Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 14. Máj 2015 07:50

••• takisto polnohospodarstvo a potravinarstvo su silne podporovane pretoze oni si na rozdiel od nas uvedomuju multiplikacne efekty - vlastna produkcia, tvorba vlastnej krajiny, zamestnanost, dane, a samozrejme zisky ktore zostanu u nich. nam to netreba my si vsetko dovezieme.•••
Keď som si toto prečítal, tak som si hneď spomenul na Ivanovu odpoveď - reakciu, keď sa ho pýtali, prečo sa nepodporuje (viac) slovenské poľnohospodársko-potravinárské odvetvia: Ani v Hongkongu nemajú (???) poľnohospodárstvo, dovezú si to, čo potrebujú. :roll:
No ani predvstupový vyjednávač (do EÚ) za SR a potom i náš prvý komisár v EK, toho veľa nevybojoval - nevynegocioval v tejto, ale i vo zvyšných oblastiach. Poslušný bol a poslúchal.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 14. Máj 2015 20:11

devil napísal:dialnice pomahaju ich turizmu ako u nas automobilovemu priemyslu. keby neboli mali by sa este horsie.


Peniaze nepadaju z neba a netreba sa preto pozerat iba na to, na co si peniaze pouzil, ale aj na to, na co si ich nepouzil.

Inymi slovami, netreba rozmyslat v intenciach dialnica tam a tam je spravna cI nespravna, ale mam takyto balik penazi, tak si zoradim priority tak, aby som peniaze vyuzil co najefektivnejsie. Niekedy to moze byt dialnica, inokedy skolstvo a inokedy nizsie dane. (PS: poľnohospodárstvo to ale bude malokedy ;))

A ci by sa mali lepsie alebo horsie by teda zaviselo od toho, co by s tymi peniazmi ine spravoli.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 15. Máj 2015 08:26

Inymi slovami, netreba rozmyslat v intenciach dialnica tam a tam je spravna cI nespravna, ale mam takyto balik penazi, tak si zoradim priority tak, aby som peniaze vyuzil co najefektivnejsie. Niekedy to moze byt dialnica, inokedy skolstvo a inokedy nizsie dane. (PS: poľnohospodárstvo to ale bude malokedy ;))


ano, treba to spravne namixovat. my sme si ale mysleli ze nizsie dane su vsetko.

zaujimavost: porovanie platov a prinosu zamestnancov 3 automobiliek, ani sa netreba pytat ktora dopadla najlepsie a ktora najhorsie.

http://ekonomika.sme.sk/c/7801538/autom ... -dost.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 17. Máj 2015 00:10

By ma zaujímalo, ako môže mať KIA 2x väčšiu vyprodukovanú pridanú hodnotu oproti VW resp. PSA.
To má až tak dobre zladenú továreň, či ako? Ako viem, že sú tam roboty(známa zváracia linka), každú minútu jedno auto(resp. už možno aj menej), všetko pekne na seba nasleduje, prepracovaný návrh továrne...ale veď to má už teraz každý nový závod automobilky.
Veď to je dosť podstatný rozdiel. Tej hodnote by som moc nechcel ani veriť.
A čo sa týka platov, tak samotná KIA, teda nie jej dodávatelia dáva ešte tie lepšie platy v ZA kraji, inak by nechodili firemné busy z Oravy, Liptova a tak. Jak Kórejci došli, niektorí zamestnávatelia nemôžu nájsť ľudí...
Aj keď tá priemerná hodnota, no vieme ako to je..., medián by bol zaujímavejší.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 17. Máj 2015 09:43

By ma zaujímalo, ako môže mať KIA 2x väčšiu vyprodukovanú pridanú hodnotu oproti VW resp. PSA.


Ja by som to neprecenoval. Tieto ukazovatele mozu byt na individualnej urovni dost skreslujuce. Ak napriklad VW dovaza od svojich sesterskych spolocnosti a tieto interne ceny budu nacenene vysoko, tak bude vykazana pridana hodnota odlisna ako v pripade, ked ich maju nacenene nizko.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 17. Máj 2015 18:42

no jedno ciastocne vysvetlenie je ze VW zamestnava priamo v zavode tusim 2-3x tolko ludi ako PCA ci KIA, niekolkokrat som to videl na vlastne oci, VW je mesto pri meste, cely priestor husto zastavany vsade plno ludi kym PCA ma medzi halami take "polia" ze by sa za ne nehanbilo mensie druzstvo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 05. Jún 2015 21:18

