Stránka 15 z 27

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 22. Nov 2016 20:22
od Kanky
To akoze v Humennom na nadjazde je viac vozidiel ako na vstupe do Presova od Kosic?
Tak to je ina sranda :shock:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 08:30
od pedro
V tuneli Branisko bol za rok 2016 zaznamenaný nárast intenzity dopravy (konkrétne RPDI) oproti výsledkom CSD 2015 o 19,7 %.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 09:28
od caki
nejaky zdroj ? pripadne absolutne cisla?
dik

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2017 17:22
od i15
v sčítaní je 10359 vozidiel, takže to vychádza 12400 v. denne / 2016

zatiaľ podľa predpokladu od Auxta :) https://robert.blog.sme.sk/c/431584/vyc ... pohne.html

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2017 13:24
od pedro
Medziročný rast intenzity v tuneli Branisko v roku 2017 dosahuje cca 7%.
R2 Ruskovce - Pravotice za 10-12/16 bol priemer 4 730 skv/24h. (za november, mesiac, ktorý sa zvykne najviac rovnať priemeru údajov z celého roka, to bolo 4760)
R2 Pstruša - Kriváň za celý r. 2016 bola intenzita 8 700 skv/24h (oba úseky sa moc od seba nelíšia).

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2017 13:26
od racto
R2 Pstruša - Kriváň za celý r. 2016 bola intenzita 8 700 skv/24h (oba úseky sa moc od seba nelíšia).
A pred spoplatnením bola intenzita 11500 skv/24h

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2017 14:55
od devil
pred BN podla scitania 12.000 takze je vidiet aj okresne mesto ako BN je zdroj/ciel dopravy. takze tazko ocakavat 20.000 okolo PO a pochybujem aj o D1 pri ZA.

8.700 je malo ale zase sa neoplati kupovat znamka kvoli 10 km. zvysi sa to ked dokoncia druhy usek.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2017 10:00
od michaelse
da sa niekde najst intenzita BN-topolcany? by ma zauimalo ze ci by sa na obchvate BN vysplhala intenzita ku 10k keby tam bola odbocka na Topolcany

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 12:14
od pedro
racto napísal:R2 Pstruša - Kriváň za celý r. 2016 bola intenzita 8 700 skv/24h (oba úseky sa moc od seba nelíšia).
A pred spoplatnením bola intenzita 11500 skv/24h

Spoplatnením R sa jej používania vzdalo približne 13% vodičov.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 01. Mar 2017 12:34
od racto
jo to by mohlo sedieť.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 01:01
od okorec
Yoggy52 napísal:Stale vela ludi nechape, ze uz sme na vrchole motorizacie (skoro), ked uz ludia zacinaju pocitovat, ze tych aut je uz vela a presadnu do inych prostriedkov alebo zacnu chodit viaceri v jednom aute, takze to, ze tam narastie dopraa rocne o 10% je velmi precenene...

Kto tvrdí, ze sme na vrchole motorizacie a na základe čoho? Podľa mňa to je úplne naopak. To, že spoločnosť bohatne robí autá dostupnejsimi a ľudí lenivsimi. Vidno to v praxi tak, ze na cestách sa jazdí pomalšie (ľudia sa neponahlaju ani na prázdnej ceste a ani stať v zápche im nevadí) a autá si kupujú aj ľudia, ktorí dlhé roky chodili na bicykli alebo autobusom (odpozorovane na ľuďoch v mojom okolí). S cenovou dostupnostou a lenivostou/ pohodlnostou súvisí aj to, ze naopak aj ti co dnes jazdia v autách spolu, tak budú jazdiť individuálne.

