Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 04. Mar 2011 19:45

Nevidel by som to tak cierne, na takom Branisku sa este viac zvysil podiel vozidiel v tuneli. V roku 2005 bolo prerozdelenie medzi tunel a HP 84:16 (8190+1589 voz.) a teraz je to 94:6 (11569+783 voz.), takze by som povedal, ze pribudajuce useky pri PP a PO presvedcili viac ludi, aby si kupili nalepku a z horskeho prechodu uz prakticky uplne vymizol tranzit
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod michael89 » 04. Mar 2011 19:53

Veď presne o tom píšem - čím viac budú jednotlivé úseky D1 poprepájané, najmä v okolí miest, tým viac ľudí sa na ne presunie.
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: Intenzity

Odoslaťod dusans » 04. Mar 2011 20:13

To bol aj jeden zo záverov ktoré tu boli prezentované. Stavať hlavne súvislé ťahy, to znamená že aj poprepájať existujúce úseky. A práve úseky Jánovce- Jablonov a Fričovce - Svinia a (pri troche šťastia ak sa postaví) Hubová - Ivachnová vytvoria súvislý ťah od Ružomberka po Prešov.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Intenzity

Odoslaťod LubosG » 04. Mar 2011 20:48

i15 napísal:Nevidel by som to tak cierne, na takom Branisku sa este viac zvysil podiel vozidiel v tuneli. V roku 2005 bolo prerozdelenie medzi tunel a HP 84:16 (8190+1589 voz.) a teraz je to 94:6 (11569+783 voz.), takze by som povedal, ze pribudajuce useky pri PP a PO presvedcili viac ludi, aby si kupili nalepku a z horskeho prechodu uz prakticky uplne vymizol tranzit


dusans napísal:To bol aj jeden zo záverov ktoré tu boli prezentované. Stavať hlavne súvislé ťahy, to znamená že aj poprepájať existujúce úseky. A práve úseky Jánovce- Jablonov a Fričovce - Svinia a (pri troche šťastia ak sa postaví) Hubová - Ivachnová vytvoria súvislý ťah od Ružomberka po Prešov.


Takže aktuálne intenzity v tuneli Branisko sú okolo 11 500 vozidiel/24h. Aká je tá "bezpečná" hranica intenzity pre premávku v jednorúrovom tuneli - 15 000, 20 000 áut? Ak sa podarí do obdobia najbližšieho sčítania intenzít premávky (2015) sprejazdniť tie 2 chýbajúce úseky medzi PP a PO, ako napísal dusans to vytvorí ďalší, pomerne dosť dlhý súvislý úsek diaľnice na D1, plus možno i úsek Hub-Iva pri RK, tak pravdepodobne tie intenzity zasa porastú celkom slušne a bude sa asi vážne treba zaoberať prípravou na výstavbu druhej tunelovej rúry. Toto ale bude určite riešiť až nasledujúca vláda a jej MDVRR. Ak sa teda vôbec bude stavať druhá rúra do r. 2020, finančné možnosti to ani skôr asi nedovolia, možne len prehodnotením priorít, najmä v tom prípade ak by bola skutočne ohrozená bezpečnosť premávky v tuneli.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Intenzity

Odoslaťod michael89 » 04. Mar 2011 21:23

Živo si pamätám, keď som sa čudoval na príspevkom diaľničiara približne z roku 2007, že ak sa urobí ten súvislý ťah aspoň od RK po PO, je možné, že sa pred tunelom Branisko budú nárazovo tvoriť aj kolóny.

Ako tak čítam jeho staré príspevky, zisťujem, že ten človek má neskutočný odhad - napríklad v roku 2006 s veľkou presnosťou odhadol, čo bude postavené v roku 2010 :)
michael89
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 380
Založený: 08. Jan 2009 13:44

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 04. Mar 2011 23:40

tymto tempom narastu premavky tunel kapacitne vydrzi aj do roku 2020, ak teda vydrzi aj fyzicky :) vie niekto vypocitat, aka je maximalna hodinova kapacita jednoruroveho tunelu pri rychlosti 80kmh?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 16:48

Mne sa napriklad osobne nepaci, ze ani jedno scitanie neprebiehalo uz od 6:00 hod, aspon sa mi zda. Pomerne velka cast dennej premavky je v case 6:00 - 7:00. Je to mozno subjetkivny nazor ale mne to tam chyba, tak ako mi chyba najma pondelok rano...
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 05. Mar 2011 16:57

Este k Strecnu. Intezita na 90118 vzrastla sice len o 20% (z 21209 na 25463), ale zaujimavy je narast na obchadzkovych trasach: Terchova 92928 o 97% (z 1957 na 3862) a Pribovce - Kostany nad Turcom pri Martine 91260 o 49% (z 11375 na 16988). To su na tento region nadstadardne narasty svedciace o ciastocnom obchadzani Strecna.

