StVO napísal:To je ale situácia, ktorá technicky nemôže nastať.
U nás naozaj vyrábame návestné svetlá s optickými šošovkami čo svietia z jedného bodu čo vyzerajú ako žiarovka za fresnellkou. Ale AŽD, Zelisko, Thales a podobní vyrábajú aj železničné návestidlá čo svietia "z plochy" a to je podľa mňa od LEDkovej varianty rakúskeho výstražníka prakticky nerozoznateľné.
Nekritizovalo sa tu náhodou kedysi nedostatočné rozmiestňovanie výstražníkov preto aby ich videli všetci účastníci cestnej premávky a dávala sa za príklad ČR, kde sú výstražníky práve kľudne rovnobežne s traťou? Alebo trať v oblúku si nikdy nevidel? Nemôže byť návestidlo hneď vedľa priecestia? Naopak, to je pomerne častý prípad, pretože sa tak prekladali cesty, ktoré náhodou existovali v dobe keď sa stavala predmetná železničná stanica. Takisto ten retroreflexný kríž nemusí byť pri trati v oblúku vôbec osvetlený, ak tam nebude stáť nejaké auto. Asi najlepšie v noci zakázať jazdu vlakov, však už tu jeden zrovna bývalý železničiar tvrdil, že v noci pracujú len zlodeji.
A tí rušnovodiči (asi formou odborovej organizácie) a dopravcov niekto oslovoval? Pretože tí na tom podpísaní nebudú. Podpísaní tam budú ľudia zo ŽSR. A tí by možno radi kľudne spali a nie niesli zodpovednosť za niečo, čo si vôbec nevymysleli a s čím možno nesúhlasia. A kľudne ich za to môžeš poslať zametať peróny, len musíš zohnať náhradu...
StVO napísal:Wrong. Žtlé svetlo má rovnaký význam ako kmitavá červená, a súčasne sa spúšťa zvonec, takže neexistuje žiadne relevantné zdôvodnenie predĺženia predzváňacej doby.
A hodnotiteľ bezpečnosti sa ťa spýta ako toho dosiahneš, keď to nie je v zákone, a potom sa ťa spýta ako zabezpečíš, že na to šoféri budú reagovať inak ako na križovatke. Bohužiaľ vodičáky tam majú. Hele fakt nie.
Ja si myslím, že spôsob stanovenia predzváňacej doby je u nás dobrý (videl som x prípadov kedy prejazd najpomalšieho vozidla trval tak akurát) a skracovať je možné len na základe riešenia pomalých vozidiel, ktorým sa buď zakáže vjazd značkou minimálna rýchlosť (je vôbec ešte vo vyhláške?) alebo holt budú agrárnici a v určitých prípadoch aj kamionisti pred priecestím zastavovať a volať o súhlas s prekročením železnice. No a keď vychádza ako najpomalší účastník chodec, tak to už vôbec. Raz tam pôjde niekto o paličke a zrazíme ho v rámci dôchodkovej reformy?s
StVO napísal:Nechcem rýpať, ale pred časom tu niekto písal o tom, že železnice
A to kľudne rýp. Mňa tá prax bytostne štve, ale nič s tým nenarobím. O to menšiu rezervu máme na všetko a musia sa veci komplikovať, aby si s tou situáciou poradili. V ČR už je dokonca aj pár návestí, ktoré sú vyslovene určené na kompenzáciu kolísavého poznania trate. A hlavne o to väčší prúser je každá zmena na trati a v jej okolí. Takže bohužiaľ.
StVO napísal:Pojem "dostatok času na prispôsobenie stavu novým pravidlám" je na Slovensku ekvivalentom pojmu "večnosť".
Také ETCS sa na európskej železnici "zavádza" tridsiatym rokom. A to sa bavíme o železniciach na západ od nás.
sendvo napísal:este dodam jednu vec ze na zeleznicnom navestidle idu svetla v poradi zlta zelena cervena.. cize aby si to rusnovodic pomylim muselo by to skocit z vystrahy - horne zlte svetlo na stoj - dolne cervene svetlo, cize presne opacne ako na semafore pred priecestim.
Toto zhodí každý dopravný psychológ, že na to sa nejde spoliehať.
Ike napísal:Ja len doplním, že aj železničné návestidlo má reflexný terč (2 biele a 2 červené pasy na striedačku)
No to je ďalší paradox. Nový výstražný kríž je od toho tiež horšie odlíšiteľný, než bol ten pôvodný.
pa3ck napísal:Ja ešte doplním, že pri rýchlostnej návestnej sústave sa používa ešte ďalšie žlté svetlo pod zeleným, aj keď to môže svietiť len v kombinácii so zeleným alebo horným žltým a medzi ním a dolným žltým je zvyčajne ešte biele svietidlo (privolávacia návesť, resp. posun dovolený).
Môže byť dokonca aj bezprostredne pod červeným svetlom (vedľajšie poradie svetiel, biele svetlo je NAD červeným), typicky ak je na návestidle nutné návestiť nedostatočnú zábrzdnú vzdialenosť.r