Stránka 5 z 7

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2006 00:52
od aquila
huh, tak 41 miliard je setsakramensy malo... to by malo ist na len dialnice do konca roku 2010 :roll: detto 31 mld pre RC ...

to PPP nemali stopnut... kazdopadne rok 2012 ako dotiahnutie D1 do kosic je uz teraz nesplnitelny. a mam takz neblahy dojem, ze ani NR - tekovske nemce nebudu v roku 2010 kompletne...

ad figa - batka, tam sa mi zda byt za 5km usek dost malo ta 1 miliarda ... aj ked bol by som len rad. plus je tam viacero variantnych rieseni, a zase netreba davat MUK pri kazdej vrbe ...

inak v tomto ma dost zarazaju tie cenove rozdiely na D3, kde su uvadzane dost horibilne sumy ... vid cadca - svrcinovec, ktory je porovnatelny a bude stat tie dve miliardy v pol profile ...

inak verim tiez, ze sa snad najde niekto dostatocne odvazny a prehodnotia sa projekty, aby tam nebolo tolko estakad, mostov a celkovo sa pompeznejsie stavalo aj na D1 a by sa mohlo usetrit urcite niekolko miliard ...

OdoslaťOdoslané: 03. Dec 2006 01:28
od devil
figa obchvat 167mil/km s 1 MUK, cize na 6 km figa-batka (tiez 1 MUK) to vychadza na 1 mld. ani na R1 by nemusel byt az taky problem udrzat cenu pod 350 mil/km. zrusit MUK kde sa len da (npr pri Pstrusi)... aj na D1 je tunelovy usek za 400 mil/km. na tuneloch treba prinajhorsom vyrazit len 1 ruru a po 2013 druhu. vzdy lepsie ako nic.

hlavne vsetky tie sluby (100 km D1 za 4 roky, R1 do 2010 a pod...) zrejme platia pre 2013.

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 09:26
od devil
v stredu ma vlada rokovat o OP Doprava 2007 – 2013

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 10:29
od Dialniciar
devil napísal:http://www.telecom.gov.sk/pk/062900/dolozka_fin.htm

41 mld. Sk je uz aj so spolufinancovanim

cca. by som uvazoval podobne. jednoznacne priorita D1 pred D3.

co sa tyka SF (cca. 31 mld Sk):

R1 NR - Selenec - Tek.N. - 15 mld.
R1 ZC - SP - 5 mld.
R2 Zv. Sl. - Krivan - 6 mld.
R2 Figa - Batka - 1 mld
R3 Trstena - 1 mld
R4 KE - Milhost, Svidnik 3 mld
.............................................

cim viac sa usetri cez VO, tym viac sa da postavit...


R4 KE-Milhosť a R4 obchvat Svidníka spolu za 3 mld. SKK nepostavíš. :idea:

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 11:37
od devil
tak mozno o to bude o nieco viac. VO vsak v poslednej dobe robi "zazraky"...

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 11:49
od Dialniciar
devil napísal:tak mozno o to bude o nieco viac. VO vsak v poslednej dobe robi "zazraky"...


Ale nie až takéto devil. :D

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 11:58
od devil
R4 KE-Milhosť a R4 obchvat Svidníka spolu za 3 mld. SKK nepostavíš.


OK. zaujimalo by ma, na kolko by ich cenu odhadol (spolu aj jednotlivo) ?

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 12:00
od Dialniciar
devil napísal:
R4 KE-Milhosť a R4 obchvat Svidníka spolu za 3 mld. SKK nepostavíš.


OK. zaujimalo by ma, na kolko by ich cenu odhadol (spolu aj jednotlivo) ?


Spolu, min. 4,5 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 12:54
od aquila
inak devil, este sme zabudli, ze aj usek sverepec - vrtizer pojde (zrejme) z OP 2007 - 2013, teda realne nam zostane na dalsie stavby len cca 30 miliard :roll:

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 13:41
od devil
uz predtym som hovoril, ze na moj vkus je tam velky podiel zeleznic. suma asi 53 mld Sk na zeleznice je prilis predimenzovany, hlavne ked je vacsi narast dopravy na cestach. neviem ci sa ten pomer da dodatocne menit (?).

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 13:42
od Dialniciar
devil napísal:uz predtym som hovoril, ze na moj vkus je tam velky podiel zeleznic. suma asi 53 mld Sk na zeleznice je prilis predimenzovany, hlavne ked je vacsi narast dopravy na cestach. neviem ci sa ten pomer da dodatocne menit (?).


Bez problémov sa to na železniciach dá preinvestovať.

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 13:44
od devil

Bez problémov sa to na železniciach dá preinvestovať.


to ja viem, len ci by nebolo lepsie ubrat z tych 53 mld a pridat to radsej na cesty...

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2006 13:45
od Dialniciar
devil napísal:

Bez problémov sa to na železniciach dá preinvestovať.


to ja viem, len ci by nebolo lepsie ubrat z tych 53 mld a pridat to radsej na cesty...


V tomto sa vzácne zhodneme, ja by som dal železniciam na koridory do r. 2013 max. 40 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 10:31
od devil
Treba pocitat s tym ze este su nedocerpane peniaze z 2006-2006 a su este nedocerpane uvery na useky ktore bezia.
.
ohladom 5,8 mld/rok z EU na D - tie su uz aj zo spolufinancovanim. lenze spolufinancovanie je potom len 1 mld/rok priemerne na D a na RC tiez asi tolko (alebo este menej) to znamena ze stat by mal mat peniaze aj navyse. teda mne z toho vychadza ze niektore useky mozu byt postavene aj bez EU. hlavne keby stat + nds davali 10 mld/rok.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 10:35
od Dialniciar
devil napísal:Treba pocitat s tym ze este su nedocerpane peniaze z 2006-2006 a su este nedocerpane uvery na useky ktore bezia.
.
ohladom 5,8 mld/rok z EU na D - tie su uz aj zo spolufinancovanim. lenze spolufinancovanie je potom len 1 mld/rok priemerne na D a na RC tiez asi tolko (alebo este menej) to znamena ze stat by mal mat peniaze aj navyse. teda mne z toho vychadza ze niektore useky mozu byt postavene aj bez EU. hlavne keby stat + nds davali 10 mld/rok.


