Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 25. Jan 2015 11:06

devil napísal:vzdy som tvrdil ze je to prilis luxusny navrh vlastne je to budovanie dalsich nevyuzitych kapacit. pretoze nijak ma nepresvedcis ze dialnicny obchvat bude mat intenzity zodpovedajuce jej cene.

To asi nebude, čo až možno na nejaké výnimky bude platiť na celom Slovensku.
Ja sa obávam, že to nebude ani v prípade obchvatu BA... O to väčšia tragédia...
Na D3 sa stavia úplne najzbytočnejší úsek - Strážov-Brodno. Ja pochybujem, že nejaká koncepcia je, inak by do výstavby nešiel...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod okorec » 25. Jan 2015 20:02

vladik67 napísal:
devil napísal:
a vlastne dakujem, vdaka nasej debate sa nasiel dalsi dokaz aka je Sk koncepcia vystavby dialnic chora, pretoze D3 nie je o rieseni nejakych bodovych zavad ale suvisly tah, druha priorita za D1, spolu s tur-hub, PO obvat, hp-ll-ds dokopy 3 mld. eur.


Správne si to pomenoval,
to je skrytá priorita D3 namiesto cesty pre cele Slovensko R2, lebo nie nezamestnanosť, lebo intenzity a ZA lobing.


nemyslím si, že D3 by mala byť nejaká skrytá priorita. mala by bať otvorenou prioritou (pred R2). dokonca aj R3 by mala mať rovnakú prioritu ako R2 (ak nie vyššiu).
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 25. Jan 2015 20:51

devil napísal:OK, ale tranzitny tah je aj E575...prievozska, gagarinova, popradska a pochybujem ze mate take problemy ako su tam...

Pardon, semafory su v BA na jedinom oficialnom tranzitnom tahu z 3. A na kolkych E tahoch v PO su semafory? Predsa na vsetkych, alebo teda na oboch aby sa nepovedalo, ze zvelicujem. A mimochodom kolko km E tahov v BA prechadza PRIAMO cez obytnu stvrt alebo cez MPR ???

devil napísal:vzdy som tvrdil ze je to prilis luxusny navrh vlastne je to budovanie dalsich nevyuzitych kapacit. pretoze nijak ma nepresvedcis ze dialnicny obchvat bude mat intenzity zodpovedajuce jej cene.

V com je luxusny ??? A vobec o akych nevyuzitych kapacitach tocis, ked terajsia cestna siet v meste absolutne nepostacuje ??? A co sa tyka tej ceny dialnicneho obchvatu - porovnajme teda pomer cena/intenzity s D4. Prestreleny odhad stavebnych nakladov je cca 335 mil €, odhad stavebnych nakladov D4 je 750 mil. €, cize cena JZO tvori cca 45% z ceny D4. Ohadovane intenzity na JZO su 13 tis. bez SO, 19 tis. so SO, cize aj bez SO pri odhadovanych intenzitach D4 30 tis. tvoria intenzity JZO 43% z intenzit na D4. Takze INTENZITY JZO PO BUDU V POMERE K CENE ZHRUBA ZODPOVEDAT INTENZITAM D4 AJ BEZ SO, ROZDIEL SU LEN 2% V NEPROSPECH JZO. Len tak mimochodom ak mas tolko reci, ako podla teba mala D obist PO ???

Este k tej cene:
Ad. 1 - jej sucastou je po Prievoze asi najvecsia MUK na SVK vratane kratkeho, niekolko 100m dlheho prilahleho useku R4; v tej krizovatke sa krizuje D s R, cestou I a II triedy. Za vsetko hovori fakt, ze napriklad z 18 mostov, ktore su sucastou stavby JZO je 6 (mimo mosta na D) cize 1/3, vratane 3. najdlhsieho, prave v MUK PO Zapad (mimo mosta na D). Len pre porovnanie - na celej D su 3 velke mosty, 1 maly, jeden podjazd popod D :)
Ad. 2 - je tam navrhnuta maximalne nezmyslena pristupova cesta k vychodnemu portalu - zacina sa na starej I/68, tu nasledne prekonava spolu s tratou 130 m estakadou, mostom cez Torysu, nasleduje krizovatka s ulicou Pod Wilec hôrkou... Pre vystavbu by stacilo vybudovat len most cez Torysu veduci do arealu starej COV, snad este osadit zavory na priecesti a nakladiaky s rubaninou by aj tak nikoho neobtazovali. Pre pripadny pristup hasicov a sanitiek k portalu ci k arealu byvalej COV ta ulica uplne postacuje, najma ak je napojena na NK v svetelnej krizovatke.
Ad. 3 - vo vlakne k useku je oznamenie o zacati SK - pozri rozsah vyvolanych investicii - napr. pristupove cesty v neexistujucom priemyselnom praku v Haniske
Ad. 4 - Absolutne neprimerane technologie vystavby mostov - cca 560 m dlha estakada v MUK PO Zapad 20 m nad udolim na pevnej skruzi asi komentar nepotrebuje. Podobne je cez vahadla betonovany 480 m most v konstantnom obluku a s konstantnou vyskou NK (velavravnym tu bol ale komentar projektanta - takto to dokaze postavit skoro kazda stavebna firma)

