Stránka 17 z 27

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2017 19:29
od devil
no vidis cize kde je najvacsi potencial pribudania, na trasach dialnic alebo mimo nich ?

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 15:05
od rastislav5
Absolutne asi na dialniciach (samozrejme len do naplnenia ich kapacity), relativne asi mimo nich, aspon tak to vychadza z dat, ktore su k dispozicii. Porovnal som vysledky scitania 2010 a 2015 v Banskobystrickom kraji a relativny narast (v%) bol najvyssi na cestach nizsich tried napr. scitaci usek 94070 Lucenec-Bolkovce z 236 na 781 automobilov (+231%) alebo usek 91980 Hnusta - Ratkova zo 454 na 1242 (+174%). Absolutny narast bol najvyssi na useku 90871 R1 vstup do Bystrice z 30642 na 40011 (+31%) .

Ked sa zvysi doprava 3 nasobne na nevytazenych cestach, co ale robi prirastok menej ako tisic aut, asi to nie je take bolestive, ako ked sa zvysi sice len o 30% na frekventovanych cestach, co vsak moze robit prirastok 10 tisic aut. V mestach, kde sa stretavaju dopravne prudy z roznych smerov, budu investicie do zlepsenia ciest (napr. budovanie obchvatov) prospesnejsie vacsiemu poctu ludi, najma ak uz su existujuce cesty saturovane,vznikaju na nich zapchy a cestujuci stracaju cas. Tym ale nechcem povedat, ze cesty nizsich tried netreba opravovat.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 15:35
od Maxx787
R1 by sa podla tych intenzit mala rozsirit na full 3+3 v useku od kremnicky po Europu SC. nie je to daleko, v strede je trochu miesta a po krajoch netreba vela pridavat.
R 31,5/80 by urcite stacilo. dobudovanie PHSiek a zlepsenie osvetlenia by potesilo aj miestnych.
kapacita 2+2 je 41000-48000 v zavislosti od parametru a navrhovej rychlosti.
kapacita 3+3 je 75000-90000.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2017 17:57
od devil
cestujuci stracaju cas aj na rozbitych cestach nizsich tried kde musia ist pomaly aby nemuseli po roku menit tlmice. a ked jazdia rychlo tak stracaju peniaze kvoli skodam sposobenym cestou. az na nejake vynimky netreba budovat ziadne nove cesty nizsich tried a ich oprava cize novy koberec, vybetonovanie priepustov a vybargrovanie jarkov kde treba su naklady ekvivalentne poctu aut ktore tadial jazdia. mne to vychadza vyhodnejsie ako nova cesta hoci pre 40.000 aut za 40 mil/km.

v mestach je to vacsinou priestorovy problem ked nie je kde rozsirit cestu. nejake buranie ci zabetonovanie zelenych ploch v meste bude coraz menej predstavitelne. z nejakej dediny sa dostat do okresneho mesta kde autobus chodi mozno kazde 2 hodiny a 20 km urobi za pol hodinu je lepsie autom, ci skor je to nevyhnutnost. ale v meste kde jazdi mhd kazdych 5-15 minut je o komforte ludi. potom vidime ze sucasny stav je deformovany, prepchate mesta autami kde ide za sebou 10 aut v ramci mesta alebo z predmestia z coho v 4 je len vodic v dalsich 4 su dvaja max. traja a len zvysok je plne auto. a na dedine kde cestuju aj 30-40 km do okresneho mesta za pracou miestnym autobusom ktory stoji pri kazdej vrbe.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2017 11:55
od Lorenc
Maxx787 napísal:R1 by sa podla tych intenzit mala rozsirit na full 3+3 v useku od kremnicky po Europu SC. nie je to daleko, v strede je trochu miesta a po krajoch netreba vela pridavat.
R 31,5/80 by urcite stacilo. dobudovanie PHSiek a zlepsenie osvetlenia by potesilo aj miestnych.
kapacita 2+2 je 41000-48000 v zavislosti od parametru a navrhovej rychlosti.
kapacita 3+3 je 75000-90000.


To ak sa niekedy postaví R1 cez Hiadeľ tak by bol potrebný skôr tunel Urpín ako rozšírenie.

Nevie niekto kde sa merá v úsekoch sčítania:
Napr. sčítací úsek 90721- Likavka Hrad- križovatka RK
alebo sčítací úsek 90711- Rk Bystrická- Biely Potok Jazierce

http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... k_2015.pdf

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 07:51
od pedro
Prvé údaje z D3 Svr-Ska:
priemerná denná intenzita sledovaného obdobia (nerovná sa RPDI!) - 2160 skv/24h z toho 897 nákladných a bus.
max. denná intenzita - 2960 skv/24h - z toho 2060 nákladných - kvôli sviatku v ČR - 6.7.
počas voľných dní je priemerná intenzita vyššia ako počas pracovných dní.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 09:23
od aquila
neskutocne mizerne intensity .. uz som to rozpisal vo vlakne Svr-Ska, ale je vidno, z eje to ozaj umely koridor a ani peak cez cesky sviatok nepohol .. a pol miliardy euro v tahu .. hrozne