Ked sa uz dialnice aj zeleznice kvoli blavacko-*** masinerii stavaju len na severe a zapade, aspon to kosicke letisko je privatne a bez pociatkovskych odbornikov sa moze poriadne rozvijat (vdaka rakusakom a madarom):
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 6963518688

Este keby sme tak pestali dotovat parazitov BTS a TAT a SLD a ILZ, povedal by som, ze situacia v slovenskom letectve je takmer normalna.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 19. Jún 2015 21:37

Blava (aj Kosice) je europske "mesto" s takmer najmenej problemovou premavkou viewtopic.php?f=35&t=20618 . Napriek tomu ideme do Blavy vytunelovat 4.5mld EUR na obchvat.
PS: Toto je celkom dobry dokaz, ze slovenske slovo "mesto" by sa do anglictiny malo prekladat ako "village", v lepsom pripade "town" :-). A tiez ilustracia, ze vsetky tie tunely co na obchvatoch budujeme v Ziline, Presove, Martine (ci mozno Zvolene) by sa v kazdej normalnej krajine normalne riesili prietahom cez mesto. U nas proste nie su aglomeracie ani intenzity, ktore by vyzadovali tolko tunelov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod PK » 20. Jún 2015 01:46

DrX vacsinou s tebou suhlasim ohladne vyssej priority juznej trasy do Ke. Ale na toto mam rozporuplny nazor. V Bratislave som pracoval 11 rokov a dochadzal denne z 45km vzdialenosti. Bratislava potrebuje vyriesit premavku ako sol. Z vychodu do nej vstupuje jedina cesta 2+2 - D1. A nie je normalne stravit na 5km BA obchvatu denne 20+20 minut naviac. Doprava v Ba by sa dala vyriesit za podstatne menej penazi, napriklad len prerobenie krizovatky v Ivanke za par Eur by dokazalo odlahcit celej BA.
V com s tebou suhlasim je sialena suma za tento paskvil co sa ide robit. Za 4,5 miliardy Eur by sme mali mat cesty 2+2 po celom Sk, vsade kde treba a nie na kusku cesty po rovine v okoli BA. Vacsine ludi vsak taketo primitivne okradanie evidentne nevadi, rovnako ako napriklad rocne odkladanie otvorenia Janovce Jablonov kvoli volbam...
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 20. Jún 2015 12:35

Co sa tyka Blavy, otazka je, ci by skor ako obchvat nepomohlo okrem R7 urobit aj R1, aby sa doprava vstupujuca do mestaviac rozlozila. A na obchvate D1 vyhradit 1 pruh, ktorym by sa dalo len prechadzat (tj nedalo by sa dostat na exity vntury Blavy). No ale, v podstate je to jedno. Je jasne, ze toto megalomanstvo je hlavne o tenelovani statnych penazi pre blavackych velmozov, rovnako ako plan na novy VIP terminal na letisku http://reality.etrend.sk/komercne-nehnu ... minal.html , ktory je urcite velmi potrebny, ked uz z neho lietaju len chartre a Ryanair.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mareks96 » 20. Jún 2015 22:55

DrX. Vacsinou s tebpu nesuhlasim, ale teraz si svoje tvrdenia odovodnil a to velmi rozumne. A mas pravdu.

BtW: dopocul som sa, ze vraj je velmi tazko stihnutelne, az nestihnutelne skupit pozemky pod D4 do konca roka. Teda je celkom realna moznost ze sa tohto predrazeneho paskvilu nedockame.
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 21. Jún 2015 00:13

"BtW: dopocul som sa, ze vraj je velmi tazko stihnutelne, az nestihnutelne skupit pozemky pod D4 do konca roka. Teda je celkom realna moznost ze sa tohto predrazeneho paskvilu nedockame."
Bodaj by.

Čo sa týka BA. Určite sa D4 preceňuje. Za tie peniaze by sa možno oplatilo niečo urobiť s MHD, parkovaním na okraji mesta, železničný uzol v BA a pod. investície. Netvrdím, že D4 je zbytočná, to určite nie, ale či to treba cez PPP...