Cize staci dat do sutaznych podkladov vypustenie istych nezmyselnych vyvolanych investicii, pustit to cez zlty FIDDIC a cena moze aj pri sucastnej urovni byt v pohode okolo 220 mil €, pri Skanska-cenach aj pod 200. (Tunel vychadzal v tej expertize na cca 100 mil. € so vsetkym aj s rezervou, ak by sme na zvysok ratali 15m mil €/km, tak to mame 90 mil. €, dohromady teda 190 mil. €.)

devil napísal:tak na to zabudni, to je pas dlhy mozno 200 km nikto nebude chodit blizsie-naokolo npr. z NR do brna po R49-R6 a este zato viac platit na poplatkoch.

Rovnako ako od Noveho Mesta nad Vahom po BJ nikto nebude chodit naokolo blizsie po D2.

devil napísal:tur-hub, PO obvat, hp-ll-ds dokopy 3 mld. eur

T-H: 600 mil.
JZO: PO 335 mil.
HP-LL: 420 mil.
LL-DS: 410 mil.
Dokopy necelych 1,8 mil., z toho 2 useky este nie su vysutazene a pri jednom ani nie je celkom znama trasa :)

jarino napísal:Na D3 sa stavia úplne najzbytočnejší úsek - Strážov-Brodno. Ja pochybujem, že nejaká koncepcia je, inak by do výstavby nešiel...

Ak by nejaka koncepcia bola, tak by nikoho nenapadlo tento usek vobec nakreslit. Skratka ak uz D3 byt mala, mala jednoznacne zacinat kdesi pri Visnovom a obijst ZA z vychodu.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 25. Jan 2015 21:35

"Ak by nejaka koncepcia bola, tak by nikoho nenapadlo tento usek vobec nakreslit. Skratka ak uz D3 byt mala, mala jednoznacne zacinat kdesi pri Visnovom a obijst ZA z vychodu."
Môžme to povedať aj tak :)
Tú štúdiu o D4 nemám naštudovanú ale v Správach a komentároch štátny tajomník hovoril na D4-ke o 20-25 tisíc áut. Aj keď mňa by neprekvapilo, ak tie čísla len tak nejako vytiahol z rukáva, to by nebola novinka, politici to robia...
Tiež som zvedavý, ako by navrhoval obísť Prešov zo západu...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 26. Jan 2015 14:51

devil napísal:
v kazdom meste ide vacsina aut zo sidlisk do centra, to je zakladne pravidlo tak snad plati aj v PO. tvoja teoria stoji na tom ze pomaly polka sidlisk bude ma ciel na opacnej strane mesta :P presne takto argumentovali nitrania ked chceli MUK pre klokocinu, toto iste vypisuju zilincania ako velmi budu vyuzivat D1 sidliska z juhu ZA, takto pisali aj ked urobili semafor pri odbocke na sekier a motovu do dokonceni MUK neresnica, len pre tvoju info tam su len 2 pruhy aj na hlavnom tahu.... :D ucel nabreznej je obchadzanie centra a pre LE-KE celeho mesta a jedina bariera je pre SII.


MUK Klokočina je podľa teba nezmysel?
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod mikeBoss » 26. Jan 2015 14:54

KN.SK napísal:
DrX napísal: ••• Sak ten vas kraj je tiez riadne nezmyselne nakresleny, a to len z jedneho - nacionalistickeho - dovodu. •••
Boli i nezmyselnejšie nakreslené - vytvorené regióny (župy), napríklad za R-U, hlavne na severe bývalého Uhorska:
Pozri mapu žúp Uhorska http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Nyitra.png , tam predovšetkým Nitrianska http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ty_map.jpg alebo Zemplínska http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... emplen.jpg mali čudné tvary. A prečo?


