nejake zastavky alebo nie. D (R) ma tu vyhodu, ze je zo vsetkeho najplynulejsia, takisto su tu minimalizovane prevysenia. Obe tieto parametre vyrazne vplyvaju na spotrebu, ktorej rozdiely su v pripade 30 t nakladiaku isto vyssie nez v pripade 1,5 t Oktavky ci Passata a spotreba najviac ovplyvnuje prepravne naklady. Takze staci odstranenie dalsich problematickych bodov a ako najvyhodnejsia trasa moze vyjst niektora uplne ina.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Feb 2015 12:08

aj keby sa isla robit MK3, na JZO by to nemalo ziaden vplyv, E50 je nevyhnutne riesit tak ci tak a v ziadnom pripade to nebude 8-pruh. Bude to 4-pruh (6 ak ratame aj odstavne :) ). NK je "alternativou" voci JZO len vo velmi sirokom ponati (ptm by "alternativou" mohla byt aj 3-ka pozdlz Svinky ci cesta cez Sekcov a Svaby), kedze je to stavba MO v casti PO, kde boli a su miestne komunikacie najmenej vyhovujuce; ona je alternativou voci Masarykovej a Budovatelskej (II.etapa), resp. Okruznej a smutne slavnej 17. novembra, pripadne Vajanskeho (I. etapa). Navyse, realizaciou JZO sa krizovatka E tahov presunie na juh od mesta. Co sa tyka Stiavnika a celej R4 - podla viewtopic.php?f=35&t=20166 je zaujimava jej cena - 468,33 mil. € za celu R4 od konca SO po hranicu, teda 5km plneho profilu + 61 km polprofilu + cca 2 km obchvatu Lipnikov na I/18. BTW, kolkoze to stal polprofil storocia + Strazov - Bodno ;) ?


aternativou je v takom ponati akom sa rozhodne ze ma byt. kazdopadne pokial nabrezna nema byt alternativa tak JZO musime brat ako sucast suvislej dialnice a nie ako riesenie bodovej zavady. cize mala by splnat normalne kriteria navratnosti. a pri 13.000 ba aj 20.000 intenzite bude navratnost mizerna.

pri pindani na minanie EF by som viac pindal na OP, z ktorych sa financuju rozne "skolenia" (rozumej tym hodinovy kurz + vystavenie certifikatu za 2000 € na osobu) a im podobne blbosti (napriklad nakup "programov" pre istu SOS, kde boli dodane skusobne free verzie stiahnute z netu, to vsetko za 350 tis.), ktorych je neurekom, ktorymi sa vycerpa asi tak polka z toho, co mame k dispozicii a ktore zainteresovanym aj vyhovuju, lebo sa tazsie preukazuje co sa vykonalo a kolko to mohlo stat. Kazda dopravna stavba je oproti tomu obrovskou vyhrou, pretoze ak ju neznici vis maior, tak tu jednoducho stat bude a bude sluzit isto vacsiemu poctu ludi nez preliate €, na tom sa snad zhodneme. A co sa tych pripravovanych stavieb v ramci KE kraja - rezerva z EF je na Budimir-Bidovce, obchvat KE na R2 a Sorosku + s PO krajom sa deli o prelozku I/18 Nizny Hrabovec-Petrovce, co ak sa podari zrealizovat, tak to bude zrejme najvacsia investicia do cesty I. triedy na SVK po veelmi dlhej dobe


ze EF sa minaju na hluposti je smutne. rozdelenie fondov pre jednotlive oblasti je ale dane. EK mnohokrat naznacovala novym clenskym statom ze nie je mozne cele fondy naliat do betonovania a okolite krajiny to aj pochopili. hadam nechces tvrdit ze sa nedaju efektivne minut EF pre skolstvo a vyskum.... zmyslanie ze je jedno co len nech sa postavi je presne to zmyslanie ktore napomaha zlodejine.

co sa tyka KE kraja, bud-bid ma najmensi vyznam. vsetky ostatne stavby su baliku ktory mnohonasobne prekracuje moznosti. takze ostava len spasonosna E50 do ciech. skoda ze CS neexistuje.