A čo sa týka Jan - Jab I., zdržuje sa to kvôli tomu zárubnému múru, ktorý bol asi nadimenzovaný na menšie silové zaťaženie, ako v skutočnosti je(to by mohol objasniť niekto iný), čítal som niekde o vode... Takže radšej toto ako o nejaké obdobie havária a pritom sme o probléme vedeli.
Neviem, či by som tam išiel strihať pásku. Aj tak, vplyv otvárania a rozbiehania výstavby úsekov na potencionálnych voličov sa preceňuje a zdá sa, že to už možno aj troška pochopili.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 21. Jún 2015 21:15

DrX napísal:Blava (aj Kosice) je europske "mesto" s takmer najmenej problemovou premavkou viewtopic.php?f=35&t=20618 . Napriek tomu ideme do Blavy vytunelovat 4.5mld EUR na obchvat.
PS: Toto je celkom dobry dokaz, ze slovenske slovo "mesto" by sa do anglictiny malo prekladat ako "village", v lepsom pripade "town" :-). A tiez ilustracia, ze vsetky tie tunely co na obchvatoch budujeme v Ziline, Presove, Martine (ci mozno Zvolene) by sa v kazdej normalnej krajine normalne riesili prietahom cez mesto. U nas proste nie su aglomeracie ani intenzity, ktore by vyzadovali tolko tunelov.

Zasa tie co si vymenoval a village to je prisilne cafe, napr. BA a KE by uz mohli byt aj city :D . Co sa tyka obchvatov a prietahov - prietah, resp. okruh moze do istej miery stacit a do istej ho aj na poriadne dlhu dobu nahradit, no musi byt tomu adekvatne rieseny - min. 4 pruhy, MUK (v uplne krajnom pripade KO s poriadne velkym polomerom), ziadne vyjazdy z dvorov, MPR aspon 70 km/h... Z celej SR ma nieco take akurat BA (D1,D2), ZA (az na tu nestastnu krizovatku pri Tescu), KE (I/68=>I/50), iste naznaky su aj v ZV (tam je to ale z velkej casti 1+1) a MT na I/65 (tam je to ale samy semafor). Co sa tyka ZA, tam si dovolim tvrdit ze problem nie je az na tu 1 krizovatku. Problem je pred ZA (ZA - Vrutky) a preto sa stavia Visnove. K tomu ide menej potrebny bombonik v podobe HP-LL, najma aby neprepadli EF. O D3 S-B skoda pisat, to je fail uz len tym kam vedie - skratka povedzme si na rovinu - ak na D3 treba vobec nejaky obchvat ZA tak je to skor V, ktory ak by sa realizoval, tak R6 sa moze rovno vymazat a presunut na vyhladove D po roku 2040. Co sa tyka PO - JZO sa skratka neda nicim kapacitnym nahradit. Bud zburas 1/3 mesta alebo stavias pomerne tazky usek s tunelom a 3 velkymi mostami. Co sa tyka SO, ten uz niekolko alternativ ma, no kazda ma nejake svoje "ale" a ani o jednej dnes nik nerozmysla. Asi najschodnejsie by bolo postavit "prietah" pozdlz Sekcova spolu s castou SO od MUK PO-vychod po Kapusany a k tomu spravit "privadzac Velky Saris" (mimochodom, ten ako jediny ma aspon EIU), avsak ucet za toto by rozhodne nesiel pod 200 mil. Ptm sa este da spravit cast SO od I/68 po D1 (ta ovela menej problemova) a VO, no tam su hned 2 problemy - poddolovane uzemie a X6 city, vdaka ktoremu by bol takmer nepriechodny. Co sa tyka MT - ten nechapem preco sem pleties - na jeho obchvatoch je max. niekolko mostov, celkovo jeden z najlahsich. A ZV to je specificky pripad - tahat to cez mesto s obmedzenymi priestorovymi moznostami za cenu obmedzenia obsluhy okolia I/50 je sice dobrym docasnym riesenim, no v SR by sa z toho stalo riesenie trvale a nie prave najlepsie.

jarino napísal:"
Čo sa týka BA. Určite sa D4 preceňuje. Za tie peniaze by sa možno oplatilo niečo urobiť s MHD, parkovaním na okraji mesta, železničný uzol v BA a pod. investície. Netvrdím, že D4 je zbytočná, to určite nie, ale či to treba cez PPP...

Hoc aj zacat riesit nejaky ucelenejsi okruh (kde okrem D1 a D2 sa dnes co-to rysuje len na Bajkalskej). BA nema problem s tranzitom, BA ma problem NAJMA s vnutromestskou dopravou a ptm s cielovou / zdrojovou.

