Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 21. Júl 2015 17:43

áno Čertovicu vidím o niekoľko mesiacov reálne aj na cestovanie KE-BA

a rodinka na fabii 1.2 si vyberie Strečno
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 22. Júl 2015 09:00

Po dalsom pol roku som bol na Sk a najrychlejsiu cestu na vychod mi Google Maps ukazalo cez Certovicu. Kto neveri nech si do Google Maps nahodi cestu Senec - Presov.


vraj 4:32 cez ZA a 4:20 cez certovicu. ds-tur nie je zakresleny cize casovo teraz by to malo byt zarovnako, dlzka je v prospech certovice tj. menej o 13 km.

i15, trasu cez ZA si vyberie posadka vacsieho a silnejsieho auta ktora chce vyuzit mpr+ dialnice a kde naklady na cestu nehraju rolu. spodkom pojde este vela rokov kto rata naklady na cestu.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 22. Júl 2015 09:40

vec názoru, plne naložený renault thalia 1.2 so zapnutou klímou vie ísť 130 podľa gps, ale na južnú trasu by som sa s ním bál ísť. rozdiel v spotrebe pár deci neriešim a nikdy som sa so spotrebou nedostal nad 6,9. pre mňa je to jednoznačné - slabé auto ZA, silné auto juh
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 22. Júl 2015 10:59

nechapem preco by si sa s nim bal ist ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod 3pa3ck3 » 23. Júl 2015 19:40

Pravdepodobne predbiehanie na obojsmernej ceste.
3pa3ck3
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Jún 2014 15:25

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 24. Júl 2015 09:53

paneboze potom treba jazdit len na smerovo rozdelenych cestach. len skoda ze tie tvoria drvivu mensinu cestnej siete....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 24. Júl 2015 17:20

nie všade sú také cesty k dispozícii. ale dá sa vybrať trasa, ktorá vedie viac po diaľnici a na ktorej je menej kopcov, takže pri jazde s odstupom za kamiónom sa nestratí toľko času.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod PK » 24. Júl 2015 18:14

Z osobnej skusenosti viem, ze slabsim autom je uplne jedno akou trasou ide clovek z vychodu na zapad, stale strati zhruba rovnake mnozstvo casu. Moje porovnanie je 1,3 55kW benzin a 2.0 103kW diesel. Na dieseli moj cas cesty V/Z bol okolo 3:30, na benzine 4:00. Strata 30 minut sa nazbiera kvoli nedostatocnemu vykonu benzinu, ked na dialniciach nie je schopne auto udrzat rychlost do kopca a namiesto 135km/h idem realne nedobrovolne 105km/h. Benzin ma max vykon pri 6000 otackach a trvale ist hore kopcom na 3 stupen na 6000 otackach je nerealne. Takze auto sa trapi na 4-5 stupni a nie je schopne udrzat rychlost. Rovnako pri kazdom obmedzeni na dialnici na 40km/h a je ich ovela viac ako je zdrave trva nekonecne dlho dosiahnut naspat cestovnu rychlost 135km/h.
Pri cestach cez horske prechody Donovaly, Certovica zas s benzinom po kazdom pribrzdeni pred zakrutou nestihnem dosiahnut cestovnu rychlost po dalsiu zakrutu. Rovnako sa mi znizuju moznosti predbiehania autom.
Styl jazdy mam rovnaky, dodrziavam MPR+9, napriek tomu mi jazda slabsim autom trva z vychodu na zapad o 30 minut dlhsie a je to ovela nebezpecnejsie.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod i15 » 25. Júl 2015 06:29

