18.04.2008
Apríl je už tradične mesiacom, keď sa po zime opäť vracajú na naše cesty motocyklisti a cyklisti. Preto v tomto období treba zvýšiť pozornosť všetkých účastníkov cestnej premávky – vodičov i chodcov. V tejto súvislosti Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, ako štátny gestor bezpečnosti cestnej premávky (BECEP), podporilo projekty zamerané predovšetkým na vodičov začiatočníkov.
Projekt Pohoda za volantom oslovuje širokú verejnosť prostredníctvom kampane či už na bratislavskom autosalóne, alebo v rozhlasových spotoch Rádia FM, ale aj na bigbordoch v bratislavských uliciach, na autobusoch MHD, alebo formou letákov a aromatických visačiek rozdávaných vodičom. Kampaň upozorňuje na 5 základných elementov slušného šoférovania – pokoj, rešpekt, múdrosť, trpezlivosť a ohľaduplnosť.
Ďalší projekt - AUTO=SLOBODA - nepriprav sa o ňu! - upozorňuje na základné pravidlá bezpečnej jazdy, zvyšuje povedomie o bezpečnosti cestnej premávky. Propagačná kampaň má osloviť najmä mladých ľudí, a preto je realizovaná na dynamických paneloch v 50 diskokluboch v Bratislave, Banskej Bystrici, Košiciach, v Nitre, Šali, Žiline, Trnave, v Nových Zámkoch, Trenčíne, Ružomberku, vo Zvolene a v Prešove.
Nekomerčný preventívny charakter má aj pokračovanie kampane Don´t Drink and Drive. Tento raz ministerstvo v rámci osvety pripravilo propagačné letáky –
Za volant vždy s triezvou hlavou! – ktoré budú medzi širokú verejnosť distribuované na všetkých čerpadlách Slovnaftu, a.s., na Slovensku.
![Obrázok](http://www.telecom.gov.sk/photos/aktuality/becep11.jpg)
Zdroj: MDPT, http://www.telecom.gov.sk/index/index.p ... prm2=50801