Keby sme na uvedenych usekoch pocitali len s 20% narastom a zvysok zostal na Strecne, bola by na nom intenzita 30315 vozidiel. Pre porovnanie ze napr. Pribovce - Kostany skutocne nadstandardne rastli moze sluzit Podsucha - Biely potok pri Ruzomberku 90700 narast len o 16% (z 7334 na 8513).

Tento pohlad tiez hovori, ze R3 pri Martine by mala dvojnasobnu intenzitu oproti R1 pri Ruzomberku (16988 vs 8513), a to este nie je zapocitany fakt, ze Strecno je casto obchadzane aj cez Donovaly (napr. pri relacii Bratislava - Poprad)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 17:31

Nebola by niekde moznost ziskat ku kodom usekov aj ich polohy ? Okrem genialnej grafickej podoby 2005, ktoru budu tvorit za rok 2010 SSC este pol roka ???
Prehlad najvacsich narastov (abs.v ZA kraji)

Kód: Vybrať všetko
Usek   Okres   r2005   r2010   narast   %%
90093   Žilina   18405   35191   16786   91
90103   Žilina   20674   36961   16287   79
90302   Žilina   28993   44598   15605   54
90102   Žilina   21424   33030   11606   54
90301   Žilina   31253   41076   9823   31
90095   Žilina   25829   35638   9809   38
91255   Martin   18612   27901   9289   50
90094   Žilina   26418   35280   8862   34
91121   Čadca   6848   14367   7519   110
90292   KNM   15798   22953   7155   45
90201   LM   7285   13766   6481   89
91231   Dolný K   12924   19215   6291   49
90202   LM   12538   18667   6129   49
90091   Žilina   29126   35087   5961   20
90291   KNM   11349   17264   5915   52
90180   Ružom   17891   23803   5912   33
91260   Martin   11375   16988   5613   49
90309   Žilina   17342   22772   5430   31
90100   Žilina   23867   29089   5222   22
90262   Čadca   10141   15342   5201   51
91232   Dolný K   14705   19896   5191   35
90272   Čadca   9082   14211   5129   56
90308   KNM   16424   21501   5077   31
90120   Martin   22055   26844   4789   22
97220   Ružom   14987   19636   4649   31
90750   Dolný K   10085   14722   4637   46
90181   Ružom   21001   25377   4376   21
90174   Ružom   24868   29233   4365   18
97230   LM   11706   15981   4275   37
90118   Žilina   21209   25463   4254   20
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 05. Mar 2011 17:48

co ma spolocne Pribovce - Kostany nad Turcom so strecnom ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod Milos » 05. Mar 2011 17:56

Rastislav mal asi na mysli obchádzanie Strečna cez Prievidzu (v relácii ...Martin - Trenčín..). Ale stúpli podobne aj intenzity na nasledujúcich úsekoch smerom na Prievidzu?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Intenzity