DrX napísal:Co sa tyka Blavy, otazka je, ci by skor ako obchvat nepomohlo okrem R7 urobit aj R1, aby sa doprava vstupujuca do mestaviac rozlozila. A na obchvate D1 vyhradit 1 pruh, ktorym by sa dalo len prechadzat (tj nedalo by sa dostat na exity vntury Blavy).

R1 nwm ci by vo vnutri BA nieco vyriesila (predsa, opat by to koncilo len na vnutromestskej D1), ale aspon by sa vdaka nej mohli hodit do kosa projekty tych nezmyselnych kolektorov pozdlz D1 BA-TT. A takisto by sa riadne znizila potreba nakladnej prestavby na 6-pruh, min. medzi SC a TT by to nebolo este par rokov potrebne.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 22. Jún 2015 23:10

Budem OT, ale čo charakterizuje X6 City?
S riešením BA máš pravdu. Vnútromestskú dopravu to neporieši... Len v médiách píšu, ako keby keď zrazu bude D4, tak v BA bude všetko v poriadku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2015 06:55

Kosice su polovica z Bratislavy a co sa tyka hustoty premavky na pristupovych cestach do mesta tu uz nie je co porovnavat, rozdiely su v spickach radove. Drx porovnavaj Kosice z Presovom, ten je mozno viac na vstupoch zatazenejsi ako Kosice. Zato ze tam mate elektricky neznamena ze uz ste ako Bratislava.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Jún 2015 10:33

bratislava je vyrazne viac zatazena v jednom jedinom smere - od SC, aj to scasti preto lebo tam postavili obchodne retazce. to pristupove cesty nezodpovedaju potrebam vid. 4 pruhy konciace este v meste v smere na samorin. proste nikdy sa nepocitalo s tym ze bude hlavne mesto. KE vsak na rozdiel od BA ziju v realite, chcu mat vlaky, elektricky a nie tunely pod horou aj riekou.

eric987 si extremne zatazeny na presovsky obchvat pricom nevies nijak dolozit ze nabrezna nebude stacit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Jún 2015 10:46

fh, ze pocitat nevies, ma neprekvapuje. takze fakty:
BA 420tis obyvatelov https://sk.wikipedia.org/wiki/Bratislava
KE 240tis obyvatelov https://sk.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%A1ice
PO 90tis obyvatelov https://sk.wikipedia.org/wiki/Pre%C5%A1ov
Ale poctom tunelarov Blava je daleko v predu este aj pred Dubai World Center.

A TOMTOM ti jasne ukazal, ze len preto, ze v Blave mame 20 radii a 20 televizii plnych prazdnych hlav, ktore nemaju o com rozpravat, tak placu o blavackej premavke, je v skutocnosti doprava v KE horsia nez v BA. Ale v akomkolvek europskom alebo svetovom meradle je premavka v oboch bezproblemova.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2015 12:31

V Bratislave je denne vyše 700 000 ľudí, DrX vôbec nemáš šajnu o čom to je . Prešov a Košice sú čo sa týka intenzít porovnateľné mestá. Celkovo Košice nie sú silným tranzitným a cieľovým bodom, preto sú skôr porovnateľné s Trenčínom, či Popradom alebo BB. Že je tam viac ľudí ako v týchto mestách znamená že ráno do US Steel idú von autá a niečo dole na Kechnec, zvyšok po meste a na to cesty sú celkom ok len ste si ich rozkopali, tak neukazuj na iných keď máš doma bordel. Dunaj či inú veľkú európsku rieku takisto nemáte takže nutnosť mostov žiadna. Tranzit na Rakúsko, Maďarsko (tých pár áut a kamiónov je zlomok y toho čo ide cez BA), ČR, ty vôbec nevieš kde je sever. S Bratislavou sa neporovnávaj, to si o nejaký ten level nižšie. Devil asi si nikdy nešiel od Malaciek medzi siedmou a ôsmou do Bratislavy, poznáš to len možno zo svojich ciest smerom od Trnavy. A to nehovorím o príjazde od Šamorína, nekonečné kolóny a zdržania ráno aj večer. Príjazd smerom od Pezinka dtto. A že sa nepočítalo že bude BA hlavné mesto ? devil netrep. Od roku 1918 ním je. Teda keď rátam aj rozvoj automobilovej dopravy, lebo bola aj vyše 200 rokov hlavným a korunovačným mestom Uhorska.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Jún 2015 13:24