A potom tu je ešte jeden fenomén, ktorý nás čaká. Autonómne autá. A teraz na zamyslenie. Keď dnes dokážu smartfony ovládať pomaly 3-rocne deti, čo bude brániť tomu, aby 7 ročné dieťa nasadlo do 100% automatickeho auta a stlačilo tlačidlo "škola"? A na druhej strane zas kategória seniorov. Možno to znie ako scifi, ale aby sme neboli prekvapení ako rýchlo ti bude realitou.
Áut bude podľa mňa skôr pribúdať a to výrazne. Skôr čakám, ze sa budú ruka v ruke s automatizaciou zmensovat. Keď sa vylúči faktor ľudskej chyby, tak nebude dopyt po dnešnom "potrebujem veľké vysoké bezpečné auto" ale auta sa budú skôr zmensovat až na jednomiestne a zlacnovat, aby sa mohli kupovať v kratších intervaloch (iCar 6 je predsa out a iCar 7 je cool). Samozrejme s automatickymi autami aj keď intenzity budú rásť, tak nebudú vytvárať až také veľké nároky na skapacitnovanie ciest ako dnes, lebo najväčšou brzdou plynulosti premávky sú ľudské zmysly a reakcie. Intenzity však rásť budú, lebo s efektivitou fungovania spoločnosti vseobecne bude stále rásť aj limit, koľko ľudí dokáže uživiť 1 km2 zeme a teda počet ľudí bude rásť. A urbanizacia a centralizácia je tiež súčasť zvyšovania efektivity (a.k.a. pokrok), čize sa budú zhlukovat. Je to prirodzený jav, ktory bude bežať aj keď brusel naleje bambilion eur do znižovania regionálnych rozdielov.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 07:49
od devil
co sa tyka autonomnych aut, take scif-fi su aj drony (cize 7 rocne dieta "odleti" do skoly....) a ziadne cesty nebude treba...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 09:35
od okorec
ano, obe verzie su uz dnes v testovani. autonomne auta maju par rokov naskok kedze autonomne drony sa zacinaju len teraz v Dubaji testovat v prevadzke. dolezitejsie bude, ktora technologia bude masovejsie rozsirena a bude ponukat lepsiu funkcionalitu. to mozeme len hadat, ale ja zatial davam svoju stavku na auta, lebo sa podla mna jednoduchsie daju spravit kompatibiline s vysokorychlostnymi modernymi prepravnymi systemami typu hyperloop.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 10:31
od Maxx787
zabudate na dolezitu vec a to je demografia, v ziadnom modeli nedostanete vyssiu intenzitu dopravy ako je pocet aktivnych obyvatelov.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 10:46
od okorec
presne tak, cize kedze rastie pocet ludi, zvysuje sa dlzka produktivnej casti zivota a nove technologie umoznuju, aby dopravne aktivne boli sirsie vrstvy obyvatelstva (deti, dochodcovia), tak to znamena vyssiu intenzitu dopravy.

PS (este k tym autonomnym dronom vs autam): kolko ludi dnes ma auto a kolko ludi ma lietadlo alebo aspon virnik? preto rozsirenie autonomnych aut ocakavam skor a masovejsie ako autonomnych dronov

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 13:23
od PK
Zamyslat sa nad maximalnymi intenzitami v stave ked cestna siet zodpoveda poctu aut za socializmu - okolo 10% je uplne scestne. Na Sk dosiahne mnozstvo aut 30-50% a koniec hore to nepojde. Aut bude viac, po 3 v rodine a tak, ale sucasne vyuzivane budu len 1-2. Nedosiahneme ani penetraciu aut ako v USA, kde mesta su roztahanejsie a bez hromadnej dopravy.
Ak by sa prerobila cestna siet aby zvladla 70% penetraciu autami tak mame vystarane naveky. Mnozstvo ludi na Sk stupat tak skoro nebude. Nerobme si iluzie, ze sa bude lietat dronmi a jazdit automatickymi autami. Na Sk sa chvilu aj lietalo BA-KE za 10E so Sky Europe a vykapalo este aj to.
Co je tu treba je zrevidovat celu cestnu siet. Este teraz na rovinach na cestach prvej triedy robime pravouhle zatacky, pretoze pred 200 rokmi tak sla medza medzi pozemkami gazdov... Ak by sa ponarovnavali cesty, usetrili by sme mozno 20-30% zastavanej plochy cestami.
Z kazdej poslednej dediny je nutnost mat kvalitnu cestu k strediskam. To je jedina moznost ako predchadzat vytvaraniu skanzenov...
Zrusit spotrebne dane z paliv, poplatky za auta. Auta a cesty su krvou a cievami ekonomiky, bez toho to jednoducho nepojde.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 16:55
od okorec
fakticka poznamka, BA-KE sa lieta aj dnes. sice nie za 10 eur, lebo to je CSA, ale to len ukazuje na to, ze vo vseobecnosti spolocnost bohatne.

