Pacho napísal:ja by som túto tému neuzatváral, bolo by zaujímavé, keby sa tu uvádzali konkrétne skúsenosti s týmto spojením KE-BA. Reálne si myslím, toto spojenie bude využívať mizivé percent. Pre východ toto spojenie má skôr význam, pre cesty na západ a hlavne juhozápad, čiže všetko južne od viedne. Zasa na druhej strane, ked niekto išiel napr do CRO, a mal pred sebou cca 1200km, tak túto trasu využíval aj bez M30, z téjto strany je to len príjemné zlepšenie. toto spojenie, by bolo zaujímavé, keby existoval severný obchvat BP, čo tak skoro nehrozí. Podľa, mňa pre spojenie KE-BA, je len také politické divadielko, ale reálny prínos to má minimálny.
pred covidom som pravidelne jazdil KE-BA cez HU (2~3x do mesiaca a ano zvacsa podvecer) a dovodil som si to nasledovne:
- bezpecnejsia jazda (z pohladu jazdnych podmienok) v kazdom rocnom obdobi, ale hlavne jesen/zima - sneh, zaveje, poladovica, hmla - ale aj v ine casti roka na slovenskych cestach dost spravi voda na ceste - a to je jedno ci to porovnavam s R1/R2, alebo s D1, kde je casto aj pri slabom dazdi aj 90kmh vela
- bezpecnejsia jazda - radovo menej zveriny
- bezpecnejsia jazda - dramaticky menej casty vyskyt "strelcov" v protismere cez horizont, alebo v zatacke a celkovo predbiehajucich v najhorsom moznom mieste ..
- predikovatelnejsia doba jazdy - rozdiel medzi max. a min casom bol do pol hodiny - cez SR bol rozptyl vyrazne vacsi
- co sa tyka doby jazdy bola porovnatelna, resp. kratsia s jazdou cez SR (najkratsi cas sa zmestil do 15min intervalu, ale po takej jazde cez SR som este po dojazdeni dalsiu hodinu "soferoval")
- a v neposlednom rade "predikovatelnost" merani rychlosti (vzdy znacka 200m pred a po kratkom case to uz riesi automaticky)
a z mojej skusenosti som na cestach (a to dost casto) stretaval vela aut z ECV: KE, HE, TV, VT, MI, SO
preto si viem velmi dobre predstavit, ze tuto trasu (pri pravidelnom jazdeni) uprednostni dost inych vodicov