Lenže Nitra mala vtedy svoj vplyv a status. Teraz je NR kraj lepší podľa teba, Horná Nitra už nie je pod Nitrou, ale máme juh SR. Trnave zasa nasilu spravili kraj s takým tvarom, že to normálne nie je.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 26. Jan 2015 16:28

mikeBoss napísal:
devil napísal:
v kazdom meste ide vacsina aut zo sidlisk do centra, to je zakladne pravidlo tak snad plati aj v PO. tvoja teoria stoji na tom ze pomaly polka sidlisk bude ma ciel na opacnej strane mesta :P presne takto argumentovali nitrania ked chceli MUK pre klokocinu, toto iste vypisuju zilincania ako velmi budu vyuzivat D1 sidliska z juhu ZA, takto pisali aj ked urobili semafor pri odbocke na sekier a motovu do dokonceni MUK neresnica, len pre tvoju info tam su len 2 pruhy aj na hlavnom tahu.... :D ucel nabreznej je obchadzanie centra a pre LE-KE celeho mesta a jedina bariera je pre SII.


MUK Klokočina je podľa teba nezmysel?


Ja chodim do hornej casti Klokociny pravidelne a velky zmysel v MUK Klokocina nevidim. Aspon sa jarocka cesta zbytocne neupchava a tych par minut navyse cez Cerman alebo Nitru-zapad mi nevadi.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 30. Jan 2015 14:48

Ohadovane intenzity na JZO su 13 tis. bez SO, 19 tis. so SO


to vobec nie je ekvivalentne cene 335 mil. eur, ani keby bola zlava z nej. odovodnovat vysssie intenzity nejakym dalsim usekom je to iste ako argumentuju zastancovia obchvatu ZA...vsak cez visnove pojde tolko a tolko aut ale ze nadvazny usek hp-ll bude mat nizsie intenzity pricom bez neho by zase islo menej aut aj cez visnove vytrvalo ignoruju.

4 pruhy mozu stacit pre desiatky tisic aut. takze momentalne nie je potreba stavat SO PO.

Rovnako ako od Noveho Mesta nad Vahom po BJ nikto nebude chodit naokolo blizsie po D2.


ani teraz nechodi a nikto nikomu nebrani aby isiel cez lysu pod makytou. tak preco su tam intenzity take ake su ?

3 mld eur vratane usekov D3 samozrejme.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 30. Jan 2015 22:29

devil napísal:to vobec nie je ekvivalentne cene 335 mil. eur, ani keby bola zlava z nej.

No ptm ani D4 nie je ekvivalentna svojej cene, ani keby bola zlava z nej, kedze rozdiel v pomere cena/intenzita medzi oboma su necele 2 percenta (to v tom este nie su zaratane ceny za pozemky, az ptm by to bolo "zaujimave"). A nehovoriac uz o Soroske.

devil napísal:4 pruhy mozu stacit pre desiatky tisic aut. takze momentalne nie je potreba stavat SO PO.

pocet pruhov je len jeden z mnohych ukazovatelov kapacity, mozes mat aj 4+4, no pokial tam budu malo priepustne krizovatky, bude to nanic. Faktom je ze
ad1: I/18 cez PO zatial nie je komplet 2+2, je tam zuzenie na 2+1, plynulosti takisto neprispievaju ani niektore zastavky MHD, kde bus zastavuje v pravom pruhu (napr. Levocska - mimochodom jedna z najvytazenejsich)
ad2: 8 semaforov (ak som spravne ratal) na 5 km svoje robi, takisto ak aj dalsie zeleznicne priecestie, mimochodom so zeleznicnym koridorom a ak tade ide vlak hned je pruser
ad3: rusinska, vychodna a solivarska, co zatial sluzia tranzitu KE <=> PL ako-tak postacuju iba mimo spicky, staci len napriklad ze je v HU alebo PL statny sviatok a na druhy den je tu hned kolaps
ad4: medzinarodny tah, koridor cez MPR (a obytne stvrte) je unikat aky treba asi fakt hladat...
takze ani ten SO nie je az tak nepotrebny...

devil napísal:ani teraz nechodi a nikto nikomu nebrani aby isiel cez lysu pod makytou. tak preco su tam intenzity take ake su ?

zeby preto ze po Makove ide o asi najhorsiu spojnicu SR-CR ?

devil napísal:3 mld eur vratane usekov D3 samozrejme.