Odoslaťod stanog » 05. Mar 2011 18:39

K tým nárastom na Považí, všetko so všetkým súvisí, jednak vysoká hustota zaľudnenia, jednak investície a rozvoj spôsobili že veľká časť ľudí cestuje do práce, medzi podnikmi jazdí zásobovanie, zvyšujúca sa životná úroveň znamená viac súkromných aut. Preto ten veľký nárast. Podobne Kysuce - dochádzanie za blízkymi pracovnými možnosťami premávku zvýšilo rovnako ako tranzit do ČR. Nečudujme sa že na Gemeri premávka stagnuje až klesá, ľudia sedia doma na podporách - nemajú autá a tí čo aj majú nemajú prácu do ktorej by jazdili. Rovnako priemysel keďže žiadny nie je ani negeneruje dopravu. K tomu Strečnu, tých 25 000 mohlo byť aj viac ale pre povesť problémovej cesty sa Strečnu viacerí vodiči naozaj vyhýbajú a preto rastú intenzity viac v okolí. Keby sa postavila D1 HP-Turany určite by klesli intenzity na BB-RK nakoľko pri porovnateľnej dĺžke by od BA a TT do RK vodiči šli radšej po komfortnejšej D1 než po kľukatej R1 hoci aj dostavanej po RK - stále s oveľa nižším komfortom ako D1.
Už som dávnejšie písal že postavenie diaľnice samo o sebe vygeneruje určitú dopravu tým že sa na ňu stiahnu vozidlá z okolia a začnú jazdiť aj vodiči ktorí doteraz nejazdili práve z dôvodu nevyhovujúcich ciest. Je dokázané že podnikatelia neumiestňujú svoje prevádzky do regiónov s problematickou dopravou takže vyriešenie kritického úseku zvýši intenzity keďže tam pribudne cieľ. Rovnako miestnym keď sa zlepší napojenie viac začnú jazdiť z tohto miesta. Spomeňme si na časy keď z BA na SV bol len krátky úsek diaľnice - lyžovať Bratislavčania na víkendy jazdili do Álp lebo tam boli z BA za 2 hodiny zatiaľčo v Tatrách za 4.
Moja vízia je že na severe Slovenska sa po zvýšení životnej úrovne hustota zaľudnenia premietne do oveľa vyšších intenzít.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 05. Mar 2011 19:06

ani na Sarisi a Zempline nie je bohvieaka zivotna uroven, ale intenzity rastli slusne, takze to podla mna ma suvis hlavne s hustotou osidlenia
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 19:35

najvacsie absolutne narasty v ramci SR, tam kde je narast aaspon 40 %...

Kód: Vybrať všetko
usek   cesta   2005_okres   2005_spolu   kraj   2010_spolu   narast   percento
87015      Bratislava IV   50821   Bratislavský   88089   37268   73
80502   64   Nitra   9894   Nitriansky   37652   27758   281
90093   18   Žilina   18405   Žilinský   35191   16786   91
90103      Žilina   20674   Žilinský   36961   16287   79
80818   51   Trnava   27518   Trnavský   43316   15798   57
90302   11   Žilina   28993   Žilinský   44598   15605   54
232   50   Košice IV   16170   Košický   31768   15598   96
87011      Bratislava IV   36140   Bratislavský   51285   15145   42
80035   61   Trenčín   27260   Trenčiansky   41759   14499   53
95387   66   Zvolen   3550   Banskobystrický   18005   14455   407
87017      Malacky   19502   Bratislavský   32104   12602   65
90102      Žilina   21424   Žilinský   33030   11606   54
97140      Trenčín   18494   Trenčiansky   29765   11271   61
2054   68   Košice IV   19234   Košický   29911   10677   56
380   18   Prešov   17237   Prešovský   27844   10607   62
87130      Trenčín   20213   Trenčiansky   30794   10581   52
87040      Trnava   23661   Trnavský   33984   10323   44
87120      Trenčín   20611   Trenčiansky   30912   10301   50
90858   66   Banská Bystrica   18189   Banskobystrický   28366   10177   56
372   18   Prešov   20455   Prešovský   30056   9601   47
80342   64   Nitra   23652   Nitriansky   33161   9509   40
91255      Martin   18612   Žilinský   27901   9289   50
80796   51   Trnava   19174   Trnavský   27888   8714   45
80027   50   Trenčín   11612   Trenčiansky   20272   8660   75
87019      Bratislava V   4531   Bratislavský   12909   8378   185
80191   61   Trnava   9383   Trnavský   17385   8002   85
82581   561   Galanta   9667   Trnavský   17290   7623   79
87013      Bratislava V   17519   Bratislavský   25070   7551   43
91121   487   Čadca   6848   Žilinský   14367   7519   110
7360      Prešov   12370   Prešovský   19775   7405   60
81902   499   Piešťany   7252   Trnavský   14574   7322   101
81820   507   Trenčín   14677   Trenčiansky   21924   7247   49
80511   64   Nitra   10320   Nitriansky   17488   7168   69
92821   578   Banská Bystrica   12523   Banskobystrický   19687   7164   57
90292   11   Kysucké N. Mesto   15798   Žilinský   22953   7155   45
163   18   Prešov   15559   Prešovský   22583   7024   45
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 19:50

Najvacsi narast kamionov....