Prepravne naklady su komplexny problem, ovplyvnuje ich dlzka trasy, plynulost dopravy, prevysenie trasy, prip. ci su nejake zastavky alebo nie. D (R) ma tu vyhodu, ze je zo vsetkeho najplynulejsia, takisto su tu minimalizovane prevysenia. Obe tieto parametre vyrazne vplyvaju na spotrebu, ktorej rozdiely su v pripade 30 t nakladiaku isto vyssie nez v pripade 1,5 t Oktavky ci Passata a spotreba najviac ovplyvnuje prepravne naklady. Takze staci odstranenie dalsich problematickych bodov a ako najvyhodnejsia trasa moze vyjst niektora uplne ina.


a nevyhodu ma tu ze je najdrahsia. pritom nakladiaky nemozu vyuzit hlavnu vyhodu - 130 km/h. pokial to nie su velke prevysenia na celej trase tak par kopcekov by som nepovazoval za problem, kamion na ne vybehne ked ma "nasliapnute". su a budu aj na dialnici a to pri vsetkej snahe ich trasovat co najrovnejsie. avsak dlhsia trasa automaticky vacsia spotreba. stale sa viac oplati jazdit 100 km po akejkolvek ceste (jedine podmienka aby tam nebol zakaz pre NA) ako 300 km po dialnici.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 21. Feb 2015 20:22

Kritériá ktoré vedú k názoru, že 100 tisícové mesto nepotrebuje diaľničný obchvat, sú na plač alebo na smiech. Podľa nátury toho ktorého súdruha :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 21. Feb 2015 21:24

Tomas PO napísal:Nehovoriac, ze Drutarovsky sa vsemozne snazi o 50ku na nej a nova 'fundovana' primatorka sa vyjadrila, ze chce dalsi semafor na NK, lebo ona byva pod Kalvariou. Ach jaj.


Ta 50tka by bola zlou spravou a klincom do rakvy plynulosti po NK, no zial ma v sebe trochu logiky, kedze tie vyjazdy a odbocenia z/na NK su dost neprehladne, podobne ako prechod, na ktory sa vychadza z poza PHS. Dufam vsak ze apson do otvorenia JZO sa zachova sucasnych 70. Uz horsie je to s dalsim semaforom, no co uz, ceni sa aspon uprimnost priznat skutocne padny dovod :D

Tomas PO napísal:cesta je delena na MK-3 (Duklianska-Kosicka) a MK-5 (Duklianska-Sabinovska - tu je aj kratky tunel). Takze ich celok poriesi (by poriesil) vela. Avsak rozpoctovy naklad len na MK-3 je cca 100 mio


Ja len doplnim - MK5 od konca reko SM - PO po krizovatku s Bardejovskou naklady vysli na nieco cez 3 mld Skk, cize dalsich asi 100 mil. €. Ten cca 300 m "hlbeny" je tam kvoli tomu, ze alternativou by bol 25 hlboky zarez s mostom na miestnej komunikacii a rozsiahlymi prelozkami (tak by sa potrubia len docasne podopreli). Ak by boli riesene solidne tak by sice poriesili vela (minimalne MK5 Sabinovska - Bardejovska tak naozaj bola), na druhej strane by neporiesili Sebastovu, ani Kapusany nehovoriac o smere VT <=> PP

devil napísal:kazdopadne pokial nabrezna nema byt alternativa tak JZO musime brat ako sucast suvislej dialnice a nie ako riesenie bodovej zavady. cize mala by splnat normalne kriteria navratnosti. a pri 13.000 ba aj 20.000 intenzite bude navratnost mizerna.