PK napísal:Z osobnej skusenosti viem, ze slabsim autom je uplne jedno akou trasou ide clovek z vychodu na zapad, stale strati zhruba rovnake mnozstvo casu. Moje porovnanie je 1,3 55kW benzin a 2.0 103kW diesel. Na dieseli moj cas cesty V/Z bol okolo 3:30, na benzine 4:00. Strata 30 minut sa nazbiera kvoli nedostatocnemu vykonu benzinu, ked na dialniciach nie je schopne auto udrzat rychlost do kopca a namiesto 135km/h idem realne nedobrovolne 105km/h. Benzin ma max vykon pri 6000 otackach a trvale ist hore kopcom na 3 stupen na 6000 otackach je nerealne. Takze auto sa trapi na 4-5 stupni a nie je schopne udrzat rychlost. Rovnako pri kazdom obmedzeni na dialnici na 40km/h a je ich ovela viac ako je zdrave trva nekonecne dlho dosiahnut naspat cestovnu rychlost 135km/h.
Pri cestach cez horske prechody Donovaly, Certovica zas s benzinom po kazdom pribrzdeni pred zakrutou nestihnem dosiahnut cestovnu rychlost po dalsiu zakrutu. Rovnako sa mi znizuju moznosti predbiehania autom.
Styl jazdy mam rovnaky, dodrziavam MPR+9, napriek tomu mi jazda slabsim autom trva z vychodu na zapad o 30 minut dlhsie a je to ovela nebezpecnejsie.



no ja som s 55kw nikdy nemal problém udržať 130
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod devil » 25. Júl 2015 15:42

ani slabe auto nema problem udrzat 80-90 ked sa da, lenze prave preto nevyuzijes silne auto juhom ked proste na velkej casti trasy aj tak nemozes ist viac a niekde je to 60-70 - tam ti staci aj 1.2. :? cez donovaly a certovicu chapem ze silne auto dokaze viac.

To sa trochu sekol, J-J ušetrí asi 15 minút, 27 minút môže byť dokopy s DS-Turany. Každopádne, ak sa tento rok dokončia úseky podľa plánu, ZA-PO sa skráti minimálne o 30 minút, to je ťažká rana odporcom severnej trasy


pozeram na ds-tur 7-8 min. uspora kvoli najazdu/vyjazdu. fri-svi prejazd asi 9 min. tam moze byt asi 4 min. uspora a jan-jab prejazd 21-24 min. pri priemernej 60-70-ke. takze uber, nie min. ale max. 30 min.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Jano1 » 26. Júl 2015 08:30

devil napísal:pozeram na ds-tur 7-8 min. uspora kvoli najazdu/vyjazdu. fri-svi prejazd asi 9 min. tam moze byt asi 4 min. uspora a jan-jab prejazd 21-24 min. pri priemernej 60-70-ke. takze uber, nie min. ale max. 30 min.

Mimo spicku teraz Google na DS-Turany udava D1 oproti I/18 rozdiel 8 min. Avsak doprava sa zrychlila aj na I/18 pretoze je tam podstatne menej vozidiel. Oproti spicke ked nebola este dialnica je ten rozdiel este vyssi.

Cize mimo spicky mozno nameras rozdiel pre tie useky spolu do 30 minut, ale v spicke to je urcite viac ako 30 minut. Koncom roka pre MI bude trasa do BA casovo velmi podobna cez ZV a cez PO s rozdielom dlzky trasy 7% v prospech ZV.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod Maxx787 » 26. Júl 2015 13:39

ja som robil trasovanie z HP do DK cez Strecno a cez Terchovu, a rozdiel je 3 min. k dobru pre Strecno. ale Terchova je o par km kratsia :-/
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

Odoslaťod plš » 26. Júl 2015 16:25

Chlapi, môžete mi vysvetliť, čo má ten pán od počiatku SK-dialničného systému v BA s vašimi skúsenosťami na dialničnej sieti?
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 27. Júl 2015 15:11

casy na I/18 su prakticky tie iste ako predtym, co sa tam malo zrychlit ked 50-ka je tam tak ci tak, kruhak tiez. 30 min v piatok pred sviatkami a urcite v pripade nehody, nejakej prekazky, bezna denna spicka ako je teraz tazko. k tomu 2/3 dlzky z 3 usekov ktore maju byt tento rok hotove su na castiach kde spicka nehra taku (LE akiste negeneruje taku lokalku ako MT) rolu a ds-tur zase spomali najazd/vyjazd kedze nie je suvisly usek D.