Sprostosti a z prsta vycucane cisla, presne na styl fh. Tomtom ti jasne ukazal, ze ziaden problem v porovnani s europskymi alebo svetovymi mestami v Blave neexistuje. Este aj v Kosiciach a Brne je situacia horsia.
Ja mam presne sajnu o com to je: nie o tych ludoch, co do BA dochadzaju do prace (lebo doma im blavocentristicka vlada podmienky na vytvorenie pracovnych miest neurobi), ale o tom, ze kazdy z tych ani nie 400tis blavakov (kedze samozrejme hromada z tych 420tis ludi s trvalym pobytom v BA je trvalo za hranicami) sa chce vozit vsade autom a chce aby im na to zvysok Slovenska postavil dialnice a este aby za ne ani nemuseli platit nalepky.
A tie sprostosti o mostoch su uplne najlepsie. Mylis si dojmy a pojmy, ked to, ze cez Blavu prechadza europska rieka by malo spravit z Blavy europske mesto ;-). A naviac, to si myslis, ze cez Hornad sa staci prebrodit? Tak isto treba mosty a tak isto su na nich obrovske problemy (aktualne Tahanovsky, nedavno Hlinkova, predtym Presovska-Secovska). Akurat su kratsie, to ale nie je zasadny rozdiel, kedze do Blavy sa tuneluje 100x viac penazi, takze postavit/udrziavat 5x dlhsi most je lahsie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 23. Jún 2015 14:16

jarino napísal:Budem OT, ale čo charakterizuje X6 City?

Novovznikajuce "zakazane mestecko", ktore si prisvojilo nazov Zaborske po blizkej obci.

devil napísal:eric987 si extremne zatazeny na presovsky obchvat pricom nevies nijak dolozit ze nabrezna nebude stacit.

Dovody, pre ktore NK nebude stacit som uz pisal X krat aj sem, aj do vlakna o PO. Zato TY si ani raz neuviedol, preco by stacit mala. BTW, tu bola rec o tom, ze niekedy stacia aj prietahy. Ja som len doplnil, ze sice postacovat mozu ale ZA AKYCH PODMIENOK s tym, ze pre E50 sa napriec PO ZIADEN KAPACITNY PRIETAH ZREALIZOVAT NEDA bez tunela ci zburania 1/3 mesta.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Jún 2015 14:25

700.000 este neznamena ze vsetci dochadzaju denne. isiel som z BA do MA aj v tom case kt. uvadzas a nie 1x. nic strasne sa nedialo ani v protismere. smer DS poznam tiez, problem je ze 4 pruhy koncia na moste cez maly dunaj, hranica BA je pritom o dost dalej, semafoty na slovnaft atd... v KE mas 4 pruhy na vyjazdoch asi vsade preto je to tam plynulejsie... takze DrX tiez neprehanaj min. v tom su na tom KE ovela lepsie. PO nepoznam ale zase ZA a BB su oproti KE daleko mensie a menej problematicke, skor roztahana NR je problem. to boli mestecka ktore vyrastli na minuleho rezimu. skutocne hlavne mesto bola praha. tam sa rozhodovalo o zasadnych veciach. BA mala asi taky vyznam ako ked bola 200 rokov hlavne mesto uhorska. mozeme len hadat ze preco si vybrali mesto blizko viedne... :wink: a stale tie reci o metre, tuneloch a pritom nie je snaha na uplne zakladne veci ako rozsirenie elektrickovej siete.

eric987, ale uviedol...ty si argumentoval tym ze bude stale v meste a bude to pomale co ja chapem ale nevidim problem v tom ze nejakych 10 km sa nepojde 90/130. ak si pamatas ako to vyzeralo v NR na kruhaku pod zoborom tak to bol problem a nie to co je teraz vo ZV alebo ZA npr.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 23. Jún 2015 15:17

DrX tie zakomplexované hejterské plky si nechaj pre svojich súkmeňovcov zo štvrtej cenovej skupiny alebo spodiny tvojho rangu, veď ty ani nevieš napísať názov Bratislavy. Blava je potok pri Trnave alebo názov používaný ozembuchmi ako si ty. Ty buď rád že si rád že Košice majú dopravnú situáciu ako majú aj keď pochybujem že vôbec chodíš niekam autom.

