Stránka 12 z 13

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 13:17
od i15
Dialniciar napísal:
i15 napísal:presne tak, oni si stavaju infrastrukturu pre seba a nie na to, aby pritiahli tranzitne kamiony, alebo aby sa napojili na vyspelejsi region v zahranici


:D :shock: ... takže tie nekonečné kolóny kamiónov, ktoré jazdia po všetkých hl. ťahoch po Maďarsku sa samozrejme nepresúvajú na diaľnice a ja ich samozrejme nepredbieham, ... :idea:

SR nestavia diaľnice a rýchlostné cesty pre kamióny, ...


priznam sa, ze nerozumiem, co tym chces povedat

co chcem povedat ja je to, ze uplne chapem pristup Madarov, ktory cestu 37 z Miskolca na Satorajujhely uprednostnia pred tahom na Kosice, ktory je sice z medzinarodneho hladiska vyznamnejsi, ale je tam nizsia premavka

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 13:38
od eucitizen
Dialniciar napísal:M15 vyzerá nasledovne: vozovku má postavenú na 1/2 profil diaľnice, t.j. v reále je to kvalitná cesta I. triedy. Má uskutočnené základné zemné práce na plný profil, rovnako tomu zodpovedá aj oplotenie (už existuje ako keby tu bol plný profil), nadimenzované sú mosty na diaľnici aj nad ňou, rovnako tak exity a pripájacie jazdné pruhy.


Vlastne vystavba druheho profila by bola velmi rychla. Aj piliere pre msotov pre druhy profil su uz postavene.

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 13:46
od stanog
vladi87 napísal:
Dialniciar napísal:SR nestavia diaľnice a rýchlostné cesty pre kamióny, ...


S týmto súhlasím. Ako môže byť niektorá diaľnica postavená za účelom "pritiahnutia tranzitnych kamionov"? Predsa všetky diaľnice po celom svete slúžia na dopravu v ramci republiky, aj na prejazd zahraničných osobných áut a tranzit nákladnej dopravy.


JA som myslel naozaj 99% trasy po dobudovaní Miskolc - hranica SR pretože si stále myslím že to bude skôr dokončené ako tunely cez Fatru či slovenská R2. A 1 milión obyvateľov som myslel región BA + KE spolu samozrejme.

A čo sa týka stavania diaľnic pre kamióny zabudli ste ako sa naši politici ešte pred pár rokmi chceli pobiť s bratmi Čechmi za to že stavajú paralelnú diaľnicu z Ostravska na Viedeň s našou D1+D3? Vtedy som včade počúval o tom ako nám Češi preberú tranzit a ako nás to poškodí. Samozrejme ja som už vtedy tvrdil že ten tranzit by nám bol len na oštaru pretože tí kamionisti prefrčia SR po diaľnici za 3 hodiny a ani kávu si tu nedajú a ani nenatankujú, len zaťažia vozovku. A Aj preto sa čudujem Banskobystričanom prečo pri diskusiách o trasovaní R3 cez BB ktorá je z väčšej časti len pre tranzit z H do PL a naopak hovoria o prínose tranzitnej dopravy pre región. Azda len nejaké výfukové plyny navyše by im to prinieslo do mesta.

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 14:00
od vladi87
stanog napísal:.. Vtedy som včade počúval o tom ako nám Češi preberú tranzit a ako nás to poškodí. Samozrejme ja som už vtedy tvrdil že ten tranzit by nám bol len na oštaru pretože tí kamionisti prefrčia SR po diaľnici za 3 hodiny a ani kávu si tu nedajú a ani nenatankujú, len zaťažia vozovku. A Aj preto sa čudujem Banskobystričanom prečo pri diskusiách o trasovaní R3 cez BB ktorá je z väčšej časti len pre tranzit z H do PL a naopak hovoria o prínose tranzitnej dopravy pre región. Azda len nejaké výfukové plyny navyše by im to prinieslo do mesta...