aj tych 7% je dost, pre KE je to stale mozno 2nasobok. aj z PO sa zvacsa chodilo tak ako dnes aj ked bolo na trase menej usekov D1/R1 pretoze to bolo o par % kratsie ako spodkom cez KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Jano1 » 11. Aug 2015 20:11

Devil, v Sucanoch na semafore sa stalo pravidelne, v extremoch islo o viac ako 10 minut. To zmizlo, takze ako mozes povedat, ze sa na I/18 nemohlo nic zrychlit? Ked je niekde 20 tisic voz. za den a zrazu to ide na polovicu, tak sa da aj obiehat, teda zase v priemere zrychlenie. Na kruhovom objazde, ktory je podstatne prazdnejsi sa menej zastavuje, vacsina vodicov ked vidi bliziace sa auto na objazde zastavi aj ked auto odchadza z objazdu a nekrizuje sa s prichadzajucim, ked je objazd uplne prazdny plynule prejdu. Aj na priechodoch pre chodcov, ked zastavi kolona, tak trva dlhsie, nez vsetci s odstupom zareaguju ako ked je tam iba par aut, reakcna doba/opozdenie je pre viac priemernych vodicov vacsia. Menej nehod tiez znamena v priemere zrychlenie/skratenie casu prejazdu.

A 7% je pre mna malo, nejazdim do Nemecka po najkratsej trase, lebo cez Rakusko je to bezpecnejsie a povrch dialnic je lepsi a je to o 10% dlhsie. V Rakusku sa tiez nejazdi stredom aj ked je to o 35 km kratsie, lebo tam nie je uplna dialnica ((BA)-Schwechat - Kaprun).
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 12. Aug 2015 08:26

na kazdom semafore sa moze vyskutnut extrem ale nie je objektivne prezentovat ho ako bezny stav. intenzita dopravy nie je priamo umerna priemernej rychlosti ani na ceste bez prekazok mimo obci nieto este cez dediny a vselijake krizovatky, mozno tak v priuckach od VUD je tomu tak...

koncom roka stale nebudes mat dialnicu po celej trase a aj na dialnici moze byt nehoda, aj pred 2 tyzdnami bola vazna nehoda pri TN s asi 10 zranenymi.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

D1 Dubná Skala - Turany

Odoslaťod medima » 21. Aug 2015 19:02

Šiel som minule z Košíc do Bratislavy hornou trasou práve kvôli tomu, že tento úsek je už otvorený. Myslel som si, že sa mi to oplatí. Že veď keď už kolóny v Sučanoch, Martine, vo Vrútkach a pred Strečnom sú už minulosťou, cesta by už mala byť celkom pohodová a rýchla. Ale zmýlil som sa. Ešte stále sa z Košíc do Bratislavy oplatí ísť spodnou trasou. Ťahanice cez Prešov, šarišské dedinky, kľukatiny pred a za Levočou, slimačie tempo v Ružomberku, Hubovej, Stankovanoch a okolo Kráľovian, navyše to Strečno a Žilina. Nie, utvrdil som sa v tom, že ešte stále sa oplatí ísť z KE do BA spodnou trasou. DS - TU pomohlo, ale nie je to ešte ono. Až bude otvorená Fri-Svi a obe úseky Jánovce - Jablonov, potom sa už dá seriózne uvažovať, či do Blavy vrchom alebo spodkom, ale teraz je v tom absolútne jasno.
medima
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 18
Založený: 05. Jan 2013 21:23

