Spojenie Bratislava-Košice .. kedy bude ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Nove hlasovanie od 14.12.2010 (Po pade PPP1+PPP3)

2016
2
1%
2017-2018
29
15%
2019-2020
41
21%
po r. 2020
128
64%
 
Celkový počet hlasov : 200

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 10:29

sorgo napísal:
Dialniciar napísal:Nuž sorgo, či sa ti to páči alebo nie:

Koľko km chýba na D1 po Košice ?


povedzme, ze 450 je BA-KE, takze je dokoncenych 284 zo 450 km (chyba 166 km)


166 km chýba po Košice :?:

Tak rátaj so mnou:

*PB už nerátam
*asi 78 km na ZA-RK
*Mengusovce-Jánovce tiež už nerátam
*asi 37 km (mimo rozostavaných úsekov, ktoré nerátam)

Spolu po Košice ide o asi 115 km, ktoré nie sú rozostavané. Nerátam do toho obchvat Košíc (to by bolo +15 km).
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 10:34

Dialniciar napísal:Ani z časového hľadiska to neobstojí, pretože vyše 50% dĺžky R2 ZV-KE potrebuje ešte doriešiť rôzne dokumentácie a majetko-právne vysporiadanie, čo zaberie nielen asi 4,5 mld. SKK, ale hlavne min. 5 ďalších rokov.

Preto s tým bolo treba začať už pred 15 rokmi...
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod devil » 11. Aug 2009 10:51

lenze tych 115 km uz nevyhovuje prakticky nikde, kym velka cast ZV-KE vyhovuje a este dlho bude. komplet BA-ZV a vsetky nevyhovujuce casti po KE uz davno mohli byt vyriesene s urcite vacsim efektom ako suvisly usek horna streda - ZA, akurat tak posunul problem dalej na ZA-ivachnova. a z pohladu spristupnenia uzemia je efekt (tych 20% obyvatelov) uplne slaby.

najlepsie prepojenie "vzhladom na pocet chybajucich km" je pekna barlicka ale s realitou ma pramalo spolocneho. realne skusenosti prispievatelov, testy medii hovoria nieco ine.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 11:12

devil napísal:lenze tych 115 km uz nevyhovuje prakticky nikde, kym velka cast ZV-KE vyhovuje a este dlho bude.
a tak je len a len logický krok, že chýbajúcich 115 km D1 sa dostavia a na ZV-KE sa dorieši príprava a odstránia sa bodové závady. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 11:13

sorgo napísal:
Dialniciar napísal:Ani z časového hľadiska to neobstojí, pretože vyše 50% dĺžky R2 ZV-KE potrebuje ešte doriešiť rôzne dokumentácie a majetko-právne vysporiadanie, čo zaberie nielen asi 4,5 mld. SKK, ale hlavne min. 5 ďalších rokov.

Preto s tým bolo treba začať už pred 15 rokmi...
aj ako devil napísal: nebolo to treba; dodnes je väčšina južnej trasy dobrá; diaľnica musí reagovať aj na dopravnú výkonnosť cestnej siete a preto sa realizuje D1 tak ako sa realizuje.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 11:14

Dialniciar napísal:
devil napísal:lenze tych 115 km uz nevyhovuje prakticky nikde, kym velka cast ZV-KE vyhovuje a este dlho bude.
a tak je len a len logický krok, že chýbajúcich 115 km D1 sa dostavia a na ZV-KE sa dorieši príprava a odstránia sa bodové závady. :wink:


dnes uz ano, na tomto sa zhodneme, zial zhodneme sa aj na tom, ze je to slimacim tempom.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 11:17

Dialniciar napísal:aj ako devil napísal: nebolo to treba; dodnes je väčšina južnej trasy dobrá; diaľnica musí reagovať aj na dopravnú výkonnosť cestnej siete a preto sa realizuje D1 tak ako sa realizuje.


vacsina juznej casti je dobra; dobre je na trojku... :)

a sme zase doma. ak by stala vacsina dialnice juhom, intenzity by boli asi trochu odlisne... D1 sa stavia tam, kde su intenzity a intenzity su tam, kde je D1, nekonecny argumentacny kolotoc, pozor na zaludky :twisted:
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 11:18

sorgo, zbytočne sa snažíš; zatiaľ si ma nepresvedčil v ničom, čo si napísal.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 11:24

ale som rad, ze som nasiel zopar spriaznenych dusi, co to vidi podobne, takze nic tragicke :)
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 11:27

sorgo napísal:ale som rad, ze som nasiel zopar spriaznenych dusi, co to vidi podobne, takze nic tragicke :)
na to máš fórum, že sa necítiš osamotený ako prst :D
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 11. Aug 2009 12:03

neodbocujme, porovnajme si terajsiu situaciu resp. 2010....vacsina hotovej dialnice a tych chybajucich 115 km s prekrocenou kapacitou a neistym terminom dokoncenia....so situaciou npr. R-ka 2x2 po LC a zvysok 2x1 resp. chybajucich npr. 100 km. pointa je v tom ze tych 115 km sa nijak neda porovnat so 100 km ktore by chybali na E58 aj keby boli 2nasobne intenzity. a vacsi pocet obyvatelov s pristupom na nadradenu inf. hovori samo za seba. teoreticky....PSA ci KII by sotva vadil npr. usek tornala-roznava na ceste do KE.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 12:20