Záleží od uhla pohľadu aj od podmienok. Keby všetky tie kamiony platili poctivo za diaľnice a nejazdili s preťaženými vozmi (žiadna kontrola z našej strany), tak v tranzite nevidím žiadny problém. Čo sa týka výfukových plynov: Pri ustálenej rýchosti 80-90 km/h dosahuje 14-40 tonové vozidlo na rovinatej ceste spotrebu 15-20 litrov/100km. To znamená, že ani emisie nie sú vysoké, ak počítame s kamionmi najnovších Euro noriem.

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 15:06
od devil
Potom vlastne, čo sa intenzít týka, tak od ZV po KE je 80% trasy v pohode a netreba tam vôbec budovať R2.


to je vlastne pravda, zato zvysnych 20 % je o to horsich a mali byt vyriesene uz davno.

co chcem povedat ja je to, ze uplne chapem pristup Madarov, ktory cestu 37 z Miskolca na Satorajujhely uprednostnia pred tahom na Kosice, ktory je sice z medzinarodneho hladiska vyznamnejsi, ale je tam nizsia premavka


nechapem co si tymto chcel povedat. uprednostnili sa medzinarodne tahy - tie vytazene sa riesili dialnicou a tie menej vytazene (2, 3) rekonstrukciou ciest, na ceste 37 sa tiez robilo to iste ? po tejto uprave pri danych intenzitach uz nie je podstatna dialnica, ona by aj tak nebola plnohodnotne vyuzivana, pre osobne auta je casova strata zanedbatelna a pre nakladiaky ziadna, ako vsetci vieme nakladiaky 130 ist nesmu ani na dialnici. nasa R4 by mala skor psychologicky efekt pre investorov, ale tazko povedat aky velky.

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 15:32
od Dialniciar
stanog: kamióny zaplatia výkonové mýto, ktoré je skutočne nastavené tak, že to diaľnicu nadmerne nezaťaží. Okrem toho, diaľnice sú stavané tak, aby uniesli 25% záťaže z plánovanej kapacity na ťažkú váhu. To istotne vieš aj sám. Jediné, čo teda Slovensko získa sú financie, i keď si tu šofér kamiónu nedá kávu. Ale podľa toho, čo vidíme na isté riešenia nejazdiť cez víkendy, tak aj o tom pochybujem ... prebehni si odpočívadlá na SVK a každý majiteľ ti povie, že šoféri nákl. áut tvoria dobrých 40% ziskov (nie len tržieb - lebo napr. aj spotrebujú vodu zadarmo). ... Nechápem, prečo by sa malo SVK vyhýbať kamiónovej doprave, keď celý svet prechádza na rýchly systém zásobovania, kde kamióny sú nevyhnutnosťou. A preto ich počet celosvetovo rastie.

vladi87: kontrola preťažených kamiónov nesmie byť fixná (teda stále na tom istom mieste), mimo hraníc s UA, čo je požiadavka EÚ. A miest, kde je možné odstaviť min. 10-20 kamiónov, odvážiť ich a zistiť stav nie je skutočne u nás veľa. Náhodné kontroly však existujú, ale je to o peniazoch, keďže taká mobilná váha stojí cez 12 mil. €.

devil: 20% R2 nevyhovuje - rovnako tak nevyhovujú iné trasy a preto sa ani rovnako neriešia - ktorýkoľvek ťah (S smer J a naopak, Z smer V a naopak atď.) má miesta, ktoré kolabujú. To je ale o inom ...

