DrX napísal:Blava (aj Kosice) je europske "mesto" s takmer najmenej problemovou premavkou
viewtopic.php?f=35&t=20618 . Napriek tomu ideme do Blavy vytunelovat 4.5mld EUR na obchvat.
PS: Toto je celkom dobry dokaz, ze slovenske slovo "mesto" by sa do anglictiny malo prekladat ako "village", v lepsom pripade "town"
. A tiez ilustracia, ze vsetky tie tunely co na obchvatoch budujeme v Ziline, Presove, Martine (ci mozno Zvolene) by sa v kazdej normalnej krajine normalne riesili prietahom cez mesto. U nas proste nie su aglomeracie ani intenzity, ktore by vyzadovali tolko tunelov.
Zasa tie co si vymenoval a village to je prisilne cafe, napr. BA a KE by uz mohli byt aj city
. Co sa tyka obchvatov a prietahov - prietah, resp. okruh moze do istej miery stacit a do istej ho aj na poriadne dlhu dobu nahradit, no musi byt tomu adekvatne rieseny - min. 4 pruhy, MUK (v uplne krajnom pripade KO s poriadne velkym polomerom), ziadne vyjazdy z dvorov, MPR aspon 70 km/h... Z celej SR ma nieco take akurat BA (D1,D2), ZA (az na tu nestastnu krizovatku pri Tescu), KE (I/68=>I/50), iste naznaky su aj v ZV (tam je to ale z velkej casti 1+1) a MT na I/65 (tam je to ale samy semafor). Co sa tyka ZA, tam si dovolim tvrdit ze problem nie je az na tu 1 krizovatku. Problem je pred ZA (ZA - Vrutky) a preto sa stavia Visnove. K tomu ide menej potrebny bombonik v podobe HP-LL, najma aby neprepadli EF. O D3 S-B skoda pisat, to je fail uz len tym kam vedie - skratka povedzme si na rovinu - ak na D3 treba vobec nejaky obchvat ZA tak je to skor V, ktory ak by sa realizoval, tak R6 sa moze rovno vymazat a presunut na vyhladove D po roku 2040. Co sa tyka PO - JZO sa skratka neda nicim kapacitnym nahradit. Bud zburas 1/3 mesta alebo stavias pomerne tazky usek s tunelom a 3 velkymi mostami. Co sa tyka SO, ten uz niekolko alternativ ma, no kazda ma nejake svoje "ale" a ani o jednej dnes nik nerozmysla. Asi najschodnejsie by bolo postavit "prietah" pozdlz Sekcova spolu s castou SO od MUK PO-vychod po Kapusany a k tomu spravit "privadzac Velky Saris" (mimochodom, ten ako jediny ma aspon EIU), avsak ucet za toto by rozhodne nesiel pod 200 mil. Ptm sa este da spravit cast SO od I/68 po D1 (ta ovela menej problemova) a VO, no tam su hned 2 problemy - poddolovane uzemie a X6 city, vdaka ktoremu by bol takmer nepriechodny. Co sa tyka MT - ten nechapem preco sem pleties - na jeho obchvatoch je max. niekolko mostov, celkovo jeden z najlahsich. A ZV to je specificky pripad - tahat to cez mesto s obmedzenymi priestorovymi moznostami za cenu obmedzenia obsluhy okolia I/50 je sice dobrym docasnym riesenim, no v SR by sa z toho stalo riesenie trvale a nie prave najlepsie.
jarino napísal:"
Čo sa týka BA. Určite sa D4 preceňuje. Za tie peniaze by sa možno oplatilo niečo urobiť s MHD, parkovaním na okraji mesta, železničný uzol v BA a pod. investície. Netvrdím, že D4 je zbytočná, to určite nie, ale či to treba cez PPP...
Hoc aj zacat riesit nejaky ucelenejsi okruh (kde okrem D1 a D2 sa dnes co-to rysuje len na Bajkalskej). BA nema problem s tranzitom, BA ma problem NAJMA s vnutromestskou dopravou a ptm s cielovou / zdrojovou.
DrX napísal:Co sa tyka Blavy, otazka je, ci by skor ako obchvat nepomohlo okrem R7 urobit aj R1, aby sa doprava vstupujuca do mestaviac rozlozila. A na obchvate D1 vyhradit 1 pruh, ktorym by sa dalo len prechadzat (tj nedalo by sa dostat na exity vntury Blavy).
R1 nwm ci by vo vnutri BA nieco vyriesila (predsa, opat by to koncilo len na vnutromestskej D1), ale aspon by sa vdaka nej mohli hodit do kosa projekty tych nezmyselnych kolektorov pozdlz D1 BA-TT. A takisto by sa riadne znizila potreba nakladnej prestavby na 6-pruh, min. medzi SC a TT by to nebolo este par rokov potrebne.