Myslíš 2004-2006 :?: :idea:

Ale v takom prípade aj tak za r. 2004 sa to končí v tomto roku.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 11:11
od devil
ano, samorejme 2004-2006.

EU dovoluje tieto prostriedky cerpat podla tzv. pravidla n+2 az do konca 2008.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 11:14
od Dialniciar
devil napísal:ano, samorejme 2004-2006.

EU dovoluje tieto prostriedky cerpat podla tzv. pravidla n+2 az do konca 2008.


No, veď n+2:

2004+2 = 2006
2005+2 = 2007
2006+2 = 2008

Ako to je so stavbami, ktoré sú rozostavané z r. 2004 a mali byť dostavané v r. 2006 a nebudú :?: (teoretická otázka)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 11:36
od devil
vztahuje sa to na celkove obdobie 2000-2006. samozrejme pre nove clenske staty od 2004-2006.

Ako to je so stavbami, ktoré sú rozostavané z r. 2004 a mali byť dostavané v r. 2006 a nebudú (teoretická otázka)


pokial viem tak aj tam je moznost cerpat peniaze do 2008. to "n" znamena posledny rok konkretneho programovacieho obdobia, tj. v terajsom je to 2006.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 14:46
od aquila
inak, ked uz sme pritom, tak ja by som v ramci "setrenia" postavil len usek LL - dubna skala - MUK martin

snazil by som sa presadit tunel korbelka a urcite by som eliminoval (podla mna) zbytocny a stavbu predrazujuci vyse 3km dlhy privadzac turany (neni tam ziadne vyznamne sidlo, v principe to az tak vela toho neriesi a R3 pojde zrejme aj tak v trase DK - RK).

osobne si myslim, ze toto by vyriesilo z velkej miery problem aj pre tranzit aj pre lokalnych, ulavilo by I/18 a bol by aj obchvat vrutok/martina.

toto hlavne z dovodu, aby sa mohol zacat skorej useky hubova - ivachnova, fricovce - svinia (plny profil) a janovce - beharovce v polprofile. tieto useky su v principe tie lacnejsie na trase severnej D1 a vela by danym oblastiam riesili.

a celkovo by bolo ozaj dobre urobit audit projektov a takych 10-20% by sa urcite dalo usetrit, keby sa nestavalo na D1 tak pompezne...

usek MUK martin - hubova by este chvilku pockal. resp ten by som na trase D1 BA - KE staval asi az posledny, kedze tam to "odlahcuje" trojuholnik kralovany - DK - RK...

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 14:55
od Dialniciar
aquila napísal:a celkovo by bolo ozaj dobre urobit audit projektov a takych 10-20% by sa urcite dalo usetrit, keby sa nestavalo na D1 tak pompezne...


Veď nestavaj tunel pompézne a uvidíš, čo z neho bude.

Ak to bude stavať štát, tak 20% na týchto úsekoch je moc, ale 10% bez problémov sa dá dosiahnuť, hlavne musí byť medzinárodný tender.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 14:56
od aquila
dialniciar, nehovorim o tuneloch, ale o ostatnych usekoch pred a za tunelmi :)

moznosti setrenia su :) popripade rozkusovat useky ;) vid mengusovce - janovce :) uspora okolo 30% :) co je vela :)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 15:25
od devil
snazil by som sa presadit tunel korbelka a urcite by som eliminoval (podla mna) zbytocny a stavbu predrazujuci vyse 3km dlhy privadzac turany (neni tam ziadne vyznamne sidlo, v principe to az tak vela toho neriesi a R3 pojde zrejme aj tak v trase DK - RK).


MT-Turany je taky narocny usek ?

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 15:34
od aquila
nie, vsak to je jeden z tych najlacnejsich, cca 500 mio/km, ale skor z dovodu optimalnejsieho alokovania zdrojov ;)

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 15:49
od devil
urobil by som to inac. stat (bez EU) by mohol postavit D.Skala-Turany, hadam by to nebol az taky problem za nejake 3 roky nahrabat 7-8 mld. dovod : MT-Turany nie je v dosahu trojuholnika a Korbelka ma 5,7 km, kym alternativne 3 tunely asi 2,2 km dokopy. Z EU fondov by ostalo na LL - dubna skala aj hubova-ivachnova, aj PB.

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2006 16:03
od aquila
lenze korbelka dost vyrazne skracuje trasu. plus mne tam skor vadi ten 3,1 km dlhy privadzac turany, ktory by som tam vobec nedaval.

a taktiez, ze usek LL - dubna skala - MUK martin by poriesil velmi, velmi vela v tomto useku. mozno by aj viac ludi zacacho jazdit na turiec a ulahcilo by sa donovalom :lol:

usek MUK martin - hubova s tunelom korbelka by sa kludne mohol stavat ako posledny a teoreticky aj az v obdobi 2013+

skratka mi ide najma o to, aby sa o kusok viac urychlila vystavba na useku janovce - beharovce fricovce - svinia... (mimo prioritnych PB a hubova - ivachnova)