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 16:02
od i15
devil napísal:
co chcem povedat ja je to, ze uplne chapem pristup Madarov, ktory cestu 37 z Miskolca na Satorajujhely uprednostnia pred tahom na Kosice, ktory je sice z medzinarodneho hladiska vyznamnejsi, ale je tam nizsia premavka


nechapem co si tymto chcel povedat. uprednostnili sa medzinarodne tahy - tie vytazene sa riesili dialnicou a tie menej vytazene (2, 3) rekonstrukciou ciest, na ceste 37 sa tiez robilo to iste ?


ano, tah na Slovenske nove mesto je tiez pekne zrekonstruovany s obchvatmi. Niekolko km pri Miskolci je stvorpruh, ktory sa planuje predlzit

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 19:03
od stanog
Dialniciar, to co pises je teoreticky pekne, lenze potom nerozumiem preco aj bez vyznamnej zahranicnej kamionovej dopravy su nase dialnice a RC zrele na vymenu asfaltu nie po teoretických 15+ rokoch ale každých 5 rokov, niektoré hlavné trasy brúsia a asfaltujú pre koľaje a rozpadnutú vozovku hádam už po 3 rokoch. To je ten prínos? Aby to fungovalo ako píšeš muselo by sa všeličo zmeniť, lacnejšie je zaplatiť asfaltovanie každých 5 rokov ako nakúpiť 5 mobilných váh? A čo sa týka tých kamionistov hoci tvoria 40% tržieb mohli by aj viac, lenže tankovať pre nich u nás nemá zmysel, ceny sú pre väčšinu vysoké aj v bufete, neexistujú tu veľkokapacitné "HOFy" kde by mohli aj prenocovať... Poznám viacerých slovenských ktorí naše odpočívadlá používajú skôr v prípade núdze, tak prečo by sa tu zastavovali zahraniční?

OdoslaťOdoslané: 14. Jún 2009 22:03
od Tomas PO
Dialniciar napísal:kontrola preťažených kamiónov nesmie byť fixná (teda stále na tom istom mieste), mimo hraníc s UA, čo je požiadavka EÚ. A miest, kde je možné odstaviť min. 10-20 kamiónov, odvážiť ich a zistiť stav nie je skutočne u nás veľa. Náhodné kontroly však existujú, ale je to o peniazoch, keďže taká mobilná váha stojí cez 12 mil. €.

Pravidelne kontroly su na vychodnej D1, na malom odpocivadle, ktore kedysi sluzilo verejnosti. Dnes je neustale uzavrete, okrem pripadov, kedy policia kontroluje znamky a zaroven meria hmotnost kamionov. Zaujimave je, ze tam je nova stacionarna vaha na oboch stranach odpocivadla, ale stale tam prinesu aj mobilnu.

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 07:34
od vladi87
stanog napísal:Dialniciar, to co pises je teoreticky pekne, lenze potom nerozumiem preco aj bez vyznamnej zahranicnej kamionovej dopravy su nase dialnice a RC zrele na vymenu asfaltu nie po teoretických 15+ rokoch ale každých 5 rokov, niektoré hlavné trasy brúsia a asfaltujú pre koľaje a rozpadnutú vozovku hádam už po 3 rokoch. To je ten prínos? Aby to fungovalo ako píšeš muselo by sa všeličo zmeniť, lacnejšie je zaplatiť asfaltovanie každých 5 rokov ako nakúpiť 5 mobilných váh? A čo sa týka tých kamionistov hoci tvoria 40% tržieb mohli by aj viac, lenže tankovať pre nich u nás nemá zmysel, ceny sú pre väčšinu vysoké aj v bufete, neexistujú tu veľkokapacitné "HOFy" kde by mohli aj prenocovať... Poznám viacerých slovenských ktorí naše odpočívadlá používajú skôr v prípade núdze, tak prečo by sa tu zastavovali zahraniční?
.

Presne tak, nie je diaľnica všetkým. Dôležité sú služby okolo (odstaviská, parkoviská, WC..), ktoré u nás takmer nejestvujú.

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 08:41
od wizard112
stanog napísal:... A Aj preto sa čudujem Banskobystričanom prečo pri diskusiách o trasovaní R3 cez BB ktorá je z väčšej časti len pre tranzit z H do PL a naopak hovoria o prínose tranzitnej dopravy pre región. Azda len nejaké výfukové plyny navyše by im to prinieslo do mesta.