inak, pocet ludi na Slovensku teraz nejako extra nerastie, ale skor ci neskor sa neubranime tomu, ze ako budeme bohatnut a nasa spolocnost bude kozmopolitnejsia (znalost svetovych jazykov, skusenosti s cestovanim a spoznavanim inych kultur), tak aj migracia smerom ku nam sa bude zvysovat. a tiez centralizacia bude pokracovat. vid Jaguar v NR, kde ceny bytov sli hore, lebo sa ocakava, ze sa sem budu presuvat ludia z inych oblasti. vplyv ceny prace na umiestnovanie fabrik, nie je az taky zasadny ako hovoria legendy (to by boli vsetky fabriky v Afrike) a bude sa dalej znizovat ruka v ruke s postupom stvrtej priemyselnej revolucie.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 21:46
od Jano1
Maxx787 napísal:zabudate na dolezitu vec a to je demografia, v ziadnom modeli nedostanete vyssiu intenzitu dopravy ako je pocet aktivnych obyvatelov.

Co su aktivny obyvatelia? Ti co vyjdu z domu? Tak to este moze pribudnut hodne aut, priamo miliony.

Ked budu autonomne auta, moze sa stat, ze nebude kde parkovat a cestujuci posle svoje auto napr. domov. Potom si ho privola, aby ho po praci, vylete,... vyzdvihlo. Autonomne kamiony budu vozit tovar a bude to zavisiet od vyroby a spotreby a nie priamo od poctu obyvatelov.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 09:21
od Maxx787
napr. by som za majitelov aut nebral tych ludi ktory nemaju vodicak, cize do 17 a nad 70 uz tiez tazko niekomu vodicak nechaju, cize sa to skoro zhoduje s ekonomicky aktivnym obyvatelstvom. to som mal na mysli. nasa demografia vyzera tak, ze vymierame, oznamujem vam krutu realitu. do roku 2030 sa nasa populacia stabilizuje ak nebudeme na nasej plodnosti pracovat, a teda sa zacne aj ekonomicky aktivna populacia zmensovat co povedie ak k tomu ze sa bude registrovat menej aut, to zase povedie k celkovo k nizsiemu poctu aut, a to k nizsej mobilite.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 09:25
od Yoggy52
:o Ved tu dojdu migranti (z ukrajiny), takze nic nie je stratene :wink:

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 10:10
od devil
tak ci tak lenivost ludi nuti robit autom aj kratsie trasy cize zase sme pri lokalke cize potreby investovat do ciest I-II-III.

ked som hladal veci k inej teme, opat som sa dostal k materialu z 2003 a (Aktualizácia nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest - schválená Uznesením vlády SR č. 523/2003 z 26. júna 2003 - príloha č. 3).

http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=116904

Kód: Vybrať všetko


Názov stavby   Dopravná intenzita  voz./ 24 hod.  ( sčítanie 2000 / 1. rok prevádzky )   Stupeň výnosnosti  (IRR) %   