OK
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kanky » 31. Jan 2015 07:47

devil napísal:4 pruhy mozu stacit pre desiatky tisic aut. takze momentalne nie je potreba stavat SO PO.

toto si si ozaj mohol odpustit alebo si si aspon mohol pockat na intenzity z roku 2015, kym take nieco vypustis, zrejme nepoznas situaciu 3. najvacsieho mesta na SK a jedineho krajskeho mesta, ktore nema ziaden obchvat pre transit
v PO je v sucasnosti priamo v meste krizovatka 2 europskych tahov a oba tieto tahy treba dat mimo mesta, ci sa ti to paci alebo nie + vytazena I/68, na ktorej mimochodom onedlho pribudne nove cezhranicne spojenie pre nakladiaciky z Polska, cize si tam kludne mozes pripocitat dalsie long vehicles priamo v meste, ktore poriesi len a len SO...
ak by si presiel Presovom co i len raz za mesiac, tak by si pisal presne opak toho, co pises teraz
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Tomas PO » 31. Jan 2015 08:53

a to priamo na hranici mestskej pamiatkovej rezervacie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Peterman » 31. Jan 2015 12:04

SO pre Prešov je potrebný ako soľ. Plne súhlasím s tým čo napísal kanky. Len zas je typ. slovenský problém za ako dlho a za aké peniažky .....
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 503
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 01. Feb 2015 12:31

No ptm ani D4 nie je ekvivalentna svojej cene, ani keby bola zlava z nej, kedze rozdiel v pomere cena/intenzita medzi oboma su necele 2 percenta (to v tom este nie su zaratane ceny za pozemky, az ptm by to bolo "zaujimave"). A nehovoriac uz o Soroske.


soroska je jedina vazna bodova zavada medzi figou a KE a netreba kvoli nej stavat ine useky. PPP D4 je predrazeny projekt to predsa kazdy vie. pri PO su vsak astronomicke ceny aj tak, a viem si predstavit keby aj tam bolo PPP tak by tam boli ceny ako toho casu pri PPP1 a PPP3 cize este horsie.

pleties tu vsetko mozne dokopy. I/18 od VT nie je tranzitny tah cize tam je urcite tazka prevaha lokalky cize mozes mat aj SO ktory bude bezat daleko od mesta mestom a problemy ostanu. to ze mate problemy v centre vam ziadna dialnica nevyriesi. nevyriesila ich ani inde.

http://www.ssc.sk/files/documents/prieskum/presov.pdf

smer pl-hu ktory je treba asi najviac nie je vobec rieseny. najzaujimajsie su velmi nizke cisla tranzitu na vstupe od LE a pritom ZO aj SO su viazane najma na tento smer cize cize v pripade SO PO PP-VT a PP-SK. potom mi hovor ze to nie su zbytocne kapacity a ze nabrezna nebude stacit.

zeby preto ze po Makove ide o asi najhorsiu spojnicu SR-CR ?


alebo preto lebo ma mensi vyznam ako ine prechody. od TN, PD atd. sa chodi cez drietomu, juznejsie holic a potom kuty.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 01. Feb 2015 14:06

devil napísal:soroska je jedina vazna bodova zavada medzi figou a KE a netreba kvoli nej stavat ine useky

kvoli JZO takisto netreba stavat dalsie useky a navyse figa mi pride minimalne rovnako potrebna ako soroska ak nie este viac

devil napísal:pri PO su vsak astronomicke ceny

astronomicke ceny su aj pri ZA, BA, pri PO o nic viac. Takisto aj JZO je v odhade neuveritelne predrazeny, pozri moj prispevok vyssie. Co sa tyka SO, ten uz zial velmi prestreleny odhad nema, je to naozaj tazky usek a trhova cena ani pri figelovi by o dost nizsia nebola, no tam sa velmi vela toho vymysliet neda.

devil napísal:http://www.ssc.sk/files/documents/prieskum/presov.pdf najzaujimajsie su velmi nizke cisla tranzitu na vstupe od LE a pritom ZO aj SO su viazane najma na tento smer cize cize v pripade SO PO PP-VT a PP-SK. potom mi hovor ze to nie su zbytocne kapacity a ze nabrezna nebude stacit.

devil prosim ta aku vypovednu hodnotu ma tento dokument z roku 2007, ked sucasna situacia v PO (hlavne jeho Z casti) zacala vznikat po roku 2010? Trochu ti pomozem - ziadnu. Problemy v PO boli dovtedy jedine na ul. 17. novembra, kde sa naozaj miestal tranzit s lokalkou aj vnutromestskou, lebo na zapade mesta neboa alternativa. Ked sa vsak pred volbami 2010 pootvarali useky na severe a nasledne aj zrekonstruovali Donovaly, az ptm to zacalo hustnut.