Tak trošku ťa opravím. Lebo zase sa niekto hrá na nechápavého. :wink:

V prvom rade, nikto nehovorí, že prínosom bude tranzit, ale existencia RC na ťahu sever - juh. Takouto logikou by žiadne mesto nechcelo napojenie na sieť D+RC. A je zaujímavé, že keď ide o takú nelukratívnu vec, ako za ňu lobujú aj mestá v Turci.

Takže ešte raz a dúfam naposledy: Nejde o tranzit, ale o infraštruktúru.

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 08:55
od devil
ktory cestu 37 z Miskolca na Satorajujhely uprednostnia pred tahom na Kosice,


I15, stale nechapem ako "uprednostnia" cestu 37, ked nebola rekonstruovana skor ako cesta 3. a vobec nie je iste ze bola rekonstruovana v celku ale skor jej cast. EU totiz podporuje prioritne medzinarodne trasy (vid mapa), takto bola rekonstruovana aj cesta 2 na sahy.

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=3188

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 15:54
od i15
devil napísal:
ktory cestu 37 z Miskolca na Satorajujhely uprednostnia pred tahom na Kosice,


I15, stale nechapem ako "uprednostnia" cestu 37, ked nebola rekonstruovana skor ako cesta 3.


ze namiesto stvorpruhu na Kosice budu dalej predlzovat stvorpruh na Slovenske nove mesto, lebo tam je vyssia premavka

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 16:23
od devil
uz chapem, predpokladam vsak ze to nebude tak skoro ani po velkych usekoch naraz, skor nieco ako cesta 21 na salgotarjan.

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2009 22:13
od Rio13.zm
vladi87: nuz mat na 14-40 tonovom aute 15-20 litrovu spotrebu, tak to uz hej :D, iveco do 7.5tony nema mensiu spotrebu ako 15.5litra, 12tona 20litrov, prazdny tahac minimalne 25l a plny 35l a viac...

stanog: je normalne ze sk kamionisti nestoja na slovenskych parkoviskach. slovensko je male a ked idu von, tak vacsinou spia uz mimo sk, ked sa vracaju, spia este pred sk hranicou pre vysoku dietu, alebo to potiahne domov aj cez kruzky...

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2009 13:52
od vladi87
Rio13.zm napísal:vladi87: nuz mat na 14-40 tonovom aute 15-20 litrovu spotrebu, tak to uz hej :D, iveco do 7.5tony nema mensiu spotrebu ako 15.5litra, 12tona 20litrov, prazdny tahac minimalne 25l a plny 35l a viac...


No pozri sa..priemerná spotreba 15-40 tonového kamiona je okolo 27-35l na trase napriklad SR-D cez Čechy. Teda úseky prevažne diaľničné aj dosť hornaté. Myslel som spotrebu pri ustálenej rýchlosti po rovnej ceste, ktorá sa tu v BB nachádza. (alebo bude nachádzať).

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2009 17:36
od Dialniciar
stanog napísal:Dialniciar, to co pises je teoreticky pekne, lenze potom nerozumiem preco aj bez vyznamnej zahranicnej kamionovej dopravy su nase dialnice a RC zrele na vymenu asfaltu nie po teoretických 15+ rokoch ale každých 5 rokov, niektoré hlavné trasy brúsia a asfaltujú pre koľaje a rozpadnutú vozovku hádam už po 3 rokoch. To je ten prínos? Aby to fungovalo ako píšeš muselo by sa všeličo zmeniť, lacnejšie je zaplatiť asfaltovanie každých 5 rokov ako nakúpiť 5 mobilných váh? A čo sa týka tých kamionistov hoci tvoria 40% tržieb mohli by aj viac, lenže tankovať pre nich u nás nemá zmysel, ceny sú pre väčšinu vysoké aj v bufete, neexistujú tu veľkokapacitné "HOFy" kde by mohli aj prenocovať... Poznám viacerých slovenských ktorí naše odpočívadlá používajú skôr v prípade núdze, tak prečo by sa tu zastavovali zahraniční?


stanog: diaľnice a rýchlostné cesty, nové úseky vydržia viac ako 5 rokov, to si prehnal. To ostatné je vplyvom preťažovania. A čo sa týka ďalších tvojich slov: chápem tvoj hnev, avšak ja nie som ani minister dopravy, ani GR ND/SSC, ani pol. prezident, ja to neovplyvním.