D1 Bratislava, Viedenská cesta-Prístavný most   27 091/38 739   20,51   
D1 Svinia – Prešov západ                        8 244/14 880   10,66   
D2 Bratislava, Lamačská cesta – Staré Grunty   22 516/37 057    10,90   
R1 Rudno – Žarnovica                            10 659/22 010    12,21   (Posudz.  úsek  Olichov - Žarnovica)
R3 Oravský Podzámok - obchvat                  6 878/10 317   7,00   Bodová závada
         
D1 Mengusovce – Jánovce                       11 593/13 370   11,64   (Posudzovaný úsek Važec - Jánovce)
D1 Vrtižer – Hričovské Podhradie              12 681/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
D1 Sverepec – Považská Bystrica              13 947/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
Privádzač  Poprad – Kežmarok                  9 011/16 639   13,38   
D1 Jablonov – Behárovce,                       7 562/13 370   11,64   (Posudzovaný úsek Važec – Jánovce)
úsek Studenec – Behárovce         
D1 Považská Bystrica – Vrtižer                  13 999/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
D1 Hričovské Podhradie – Žilina – Strážov      12 466/13 220   9,87   (Pos. úsek Hr. Podhradie – D. Skala) 
D1 Višňové - Dubná Skala                     16 926/18 900   9,87   Pos. úsek Hr. Podhradie – D. Skala
D3 Svrčinovec – Skalité                          2 180/5 610   8,99   Pos.úsek. Čadca Bukov - Skalité
R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie,            12 134/22 010   19,73   Pos. úsek Žarnovica – Š. Podhradie
R4 Svidník – preložka                        4 436/6 041   5,72   Bodová závada
Privádzač Košice, Prešovská – Sečovská, III. et.   22 531/40 568   28,89   
         
D1 Dubná Skala - Turany                         14 859/19 900   14,09   
Privádzač Žilina, Strážov                      16 792/21 534   11,46   
R2 Ožďany - obchvat                         5 821/8 500   9,69   Bodová závada
      



cize cisla na R1 ktore sa vseobecne velmi spochybnovali neboli az tak daleko od reality ked sa dokoncila.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 18:46
od okorec
Maxx787 napísal:napr. by som za majitelov aut nebral tych ludi ktory nemaju vodicak, cize do 17 a nad 70 uz tiez tazko niekomu vodicak nechaju, cize sa to skoro zhoduje s ekonomicky aktivnym obyvatelstvom. to som mal na mysli. nasa demografia vyzera tak, ze vymierame, oznamujem vam krutu realitu. do roku 2030 sa nasa populacia stabilizuje ak nebudeme na nasej plodnosti pracovat, a teda sa zacne aj ekonomicky aktivna populacia zmensovat co povedie ak k tomu ze sa bude registrovat menej aut, to zase povedie k celkovo k nizsiemu poctu aut, a to k nizsej mobilite.


neoznamuješ žiadnu krutú realitu, ale iba šíriš médiami vyfabulované bububu.. ľudovo povedané táraš.
SR nevymiera, prirodzený prírastok bol za posledných 100 rokov iba 3 roky záporný (2001-2003) a aj to len zanedbateľne.
stav obyvateľstva sa posledný 20 rokov drží na úrovni okolo 5,4 milióna a dokonca mierne stúpa. a to aj napriek tomu, že veľa ľudí zo SR migruje do štátov západnej Európy. čím bude SR bohatšia, tým bude aj táto migrácia sa viac preklápať na opačnú stranu (viac ľudí bude migrovať sem ako von).

populacia sice starne (priemerny vek stupa), ale je to vdaka tomu, ze medicina a zivotne podmienky umoznuju ludom dlhsie zit, ale tiez dlhsie byt produktivni. preto sa predlzuje doba odchodu do dochodku.

a ako ti uz pisali ini v tomto vlakne, nasytenost populacie autami stale u nas nedosahuje uroven napr. USA, cize stale je priestor na rast poctu aut - stale vela ludi nema auto aj ked by mohli mat. plus to co som pisal ja, ze autonomne auto nezaujima ci ma vodic 18 rokov a vodicak alebo ci ma 90 rokov a ledva vidi a pocuje. tam je dalsi priestor pre zvysovanie poctu aut.
navyse pocet nakladnych aut na ceste nema ziadny demograficky limit.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 21:06
od Jano1
devil napísal:cize cisla na R1 ktore sa vseobecne velmi spochybnovali neboli az tak daleko od reality ked sa dokoncila.