Kód: Vybrať všetko
usek   cesta   okres   2005tir   2005SUM   kraj   2010tir   2010SUM   narastTIR %TIR
380   18   Prešov   3402   17237   Prešovský   9849   27844   6447   190
87021      Bratislava II   8636   78971   Bratislavský   14943   100882   6307   73
87025      Bratislava II   8166   63350   Bratislavský   13571   81092   5405   66
90302   11   Žilina   5768   28993   Žilinský   11097   44598   5329   92
87023      Bratislava II   8779   68701   Bratislavský   14084   74992   5305   60
87015      Bratislava IV   9237   50821   Bratislavský   13874   88089   4637   50
87013      Bratislava V   6458   17519   Bratislavský   10743   25070   4285   66
80502   64   Nitra   1687   9894   Nitriansky   5911   37652   4224   250
91255      Martin   3171   18612   Žilinský   7223   27901   4052   128
87120      Trenčín   6434   20611   Trenčiansky   10115   30912   3681   57
173   68   Prešov   5184   21319   Prešovský   8806   26660   3622   70
87040      Trnava   4689   23661   Trnavský   8208   33984   3519   75
95387   66   Zvolen   299   3550   Banskobystrický   3691   18005   3392   1134
81096   503   Senec   1952   9434   Bratislavský   5341   14137   3389   174
90095   18   Žilina   6258   25829   Žilinský   9511   35638   3253   52
85992   507   Galanta   2523   10218   Trnavský   5656   16918   3133   124
87060      Hlohovec   6023   23773   Trnavský   9124   31403   3101   51
87019      Bratislava V   313   4531   Bratislavský   3346   12909   3033   969
390   18   Prešov   2446   9417   Prešovský   5357   13790   2911   119
90309   11   Žilina   4617   17342   Žilinský   7515   22772   2898   63
626   50   Košice II   3621   27605   Košický   6502   32259   2881   80
91440   64   Prievidza   663   11704   Trenčiansky   3500   15290   2837   428
81842   54   Nové Mesto n. V.   1913   9058   Trenčiansky   4645   13812   2732   143
229   68   Košice I   2885   16991   Košický   5538   23653   2653   92
80027   50   Trenčín   4204   11612   Trenčiansky   6807   20272   2603   62
90292   11   Kysucké N. Mesto   4445   15798   Žilinský   7017   22953   2572   58
81352   75   Šaľa   3215   19729   Nitriansky   5751   24108   2536   79
90308   11   Kysucké N. Mesto   5158   16424   Žilinský   7678   21501   2520   49
87090      Nové Mesto n. V.   6083   22838   Trenčiansky   8592   30673   2509   41
1330   73   Prešov   873   4181   Prešovský   3378   8407   2505   287
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 05. Mar 2011 20:01

rudino73 napis aj kde tie useky su, inak to nema velky vyznam
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 20:05

najvacsi podiel kamionovej dopravy(aspon 3000 kamionov)

Kód: Vybrať všetko
usek   cesta   2005_okres   kraj   2010_tirak   podiel_tir
87018      Bratislava V   Bratislavský   6078   61
1339   73   Svidník   Prešovský   3201   45
87013      Bratislava V   Bratislavský   10743   43
90260   11   Čadca   Žilinský   5649   43
90791   59   Tvrdošín   Žilinský   6181   43
90280   11   Čadca   Žilinský   6441   42
90290   11   Kysucké N. Mesto   Žilinský   6441   42
1330   73   Prešov   Prešovský   3378   40
87010      Senica   Trnavský   7031   40
390   18   Prešov   Prešovský   5357   39
80260   61   Nové Mesto n. V.   Trenčiansky   3390   38
90276      Čadca   Žilinský   5619   38
81096   503   Senec   Bratislavský   5341   38
5570   73   Svidník   Prešovský   3050   36
90308   11   Kysucké N. Mesto   Žilinský   7678   36
80750   51   Senica   Trnavský   3011   36
80390   65   Zlaté Moravce   Nitriansky   3976   35
380   18   Prešov   Prešovský   9849   35
90291   11   Kysucké N. Mesto   Žilinský   6001   35
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod rudino73 » 05. Mar 2011 20:06

rad by som, nema niekto cely zoznam usekov ??? v tej mape sa to neda hladat.....
rudino73
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 0
Založený: 21. Apr 2010 15:17