Ano devil, správne: zostane 115 km D1, ktorá je nutná ako soľ a R2, ktorá zďaleka taká nutná nie je.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 12:28

Ano Devil, uz na zakladnej skole nas ucili, ze ak mam test tak mam zacinat vzdy od najlahsich uloh, tak urobim najviac. :)
Za uplnu prioritu na Slovensku z hladiska cestnej dopravy povazujem pripojenie vychodu slovenska na dialnicnu siet, jedna sa o vyse milion ludi v oblasti na vychod od Spisskej Novej Vsi, Roznavy a Starej Lubovne. Pre tuto oblast je uplne jedno ktorou cestou sa dostanu na zapad, ci severom, stredom, alebo juhom. Preto mala byt k prepojeniu Slovenska Z-V zvolena taka trasa ktora by zabezpecila prioritne najskorsie prepojenie tejto oblasti na dialnicnu siet. Tomu vyhovuje jedine trasa BA - NR - Levice - LC - RS - RV. Proti tomuto argumentu ostatne argumenty ako, ze "pokryt priemyselny sever", alebo ze "Severom je pokrytych viacej ludi oproti juhu cez NR" jednoducho neobstoja.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 12:35

Žiaľbohu, ak neurobíš najťažšie úlohy, tak dostaneš 4, prípadne 5.
Rovnako tak v testoch na autoškolu - neurob 2 križovatky a máš problém.

A čo sa týka východu SR, tak za posledné roky sa stavia skutočne rýchlym tempom: a tým myslím roky 2000-2009, nie 1970-2000 ... :-)

A nie že neobstojí argument pokrytia priemyslu diaľnicou - všade vo svete má strojársky a ďalší priemysel k dispozícii diaľnicu. To práveže neobstoja argumenty, že radšej 100 km diaľnice do rómskych osád a dedín bez infraštruktúry a nadväznosti na VŠ a okolité možnosti remeselníctva, než 50 km do presne opačného regiónu, kde navyše kolabuje doprava.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 12:48

No tak sa nehnevaj, ale nazvat Presov, Kosice romskymi osadami to sa ti podarilo... Nejaka Zilina sa ti na ekonomiku KE, PO a celeho mnou spominaneho regionu nechyta v ziadnom ohlade. Ziline a prilahlym regionom stacila 4 pruhova cesta. Nie je ziaden rozdiel z pohladu zasobovania ci BA - ZA+okolie dojdes za 2h po 4 pruhovej ceste, alebo za 1,15h po dialnici. Ale je sakra rozdiel ak firma z Kosic moze ratat so zasobovanim z BA za 3h, alebo sucasnych 5 az 7 podla pocasia, premavky, sviatkov, dovoleniek, dna v tyzdni, teploty, zrazok a pod...
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 12:50

PK napísal:No tak sa nehnevaj, ale nazvat Presov, Kosice romskymi osadami to sa ti podarilo... Nejaka Zilina sa ti na ekonomiku KE, PO a celeho mnou spominaneho regionu nechyta v ziadnom ohlade. Ziline a prilahlym regionom stacila 4 pruhova cesta. Nie je ziaden rozdiel z pohladu zasobovania ci BA - ZA+okolie dojdes za 2h po 4 pruhovej ceste, alebo za 1,15h po dialnici. Ale je sakra rozdiel ak firma z Kosic moze ratat so zasobovanim z BA za 3h, alebo sucasnych 5 az 7 podla pocasia, premavky, sviatkov, dovoleniek, dna v tyzdni, teploty, zrazok a pod...


Prešov a Košice som niekde napísal ?

Hovoríme o ZV-KE ... a tam je taká realita, predstav si. Dokonca v Tornali a RS ani nenašli dosť pracovníkov na prácu. :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 12:51

Ak odvisnes na nedokoncenej tazkej ulohe tak to mas za 5 bez rozmyslania, ak urobis predtym niekolko lahsich, tak to je za 2-3. :) Slovenska doprava teraz visi na tuneloch okolo Ziliny.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 12:52

Okrem toho, náklady na cestu I. tr. 2+2 sú približne rovnaké ako na D, akurát by pribudlo množstvo obrovských zárezov, a skutočne nie je žiaduce, aby NP MF/VF atď. vyzerali takto: http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=1589 .
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 12:53

PK napísal:Ak odvisnes na nedokoncenej tazkej ulohe tak to mas za 5 bez rozmyslania, ak urobis predtym niekolko lahsich, tak to je za 2-3. :) Slovenska doprava teraz visi na tuneloch okolo Ziliny.
Áno, visí. A je to chyba politických predstaviteľov od r. 1998 do r. 2006. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 12:58