devil napísal:I/18 od VT nie je tranzitny tah cize tam je urcite tazka prevaha lokalky cize mozes mat aj SO ktory bude bezat daleko od mesta mestom a problemy ostanu. to ze mate problemy v centre vam ziadna dialnica nevyriesi. nevyriesila ich ani inde. smer pl-hu ktory je treba asi najviac nie je vobec rieseny. najzaujimajsie su velmi nizke cisla tranzitu na vstupe od LE a pritom ZO aj SO su viazane najma na tento smer cize cize v pripade SO PO PP-VT a PP-SK. potom mi hovor ze to nie su zbytocne kapacity a ze nabrezna nebude stacit.


Tranzitny tah SK <=> KE je predsa rieseny a to cez JZO+SO. Co sa tyka I/18 od VT (a kludne k tomu pridajme aj II/545 od BJ napajajucu sa na I/18 v Kapusanoch) - tu je potrebne si uvedomit co je tranzit - tranzitom predsa je to, co cez mesto PRECHADZA a praveze aj na I/18 je tranzit dost silny (podla FS k obchvatom tvori cca 17 % na prietahu 1/18 LEN KAMIONOVY tranzit, osobny je silnejsi). Ludia od VT, BJ, HE atd. predsa nebudu dochadzat z pracou / do skol do PO, kde je jej rovnako ako u nich doma nedostatok a kde je zle platena, oni pojdu tam kde je jej relativne dostatok a kde je aj dobre zaplatena, teda do KE, prip. do CR, na zapad, do PP.

devil napísal:alebo preto lebo ma mensi vyznam ako ine prechody. od TN, PD atd. sa chodi cez drietomu, juznejsie holic a potom kuty.

Kuty so pre drvivu vecsinu SR (vlastne celu okrem BA s okolim, zitneho ostrova a Zahoria) nepouzitelne, Holic tz nie je nic moc a intenzity cez neho sa moc nelisia od tych cez I/49. Faktom je ze pre 2/3 SVK ma vyznam niektory zo 4 priechodov od Strani az po I/49. Ze najpouzivanejsia je Drietoma, je len logicke, tato trasa je dnes suverenne najlepsia.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 05. Feb 2015 15:27

kvoli JZO takisto netreba stavat dalsie useky a navyse figa mi pride minimalne rovnako potrebna ako soroska ak nie este viac


ono soroska nema ziadnu alternativu. kdezto nabrezna je alternativa JZO. a to ze nebude stacit je zatial len hypoteza. figa je vyriesena uz zopar rokov, nevyriesena je bakta a batka. tazko je porovnat nejaku 4pruhovu cestu kde bude sice tiez obmedzena rychlost ale urcite nehrozi ze ma zvalcuje kamion ako na uzkej klukatej ceste cez kopce ako na soroske alebo pri batke. takze naozaj cez cely PO kraj a dalej na zapad s vynimkou nejakych smiesnych 10 km pri PO bude dialnica, kym z KE po krivan ostavaju spolu s mytnou min. 3 neprijemne zavady ktore su mimoriadne nebezpecne a oberu cestujuceho o 10-15 min. o lokalnych 60 ci 70-kach pritom vobec nehovorim, ani o obchvate ZV kde je od neresnickej MUK po odbocku na motovu jazdi cez 23.000 aut po obycajnej 2pruhovej ceste a pritom neplacu ako v PO.

znalci fora kt. cez donovaly cestuju viac ako ja odhaduju narast premavky o 3.000 aut denne ako presun spod strecna. cize na vychod od RK sa doprava zase zluci. cize ak narastla doprava v PO tak je to zase skor lokalka. tie cisla z prieskumu v 2007 sa menili skor v neprospech tranzitu. rozne FS studie k usekom a tahom su na to aby dokazali co objednavatel chce dokazat... do ciech ci nebodaj niekam dalej sa nedochadza denne ved to sa chodi na cele tyzdne tak mi prezrad ako moze takato doprava zaplnat cesty DENNE ?