No ptm ma mizernu navatnost aj D4 - uz som tu prednedavnom pisal, ze pri oboch je pomer cena/intenzita takmer rovnaky (pouzil som 13 tis/31 tis. Druha vec je ze navratnost sa v ripade JZO da znizit - ak sa vie, ze SO sa v najblizsej dobe nerozostavia, tak vetvy MUK PO Z, ktore R4 prepajaju zo zvyskom ako aj kratucky prilahly usek R4 treba vypustit, resp. jeho realizaciu v zmluve podmienit realizaciou SO (ak by vystrelilo z motyky a SO by sa usli junckerove fondy). Totiz sa asi obaja zhodneme, ze za takych cca 50 mil. sa da co-to postavit aj inde.

devil napísal:ze EF sa minaju na hluposti je smutne. rozdelenie fondov pre jednotlive oblasti je ale dane. EK mnohokrat naznacovala novym clenskym statom ze nie je mozne cele fondy naliat do betonovania a okolite krajiny to aj pochopili. hadam nechces tvrdit ze sa nedaju efektivne minut EF pre skolstvo a vyskum.... zmyslanie ze je jedno co len nech sa postavi je presne to zmyslanie ktore napomaha zlodejine.


Ano, EF sa daju minut efektivne aj na skolstvo a vyskum a je niekolko projektov zo SVK, ktore to aj potvrdzuju. No zial tych je ako safranu a tak sumou ako aj poctom ich popri tych "tunelovacich" skoro ani nevidno, pretoze vola kompetentnych (najma na strane samosprav) je jasna - nabalit sa. Na druhej strane, dalo sa vyrokovat pre dopravu aj trochu viac, tu by pomohlo aj keby ta suma bola apson o 100 mil. vyssia.

devil napísal:co sa tyka KE kraja, bud-bid ma najmensi vyznam. vsetky ostatne stavby su baliku ktory mnohonasobne prekracuje moznosti. takze ostava len spasonosna E50 do ciech. skoda ze CS neexistuje.

S tym slovom najmensi by som bol opatrny. Navyse, ostatne idu z ERDF ktory ovela menej prekracuje moznosti nez fond pre TEN-T, aj ked tam si to zrejme zlizne Tu-Hu.

[/quote]pritom nakladiaky nemozu vyuzit hlavnu vyhodu - 130 km/h. pokial to nie su velke prevysenia na celej trase tak par kopcekov by som nepovazoval za problem, kamion na ne vybehne ked ma "nasliapnute". su a budu aj na dialnici a to pri vsetkej snahe ich trasovat co najrovnejsie. avsak dlhsia trasa automaticky vacsia spotreba. stale sa viac oplati jazdit 100 km po akejkolvek ceste (jedine podmienka aby tam nebol zakaz pre NA) ako 300 km po dialnici.[/quote]
130 sice nie, no takych 100 ano. Pre kamiony je D najvyhodnejsia v tom, ze je najplynulejsia - ziadne stopky, semafory ani rychlostne obmedzenia (menej ako 100 s vynimkou BA a Braniska nwm ci u nas vobec je niekde), takze sportebu kamion na D skutocne udrzi. A dlhsia trasa (v zmysle napr. 270 vs. 300 km) automaticky nemusi znamenat vyssiu spotrebu - staci na tej kratsej 1 neplynuly prejazd mestom a spalis tak isto.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 22. Feb 2015 13:45

Kritériá ktoré vedú k názoru, že 100 tisícové mesto nepotrebuje diaľničný obchvat, sú na plač alebo na smiech. Podľa nátury toho ktorého súdruha :D


vies to su take systematicke kriteria. ty urcite vies co to znamena, ci ?

No ptm ma mizernu navatnost aj D4 - uz som tu prednedavnom pisal, ze pri oboch je pomer cena/intenzita takmer rovnaky (pouzil som 13 tis/31 tis. Druha vec je ze navratnost sa v ripade JZO da znizit - ak sa vie, ze SO sa v najblizsej dobe nerozostavia, tak vetvy MUK PO Z, ktore R4 prepajaju zo zvyskom ako aj kratucky prilahly usek R4 treba vypustit, resp. jeho realizaciu v zmluve podmienit realizaciou SO (ak by vystrelilo z motyky a SO by sa usli junckerove fondy). Totiz sa asi obaja zhodneme, ze za takych cca 50 mil. sa da co-to postavit aj inde.


a ja som prednedavnom pisal ze je to preto lebo ako PPP projekt je "naceneny" s vysokohorskou prirazkou aj ked ziadne hory tam nie su. a mimochodom skvele argumentujes ze ked sa stavia neefektivne pri BA nech sa stavia neefektivne aj pri PO...ved co ste vy horsi...