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 10:01
od Piffo
2160 / 24 hodin...
Povedzme, ze v noci sa tam 8 hodin nejazdi vobec.
2160 / 16 = 135
Cize aj po pomerne silnom obmedzujucm predpoklade je to jedno auto za 27 sekund ??? To tam mozu aj cyklistov pustit.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2017 10:36
od Maxx787
to su udaje z ASD??
no 3000 v/24h je na usek ktory stal 400 mil.€ fakt bieda... teraz este viac vidno ze tie intenzity co hovorili niektory ze hned po spusteni (ja to beriem ze do dvoch rokov) bude jasne, ze to treba rozsirit na plny, no neviem, to by muselo na novy usek prejst tak 12000-15000 tisic. co do dvoch rokov isto nebude.
vcera som bol na useku ZV-DT R2 a musim povedat ze ta cesta mi pride primerane zatazena, ani nie plne ani nie prazdne. este som si na kruhaci povzdychol ze by mohli postavit obchvat ZV :D toto je usek ktory na R2 treba na tejto strane najviac a viac ako Krivan Lovinobana.
aby sa nepovedalo ze neviem co sa deje dalej tak som siel az po LC. :-D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 12:59
od pedro
...priemerné denné intenzity na D a R v r. 2016 + maximá sú dostupné tu:
Kód: Vybrať všetko
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2017 13:01
od pedro
...priemerné denné intenzity na D a R v r. 2016 + maximá sú dostupné tu: http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752
..sorka za duplicitu

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 10:29
od i15
super, toto by malo byť oficiálne zverejňované každý rok a nemusíme čakať 5 rokov na výsledky pofidérneho merania brigádnikmi

D3 Krásno nad Kysucou - Čadca má maximum 20420 vozidiel, takže už treba 2 rúru Horelice
Branisko má maximum 18028 vozidiel, takže to treba začať seriózne pripravovať

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 18:18
od fh
Rešpekt i15, tomu hovorím vecný príspevok bez krvavých očí :D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 29. Aug 2017 19:09
od Lorenc
i15 napísal:super, toto by malo byť oficiálne zverejňované každý rok a nemusíme čakať 5 rokov na výsledky pofidérneho merania brigádnikmi
D3 Krásno nad Kysucou - Čadca má maximum 20420 vozidiel, takže už treba 2 rúru Horelice
Branisko má maximum 18028 vozidiel, takže to treba začať seriózne pripravovať


Podľa maximálnej intenzity by sa asi nemalo určovať kedy realizovať úsek.

Brigádnici asi moc na diaľniciach stejne nestoja. Skôr by som to rozšíril na E- čkové trasy, kde niesú diaľnice, zopár bodov v trase R2 BN, PD, HA, LC, RS Soroška, R3, Brestová, Mt, ,H.Š , Krupina, Šahy, R1 Staré hory, Donovaly, L.Osada...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 07:20
od Jano1
Desiatky scitacov su aj na cestach I.a II. triedy, len to zase by musela SSC pohnut prstom.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2017 09:08
od racto
Sú len množstvo je nefunkčných a niektoré nemajú skladbu, len počet (napr. Staré Hory.)

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 21:46
od i15
už máme priemerné intenzity za rok 2017? :)

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 22:50
od KLEPETO
Srandista. Úradníci svoje počítače zapnú až 8. januára. Väčšina ešte trávi koláče a údené z predošlých dní. Veď štúdio zelenej vlny musí byť obalené v pavučine, nemajú pomaly čo hlásiť min. čo sa týka ciest v BA, po ktorých sa teraz jazdní úžasne. Momentálne také intenzity roku 1993.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2018 23:58
od michaelse
to mozem potvrdit,normalne si tento tyzden jazdenie po BA uzivam,cesty relativne vacsinou poloprazdne oproti normalu a druha vec ze sa nemam dovod ponahlat lebo tiez este nepracujem a este travim vianocne kolace :D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2018 18:16
od i15
máme rok 2018, dúfam že údaje z automatických sčítačov nechodia vytlačené poštou a úradníci ich nepočítajú na kalkulačke

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2018 15:25
od Yoggy52
no len aby si nebol prekvapeny :D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 01:32
od duro_z_dediny
Jediná otázka ohľadne intenzít : prečo bratia Česi majú k dispozícii takéto zdroje a na SK som takto spracované údaje nevidel.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 08:30
od vladik67
Keby boli zverejnené takto spracované intenzity, tak by bola iná diskusia o priorite výstavby a politici by nemohli až tak obhajovať niečo nie veľmi obhajiteľné. Spomalené reakcie by asi neboli na mieste a asi aj cesty by sa stavali rýchlejšie (môj vysnívaný pohľad). V dnešnej elektornickej dobe to nie je žiaden problém a kompetentní určite tieto údaje majú, len ich prezentovať neskreslené a širokej verejnosti.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 10:31
od expwy
Zo všetkých automatických sčítačov dopravy existujú takéto údaje, len presne ako uviedol vladik67, politici nechcú tieto údaje zverejňovať. Tak ako nechceli zverejňovať štúdie realizovateľnosti, ktoré odhaľovali pravdu o viacerých ťahoch na Slovensku, a rúcali by sa mokré sny regiónov, ktoré živia regionálni politici, lebo sa na nich priživujú ako napr.:

- o gemersko-novohradskej R2, že ju vôbec najbližších 15 rokov netreba, ale stačia len obchvaty bodových závad,

- že keby Prešov dlhé roky nesníval sen o diaľničnom severnom obchvate a radšej tlačil na MK-3 a MK-5 ako preložky štátnych ciest bolo by to lepšie a dnes by už mohli byť vo výstavbe za zlomok ceny SO, ale dnes už nemožno cúvnuť a R4 PO - Lipníky treba dostavať, bohužiaľ polovičný profil by bol strategicky zlé rozhodnutie,
- to isté severná R4 Lipníky - PL, kde stačia preložky Giraltoviec a Šar. Štiavnika a že sa viac treba zamerať na cestu I/18 PO - VT - HE/MI, ktorú treba začať pripravovať na skapacitnenie, a pre Šariš je významnejšia cesta I/68 Mníšek - SB - PO, ktorú treba prioritnejšie riešiť,
- že cesta BJ - PO by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,
- že D1 Košice - Michalovce by sa mala začať intenzívnejšie pripravovať, aby sa do roku 2030 dala rozostavať,
- že cesta KK - SN/LE - Margecany - KE by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,

- že R7 DS - LC treba zrušiť a ďaleko väčší význam má preložka I/64 NR - NZ a I/75 Šaľa - NZ s obchvatom NZ a napojením na Komárno,
- že cesta Sereď - GA - DS by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,
- že cesta Tomášikovo - Diakovce - Šaľa - Nitra by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,

- že R3 ZV - Krupina - Šahy netreba najbližších 20 rokov a stačí len preložka I/66 obchvat Krupiny a riešiť bodovú závadu v Šahách obchvatom a že výhodnejšie pre SK je začať pripravovať stredný S-J koridor v trase MT - ZH - Hr. Beňadik - Tlmače - LV - Demandice - Šahy, ale v úseku LV - Šahy by taktiež stačila kapacitná cesta I. triedy (2+1 s MÚK),
- že severná R3, keby nedostal punc RC a zostala preložkou I/59, tak dnes už možno stojí,
- že R1 BB - RK je nezmysel hodný zrušenia so zápornou hodnotou IRR a medzinárodný tranzit treba pretrasovať do turčianskej kotliny,

- že I/9 TN - Bánovce treba ihneď zrekonštruovať a po Mních. Lehotu skapacitniť,
- že triangel PD - MT - ZH a čiastočne tranzit PD - ZA cez Fačkov, by sa efektne vyriešil tunelom Ráztočno-Sklené a vôbec ho netreba v diaľničných parametroch,

- že cesty II/502 BA - PK, II/503 MA - PK - SC - Šamorín by mali byť cesty I. triedy a pripravovať ich preložky (Sv. Jur, PK) a skapacitnenie v úseku PK-SC,
- že I/61 BA - SC mala byť už min. 5 rokov skapacitnená, a mokrý sen developerov o kolektoroch nenávratne zrušený,

- že cesta I/51 Hodonín - Senica - Trnava by si zaslúžila rekonštrukciu a preložky,
- že cesta Kúty - SE - MY - NM by mala byť cestou I. triedy by si zaslúžila rekonštrukciu a preložky,
- že cesta II/513 HC - NR by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu a výstavbu obchvatu HC,
- že R8 treba zrušiť a ďaleko väčší význam má preložka I/64 so spojnicou BN - TO,
apod.

ale my vrhneme všetky kapacity na prípravu ďalšieho regionálneho mokrého sna o R2 LC - RV a R7 DS - LC...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2018 11:38
od vladik67
Toto zhrnutie už niečo do seba má a nie predošlé, ktoré si obhajoval u Jarina v inej téme.
Juh by mal mať tiež poriadné prepojenie, lebo vidíš čo sa robí pri Ružomberku a Žiline a nepíšem o zhoršených poveternostných podmienkach v zime oproti juhu.

Príčinou je zdržanie stavby úseku Hubová - Ivachnová, no posunie sa lievik ale zase sa bude stáť a ešte viac dopravy sa presmeruje na Donovaly do sperajzdnenia Višňového.
Ale sami sme tú dopravu z východu nasmerovali na Ružomberok (dokončením Bidoviec sa táto intenzita zväčší), ktorá sa delí na BB a ZA.
Pri výstavbe páru ciest juhom, odpadne význam Donoval. Preto teraz sa pokúšaju o výstavu aj tu.

Ako si vydýchla Torňaľa a okolité obce, chod sa opýtať. Škoda, že ten obchvat je stále s obmedzeniami pri predbiehaní lebo kopíruje teren a zlý výhľad.
Takže ak budú hoci aj v polovičnom profile cesty popri jednotke, kde je zlá možnosť predchádzania a obchvaty obcí, nebude to nadarmo a bezpečnosť sa zvýši.