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2009 17:37
od Dialniciar
wizard112 napísal:
stanog napísal:... A Aj preto sa čudujem Banskobystričanom prečo pri diskusiách o trasovaní R3 cez BB ktorá je z väčšej časti len pre tranzit z H do PL a naopak hovoria o prínose tranzitnej dopravy pre región. Azda len nejaké výfukové plyny navyše by im to prinieslo do mesta.


Tak trošku ťa opravím. Lebo zase sa niekto hrá na nechápavého. :wink:

V prvom rade, nikto nehovorí, že prínosom bude tranzit, ale existencia RC na ťahu sever - juh. Takouto logikou by žiadne mesto nechcelo napojenie na sieť D+RC. A je zaujímavé, že keď ide o takú nelukratívnu vec, ako za ňu lobujú aj mestá v Turci.

Takže ešte raz a dúfam naposledy: Nejde o tranzit, ale o infraštruktúru.


Tak neviem, kto je nechápavý wizard :D ... R1 BB-RK, R3 MT-ZH.

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2009 20:30
od stanog
Dialniciar napísal:
stanog: diaľnice a rýchlostné cesty, nové úseky vydržia viac ako 5 rokov, to si prehnal. To ostatné je vplyvom preťažovania. A čo sa týka ďalších tvojich slov: chápem tvoj hnev, avšak ja nie som ani minister dopravy, ani GR ND/SSC, ani pol. prezident, ja to neovplyvním.


Ved aj ja hovorím že je to dôsledok preťažovania. A nehnevám sa na teba ani nekritizujem stavbárov ale veľa preťažených kamiónov.

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 16:39
od wizard112
Dialniciar napísal:Tak neviem, kto je nechápavý wizard :D ... R1 BB-RK, R3 MT-ZH.


Ten, kto si myslí, že mestá ťahajú k sebe D/RC kvôli tranzitu. A prečítaj si lepšie, načo som vlastne reagoval, nikde som nič nespomínal s trasovaním.

P.S. Na papieri máme všetko. :roll:

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 17:59
od Dialniciar
Napísal si, že aj na Turci chcú RC a ja som len doplnil, že Turiec má RC istú rovnako ako aj BB, keďže už sa nebavíme o trasovaní R3, že kadiaľ, keďže existujú RC aj cez Turiec aj cez BB-RK. Akurát správne - na papieri sú a ešte dlho zostanú. A pre škodu veci BB - zastavila sa modernizácia HP I/59 Donovaly.

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 19:58
od duro_z_dediny
Páni, skúsim prispieť jedným laickým, ale empirickým pohľadom. Zhodli ste sa , že asfaltové cesty sú ničené kamiónmi v dôsledku preťažovania. Súhlasím, ale s dovetkom, - len vtedy, keď sú diaľnice na slnečnom svetle počas poludnia. Diaľnica na Záhorí je prevažne v smere sever - juh, mosty sú kolmo - smer východ-západ. To znamená, že slnko počas dňa necháva tieň približne na rovnakom mieste za mostom. Tieto miesta na diaľnici - nemali poškodenie. Aj vtedy, keď bola zvyšná vozovka (na slnku) značne poškodená. Čo z toho vyplýva - podľa mňa: šanca, že slnko bude svietiť menej, je mizivá - na povrchu sa počas dňa v lete prekračuje teplota 50 stupňov Celzia. Neviem, či jestvuje asfalt, ktorý vydrží pri takejto teplote záťaž kamiónov aj pri definovanej povolenej hmotnosti. Myslím, že by sa bolo treba radšej zamyslieť na cementovo-betónovou vozovkou, prípadne inou, ktorá vydrží teploty, ktoré sa budú blížiť k 60 stupňom Celzia - na slnku, nie v tieni!