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 05. Mar 2011 20:10

Dam sem nejake svoje poznamky. Tie priemery berte s velkou rezervou, nie som dopravny statistik, ale na hrube porovnanie mozu posluzit

Zvolen-Rimavska Sobota:

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   %
zv-slatina   13893   15629   1736   12%
slatina-pstrusa   12026   15348   3322   28%
pstrusa-detva   12764   14862   2098   16%
detva-krivan   13003   13721   718   6%
krivan-mytna   8590   9289   699   8%
mytna-lovn.   9223   10244   1021   11%
lovn.-toms.   8926   10777   1851   21%
pred LC   10757   13655   2898   27%
za LC   9783   11032   1249   13%
LC-Ozdany   6601   8124   1523   23%
Ozdany-RS   7443   8399   956   13%
priemer   10 274   11 916   1 643   16%


Tornala-Kosice:

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   %
r2-bohunovo   5676   6300   624   11%
bohunovo-plesivec   5022   5691   669   13%
plesivec-slavec   6601   7309   708   11%
slavec-brzotin   7068   7547   479   7%
brzotin-RV   8364   8527   163   2%
RV obchvat   5233   7961   2728   52%
RV-krasnhr.pod.   7263   9358   2095   29%
krasnhr.pod.-lipovnik   7035   8288   1253   18%
lipovnik-jablonov   6361   6006   -355   -6%
jablonov-turna   6337   6442   105   2%
obchvat Turne   5712   6810   1098   19%
turna-moldava   8088   8697   609   8%
moldava-cecejovce   8542   9356   814   10%
cecejovce-saca   9817   12034   2217   23%
priemer   6 937   7 880   943   14%


Zilina - Svrcinovec:

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   %
za-brodno   17342   22772   5430   31%
brodno-knm   16424   21501   5077   31%
knm-kys.lieskovec   13955   15281   1326   10%
kys.liesk.-krasno nk   13136   15281   2145   16%
obchvat CA   12171   14759   2588   21%
CA-svrcinovec   9503   13240   3737   39%
priemer   13 755   17 139   3 384   25%


Zilina-Ivachnova:

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   %
za-strecno   23 867   29 089   5 222   22%
strecno-DS   21 209   25 463   4 254   20%
DS-vrutky   23 108   25 328   2 220   10%
vrutky-MT   22 055   26 844   4 789   22%
MT-sucany   19 506   22 095   2 589   13%
sucany-turany   18 229   17 105   -1 124   -6%
turany-sutovo   14 204   17 420   3 216   23%
sutovo-kralovany   18 877   21 225   2 348   12%
kralovany-lubochna   11 634   13 244   1 610   14%
lubochna-RK   12 747   15 829   3 082   24%
RK-ivachnova   18 497   20 327   1 830   10%
priemer   18 539   21 270   2 731   15%


Janovce-Presov:

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   
janovce-sp.stvr.   13 373   18 193   4820   36%
sp.stvr.-levoca   9 834   11 467   1633   17%
levoca-nemesany   9 947   13 884   3937   40%
nemesany-studenec   10 306   12 956   2650   26%
studenec-beharovce   9 385   12 335   2950   31%
branisko   8 190   11 475   3285   40%
fricovce-bertotovce   9 690   13 535   3845   40%
bertotovce-chmin.nv.   9 026   13 119   4093   45%
chmin.nv.-svinia   10 421   14 356   3935   38%
priemer   10 019   13 480   3 461   35%


Kosice-Michalovce

Kód: Vybrať všetko
   2005   2010   +/-   %
KE-olsany   11317   15715   4398   39%
olsany-bidovce   11053   14836   3783   34%
bidovce-KS/TV   9123   11248   2125   23%
KS/TV-dargov   8306   12255   3949   48%
dargov-secovce   8023   10817   2794   35%
secovce-hriadky   8165   9903   1738   21%
hriadky-horovce   5823   7020   1197   21%
horovce   8062   9767   1705   21%
horovce-trhoviste   7059   9535   2476   35%
trhoviste-pozdisovce   8477   11946   3469   41%
pozdisovce-MI   8306   11640   3334   40%
   8 240   10 897   2 657   32%
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod racto » 05. Mar 2011 21:21