S tym slovom najmensi by som bol opatrny. Navyse, ostatne idu z ERDF ktory ovela menej prekracuje moznosti nez fond pre TEN-T, aj ked tam si to zrejme zlizne Tu-Hu.


ale prekracuje, co si myslis kolko RC sa postavi z 300 mil. eur. a kolko ciest I. tr. sa postavi z rovnakej sumy ? ono to je velmi jednoduche spocitat kolko km sa postavi a vydelit 7 (7 rocne obdobie OPD). vysledok bude garantovane mizerny. bud-bid riesi smer MI-PO a nie MI-KE. a bez R2 neriesi ani traznit s-j.

130 sice nie, no takych 100 ano. Pre kamiony je D najvyhodnejsia v tom, ze je najplynulejsia - ziadne stopky, semafory ani rychlostne obmedzenia (menej ako 100 s vynimkou BA a Braniska nwm ci u nas vobec je niekde), takze sportebu kamion na D skutocne udrzi. A dlhsia trasa (v zmysle napr. 270 vs. 300 km) automaticky nemusi znamenat vyssiu spotrebu - staci na tej kratsej 1 neplynuly prejazd mestom a spalis tak isto.


preto kamiony s oblubou obchadzali a obchadzaju dialnice kde sa to len da.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod peterle » 22. Feb 2015 18:00

To budú asi také kritériá, aké zvolil aj ten vedec, ktorý vypočítal, že vtáci nemôžu lietať :D Inak povedané, ak ti z výpočtov vyjde očividná hlúposť, zamysli sa a netrvaj na nej. Alebo sa presťahuj na Obrancov, do domu tesne pri ceste, to bude mať tiež efekt :D
peterle
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 592
Obrázky: 231
Založený: 13. Júl 2011 13:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 23. Feb 2015 09:07

devil napísal:a ja som prednedavnom pisal ze je to preto lebo ako PPP projekt je "naceneny" s vysokohorskou prirazkou aj ked ziadne hory tam nie su. a mimochodom skvele argumentujes ze ked sa stavia neefektivne pri BA nech sa stavia neefektivne aj pri PO...ved co ste vy horsi...

Rovnako ako som pred nedavnom pisal ja o dovode ceny JZO a ako ma prestreleny odhad :) tym som chcel povedat to, ze navratnost vecsiny usekov je aka je, no napriekt tomu je hy nevyhnutne stavat, pretoze sucasny stav je neudrzatelny.

devil napísal:ale prekracuje, co si myslis kolko RC sa postavi z 300 mil. eur. a kolko ciest I. tr. sa postavi z rovnakej sumy ? ono to je velmi jednoduche spocitat kolko km sa postavi a vydelit 7 (7 rocne obdobie OPD). vysledok bude garantovane mizerny. bud-bid riesi smer MI-PO a nie MI-KE. a bez R2 neriesi ani traznit s-j.

Ja som predsa pisal, ze sice prekracuje, ale ovela menej ako v pripade fondov pre D1, D3 a ak sa nemylim, tak je tam suma cca 500 mil. pre R2, R5 a R6 a dalsich 200 mil. pre cesty 1. triedy.

preto kamiony s oblubou obchadzali a obchadzaju dialnice kde sa to len da.