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod richie » 03. Sep 2015 12:10

najpohodovejsie je stale najjuznejsia trasa - cez Budapest - napriek tomu, ze je najdlhsia (kilometrovo) je casovo takmer vzdy najkratsia (pri dodrzani MPR) a najbezpecnejsia - ziadny de*il v predbiehajuci v protismere cez horizont , ziadne zvieratka na ceste, ziadne skrizene kamiony v kopcoch, ziadna zablatena polnohospodarska technika na jesen ... najvacsi prinos (casovy) je v horsom pocasi .. akurat nesmiete zaspat ;) (kedze na ceste sa nic nedeje
.. aj pre pretekarov ignorujucim MPR je to najrychlejsia trasa (ale odporucam radsej v noci a nastavit si upozornovanie na stacionarne merania - uz chodia na slovensko pozdravy s fotkami) ..
teda plati to hlavne pre oblasti KE a dalej na vychod a juh (TV, MI, HE,..) ..
.. samozrejme su aj negativa - dialnicna znamka, jazykova bariera v pripade problemov, chybajuce dopravne informacie v rodnom jazyku ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod ANDi » 03. Sep 2015 13:59

Juzna trasa nie je taka zla, po rokoch som si ju zopakoval tento vikend. Az skoncia rozsiahle opravy na I/50 tak to bude velmi fajn. Soroska je samozrejme problem v zime, ale v porovnani s Donovalmi je to pohoda. Momentalne najhorsi usek je uzka klukata cesta medzi Batkou a Teskou, okrem biednych parametrov je aj v dezolatnom stave, nebezpecne prepadnuta krajnica a kolaje... Tu je zas akasi divna slovenska logika, robi sa luxusna prelozka cesty pri Ruzovej osade, kde bola jedna kriticka zakruta (pritom ja som tam nemal problem preficat 80) a s ovela horsim usekom a vyssim poctom nebezpecnych zakrut sa nerobi nic...

Zas je pravda, ze som cestoval vpodstate vo vecernych hodinach, pri vyssej intenzite by som urcite nadaval viac.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod richie » 03. Sep 2015 14:08

Ano .. za dobreho pocasia a malej premavky (vikend,vecer,..) to moze byt v pohode, ale :
- staci dobry dazd a vlecies sa za kamionom, ktory tak vystrekuje vodu z kolaji, ze absolutne nevidis pred neho .. (nehovoriac, ze v tych kolajach plaves aj ty)
- pride jesen a zacnu ti vybiehat zvieratka (vysoka) do cesty + napadane mokre listie v zakrutach
- pride sneh a vlecies sa za kamionom na letnych (alebo rovno stojis)
- a dalo by sa este najst viac..

chrumkave useky: Soroska, Plesivec, Batka a v podstate takmer cely usek Lovinobana-Mytna-Krivan-Zvolen

roky som pravidelne jazdieval na tej trase, ale to som bol mlady a **** .. a este hodinu po jazde som sa "spametaval" zo soferovania
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod mb1000 » 03. Sep 2015 14:37

Tiez som roky jazdieval po tejto juznej trase, prestal som az tuto jar (nemam uz ciel v KE) a suhlasim s richie-m. Za dobreho pocasia (a malej premavky) pohodicka, ale v dazdi alebo snehu, amen tma. A Lovinobana-Mytna-Krivan-Zvolen je ciste peklo, nenavidim ten usek, esteze tam bude zachvilu R2 aspon na casti useku.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod i15 » 03. Sep 2015 17:05

momentálne google udáva na trase BA-ZV-KE a BA-BUD-KE porovnateľný čas jazdy, lebo obchvat BUD je bez problémov a medzi ZV-KE je veľa zdržaní kvôli oprave cesty.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 04. Sep 2015 09:22

ruzova osada je mimoriadne nehodova zavada a nechvalil by som sa ze som tadial isiel 80. ma len 2 km takze neda sa to porovnat so 6 km pri batke.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod ANDi » 04. Sep 2015 10:14

Netvrdim, ze nie je nehodova zavada, len nechapem, co na tej jednej zakrute bolo take kriticke... A ze sa to dalo narovnat aj mensimi upravami.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod devil » 06. Sep 2015 15:54

zle klopena, opticky menej nebezpecna ako v sktutocnosti. pred/za nou sa da ist mpr a preto je otravne brzdit. figa-batka je cele zle... stary clanok kt. potvrdzuje ze je to vazny problem.


http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4121
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.