Kuty so pre drvivu vecsinu SR (vlastne celu okrem BA s okolim, zitneho ostrova a Zahoria) nepouzitelne, Holic tz nie je nic moc a intenzity cez neho sa moc nelisia od tych cez I/49. Faktom je ze pre 2/3 SVK ma vyznam niektory zo 4 priechodov od Strani az po I/49. Ze najpouzivanejsia je Drietoma, je len logicke, tato trasa je dnes suverenne najlepsia.[/quote:5f7qd5heje vzdy otazka co je vela, kuty jasne dominuju ziadny iny prechod sa ani nepriblizuje a ani nebude. kuty su dokaz ake velke cislo dokaze produkovat medzinarodny tranzit napriek tomu ze je naozaj nepouzitelny pre vacsinu Sk. holic a skalica (cca 10 km) maju dokopy 8.000 aut ale tam sa uz oplati ist ludom z TT a NR krajov, svrcinovec 9.000 ale tam je velky podiel aut ktore pokracuju po E75 cize nejdu vychodnym smerom, celkovo najvytazenejsie prechody su pre vacsinu aut smerom na brno a prahu zo strdu a vychodu Sk nepouzitelne. cize ziadny velky tranzit zo stredu a vychodu Sk do ciech nie je, keby bol tak by boli ine intenzity. cez drietomu ale jazdi trencin a horna nitra. inac je zabavne citat od istych prispievatelov kt. teraz mlcia aky je udajne slaby vnutrostatny tranzit zapad-vychod pritom tranzit do zahranicia sa neuveritelne precenuje. do polska D3 pricom je uplne excentricky tah. no a za dialnicou do ciech placu regiony kde bolo najviac rozbijacov CS.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 138
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 05. Feb 2015 18:17

miestni znalci jazdia aj cez PO a jednoznačne je rozdiel medzi premávkou dnes a v roku 2007. podľa mňa pribudli skôr mimoprešovské značky áut
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 05. Feb 2015 21:24

devil napísal:ono soroska nema ziadnu alternativu. kdezto nabrezna je alternativa JZO. a to ze nebude stacit je zatial len hypoteza. figa je vyriesena uz zopar rokov, nevyriesena je bakta a batka. tazko je porovnat nejaku 4pruhovu cestu kde bude sice tiez obmedzena rychlost ale urcite nehrozi ze ma zvalcuje kamion ako na uzkej klukatej ceste cez kopce ako na soroske alebo pri batke. takze naozaj cez cely PO kraj a dalej na zapad s vynimkou nejakych smiesnych 10 km pri PO bude dialnica, kym z KE po krivan ostavaju spolu s mytnou min. 3 neprijemne zavady ktore su mimoriadne nebezpecne a oberu cestujuceho o 10-15 min. o lokalnych 60 ci 70-kach pritom vobec nehovorim, ani o obchvate ZV kde je od neresnickej MUK po odbocku na motovu jazdi cez 23.000 aut po obycajnej 2pruhovej ceste a pritom neplacu ako v PO.


Tak ak je nabrezna alternativou JZO, ptm porovnatelnou, ak nie este lepsou alternativou je aj HP k R2. Vlastne oba su akosi DACIOU ktora ma byt alternativou k C-classe. Co sa tyka Figy - narazal som na tie zakrutky medzi nou a Batkou. A co sa tyka PO kraja - tych smiesnych 10 km momentalne hori viac nez nejakych 25 km medzi LC a RS kde dnes je defacto polprofil RC, samozrejme az na urovnove krizovania. Ty pises o 3 bodovych zavadach ktore oberu cestujuceho o 10-15 min. O kolko uberie cestujuceho ist napriec PO hoc by bola nabrezna hotova ? zeby 15-20 min ? Nehovoriac o tom ze cena polprofilov mytna - lovinobana+batka-figa+RV - jablonov by tak ci tak dosiahli zhruba cenu plnoprofiloveho obchvatu PO. A k tomu obchvatu ZV:
ad1: spravne si napisal - je to obchvat, nieco, o com taky PO moze zatial len snivat
ad2: po vybudovani MUK neresnica sa vsetky dolezite tahy na ten obchvat pripajaju/odpajaju mimourovnovo - ktora krizovatka hlavnych tahov je v PO riesena mimourovnovo? ani jedna - este aj vyjazd na D ide cez semafor
ad3: kolko zeleznicnych priecesti prechada cez ten obchvat? ani jedno - na rozdiel od levocskej
Ad4: ake je najvecsie stupanie na tom obchvate? - len tak mimochodom, NK ma vraj s podjazdu na most cez Sekcov mat stupanie okolo 10%, pricom ten podjazd je uz od vianoc vytopeny. Kolko bude vytopeny pocas prevadzky???

devil napísal:znalci fora kt. cez donovaly cestuju viac ako ja odhaduju narast premavky o 3.000 aut denne ako presun spod strecna. cize na vychod od RK sa doprava zase zluci. cize ak narastla doprava v PO tak je to zase skor lokalka. tie cisla z prieskumu v 2007 sa menili skor v neprospech tranzitu. rozne FS studie k usekom a tahom su na to aby dokazali co objednavatel chce dokazat... do ciech ci nebodaj niekam dalej sa nedochadza denne ved to sa chodi na cele tyzdne tak mi prezrad ako moze takato doprava zaplnat cesty DENNE ?