I15 pekne výsledky. Niektoré navýšenia majú svoje dôvody, ale takáto štatistka je základ pre porovnanie. Už prečo vzniklo navýšenie a či je opodstatnené to už sa vyjadruje pre každý úsek a cestu samostatne :) Ak to máš v exceli mohol by si zavesiť sem.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Intenzity

Odoslaťod granite01 » 05. Mar 2011 21:26

Ďakujeme obom za zaujimave čisla a v podstate aj štatistiku.
Len pripominam, že %-tuálne vyjadrenie podľa mňa nie je až tak podstatné.
Dôležitý je absolútny nárast a výška premávky na úseku - ale všetko je treba zhodnotiť najmä z dvoch hľadísk:
1. Prečo došlo ku nárastu? Nevznikla tak nejaká fabrika na blízku alebo nejaký iný dôvod (rast občianskej výstavby)
2. Akú kapacitu má cesta. Poviem na príklade. E50 v úseku Koš.Olšany - Bidovce - nárast na cca 15 000 vozidiel. Ale cesta dostatočne široká, pri stúpaniach rozšírená na 3-pruhy. T.z. kapacita je určite oveľa väčšia ako pri štandardných cestách I.triedy.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Intenzity

Odoslaťod Milos » 05. Mar 2011 21:53

turany-sutovo 14 204 17 420 3 216 23%
sutovo-kralovany 18 877 21 225 2 348 12%


Tomuto naozaj nerozumiem :shock: Tuším, že sa to tu už riešilo, ale aj ja si kladiem otázku - odkiaľ sa tie autá zrazu od Šútova berú?
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Re: Intenzity

Odoslaťod Pacho » 05. Mar 2011 22:42

No nevie, skuste ma opraviť: ked dobre pozeram, tak najvytaženejši úsek 1+1 je ZA Strečno, s zhruba 29 tis vozidiel , čo je zhruba 1200 aut za hodinu, keď to zoberiem, pre jede smer je to 600 aut za hodinu. Teraz keď zoberiem priemernu rychlosť 80km/h, tak mi teoreticky vychádza rozostup medzi autami zhruba 133m, ked ešte odčítam dĺžku auta v preimere 8m, tak vzdialenosť medzi autami mi vychádza 125m, a to v kuse 24hodím, takže tam asi už vyššia kapacita snáď ani nieje možná. Vie mi niekto povedať, koľko je vlaste max. kapacita 1+1??
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 06. Mar 2011 09:17

intenzity boli ale merane v najfrekventovanejsich casoch, takze vkuse 24 hodin urcite nie. cize uz vo vysledkoch je zohladneny naval aut v exponovanych casoch ale menej exponovane casy az tak zohladnovane nie su.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod dusans » 06. Mar 2011 18:02

Pacho napísal:No nevie, skuste ma opraviť: ked dobre pozeram, tak najvytaženejši úsek 1+1 je ZA Strečno, s zhruba 29 tis vozidiel , čo je zhruba 1200 aut za hodinu, keď to zoberiem, pre jede smer je to 600 aut za hodinu. Teraz keď zoberiem priemernu rychlosť 80km/h, tak mi teoreticky vychádza rozostup medzi autami zhruba 133m, ked ešte odčítam dĺžku auta v preimere 8m, tak vzdialenosť medzi autami mi vychádza 125m, a to v kuse 24hodím, takže tam asi už vyššia kapacita snáď ani nieje možná. Vie mi niekto povedať, koľko je vlaste max. kapacita 1+1??


Čo sa týka tej kapacity cesty 1+1, určite bude závisieť od viacerých faktorov ako sú parametre cesty, potom či cesta prechádza obcou, od počtu križovatiek a iných prístupových miest. Presné čísla vedia odborníci. Ale predpokladám, že to bude pri čísle 15000 vozidiel/24h aj pri parametroch polprofilu RC.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Igi a 16 hostí.