devil napísal:OK, ale tranzitny tah je aj E575...prievozska, gagarinova, popradska a pochybujem ze mate take problemy ako su tam...
Pardon, semafory su v BA na jedinom oficialnom tranzitnom tahu z 3. A na kolkych E tahoch v PO su semafory? Predsa na vsetkych, alebo teda na oboch aby sa nepovedalo, ze zvelicujem. A mimochodom kolko km E tahov v BA prechadza PRIAMO cez obytnu stvrt alebo cez MPR ???
devil napísal:vzdy som tvrdil ze je to prilis luxusny navrh vlastne je to budovanie dalsich nevyuzitych kapacit. pretoze nijak ma nepresvedcis ze dialnicny obchvat bude mat intenzity zodpovedajuce jej cene.
V com je luxusny ??? A vobec o akych nevyuzitych kapacitach tocis, ked terajsia cestna siet v meste absolutne nepostacuje ??? A co sa tyka tej ceny dialnicneho obchvatu - porovnajme teda pomer cena/intenzity s D4. Prestreleny odhad stavebnych nakladov je cca 335 mil €, odhad stavebnych nakladov D4 je 750 mil. €, cize cena JZO tvori cca 45% z ceny D4. Ohadovane intenzity na JZO su 13 tis. bez SO, 19 tis. so SO, cize aj bez SO pri odhadovanych intenzitach D4 30 tis. tvoria intenzity JZO 43% z intenzit na D4. Takze INTENZITY JZO PO BUDU V POMERE K CENE ZHRUBA ZODPOVEDAT INTENZITAM D4 AJ BEZ SO, ROZDIEL SU LEN 2% V NEPROSPECH JZO. Len tak mimochodom ak mas tolko reci, ako podla teba mala D obist PO ???
Este k tej cene:
Ad. 1 - jej sucastou je po Prievoze asi najvecsia MUK na SVK vratane kratkeho, niekolko 100m dlheho prilahleho useku R4; v tej krizovatke sa krizuje D s R, cestou I a II triedy. Za vsetko hovori fakt, ze napriklad z 18 mostov, ktore su sucastou stavby JZO je 6 (mimo mosta na D) cize 1/3, vratane 3. najdlhsieho, prave v MUK PO Zapad (mimo mosta na D). Len pre porovnanie - na celej D su 3 velke mosty, 1 maly, jeden podjazd popod D
Ad. 2 - je tam navrhnuta maximalne nezmyslena pristupova cesta k vychodnemu portalu - zacina sa na starej I/68, tu nasledne prekonava spolu s tratou 130 m estakadou, mostom cez Torysu, nasleduje krizovatka s ulicou Pod Wilec hôrkou... Pre vystavbu by stacilo vybudovat len most cez Torysu veduci do arealu starej COV, snad este osadit zavory na priecesti a nakladiaky s rubaninou by aj tak nikoho neobtazovali. Pre pripadny pristup hasicov a sanitiek k portalu ci k arealu byvalej COV ta ulica uplne postacuje, najma ak je napojena na NK v svetelnej krizovatke.
Ad. 3 - vo vlakne k useku je oznamenie o zacati SK - pozri rozsah vyvolanych investicii - napr. pristupove cesty v neexistujucom priemyselnom praku v Haniske
Ad. 4 - Absolutne neprimerane technologie vystavby mostov - cca 560 m dlha estakada v MUK PO Zapad 20 m nad udolim na pevnej skruzi asi komentar nepotrebuje. Podobne je cez vahadla betonovany 480 m most v konstantnom obluku a s konstantnou vyskou NK (velavravnym tu bol ale komentar projektanta - takto to dokaze postavit skoro kazda stavebna firma)
Cize staci dat do sutaznych podkladov vypustenie istych nezmyselnych vyvolanych investicii, pustit to cez zlty FIDDIC a cena moze aj pri sucastnej urovni byt v pohode okolo 220 mil €, pri Skanska-cenach aj pod 200. (Tunel vychadzal v tej expertize na cca 100 mil. € so vsetkym aj s rezervou, ak by sme na zvysok ratali 15m mil €/km, tak to mame 90 mil. €, dohromady teda 190 mil. €.)
devil napísal:tak na to zabudni, to je pas dlhy mozno 200 km nikto nebude chodit blizsie-naokolo npr. z NR do brna po R49-R6 a este zato viac platit na poplatkoch.
Rovnako ako od Noveho Mesta nad Vahom po BJ nikto nebude chodit naokolo blizsie po D2.
devil napísal:tur-hub, PO obvat, hp-ll-ds dokopy 3 mld. eur
T-H: 600 mil.
JZO: PO 335 mil.
HP-LL: 420 mil.
LL-DS: 410 mil.
Dokopy necelych 1,8 mil., z toho 2 useky este nie su vysutazene a pri jednom ani nie je celkom znama trasa
jarino napísal:Na D3 sa stavia úplne najzbytočnejší úsek - Strážov-Brodno. Ja pochybujem, že nejaká koncepcia je, inak by do výstavby nešiel...
Ak by nejaka koncepcia bola, tak by nikoho nenapadlo tento usek vobec nakreslit. Skratka ak uz D3 byt mala, mala jednoznacne zacinat kdesi pri Visnovom a obijst ZA z vychodu.