No hej kamiony s SPZ KM, PU, NM, NZ TN, CZE a GER ECV su fakt lokalka :D A k tej lokalke - ws mi prosim ta povedat preco by mala narast, zvlast ak mesto zazilo za sledovane obdobuie stagnaciu po kazdej stranke??? A s tymi FS suhlas. Inak by pre R4 nevysiel cerveny veriant (pricom vobec sa tam napriklad nezahrnul prapovodny este v 60-tych rokoch studovany variant cez BJ), inak by SO davno bol medzi prioritami. CR som spomenul ako jedno s "miest", kam sa dochadza a je jasne ze kazdy den sa tam uz nedochadza, zato do KE, pripadne SNV (ano, zial uz aj to je realitou ze spoza PO sa dochadza do SNV) ano :)

devil napísal:je vzdy otazka co je vela, kuty jasne dominuju ziadny iny prechod sa ani nepriblizuje a ani nebude. kuty su dokaz ake velke cislo dokaze produkovat medzinarodny tranzit napriek tomu ze je naozaj nepouzitelny pre vacsinu Sk. holic a skalica (cca 10 km) maju dokopy 8.000 aut ale tam sa uz oplati ist ludom z TT a NR krajov, svrcinovec 9.000 ale tam je velky podiel aut ktore pokracuju po E75 cize nejdu vychodnym smerom, celkovo najvytazenejsie prechody su pre vacsinu aut smerom na brno a prahu zo strdu a vychodu Sk nepouzitelne. cize ziadny velky tranzit zo stredu a vychodu Sk do ciech nie je, keby bol tak by boli ine intenzity. cez drietomu ale jazdi trencin a horna nitra. inac je zabavne citat od istych prispievatelov kt. teraz mlcia aky je udajne slaby vnutrostatny tranzit zapad-vychod pritom tranzit do zahranicia sa neuveritelne precenuje. do polska D3 pricom je uplne excentricky tah. no a za dialnicou do ciech placu regiony kde bolo najviac rozbijacov CS.


ze na kutoch je najvyssie cislo, to nikto nespochybnuje, wed to je medzinarodny tah sever <=> juh (a skutocne medzinarodny, na rozdiel od toho domneleho cez D3) a takisto riesi asi mil. SVK. Jeden z najvytazenejsich je Drietoma a to nie len preto, ze cez nu jazdi TN a horna nitra, ale preto ze je skratka zo vsetkych najlepsi. Inak s D3 a PL uplny suhlas - to je paradox ze ten najnelogickejsi tah (mimochodom kolko rokov existuje prechod skalite - zwardon ??? ) je D a tie logickejsie su len R. Z medzinarodneho pohladu je uplne zbytocna, pretoze par km na zapad vedu A1-D1 a S1-R48, pricom jedna je hotova a druha takmer hotova, ti co potrebuju prejst viac na vychod, pojdu po R3 (PL - HU), prip. R4 (Pobaltie, FIN, BLR, PL - krajny V HU, RO, BG). Z vnutrostatneho hladiska riesi max. prepojenie casti Sliezka so Kysucami a Hornym Povazim, to by ale cez D3 (po Svrcinovec samozrejme)+R5+I/11+R48 taky slo. Takze polprofil storocia fakt bohvie aky vyznam nema.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ANDi » 06. Feb 2015 00:11

devil ako obcas sa s tebou da suhlasit, ale ohladne Presova si uplne mimo. Potrebuje oba obchvaty, zial geograficke podmienky nezmenime, lepsie riesenie tam nie je.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 06. Feb 2015 20:30

eric987 napísal:ze na kutoch je najvyssie cislo, to nikto nespochybnuje, wed to je medzinarodny tah sever <=> juh (a skutocne medzinarodny, na rozdiel od toho domneleho cez D3)

Kolko mame usekov ciest I.triedy s intenzitou 5-7,5 tisic nakladnych voz./24h tak ako je to na I/11? D2 Malacky - Kuty ma intenzitu 7 tisic NA/24h.

eric987 napísal:Jeden z najvytazenejsich je Drietoma a to nie len preto, ze cez nu jazdi TN a horna nitra, ale preto ze je skratka zo vsetkych najlepsi.

