od pichalsi » 23. Okt 2014 16:07
Isiel som cez vikend BA-BJ a naspat, chodim tam dost casto, v podstate tak raz mesacne ale od leta som nebol tak reku vyskusam si co najviac ciest aby som vedel co a ako cez zimu.
Cesta tam cez Certovicu a Presov, az do podbrezovej radost, cez Certovicu je to uz horsie, povrch dolepeny, ale aspon je to plynule a da sa predbiehat, smer PP skoro ziadne dediny. Potom kuskovana D1, tunel prave piatok poobede otvorili tak som isiel stadial, vychytal dodavku co sla 65kmh v tunely... V PO ako vzdy prejazd vyse 10 minut aj ked bolo 8 vecer a ziadne auta. PO-BJ super. Co sa komfortu je to 100 a 1 oproti ceste cez Staru Lubovnu. Uz aby spojili PP a PO nech nie je nad cim rozmyslat.
Cesta spat cez SL, vzdy sa mi rozum zastavi ked idem usek SL-PP... Hruza strach, horsie ako kopa ciest 2. triedy, vzdy rozmyslam ci sa s tym na Slovensku vobec niekedy nieco spravi, ale chvalabohu uz tadial dlho jazdit nebudem. Napriek tomu ze sa ide cez 15 obci z toho 2 mesta je cesta minimalne o 10-15 minut rychlejsie ako po dialnici.
Posledny usek PP-BA som isiel cez ZA, co sa ukazalo ako uplna blbost, ale chcel som pozriet cestu davno som stadial nesiel (a davnejsie vacsinou az pol 22:00 takze bolo prazdno). Usek Ivachnova-RK som siel asi 30 minut, potom celkom pohoda, a od MT odhadujem priemerku 60km/h v nekonecnej kolone (mohlo byt pol 9 nedela vecer a ziadne kamiony). Takze nakoniec mi cesta trvala vyse 5 hodin, pricom cez certovicu to byva niekedy aj 4:20.
Nuz - neviem sa dockat tych usekov medzi PP a PO, ale myslim ze minimalne v piatok budem este aspon 6-7 rokov chodit cez Certovicu. V takej kolone ako teraz som este nestal, naspat som vzdy chodieval ovela neskor alebo ked som to pocul v radiu tak cez tu Certovicu. Kazdopadne kym nebudu hotove vsetky useky, tak tie kolony budu stale rovnake resp asi este horsie. Cize aj ked sa trasa cez ZA skrati o 20 minut, ale okolo usekuTurany-Hubova budu kolony na 45 minut... Povedal by som ze tragedia ale tak na Slovensku som si uz zvykol.
Najviac ma vzdy fascinuje aky ma slovensko hlupy tvar, a ako mnoho postavenych aj najprioritnejsie planovanuch dialnic a RC ide popri hraniciach. D2, D1 TN-ZA v podstate popri CZ hraniciach, R2 ZV-KE par km od HU, D1 pod tatrami skoro v polsku... Snad R1 ide jedina aspon stredom krajiny, ostatne RC co idu stredom krajiny maju nizke priority. Ale to len tak na zamyslenie, rozumiem ze to je vsetko otazka geografie - hory v strede a orientacia na zapad, plus na vychodnej hranici "koniec sveta"... Myslim ze tie cesty nie su az take zle naplanovane ako skor strasne amatersky realizovane (vystavba medzi PP-PO a nevystavba RK-ZA je na prvy pohlad nepochopitelna).