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 20:07
od miroa
Existuje asfalt ktory vydrzi vysoke teploty. Mal som moznost po nom jazdit v Iraku a kuvajte a tam jazdili vojenske tahace s podvalom na ktorom bol 60 tonovy Abrams. Myslim ze tam su vyssie teploty ako u nas.

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 20:44
od Dialniciar
duro_z_dediny napísal:Páni, skúsim prispieť jedným laickým, ale empirickým pohľadom. Zhodli ste sa , že asfaltové cesty sú ničené kamiónmi v dôsledku preťažovania. Súhlasím, ale s dovetkom, - len vtedy, keď sú diaľnice na slnečnom svetle počas poludnia. Diaľnica na Záhorí je prevažne v smere sever - juh, mosty sú kolmo - smer východ-západ. To znamená, že slnko počas dňa necháva tieň približne na rovnakom mieste za mostom. Tieto miesta na diaľnici - nemali poškodenie. Aj vtedy, keď bola zvyšná vozovka (na slnku) značne poškodená. Čo z toho vyplýva - podľa mňa: šanca, že slnko bude svietiť menej, je mizivá - na povrchu sa počas dňa v lete prekračuje teplota 50 stupňov Celzia. Neviem, či jestvuje asfalt, ktorý vydrží pri takejto teplote záťaž kamiónov aj pri definovanej povolenej hmotnosti. Myslím, že by sa bolo treba radšej zamyslieť na cementovo-betónovou vozovkou, prípadne inou, ktorá vydrží teploty, ktoré sa budú blížiť k 60 stupňom Celzia - na slnku, nie v tieni!


Všetko je to pekné, ale v prípade D2 vôbec nejde o samotný AB kryt a jeho rôzne vrstvy, ale o to, že teleso diaľnice má po životnosti, teda podkladové vrstvy kameňa, štrku, betónu sú logicky po dobe časovej životnosti, už nie sú také stabilné ako v minulosti ... už by to chcelo obnoviť viac vrstiev a teda min. 2 vrstvy betónu/cementu pod všetkými asfaltovými vrstvami, ale na to treba asi 4-5x vyššie výdavky ako na obnovu povrchu. :arrow: Tu sa síce obnoví vrchná vrstva asfaltu, t.j. vozovka, aj sa zbrúsia nerovnosti, ale nerieši to nosné vrstvy telesa diaľnice. :idea:

Asfalt ako taký vydrží oveľa vyššie teploty ako 60 Celzia, ... na púštiach a polopúštiach vo svete dominujú asfaltové cesty alebo diaľnice, nie betónové. :P ... ide potom o to, aký je základ z ropy a aká je hrúbka asfaltových vrstiev.

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2009 21:15
od duro_z_dediny
Ok, páni - ste odborníci, viete o čom hovoríte. Našiel som dokonca link, že Čínania použili asfalt aj v púšti cez Taklamakan, pri pieskovom podklade s geotextíliami. http://www.springerlink.com/content/y62715v4x536721n/ . Fakty sú ale také, že buď nemáme vhodný podklad pod asfalt (alebo niekoľko podkladových vrstiev), alebo tento nemá rovnaké technologické vlastnosti ako v týchto púštnych či polopúštnych krajinách. Nie som zástanca betónovej lobby, ale ak vo výsledku nevieme postaviť cesty tak, aby ich po pár rokoch nebolo treba prácne rekonštruovať, hľadajme schodnejšie riešenie. Také, aby sme nemali na diaľniciach každých 50km rekonštrukčnú čatu, frézujúcu povrch a kladúcu nový povrch (alebo aj viac vrstiev). Pokiaľ viem, asfalt sa už v Slovnafte neprodukuje, dovážame ho. Akým technologickým procesom prechádza - nemám potuchu. Výsledok určite nie je uspokojivý.