To boli hodnoty, ktore mali byt v prvom roku prevadzky a nie po 5-20 rokoch prevadzky. R1 nadhodnotene a zapadna D1 riadne podhodnotene. Ked teda zoberieme suvisle casti zapadnej D1 a suvislu R1 a prve scitanie tychto ucelenych casti:
Kód: Vybrať všetko
Názov stavby   Dopravná intenzita  voz./ 24 hod.  ( sčítanie 2000 / 1. rok prevádzky )   Stupeň výnosnosti  (IRR) %   
R1 Rudno – Žarnovica                            10 659/22 010    12,21   (Posudz.  úsek  Olichov - Žarnovica)
D1 Vrtižer – Hričovské Podhradie              12 681/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
D1 Sverepec – Považská Bystrica              13 947/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
D1 Považská Bystrica – Vrtižer                  13 999/14 930   12,45   (Pos. úsek Sverepec – Hr. Podhradie)
D1 Hričovské Podhradie – Žilina – Strážov      12 466/13 220   9,87   (Pos. úsek Hr. Podhradie – D. Skala) 
R1 Žarnovica – Šášovské Podhradie,            12 134/22 010   19,73   Pos. úsek Žarnovica – Š. Podhradie
      

R1 Rudno – Žarnovica sktocnost 2015: 17132 v./24h, teda 77.8% ocakavanej hodnoty
D1 Vrtižer – Hričovské Podhradie skutocnost 2015: 23956 v./24h, teda 160% ocakavanej hodnoty
D1 Považská Bystrica – Vrtižer skutocnost 2015: 23121 v./24h, teda 154.8% ocakavanej hodnoty

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 13:49
od devil
To boli hodnoty, ktore mali byt v prvom roku prevadzky a nie po 5-20 rokoch prevadzky. R1 nadhodnotene a zapadna D1 riadne podhodnotene. Ked teda zoberieme suvisle casti zapadnej D1 a suvislu R1 a prve scitanie tychto ucelenych casti:


je to po prvom scitani po dokonceni suvisleej R1. otazka je ze preco nie su scitania kazde 2-3 roky.

R1 Rudno – Žarnovica sktocnost 2015: 17132 v./24h, teda 77.8% ocakavanej hodnoty

ano opat sa podarilo vybrat najnizsiu hodnotu. par km dalej to bolo 23.165. cize priemer niekde medzi a teda tie odhady neboli az tak daleko od reality. na zapadnej D1 sa zrejme nepocitalo s investiciami v automobilovom priemysle. tam bol narast uz do 2010, naopak narast 2010-2015 bol omnoho mensi.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 18. Mar 2017 16:40
od Jano1
ano opat sa podarilo vybrat najnizsiu hodnotu. par km dalej to bolo 23.165.

Ohanas sa vysoko nedoverihodnou hodnotou, ktora nie je z ASD. Usek predtym ma len 17132, a za tym usekom sa doprava vetvi na dve trasy kde je sucet na R1(14528 v./24h udaj z ASD) a I/76(4351 v./24h) len 18879, ktore musia byt suctom dvoch severnejsich usekov R1+I/65. Teda je vysoko pravdepodobne, ze tam nie je intenzita 23 tisic, ale len 18 tisic.

Inak povedane R1 ma 17132, potom udajne 23165 a nasledne 14528 a nie je tam ziadny vyznamny zdroj-ciel medzi ktorymi by mohli tieto chybjuce tisice voz. jazdit a zvysovat lokalne intenzitu.