To ze by teraz dialnica juhom koncila niekde pri RV pri romskych osadach, by neznamenalo, ze je zbytocna, pretoze by sluzila na pripojenie celeho uzemia na vychode. Pre investorov a priemysel je dolezita nekolisajuca dlzka trvania zasobovania a pripojenie bez bodovych zavad. Od RV na vychod minimalne po PO a KE by tych zavad ostalo minimum, takze by to pomohlo priemyslu v tej oblasti ovela viac ako sucasny stav.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod sorgo » 11. Aug 2009 13:00

zo srandy sa oplati nalistovat si tak 12. 13. stranu v tejto teme... nejaky ten rok odvtedy presiel, a spojenie BA-KE je zas len hruba ciara na papieri.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 13:06

hej tiez som si vsimol, ze ked otvorim jednotlive diskusie o usekoch a ukaze mi zaciatok, tak chvilu rozmyslam, ci to je sucasnost, lebo sa mi zda, ze je to o tom istom a pomoze az pozriet sa na datum prispevku :D
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 13:13

PK napísal:Ak odvisnes na nedokoncenej tazkej ulohe tak to mas za 5 bez rozmyslania, ak urobis predtym niekolko lahsich, tak to je za 2-3. :) Slovenska doprava teraz visi na tuneloch okolo Ziliny.
Ak neurobíš ťažký príklad a dostaneš 2 tak potom už chápem úroveň SŠ a VŠ na Slovensku. :roll:

sorgo napísal:zo srandy sa oplati nalistovat si tak 12. 13. stranu v tejto teme... nejaky ten rok odvtedy presiel, a spojenie BA-KE je zas len hruba ciara na papieri.
U v r. 2002 bol nereálny rok 2010, ale čo je horšie, že vláda 2002-2006 nebola schopná posunúť sa riadne na výstavbe R1, čím by si mohla nakloniť NR aj BB na svoju stranu.

PK napísal:To ze by teraz dialnica juhom koncila niekde pri RV pri romskych osadach, by neznamenalo, ze je zbytocna, pretoze by sluzila na pripojenie celeho uzemia na vychode. Pre investorov a priemysel je dolezita nekolisajuca dlzka trvania zasobovania a pripojenie bez bodovych zavad. Od RV na vychod minimalne po PO a KE by tych zavad ostalo minimum, takze by to pomohlo priemyslu v tej oblasti ovela viac ako sucasny stav.
To snáď nemyslíš vážne ? :twisted: ... diaľnica by skončila niekde pri Tornali a východ by bol napojený ? A sever od TN po ZA by dopravne padol a žiadny investor by tam neprišiel, hlavná vec je, že v TN aj ZA sú VŠ a dobré strojárstvo či gumárenský priemysel.

On ten priemysel by nedošiel na územie ZV-KE, lebo tam chýbajú aj riadne elektrické vedenia, poriadna železnica, málo ciest I. triedy a pomaly sa rozsýpajúce cesty II. a III. triedy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod PK » 11. Aug 2009 13:13

Ako som povedal, napojit cely vychod neprerusovanou dialnicou na zapad by mala byt priorita, takze treba sa pozriet na terajsi stav a jednoducho urobit to co je najrychlejsie na zabezpecenie toho. Este v roku 2005 ked dialnica koncila v Sverepci, bez debaty bolo najvyhodnejsie postavit cestu Z-V juhom. Teraz je uz asi fakt rychlejsie dokoncit to severom, ale to nic nemeni na fakte, ze sa to stalo na ukor rozvoja vychodu slovenska za poslednych par rokov a na dalsich par dopredu, co bude este trvat vystavba.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Odoslaťod Dialniciar » 11. Aug 2009 13:24

PK napísal:Ako som povedal, napojit cely vychod neprerusovanou dialnicou na zapad by mala byt priorita, takze treba sa pozriet na terajsi stav a jednoducho urobit to co je najrychlejsie na zabezpecenie toho.

Este v roku 2005 ked dialnica koncila v Sverepci, bez debaty bolo najvyhodnejsie postavit cestu Z-V juhom. Teraz je uz asi fakt rychlejsie dokoncit to severom, ale to nic nemeni na fakte, ze sa to stalo na ukor rozvoja vychodu slovenska za poslednych par rokov a na dalsich par dopredu, co bude este trvat vystavba.


Rozsekol som ťa na 2 odseky :wink:

1. To sa aj deje. I. balík sa zrealizuje a III. ide v 2010 do začiatku.
2. V r. 2004 prišla KIA a D1 sa MUSELA stavať po Žilinu aj s prvými poriadnymi úsekmi na D3. Ono to nie je tak dávno. A nebolo by to rýchlejšie - kvôli totálne zanedbanej príprave na R2 (tá sa rozbehla až v r. 2007).

Slovensko je chudobná krajina ... a diaľnice tu nie sú prioritou.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 40 hostí.

cron