Hank napísal:expwy, v inspiracii sa zhodneme, ty (nielen tu) presadzujes doslovne citacie. To je sakra rozdiel. Nie vsetko, co si moze dovolit hospodarska velmoc, si mozeme dovolit my.
Áno máš pravdu v 90% prípadoch to tak je. Robím tak, ale z jediného dôvodu: Nepopustiť uzdu ľudovej tvorivosti. My Slováci máme totiž tendenciu veci "zhorlepšovať". Systémom ešte toto tu pridáme, toto tu odoberieme vznikajú často-krát nevhodné ustanovenia a argumenty typu "Ale toto tu musí byť, aby vodič vedel..." apod. Je to taká moja bezpečnostná poistka, aby sme to nezhorlepšovali.
Hank napísal:Na druhej strane, ako sme uz casto skonstatovali, nie vsetko, co si mozeme dovolit my (parametre dialnic, velkost a pocet znaciek, portale s premennymi znackami, atd.) si moze dovolit hospodarska velmoc
Áno presne tak to je
Hank napísal:USA, UK a ostatne staty Commonwealthu fakt za priklad v dopravnom znaceni nedavaj, ked urcite dobre vies, ze ich system je uplne iny od europskeho kontinentalneho (ziadna hlavna cesta, ziadna prednost sprava, zlte kosostvorce, caste pouzivanie textu, atd.)..... Takze priklady z tychto statov velmi neberiem.
Áno značenie je úplne odlišné od európskeho/kontinentálneho systému, ale dal som to tu preto, lebo spôsob a princíp prechádzania cez vozovku by mal byť všade rovnaký.
Hank napísal:Na druhej strane, postupne zavadzanie brodov v inych statoch Europy je samozrejme argument, ktory beriem. Ja vychadzam z ich oficialnych predpisov, kde nic take nemaju, prave naopak - maju vyslovne riesene prednosti na priechodoch vo svetelnych krizovatkach, vyslovne riesene spravanie sa pri priechode cez viacero jazdnych pruhov alebo cez kolajisko.
A v tom je ten vtip, že ten brod ani nemajú v právnych predpisoch, lebo vlastne ani nemusia. Platia totiž všeobecné pravidlá pri prechádzaní cez cestu. Chodcovi nemusíš umožniť vstup na vozovku. Ak už na nej je, tak ho logicky nemôžeš ohroziť, tak ako aj pri odočovaní atď. Brod je v prípade svetelných signálov vyznačený len prerušovanou čiarou, ktorou sa chodcom vyznačuje miesto prechádzania.
Preto presadzujem nemecký systém, lebo je jednoduchý, blbuvzdorný a hlavne bezpečný. Takto nepotrebuješ vôbec riešiť nejaké špeciálne pravidlá pri priechode cez viacpruhové vozovky (o tom som ani nepočul) a o svetelných signáloch ani nehovorím. Svetelné signály rušia iba značky o prednosti v jazde, nie zebru. Mimochodom zelený signál Voľno nezbavuje vodiča dať prednosť chodcovi pri odbočovaní bez rozdielu či tam zebra je alebo nie. Tak načo tam vlastne je? A o priechode za križovatkou už ani nehovorím, tu je právne vákuum ako sviňa. Zelený signál Voľno totiž nesplnomocňuje vodiča prejsť bezhlavo križovatkou, iba mu hovorí že môže pokračovať v jazde za dodržania všeobecných pravidiel CP. Ak bude platiť prednosť na zebre, tak sa bude vzťahovať aj na toto miesto a vodiči by mali pred takýmto priechodom umožniť vojsť chodcom na vozovku. Tí budú pozerať ako bacil do lekárne, že čo ten vodič robí veď ja chodec mám červenú. Preto v riadených križovatkách je zebra logický nezmysel a robí len problémy. Áno dnes je to jedno, lebo tá zebra neznamená vôbec nič.
Hank napísal:Kardinalnym rozdielom je rozdiel v prednosti pre chodcov na priechode. Za nasich sucasnych pravidiel je zavadzanie brodov zbytocne a zmatocne, a to aj v riadenych krizovatkach.
Ale veď na Slovensku tie brody v tisícoch stále existujú v neriadených križovatkách a nevyznačujú sa, čo v princípe okrem riadených križovatiek ani netreba. Napr. tu, ešte aj so zníženým obrubníkom:
https://www.google.sk/maps/@48.1604752, ... authuser=0https://www.google.sk/maps/@48.1625135, ... authuser=0Nachádzajú sa v tých miestach, kde naši "inžinieri" nestihli ešte domaľovať zebry. Veď toto sa tu snažím celý čas povedať. Naše zebry sú vlastne brody a odrbávame chodcov na každom kroku. My sme vlastne zebru degradovali na obyčajný brod, ktorý ani netreba vyznačovať. Za našich súčasných pravidiel je jediný rozdiel v tom, že keď zrazíš chodca na zebre dostaneš vyššiu pokutu ako keď mimo neho.
Hank napísal:Mimochodom, preco maju Nemci v § 26 ods. 1 StVO vynimku pre kolajove vozidla? Ked nemozu mat priechody cez kolajisko.
Áno majú to tam ako poistku zo starých čias, kedy sa to ešte dalo takto riešiť. Ale od roku 1993 nesmieš priechod pre chodcov zriaďovať cez koľajisko električiek. A pochybujem, že dnes takéto miesto ešte v Nemecku existuje.
Treba to urobiť jednoducho. Zaviesť konečne do zákona povinnosť umožniť chodcovi vstup na priechod pre chodcov. Účinnosť tohto ustanovenia odložiť o 3 roky, a dovtedy vyzmizíkovať 3/4 priechodov z povrchu slovenského.