Nebolo by lepším riešením ako urýchlené rozšírenie D1 BA-TT, potiahnúť R1 od Serede do Bratislavy?
Prečo sa neuvažuje aj nad takou variantou?
..Myslim že by to odobralo značnú časť intenzít z BA-TT.. A časom sa táto xyRC (možno R1) podľa môjho názoru aj tak bude musieť postaviť, lebo aj keď by v úseku BA-TT bolo 3+3, tie maximálne intenzity sa tu zrejme dosť skoro zaplnia a čo potom? ..znovu rozširovanie? ..Nie je lepšie tie intenzity rozdeliť na dve samostatné cesty a priviesť aj R1 do BA, ako hlavného mesta?
BA potrebuje mať na východnej strane mesta diaľničné prepojenia na všetky smery (najmä kvôli jej veľmi excentrickej polohe v rámci SR).
Koľko km RC (BA-Sereď) by sa mohlo postaviť z financií určených na rozširovanie (variant s búraním mostov a rezervou na prípadné ďalšie rozširovanie) D1 BA-TT?
Ja som za rozšírenie BA-TT (to tento úsek bez pochýb bude potrebovať aj bez intenzít ktoré v súčasnosti odbočujú pri TT na R1), ale pri súčasnej intenzite premávky to počas stavebných prác bude teda poriadne o hubu..! Ak by sa rozširovalo až potom, keď by sa postavila RC BA-Sereď, bolo by to neporovnateľne ľahšie a aj plynulosť cestnej premávky by nebola tak ohrozená.. Veď aj teraz, stačí že sa na D1 stane nejaká vážnejšia dopravná nehoda, a už je diaľničné spojenie BA so zvyškom republiky (severné slovensko, stredné slovensko a východ, teda cca 90% SR) na pár hodín v "prdeli".. A neviem si ani predstaviť, čo bude pri tom rozširovaní
Ak by existovala RC BA-Sereď, dala by sa aj doprava v prípade nejakých vážnejších dopravných nehôd, alebo iných krízových situácí pekne a jednoducho presmerovať (z D1 na R1, alebo naopak) s návratom na pôvodnú trasu, použijúc terajšie prepojenie TT-Sereď.
Nemyslím si že je dobrou koncepciou napojenie hlavného mesta na ostatné územie republiky (okrem záhoria) jednou jedinou cestou diaľničného typu..!! Btw
![Arrow :arrow:](./images/smilies/icon_arrow.gif)
..R7 sem nerátam, pretože tá bude plnohodnotnou diaľnicou možno tak o 50 rokov pri súčasnom tempe výstavby..
Tu by pre výborné riešenie, ktoré by problém nutnosti rozširovania BA-TT posunulo o pár rokov (možno desaťročí) stačilo postaviť cca 40km RC, ktorá by zároveň oveľa lepšie riešila napojenie veľkej časti území BA VÚC, aj TT VÚC (najmä oblasť Sládkovičova, Galanty, Šale, a tiež aj Senca a Sereďe) na hlavné mesto BA, ale aj celkovo plynulosť premávky na preťaženom (a v budúcnosti ešte oveľa viac preťažovanom) úseku BA-TT, ktorému by sa autá idúce po R1 (alebo smerujúce na R1) tak mohli úplne vyhnúť
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)