Uz vidim ako vsetky schadzaju trebars pred TN a PP, aby sa mohli terigat cez mesto. hej, a vlastne aj na Branisku su take kolony lebo kamiony obchadzaju tunel :D Trz k veci - ano, su miesta, kde obchadzaju (napr. obchadza sa I/73 a vychodna D1 po I/15 a I/79, no ked si porovnas "kvalitu" I/73 spolu s prietahom PO a I/15 a I/79 (nehovoriac o tom, ze mozno I/15 a I/79 este stale nie su spoplatnene) tak mas vysledok.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 3pa3ck3 » 23. Feb 2015 12:22

eric987 napísal:
preto kamiony s oblubou obchadzali a obchadzaju dialnice kde sa to len da.

Uz vidim ako vsetky schadzaju trebars pred TN a PP, aby sa mohli terigat cez mesto. hej, a vlastne aj na Branisku su take kolony lebo kamiony obchadzaju tunel :D Trz k veci - ano, su miesta, kde obchadzaju (napr. obchadza sa I/73 a vychodna D1 po I/15 a I/79, no ked si porovnas "kvalitu" I/73 spolu s prietahom PO a I/15 a I/79 (nehovoriac o tom, ze mozno I/15 a I/79 este stale nie su spoplatnene) tak mas vysledok.

I/15 aj I/79 už dávnejšie spoplatnené sú.

Po skončení rekonštrukcie I/15 sa premávka kamiónov veľmi rýchlo vrátila do normálu, kvôli situácii na Ukrajine pribudli ruské kamióny, ktoré musia Ukrajinu obchádzať cez Poľsko a Bielorusko. Čo je ale zaujímavé, že aj počas obchádzky sa jazdilo po trase SNM-TV-VT-Lipníky-Giraltovce-SK (niektorí si to dokonca aj napriek zákazu namierili po "Toplianskej magistrále"). Kde si som čítal, že kamióny smerujú zo Sátoraljaujhély na Zempénagárd a následne do Rumunska, a teda po diaľnici by to už nebolo naokolo bližšie.

PS: Chystá sa rekonštrukcia I/73 a teda sa dá očakávať presmerovanie nákladnej dopravy na I/15. Kopalo sa tu dosť hlboko, takže verím, že čosi tá nová cesta vydrží a nerozpadne sa po prvej zime.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Feb 2015 08:31

Rovnako ako som pred nedavnom pisal ja o dovode ceny JZO a ako ma prestreleny odhad :) tym som chcel povedat to, ze navratnost vecsiny usekov je aka je, no napriekt tomu je hy nevyhnutne stavat, pretoze sucasny stav je neudrzatelny.


kazda cesta ma teraz prestrelenu cenu. ale zastancovia tunelov su mimo. lebo vraj tunely mozu byt lacnejsie ale ze ake lacne mozu byt netunelove useky neradi priznavaju. tym chcem povedat to ze 2-3 nasobne rozdiely su vzdy ale mozu byt aj 4 nasobne pokial ide o poloprofil na rovine. tak isto beznu cestu I. tr. hoci aj nejakymi MUK na dolezitejsich krizovatkach...na kazdy problem treba najst adekvatne riesenie.

Ja som predsa pisal, ze sice prekracuje, ale ovela menej ako v pripade fondov pre D1, D3 a ak sa nemylim, tak je tam suma cca 500 mil. pre R2, R5 a R6 a dalsich 200 mil. pre cesty 1. triedy.


bohuzial mylis sa.

Uz vidim ako vsetky schadzaju trebars pred TN a PP, aby sa mohli terigat cez mesto. hej, a vlastne aj na Branisku su take kolony lebo kamiony obchadzaju tunel :D Trz k veci - ano, su miesta, kde obchadzaju (napr. obchadza sa I/73 a vychodna D1 po I/15 a I/79, no ked si porovnas "kvalitu" I/73 spolu s prietahom PO a I/15 a I/79 (nehovoriac o tom, ze mozno I/15 a I/79 este stale nie su spoplatnene) tak mas vysledok.


tym som myslel to ze uz od KE je moznost vyberu ci pojde severom alebo po I/50, pre BB kraj je tiez I/50 a pre NR a vacsinu TN kraja tiez I/50 a drietoma. takze vlastne lysa pod makytou je prechod na brno skor pre ZA a PO kraje a to je vsetko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 58 hostí.