Devil Bratislava je čo sa týka cestnej siete poddimenzovaná a nedostáva ani financie na jej rozvoj, Brno má dvojnásobný rozpočet a to je Bratislava väčšia, lebo tu zakomplexovaní trapkovia ako je aj Fico si sem chodia akurát naplniť mocenské ambície alebo bankové účty a aby sa zapáčili svojim voličom z valalov, žochárov a horehronia tak Bratislave škodia ako vedia.
A tá tvoja jedovitá poznámka aké mestá boli kedysi väčšie je mimo. Teraz sú zase iné a čo s tým spravíš, veď aj Štiavnica bola kedysi ďaleko pred ostatnými a teraz už nie je tak aké skuhranie. Uhorsko tu nie je už pomaly 100 rokov tak na to zabudni konečne.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Jún 2015 15:56

Ano, staci si spocitat hustotu dialnicnej siete na obyvatela, tak ako robi OECD, a hned je jasne ako Blava na zvysok Slovenska doplaca.
PS: A ohanat sa historiou je uplne najzabavnejsie. Blava vzdy bola prigorodkom Viedne, a k tomu sa aj vracia. Akurat za Ceskoslovenska sa vdaka zeleznej opone trocha nafukla, a teraz sa nafukuje dalej centristickym tunelarskym vysavanim zvysku Slovenska, coho je tento PPP obchvat skvelym prikladom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 23. Jún 2015 21:35

Aj hustota BTS je v BA vyššia ako na zvyšku Slovenska. Toto tiež niečo znamená???

Myslím, že nikde nevedie takéto "porovnávanie". Bratislava je veľká dedina a Košice sú len valal. Košice sú na tom lepšie ako BA, ale BA je na tom lepšie ako Praha, BP alebo W. Košice majú problém na príjazde od Sečoviec, BA zo všetkých smerov. Košice majú relatívne malý problém s parkovaním, BA ho má podstatne väčší. Perspektívnu na zlepšie rovnaké = mizivé.

D4 BA nepomôže, samotná R7 tiež nie... tá skôr situáciu ešte zhorší. R7 dopraví tisíce nových vozidiel na Bajkalskú + tieto autá nebudú mať kde parkovať. "Rozvoj" sa nedá zastaviť...
Ak má byť R7 tak súbežne bude nutné rozšíriť Bajskalskú na 3+3 po Račiansku + MÚK s Trnavskou. Priestor tu na to je, ale nie sú €. (plány aj rezerva na iné potrebné cesty boli... žiaľ minulli "sa")
Z 30 ročného hľadiska je D4 potrebná, ale pri aktuálnej aj budúcej ekonomickej situácii by bolo vhodné ju stavať v 1/2 profile, po častiach a hlavne nie je cez PPP.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 23. Jún 2015 21:53

eric987 napísal:
jarino napísal:Budem OT, ale čo charakterizuje X6 City?

Novovznikajuce "zakazane mestecko", ktore si prisvojilo nazov Zaborske po blizkej obci.


Aha. Tak o tomto developerskom počine som teda nevedel, ale už som našiel. Podľa mňa malé pozemky núkajú, až na štyri pozemky všetko pod 400 metrov štvorcových.
Celkovo, ak chcú niekedy stavať východný obchvat Prešova, tak by si dotyčné inštitúcie mali švihnúť, ak tam ešte nie je nejaká uzávera. V tomto časti sa mesto s okolím rozrastá. Pri ceste medzi PO a Dulovou Vsou sú 4 developerské projekty(predáme pozemok a ty si to tam postav). Pamätám sa, že asi tak 7-8 rokov(odhadom) dozadu tam začali rásť prvé domy na moje počudovanie a v súčasnosti je to už pomaly ako jedna menšia dedina. Len tá MHD-čka tam nechce ísť(nie je to územie mesta), zatiaľ len SAD-ka. Taktiež časť mesta Šalgovík a obec Teriakovce sa rozrastajú. Ale vzhľadom k tomu, ktorí a ako majetní ľudia si tam stavajú domy, tak diaľnica v budúcnosti tam asi neprejde.


"Z 30 ročného hľadiska je D4 potrebná, ale pri aktuálnej aj budúcej ekonomickej situácii by bolo vhodné ju stavať v 1/2 profile, po častiach a hlavne nie je cez PPP."
Neodvážil som sa to tak povedať, ale myslím si to isté... Možno ten 1/2 nie ale radšej plný profil, ale PPP určite nie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.