Jasne, ze najlepsi :lol: , ale intenzita NA je oproti Svrcinovcu polovicna.

eric987 napísal: Inak s D3 a PL uplny suhlas - to je paradox ze ten najnelogickejsi tah (mimochodom kolko rokov existuje prechod skalite - zwardon ??? ) je D a tie logickejsie su len R.

Nejde o to koko rokov prechod existuje, ale aka je tam cesta. Tych povolenych 50 km/h, zo Skaliteho do Cierneho dokonca len 30 km/h a nosnost do 7,5 t ma svoje odovodnenie. Poliaci na S69, kde maju 2+2, uz maju mosty postavene 3+3. Budeme sa natahovat, ci to je D24,5 alebo to ma byt R24,5? Nech to je R, ale s parametrami ako stavaju Poliaci S69, suhlasis? D3 nema v stupaniach pruh pre pomale vozidla, co samozrejme S69 ma.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 08. Feb 2015 07:48

Tato mapa http://bl.ocks.org/michalskop/raw/ba56b4f6c4df364f9a47/ , aj ked zdanlivo nesuvisiaca, celkom dobre vystihuje to, ako je na Slovensku oddeleny *** sever (od Trencina po Presov), kvoli ktoremu budujeme predrazene nezmyselne naokolo blizsie, a kvoli ktoremu sme teraz vyhodili "len" 6 mil na referendum. Pre tych, pre ktorych je ta mapa privelmi komplikovana, tu je to zjednodusene http://www.sme.sk/referendum/2015/vysledky/ . Navod: vyber kraje, v ktorych bola ucast nad 20%.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 08. Feb 2015 13:01

A čo s tým??? Spájať referendum a teóriu naokolo bližšie... Keby z Mostu a SMK zahlásili, že sa treba referenda zúčastniť, tak najvyššiu účasť máme tam. Tak isto keby sa náhodou nejaké pochutinky porozdávali v osadách, kde účasť bola dosť nízka. Spomínali, že v RS v nejakej lokalite obývanej Rómami sa zúčastnili referenda až dvaja občania... Počas volieb sa idú potrhať, aby odvolili. Téma referenda mohla zaujať maximálne 30% ľudí, 20% išlo voliť a ďalších 10%(možno viac) svoj nesúhlas vyjadrilo neúčasťou. Zbytok čosi o tom počul, ale sa na to zvysoka... Účasť v PO a ZA kraji súvisí aj s najvyšším počtom praktizujúcich katolíkov na SVK. Stačí pozrieť rozdiely napr. medzi Kysucami a Turcom. V Turci boli priemerné až podpriemerné výsledky, čo zodpovedá počtu katolíkov. Evanjelici zostali doma, aj keď evanjelikov celoslovensky je málo a reálne praktizujúcich ešte menej. Dosť z nich len platí cirkevnú daň, aby ich pán farár neodmietol pochovať, lebo čo by povedali ľudia... Toto nemá podľa mňa s teóriou naokolo bližšie absolútne nič spoločné...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ELZ » 08. Feb 2015 18:09

DrX: Hihi, asi Chromik ako vysity. Mas jeden ciel a predstavu a vsetky fakty si prisposobujes podla lubovole, aby 100% podporili tvoj ciel :-) Uz mi len chyba vyjadrenie, ake krasne je mat ceste BA-KE juhom :-D A co tak mapa SK po uz neviem ktorych volbach, kde sa cela mapa cervenala tusim okrem BA ...to by si interpretoval ako? :-D
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mareks96 » 08. Feb 2015 18:30

DrX.. Uz tieto tvoje vyjadrenia uz zacinaju byt tragikomicke
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 504
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod fh » 08. Feb 2015 21:50

DrX si potreboval zatrollovať, na juhu boli dnes kôli snehu dve hromadné havárie tak vytiahol milý Huhu lesný aspoň referendum.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 09. Feb 2015 00:55

No, ked vam nahodou chyba aktualna mapa situacie pre vyber, ci ist z vychodu na zapad cez naokolo blizsie alebo juhom, tak s'il vous plait:
https://drive.google.com/file/d/0B6aDT9 ... sp=sharing
Fakt by som si rad pozrel fotky tych individui, ktore budu dalej tvrdit, ze severom.

No a co sa tyka zvysku, mapy sa na Slovensku vzdy najviac cervenaju od Trencina po Presov. Jednoduchy fakt.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.